Hoe gaat dat dan met overstappende Arriva-reizigers? Denk aan een reisje Veendam-Leeuwarden.Bee schreef:Nee, in Groningen kan het omdat het station het begin- of eindpunt van een reis bij NS is.
Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Ik vermoed dat Arriva geen poortjes plaatst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
De RET-poortjes tussen 'NS-gebied' en 'RET-gebied' kunnen het best verwijderd worden en vervangen door omcheck-locaties, dus twee paaltjes naast elkaar (zoals ook op Rtb en Asa).Bee schreef:Misschien wel, maar ik denk dat dat de veiligheid van zo'n oplossing problematisch is, anderzijds is een betere oplossing daar wel erg gewenst want voor onbekenden daar is het onnavolgbaar.
Zonde van het geld, maar wel het handigst. De poortjes met de 'buitenwereld' kunnen uiteraard blijven staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Live vanuit Den Haag, de Opstand is begonnen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Zit met popcorn op de bank.deadlock schreef:Live vanuit Den Haag, de Opstand is begonnen:
....
CNN, komt er maar in.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Op Amsterdam Bijlmer hebben ze juist het tegenovergestelde gedaan, daar werd eerst ook gewerkt met speciale overstap paaltjes maar hebben ze later de poortjes verplaatst zodat je twee keer door een poortje moet voor om over te stappen.Meltrain schreef:De RET-poortjes tussen 'NS-gebied' en 'RET-gebied' kunnen het best verwijderd worden en vervangen door omcheck-locaties, dus twee paaltjes naast elkaar (zoals ook op Rtb en Asa).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
In Nijmegen zou het kunnen mits ze de horeca erbuiten laten. Maar gezien de huidige locatie van de paaltjes gaat dat ook wel zo zijn. Vraag me alleen af hoe ze het met spoor 1 gaan doen, ene kant staat Veolia, andere kant NS. Poortjes midden op het perron? Of laat men daar dan de overstapmeubel staan?
"Een touringcar is geen bus"
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Als we er van uitgaan dat Veolia geen eigen poortjes plaatst, dan krijg je poortjes midden op het perron zoals in Enschede. Daar staan de poortjes tussen 4a en 4b.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Dat merkte ik zaterdag bij een medereiziger, die bij GVB had ingecheckt in plaats van NS. De HC stelde de man in de gelegenheid in Bkl alsnog bij NS in te checken :) Zijn vrouw had wel een correct vervoerbewijs.avl schreef:Een station waar twee vervoerders zijn en al poortjes staan is Amsterdam Amstel.
Moet je dus wel opletten waar je incheckt.
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Er is een heel boek werk door de vervoerders vastgesteld voor dit soort zaken. Routing, signing en branding schrijft voor dat elke vervoerder een eigen 'voordeur' krijgt. Meerdere vervoerders geeft dus meerdere poortjes naast elkaar. Overstapmeubels zijn er dan voor de overstappende reiziger.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Dan moeten de poortjes wel dusdanig geplaatst gaan worden dat men vanaf de stationshal spoor 1 (weet nooit of het nu a of b is) en spoor 35 kan bereiken zonder door de NS poort te hoeven. De doorgang die dan overblijft zal wel erg smal zijn. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Want NS-poortjes zullen er aan de AH kant ook moeten komen omdat juist daar de roltrap naar de tunnel ligt.reisthijs schreef:Als we er van uitgaan dat Veolia geen eigen poortjes plaatst, dan krijg je poortjes midden op het perron zoals in Enschede. Daar staan de poortjes tussen 4a en 4b.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Of ze knutselen een extra stukje software waardoor je bij het passeren van één poortje uitcheckt bij NS én incheckt bij de RET, maar nou zeg ik natuurlijk iets heel geks... :XGeert schreef:Had men voor de overstap NS <--> RET beter niet twee poortjes achter elkaar kunnen zetten?avl schreef:In Schiedam staan aan de stadszijde ook poortjes.
Is alleen wel verwarrend omdat als je door de tunnel naar de uitgang loopt je voor je een rij ziet en links van je.
Die links zijn echter van de RET waarmee je direct naar de metro gaat.
Je checkt dan in bij RET maar dus niet uit bij NS.
In de tunnel staan bij de perrontrappen daarnaast nog cico's.
Daar had je dus uit moeten checken.
