OVer je reiservaringen in februari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Trein t823 moest vanochtend maar liefst 10 minuten wachten tussen Dvd en Asb op een kerende sprinter op spoor 8. Iets zegt mij dat er dan iets niet helemaal klopt.

Edit: en opgeheven in Eindhoven vanwege een vertraging tussen de +10 en +15.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Klaasje »

Ja, ehh.. Verkeerd spoorgebruik?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Vlak na Duivendrecht zag ik de sprinter nog van de boog komen, twee minuutjes laten wachten had een hoop ellende gescheeld. Op spoor 6 stond nog een IC dus daar kon de trein ook al niet over.

Overigens mocht ik in Eindhoven overstappen op de t3523 die daar +4 opliep omdat de opgeheven t823 eerst nog even weggerangeerd moest worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Ah ze hebben er eindelijk eentje met afgemaakte bestickering, de afgelopen tijd reden er allerlei tussenvarianten rond. Half bestickerd in de oude danwel nieuwe stijl (bv. alleen zijkanten en de voorkant niet), in de oude stijl met een groene bumper en volledig ontstickerd op de bumper na heb ik er allemaal langs zien komen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door VIRM »

Gisteren het begin van de werkzaamheden bij Schiphol mogen 'meemaken'. Ik kwam iets voor twaalven met de 370 aan op Schiphol en kon volgens het reisadvies overstappen op de IC van 00:17 naar Amsterdam Centraal. Volgens de NS app en de schermen op Schiphol vertrok deze van 5-6. Tegelijkertijd vertrok ook een IC naar Roosendaal, eveneens van 5-6.
Uiteindelijk wist een omroepbandje te vertellen dat de IC naar Amsterdam van 5 ging en de trein richting Rotterdam van 6. Okay, maar waarom kon dit dan niet van tevoren op de app en schermen worden weergegeven?

Daarnaast hadden de ingesproken bandjes het in het Engels afwisselend over 'Amsterdam Zuid' en 'Amsterdam South'. Beetje consistentie voor de ontwetende toeristen kan ook geen kwaad lijkt mij...
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Dynamisch Verkeers Management staat al jaren aan op Schiphol, niks nieuws onder de zon.
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:Dynamisch Verkeers Management staat al jaren aan op Schiphol, niks nieuws onder de zon.
Dus als het Dynamisch Verkeers Managementsysteem dan gisteravond aan stond, waarom wist de mevrouw bij het omroepbandje dan wel heel ruim van tevoren wat van 5 en wat van 6 vertrok?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Definieer heel ruim?
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door VIRM »

Minimaal een kwartier van tevoren?
In 'normale' situaties weet je pas heel kort (2 minuten ofzo) van tevoren welk spoor je moet hebben.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Stimmt dat is wel lang ja, misschien dat het DVM uitgeschakeld was ivm de werkzaamheden.
Komt wel goed schatje.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag naar de opening geweest van het nieuwe stationsgebouw in Helmond,het is een mooi gebouw geworden en ideaal om van de hellingen te sleeën in de winter :lol:

Onderweg richting het station zag ik een man op het hek klimmen om voor de t9643 te springen,heb het kunnen voorkomen door te vragen wat die man aan het doen was,en daarna op veilige afstand 112 gebeld. De trein daarna t1943 kwam stapvoets binnen rijden en had 4 man service en veiligheid mee,ze hadden de melding doorgekregen.Heb ze nog aanvullende informatie over hoe die man eruit zag verteld en dat werd meteen doorgegeven aan de meldkamer. Daarna stapte ze weer in de t1946 naar Eindhoven die ook stapvoets wegreed.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door marlies »

Goed gedaan! :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Combineren van de t2863 en t1765 te Gouda is mislukt, voorste deel rijdt nu als 302863 verder. Volgens DVS is dit nu een "Extra omgeleide intercity".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Die trein moet vlak voor de t563 zitten, want die loopt al sinds Gouda elke keer tegen oranje seinen op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Heeft iets van +10 ja.

Edit: Je zal achter het Haagse deel gezeten hebben. Dat kwam net leeg langszij in Utrecht om andersom te combineren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Michael »

Gisteren reed de t3658 vanaf Roosendaal via Lage Zwaluwe naar Breda ipv de normale route. Weet iemand misschien de reden daarvan? Want er was geen storing gemeld.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Karl »

Vanmorgen had ik net de IC van Rotterdam Centraal naar Den Haag gemist, dus toen nam ik maar de sprinter die en paar minuutjes later vertrekt. Maar die ging in Schiedam semi-stuk, het licht ging eventjes uit en er was geen herrie meer van de motoren. Uiteindelijk had dat ding +10 toen 'ie wegging uit Schiedam. Het storende vond ik voornamelijk dat er niets werd omgeroepen. Ik heb een keer zoiets dergelijks gehad en toen kwam de IC richting Den Haag binnen op spoor 3, maar dat werd toen ook niet van te voren omgeroepen in de trein, dus dat haal je dan nooit.

Overigens was het slechts een SGM IIItje, maar iedereen kon mee, zo in de late ochtendspits.
Het is een spectrum.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Milco »

De chauffeur van lijn 3 in Almere vanmiddag stopt bij FBK sportpark terwijl er niemand in of uit moet stappen, mompelt wat naar de passagiers, loopt een rondje door de bus, kijkt even om zich heen, gaat weer zitten en we rijden weer verder. Geen idee wat daar nou aan de hand was... :N
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door dennistd »

Misschien was ie wat te vroeg?
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door lint41 »

Michael schreef:Gisteren reed de t3658 vanaf Roosendaal via Lage Zwaluwe naar Breda ipv de normale route. Weet iemand misschien de reden daarvan? Want er was geen storing gemeld.
Ik gok een defecte trein, zijn voorganger heeft tussen Etn en Bd 20 minuten vertraging opgelopen namelijk.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Meltrain »

Mijn trein reed zojuist Dtz voorbij omdat de machinist veel te laat begon met remmen. :roll:
Helaas bleef de tegentrein te Dt ook niet even wachten, want xan was de vertraging slechts enkele minuten, terwijl het nu ruim een kwartier is....
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Meltrain »

En aan het eind van de middag reden er geen treinen tussen Gv en Sdm wegens een defecte trein.
Ik ben vanaf de TU met lijn 174 en lijn E naar Rtd gegaan. Hierdoor bleef mijn vertraging beperkt tot +15.
Lijn E zat overigens bomvol.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Opvallend: de omroep te Utrecht Centraal gaf juist een omreisadvies via Den Haag voor Delft omdat er minder treinen reden door een defecte trein. Maar als ik nu jouw bericht lees reed er niks... goed, dat zijn er ook minder dan normaal maar toch :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Meltrain »

Eerst stond er wel dat er minder treinen reden, maar zeker tussen 17:30 en 18:30 vertrokken er geen treinen vanaf Dtz richting Rotterdam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Er was daarna ook nog een defecte ICR stam gestrand te Sdm, heeft ook voor de nodige overlast gezorgd.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten