Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door mijack1985 »

Ik zag vanmiddag vanuit de 85 een zo'n Groningse Qbuzz op lijn 287 naar De Uithof. Dacht dat ze alleen op lijn 4 reden
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Amba met kleurenfilm is momenteel onderweg op rit 1013 van lijn 74 ri. Zeist, net gespot op de Europalaan. Zo te zien is de aansturing van de film er nog niet op aangepast, deze bus toonde lijnnummer 74 in een paarsachtige kleur. Dat zou uiteraard nog rood moeten zijn op de plek waar ik ´m zag.

Edit: Volgens OVradar was het de 4529, zelfde als hier dus al eerder met foto geplaatst is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

ov'tje schreef:Het zou eventueel ook nog kunnen dat er geledes uit de concessie GD overkomen, omdat daar over enkele weken bussen over zijn, tenzij ze die inruilen bij Mercedes en dat dan die laatste geledes voor Utrecht alsnog geleverd worden.

Het is afwachten.
Je bedoelt dan deze denk ik ?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Arriva_255.JPG

Zijn nog best mooie om te zien of bedoel je deze

http://www.focusgroningen.nl/wp-content ... buzz-4.jpg

Dit zijn ook nieuwe volgens mij en best mooi op zich ook met de kleuren combinatie, maar ja die wordt hier dan toch wel weer geel.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door lint41 »

Als er wagens over zouden komen zullen dat niet de gloednieuwe wagens voor Groningen zijn, maar eerder de wagens die overblijven daar ná de vervanging ;-) Bijvoorbeeld deze of deze. Je eerste link toont trouwens een stadswagen van Arriva die nu bij Syntus onderweg is, en Qbuzz zal die vast niet overkopen.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Jammer vind die 2 toch best mooi om zo te zien :) , maar idd die 2 die jij laat zien zouden beter passen en aangezien ze toch al onder de naam Qbuzz rijden zal dat goedkoper zijn dan bussen kopen van een andere vervoeder.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 07 feb 2014, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sealynx »

lint41 schreef:Als er wagens over zouden komen zullen dat niet de gloednieuwe wagens voor Groningen zijn, maar eerder de wagens die overblijven daar ná de vervanging ;-) Bijvoorbeeld deze of deze. Je eerste link toont trouwens een stadswagen van Arriva die nu bij Syntus onderweg is, en Qbuzz zal die vast niet overkopen.
Denk niet dat BRU dat goedkeurt. Die hebben uitsluitend Euro6 geëist bij de aanbesteding.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door lint41 »

Ik ga er ook niet vanuit dat het zal gebeuren, maar mocht er toch iets komen zijn dat kanshebbers ;-)
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Daniel schreef:Amba met kleurenfilm is momenteel onderweg op rit 1013 van lijn 74 ri. Zeist, net gespot op de Europalaan. Zo te zien is de aansturing van de film er nog niet op aangepast, deze bus toonde lijnnummer 74 in een paarsachtige kleur. Dat zou uiteraard nog rood moeten zijn op de plek waar ik ´m zag.

Edit: Volgens OVradar was het de 4529, zelfde als hier dus al eerder met foto geplaatst is.
Klopt dat het inderdaad de 4529 was, kwam hem tegen in Parkhout nog op de rit voor dat jij hem zag ri. Vianen. Neem aan dat die dus door Zeist of Wijk wordt gereden. In het donker vond ik het zelfs vanaf 3 meter zeer slecht te lezen..
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
matje82
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matje82 »

ik heb nu bijna elke dag een Ambassador met zwart-wit scherm. Soms werkt het, inclusief in het rood de minuten vertraging.

Ik ben er eens op gaan letten wanneer lijnnummer en bestemming veranderen. In de 52 vanuit Zeist veranderde het scherm op de Berekuil van Utrecht CS Centrumzijde in Galgenwaard via CS. Neem aan dat tegelijkertijd dit op de bus ook te zien is.

Vlakbij het station (net nadat er is omgeroepen) verandert 52 in 41.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

matje82 schreef:ik heb nu bijna elke dag een Ambassador met zwart-wit scherm. Soms werkt het, inclusief in het rood de minuten vertraging.
Inderdaad ja, de oorspronkelijke Qbuzz-layout ben ik zover ik kan herinneren deze week ook niet tegengekomen. Wel soms een blauw scherm met "Er is geen reisinformatie beschikbaar", maar kan best dat dat ook bij die nieuwste versie nog blauw is.
MR92 schreef:Klopt dat het inderdaad de 4529 was, kwam hem tegen in Parkhout nog op de rit voor dat jij hem zag ri. Vianen. Neem aan dat die dus door Zeist of Wijk wordt gereden. In het donker vond ik het zelfs vanaf 3 meter zeer slecht te lezen..
Tja, die busnummers zijn in het donker ook zeer slecht te lezen (zeker als je in een bus zit met de verlichting op vol vermogen aan) :P
De slechte leesbaarheid lijkt vooral te zitten in het behoorlijk kleinere lettertype, ik vindt het wel wat weg hebben van de filmbak in de oudere Arriva-Ambassadors alleen dan wat feller.
Hij miste vanmorgen trouwens al een rijtje ledjes, door het lijnnummer stond een dun zwart streepje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Misschien is de 4529 wel een testbus, en worden verschillende lichtbakken de komende periode getest. Het kleinere lettertype komt de duidelijkheid zeker niet ten goede.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

mb90 schreef:Gisteren kwam ik tijdens een werkje in Kockengen een nieuw busje tegen op lijn 127. Hier een foto ervan met mijn werkcamera (dus geen topfoto) van dit busje (de 4355) die net weer op de terugweg is naar Vleuten:
http://i61.tinypic.com/2z4cknn.jpg
Opvallend feitje: Qbuzz zijn '8-persoons taxibusjes' hebben maar 7 zitplaatsen...
Laatst gewijzigd door Daniel op za 08 feb 2014, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

Jonkervoort schreef:Opvallend feitje: Qbuzz zijn '8-persoons taxibusjes' hebben maar 7 zitplaatsen...
+ 1 rolstoel. Voor zover ik weet zijn deze busjes namelijk ook toegankelijk voor rolstoelers. Hopen dat de chauffeurs dat weten, in de oude concessie vonden sommige chauffeurs dat de rolstoellift alleen maar voor de sier was...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Op de achterkant van die busjes staat Connexxion trouwens... nou rijdt CTS ook wel die lijnen, maar de busjes hebben vervolgens weer een Qbuzz-nummer :P

Op door Connexxion beheerde haltes tussen Amersfoort en Soesterberg zag ik trouwens nieuwe stickers voor in elk geval de 452 met "Qbuzz" als vervoerder erop. Opvallend gezien naar de reiziger eigenlijk alleen de merknaam U-OV gecommuniceerd wordt.

Edit: en had al vaak zat bussen zien rijden met alleen de "U" op de zijkant, maar vanmiddag werd duidelijk waar de daar ontbrekende sticker met "bus" gebleven is. Op deze 4423 onder andere, die juist de U mist...
Afbeelding
Qbuzz 4423 te Zeist, Arnhemse Bovenweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Heeft iemand al een nieuwe Van Hool gespot? De eerste zou deze week komen dacht ik. Het is nu week 7 :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik zit elke ochtend en middag de stalling aan de Europalaan in de gaten te houden vanuit de bus, maar heb er nog geen gele AGG300 gespot :wink:
Nou zou 'ie dan theoretisch op een vroege dienst van lijn 12 kunnen zitten, maar de hele spitsversterkingsvloot zie ik altijd uitrukken tussen 7.30 - 7.45 uur. Gaaf gezicht is dat met een hele slang aan dubbelgeledes die achter elkaar de stalling uit rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Dat het een gaaf gezicht is zeker, heb wel is een sliert van 9 stuks voorbij zien komen op de Uithof. Is toch ruim 200 meter bus. Overigens denk ik dat die nieuwe eind van de week / weekend komen in Utrecht. Thans wat ik begreep van een stadschauffeur.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Ik zit elke ochtend en middag de stalling aan de Europalaan in de gaten te houden vanuit de bus, maar heb er nog geen gele AGG300 gespot :wink:
Nou zou 'ie dan theoretisch op een vroege dienst van lijn 12 kunnen zitten, maar de hele spitsversterkingsvloot zie ik altijd uitrukken tussen 7.30 - 7.45 uur. Gaaf gezicht is dat met een hele slang aan dubbelgeledes die achter elkaar de stalling uit rijdt.
Heb vanmiddag wel een blauwe gezien met het opschrift dat de nieuwe AGG300 vanaf het voorjaar ingezet gaan worden.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

KM46 schreef:Heb vanmiddag wel een blauwe gezien met het opschrift dat de nieuwe AGG300 vanaf het voorjaar ingezet gaan worden.
Volgens mij rijden veel/alle dubbelgeledes met de tekst "Dit voorjaar ook nieuwe bussen op lijn [lijnfilm]".
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ODRAIL »

@ Matti93: Dat bedoel ik ook.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Niet alle, er is tenminste één dubbelgelede die geheel zonder bestickering rondrijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Ik rij elke dag met lijn 12 in de spits en heb ze in Utrecjt nog niet gezien.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Daniel schreef:Ik zit elke ochtend en middag de stalling aan de Europalaan in de gaten te houden vanuit de bus, maar heb er nog geen gele AGG300 gespot :wink:
Nou zou 'ie dan theoretisch op een vroege dienst van lijn 12 kunnen zitten, maar de hele spitsversterkingsvloot zie ik altijd uitrukken tussen 7.30 - 7.45 uur. Gaaf gezicht is dat met een hele slang aan dubbelgeledes die achter elkaar de stalling uit rijdt.
Nope, ook in de vroege ritten nog niets gezien (tussen grofweg 6.00 en 6.45).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Heeft iemand zicht op het functioneren van de 'stationschefs' van lijn 12?
Ik ben benieuwd of het in de praktijk ook zo goed werkt als Qbuzz had bedacht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Sowieso zijn er al aanpassingen gedaan in hoe men de dienst op lijn 12 uitvoert: ik zie de laatste tijd in de avondspits de extra bussen van lijn 12 steeds als dienstrit terugkeren naar De Uithof i.p.v. als leeg materieel zoals in de eerste weken gebeurde.

Overigens nog een opvallende qua dubbelgelede-inzet: nooit op 't nummertje gelet eigenlijk maar ik heb het idee dat ik telkens dezelfde DGB op 28 zie in de avondspits. Het meest opvallende eraan is in elk geval dat 'ie "De Uithof" en "Rijnsweerd" door elkaar heen toont op het koersdisplay voorop de bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten