Ideeën voor de concessie SRE

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Yanaike »

Maar als ie toch als stopt om reizigers vanuit Gemert in/uit te laten, waarom dan niet meteen reizigers naar het station eruit/erin?

En ik blijf dat principe van verbod op lokaal vervoer maar een vreemd iets vinden. Als er toch al eenmaal een bus langs komt, hoeveel moeite is het dan om er ook te stoppen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

Bij de hordes mensen die daar staan levert dat vertraging op bij een lijn die aan beide kant al krappe aansluitingen heeft en moeite heeft om de rijtijd te halen. Het is nu eenmaal een sneldienst en die stoppen niet overal.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Bij de hordes mensen die daar staan levert dat vertraging op bij een lijn die aan beide kant al krappe aansluitingen heeft en moeite heeft om de rijtijd te halen. Het is nu eenmaal een sneldienst en die stoppen niet overal.
Er wordt al wat gesnoeid op de halten aan HOV1 en HOV2, wat betekend dat er verder gelopen moet worden. Om dan vervolgens bussen niet te laten stoppen (en dus een nog langere reistijd) is het doel voorbijschieten.
Daarbij HOV wil zeggen dat er bussen sneller over de route kunnen bewegen.

Neemt niet weg dat HOV2 wat rijdtijd voor 121/122 dus meer zal worden dan de huidige route.
Maar dat is ook zo met de 156 en 157 die straks ook over HOV2 gaan rijden (afslag Sterrrenlaan).

Anderzijds willen ze gestrekte lijnen, maar wat doen ze straks: juist de nú snelle lijnen, laten omrijden *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Hainje »

huibf schreef:Anderzijds willen ze gestrekte lijnen, maar wat doen ze straks: juist de nú snelle lijnen, laten omrijden *O*
Dat kun je ook anders bekijken. Want door lijn 156/157 over de Montgomerylaan te sturen voorkom je dat er heel veel studenten eerst naar het station gaan om op deze bussen te stappen. Zo kun je de bus veel gelijkmatiger vullen en zal er ook minder drukte zijn op dit toch al zo krappe busstation.
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Frans F »

huibf schreef:Maar dat is ook zo met de 156 en 157 die straks ook over HOV2 gaan rijden (afslag Sterrrenlaan).
Arriva is in de nieuwe concessie volledig vrij om zelf zijn routes te bepalen mits enkele verplichte bushaltes per lijn en 75% van alle huidige bushaltes bediend blijven. De enige verplichte halte voor 156/157 in Eindhoven is Station NS. Het is dus nog helemaal niet zeker dat Arriva via de HOV2 zal gaan rijden, ze zouden ook kunnen besluiten om via de Kennedylaan te blijven rijden als dat sneller is.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

Arriva is juist helemaal niet vrij. De route wordt vaak bepaald door de lokale gemeenten.
Lijn 156 en 157 gaan als HOV2 klaar is (noordelijk deel) dus over de MG.Laan. Mogelijk bij HOV3 zelfs over de Huizingalaan.
Dat weet Arriva nu, en ook over de komende jaren.
http://www.hovnoordoostbrabant.nl/netwerk/de-lijnen
http://www.hovnoordoostbrabant.nl/nieuw ... erschenen/
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 10 feb 2014, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Frans F »

Lijn 156/157 vallen niet onder het HOV-netwerk, dus staan op zich ook los van de HOV-discussie. Lijn 156 wordt daarnaast eind dit jaar juist versneld door Son niet meer te bedienen, dan zou een tragere route via de HOV-lijn dus onlogisch zijn.

Wat betreft lijn 152 is er een aardige mismatch tussen de eisen in het kernnetwerk Oost van het bestek en jouw documenten. Voor lijn 152 wordt in het bestek letterlijk het volgende gesteld m.b.t. voorgeschreven haltes: "Alle bestaande haltes van lijn 152, plus de halte Uden, Bernhoven Ziekenhuis na ingebruikname van speciale op- en afrit A50. Geen andere dan de voorgeschreven haltes mogen worden aangedaan."

Ik heb het gevoel dat er wat mensen op het provinciehuis langs elkaar heen aan het werken zijn.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Ederveen »

Bij deze een nieuwe poging, voor een iets realistischer(?) mogelijkheid tot een nieuwe lijnenvoering van na 2017. Ik ben niet direct uitgegaan van bezuinigingen, aangezien er in drie jaar tijd nog wel het één en ander kan wijzigen, en graag optimistisch blijf

Afbeelding

Verdere toelichting:
406 De nieuwe lijn die van de noordelijke HOV2-as gebruik maakt. Neemt ook de eenzijdige lus door Nuenen-Oost over van lijn 6. frequentie is in een 4/4/2-patroon, wellicht versterkt door een lijn 404 die een deel van de route rijdt (tussen Station en Sterrenlaan).

5 Keert voortaan in 't Hofke op zichzelf, route in Doornakkers Oost wordt gewijzigd om dichter in de buurt van de nieuwbouwwijk Tongelrese Akkers te komen.

6 Neemt de route van 21/22 tussen Nuenen Busstation en Gerwen over, en ook de route van lijn 55 door Tongelre. Optioneel is spitslijn 106, die van Nuenen Busstation en Refeling rechtstreeks over de Helmondweg naar Station rijdt. Frequentie: 2/2/1.

21 Rijdt tussen Eindhoven Station en Lieshout de route van 121 maar stopt bij alle haltes. Na Beek en Donk wordt er doorgereden naar Gemert Oost, en vervangt hiermee lijn 122. Frequentie 2/2/1

22 Wordt ingekort tot het stuk Helmond - Nuenen Busstation, en rijdt niet meer door Gemert. Gezien deze lijn wat onrendabel is kan de vervoersvorm aangepast worden naar kleinere bussen en/of bel- of buurtbus. Frequentie 1/1/0 (of 0,5)

23 Rijdt na Milheeze verder richting Deurne-Meijel, 26 komt te vervallen. Sint-Anthonis en Boxmeer worden voortaan door 123 bereikt. De Rips en Oploo kunnen een buurtbusverbinding krijgen.

25 Gaat tussen Gemert en Boekel rechtstreeks rijden. Handel wordt voortaan door 123 aangedaan. Misschien dat deze lijn verder kan worden strakgetrokken en omgenummerd naar 125, en de kern Beek en Donk voortaan vermijdt (wordt door 21 gereden).

106(Optioneel!!) Mocht er budget voor zijn (en noodzaak), 106 als spitssneldienst tussen Nuenen Busstation en Eindhoven via de Refeling.

121/123 rijden tussen Eindhoven en Gemert een gezamenlijke dienstregeling volgens de frequentie van de huidige 121/122. 123 gaat na Gemert verder via Handel verder naar St.Anthonis en Boxmeer. De frequentie van lijn 121 tussen Gemert en Uden gaat overdag omlaag (worden overgenomen door 123). Tussen Gemert en Boekel komt lijn 25 (125?) als alternatief.

122 vervalt, Gemert-Oost wordt door 21 aangedaan, de rest door de combinatie 121/123

Nou laat maar weten...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

De 25 niet door Beek en Donk laten rijden vind ik geen optie, want de verbinding naar Helmond valt dan weg, dat is voor Beek en Donk nog altijd de dichtstbijzijnde stad (en ziekenhuis). Buurtbus Laarbeek zou een alternatief kunnen bieden, maar de vraag is of deze dan nog rijdt (dat wordt dit jaar wel duidelijk) en de buurtbus rijdt niet in het weekend (kan niet zien of jouw plan een weekenddienst voor de 25 beinhoudt, zo niet dan is dat punt van "de buurtbus rijdt niet in het weekend" loos). Ik zou eerder de 21 door de kern schrappen dan de 25 wat bereikbaarheid betreft.
"Een touringcar is geen bus"
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Plan-V444 »

Lijn 22 loopt veel beter dan 25, uit ervaring heeft 22 er gemiddeld 8 tussen Helmond en Gerwen(en zelfs 16 tot 25 in de spits) en 25 gemiddeld 3 tussen Helmond en Beek en Donk...
Dus of 25 eruit of allebei zou ik zeggen
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

Lijn 22 loopt zeker beter dan lijn 25, de wat vollere bussen van lijn 25 komen door ROC vervoer.In de daluren wordt lijn 25 ook gebruikt voor vervoer tussen Ziekenhuis en Station.Maar die functie kan lijn 22 prima overnemen.Bij de Bachlaan zie ik regelmatig lijn 25 met minder dan 5 reizigers in de daluren voorbij rijden. Lijn 22 is net iets drukker naar mijn gevoel,bovendien als er in stiphout haltes worden geplaatst denk ik dat de bus zelfs in de avonduren kan rijden naar Helmond mits aansluiting op s1900 verbeterd worden.
Overigens lijkt het me dat de sneldiensten over de HOV-baan gaan rijden omdat dat sneller is dan via de A270.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Plan-V444 »

Mr-W schreef:Lijn 22 loopt zeker beter dan lijn 25, de wat vollere bussen van lijn 25 komen door ROC vervoer.In de daluren wordt lijn 25 ook gebruikt voor vervoer tussen Ziekenhuis en Station.Maar die functie kan lijn 22 prima overnemen.Bij de Bachlaan zie ik regelmatig lijn 25 met minder dan 5 reizigers in de daluren voorbij rijden. Lijn 22 is net iets drukker naar mijn gevoel,bovendien als er in stiphout haltes worden geplaatst denk ik dat de bus zelfs in de avonduren kan rijden naar Helmond mits aansluiting op s1900 verbeterd worden.
Overigens lijkt het me dat de sneldiensten over de HOV-baan gaan rijden omdat dat sneller is dan via de A270.
Ben het grotendeels met je eens maar het stukje over de HOV-Baan zou ik iets anders doen:

21 en 122 wel HOV-Baan

121 niet over de HOV-Baan

Dit omdat reizen over de HOV-Baan soms nog wel langs kan duren door de stoplichten bij WC Woensel
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Hainje »

@PlanV444: Je moet wel realiseren dat de verkeerslichten bij WKC Woensel straks niet meer zo een issue zijn doordat de situatie er over drie jaar heel anders uit zal zien.
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

Plan-V444 schreef:Lijn 22 loopt veel beter dan 25, uit ervaring heeft 22 er gemiddeld 8 tussen Helmond en Gerwen(en zelfs 16 tot 25 in de spits) en 25 gemiddeld 3 tussen Helmond en Beek en Donk...
Dus of 25 eruit of allebei zou ik zeggen
Heb jij of een medeforumer een bestand of iets dergelijks waar de reizigers aantallen instaan dan hebben we de harde feiten.Of is dit net zoals ik natte vinger werk ?
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Ederveen »

fogeltje schreef:De 25 niet door Beek en Donk laten rijden vind ik geen optie, want de verbinding naar Helmond valt dan weg, dat is voor Beek en Donk nog altijd de dichtstbijzijnde stad (en ziekenhuis). Buurtbus Laarbeek zou een alternatief kunnen bieden, maar de vraag is of deze dan nog rijdt (dat wordt dit jaar wel duidelijk) en de buurtbus rijdt niet in het weekend (kan niet zien of jouw plan een weekenddienst voor de 25 beinhoudt, zo niet dan is dat punt van "de buurtbus rijdt niet in het weekend" loos). Ik zou eerder de 21 door de kern schrappen dan de 25 wat bereikbaarheid betreft.
Duidelijk, lijn 25 laten rijden door B&D. De rechtstreekse route tussen Gemert en Boekel wel goed? Met 123 die Handel aan doet (en wellicht buurtbus 468 Huize Padua te laten aandoen ofzo, mocht dat nodig zijn).
Frequentie van 25 blijft uurlijks, met 's avonds en zondags alleen ritten tussen Helmond en Gemert. Wellicht met kleine bussen? Zou dit sowieso voor Helmond geen uitkomst zijn?

Ik probeer maar wat suggesties te doen en meehelpen puzzelen. Ik ga ervan uit (voor het gemak) dat de buurtbussen blijven rijden zoals ze nu rijden.

Een eventuele wijziging voor mijn 'idee' is lijn 21 idd over de HOV-baan te laten rijden, en 122 niet te schrappen, maar 121/122/123 als bundel tussen Ehv en Gemert te laten rijden met 3x per uur in de daluren (en 4-6x in de spits, 2x 's avonds en zondags). 122 Tot Gemert Oost, waar deze keer op lijn 21. 122 vervalt 's avonds en zondags (121 en 123 blijven rijden). 21 wordt (blijft) een uurdienst OF een halfuursdienst met 1x/uur tussen Beek en Donk en Gemert. 122 blijft over de Helmondweg rijden, en 121/122/123 stoppen voortaan op al die haltes daar (vanwege de routewijziging van 6). Of alleen 122 en 123, maar 121 niet.
Op deze manier (met 21 als halfuursdienst tot Beek en Donk) gaat er 6x per uur over de HOV-as een bus (21 en 406) en 3x per uur (121/122/123) over de Helmondweg in de daluren.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

Ederveen schreef: 122 blijft over de Helmondweg rijden, en 121/122/123 stoppen voortaan op al die haltes daar (vanwege de routewijziging van 6). Of alleen 122 en 123, maar 121 niet.
Op deze manier (met 21 als halfuursdienst tot Beek en Donk) gaat er 6x per uur over de HOV-as een bus (21 en 406) en 3x per uur (121/122/123) over de Helmondweg in de daluren.