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Dat is eenvoudig te realiseren natuurlijk maar ik denk dat het niet gebruiksvriendelijk is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
In het buitenland werkt het toch wel goed merk ik.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Want? Dan hoef je maar een poortje door toch?deadlock schreef:Dat is eenvoudig te realiseren natuurlijk maar ik denk dat het niet gebruiksvriendelijk is.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Ik denk dat het erg verwarrend wordt voor gebruikers. Wat laat je op het display zien? Welk piepje moet er klinken? Piep-piep uitgecheckt, of lange piep ingecheckt? En wat gebeurt er als je een niet ingecheckte chipkaart tegen het poortje houdt? Check je dan wel in bij RET maar niet uit bij NS?
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Schiedam is inderdaad een heel interessant en lastig probleem. Het heeft geen zeer brede perrontunnel en die dient ook nog als achteringang van het metrostation dat direct parallel ligt. In de stationshal zou je nog wel wat kunnen regelen maar de achterkant kan je eigenlijk niet zomaar met poortjes afsluiten, maar daar geen poortjes (maar de huidige plaatjes) zouden het nut van poortjes aan de voorkant dan eigenlijk ook laten verdwijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Een incheck bij vervoerder B zou gewoon ook automatisch een uitcheck voor vervoerder A moeten zijn als je nog ingecheckt bent.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
En op het display staat dan gewoon 'overstap ok' daar lijkt me niets verwarrends aan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Aan de achterkant staan al poortjes en dat hoeft ook geen probleem te zijn: als je vanaf de achterkant naar de metro wilt kun je in+uitchecken bij NS en door naar de RET, wil je alleen maar van de ene naar de andere kant dan kun je ook omlopen via het viaduct.Bee schreef:In de stationshal zou je nog wel wat kunnen regelen maar de achterkant kan je eigenlijk niet zomaar met poortjes afsluiten, maar daar geen poortjes (maar de huidige plaatjes) zouden het nut van poortjes aan de voorkant dan eigenlijk ook laten verdwijnen.
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Maar om in te checken bij de NS moet je weer €6,- of €16,- op je kaart hebben staan, terwijl dat bij de RET weer totaal geen vereiste is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Kamer: Poortjes op stations moeten openblijven *O*
Een Kamermeerderheid wil de ov-poortjes op NS-stations openhouden. De treinstations moeten ook voor niet-reizigers toegankelijk blijven, vinden PvdA en VVD.
"Op een station kun je meer doen dan alleen de trein halen", zegt Duco Hoogland van de PvdA tegen RTL Nieuws. "Als je je oma op de trein wil zetten of van het station wil halen, dan moet je ook gewoon het station op kunnen."
Lees verder...
Een Kamermeerderheid wil de ov-poortjes op NS-stations openhouden. De treinstations moeten ook voor niet-reizigers toegankelijk blijven, vinden PvdA en VVD.
"Op een station kun je meer doen dan alleen de trein halen", zegt Duco Hoogland van de PvdA tegen RTL Nieuws. "Als je je oma op de trein wil zetten of van het station wil halen, dan moet je ook gewoon het station op kunnen."
Lees verder...
Laatst gewijzigd door Tristan op do 06 mar 2014, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Wat een onzin zeg. Vooral dat er in Woerden ondernemers gedupeerd zouden worden. Hebben ze al eens bekeken hoe het stationsgebied er daar uit ziet? 100m van het station is een voetgangerstunneltje...
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Op zich fijn, in de zin dat ik zelf geen fan ben van het volledig afsluiten van stations. Maar wel een ontzettend debiele actie als je je bedenkt dat het kunnen afsluiten van stations met poortjes een van dé redenen is geweest voor diezelfde politiek om die ov-chipkaart er door te drukken. Zonder dat, was 'ie er waarschijnlijk niet gekomen. Of was er in ieder geval een stuk minder geld in gestoken.
Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt
Ik zeg het niet vaak, maar de Tweede Kamer kijkt er veel te globaal naar, in dit soort gevallen moet je het per situatie bekijken en in de meeste stations moeten de poortjes gewoon dicht, hoe eerder hoe beter.
In sommige gevallen vereist dat nog wat werk, maar dichte poortjes zijn voor iedereen beter.
In sommige gevallen vereist dat nog wat werk, maar dichte poortjes zijn voor iedereen beter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 gasten