Helmondweg ? Lijn 6 kan ook een stoplicht later afslaan,moet alleen halte van Oldenbarneveltlaan verplaatst worden naar de Koudenhovenseweg-Zuid ter hoogte van de Celebeslaan,en kunnen de sneldiensten binnen Eindhoven doorrijden.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Ederveen »

Een andere mogelijkheid is de halte Koudenhoven te 'verplaatsen' naar de Wolvendijk, en 121/122/123 dan alleen bij de V. Oldenbarneveltlaan te laten stoppen, mocht dat laatste niet teveel rijtijdverlies opleveren.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 12 feb 2014, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

Waarom zou je,sneldiensten extra laten stoppen kost gegarandeerd meer tijd.
Route via de Wolvendijk is niet sneller dan die via de Koudenhovenseweg-Zuid .
Halte bij de Celebeslaan ligt centraler dan Van Oldenbarneveltlaan. Overigens zou ik de sneldiensten via HOV-baan willen laten rijden waarbij lijn 21&22 de bediening van Nuenen-Oost overnemen en je lijn 406 helemaal kunt uitsparen.
Route wijziging van lijn 5 gaat de gemeente Eindhoven niet mee akkoord omdat bij de herinrichting van de huidige route de haltes zijn opgehoogd.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 12 feb 2014, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Plan-V444 »

De halte Celbeslaan bied zeker meerwaarde voor scholieren van het Lorentz-College, zeker scholieren uit Nuenen.
De naam Celbeslaan zou ik vervangen voor 'Halte Lorentz-Casmir Lyceum' of 'Halte Lorentz College'.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 12 feb 2014, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

Ik heb wel wat gegevens, maar deze zijn al redelijk over de datum.
daarbij is het moeilijk een lij zijn geheel te middellen. Lijn 23 en 22 bijvoorbeeld. Daar zit wezenkijk een 2 deling in, in 23 zelfs 3. Lijn 26 daarentegen heeft maar een reizigersstroom.
lijn 24 zou bijvoorbeeld in de avond en weekenden via ziekenhuis kunnen rijden.

Overigens over de sneldiensten 121,122. Deze gaan over HOV2, het heeft geen zin om anders te filosoferen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Michael 1988 »

huibf schreef:Arriva is juist helemaal niet vrij. De route wordt vaak bepaald door de lokale gemeenten.
Lijn 156 en 157 gaan als HOV2 klaar is (noordelijk deel) dus over de MG.Laan. Mogelijk bij HOV3 zelfs over de Huizingalaan.
Dat weet Arriva nu, en ook over de komende jaren.
http://www.hovnoordoostbrabant.nl/netwerk/de-lijnen
http://www.hovnoordoostbrabant.nl/nieuw ... erschenen/
In de door jouw aangegeven documenten (en in het bestek van de provincie van de laatste aanbesteding) wordt juist gesproken over de lijnen 152 en 160 die HOV gaan worden. Daar wordt nergens iets gezegd over lijn 156 en 157 dat die over de Montgommerylaan zullen gaan rijden. Overigens ben ik wel van mening dat die route veel verstandiger is voor studenten op de Montgommerylaan en op de Sterrenlaan en zoiets heb ik al ergens in het verleden hier aangekaart. De hoeven dan inderdaad niet onnodig over te stappen op het station. Maar het probleem is dat voor de 152 een eis is gesteld dat die de bestaande haltes moet hanteren en de halte Rachelsmolen is een bestaande halte.
Frans F schreef:Lijn 156 wordt daarnaast eind dit jaar juist versneld door Son niet meer te bedienen, dan zou een tragere route via de HOV-lijn dus onlogisch zijn.
Ik las dit en dacht, iets klopt er niet. En er klopt inderdaad iets niet helemaal. Son hoeft niet verplicht bediend te worden door de 156, maar de lijn moet wel verplicht Nijnsel en Sint-Oedenrode bedienen. Je volgt hierdoor een groot deel van de route van de huidige lijn 156. Er is tussen Nijnsel en Son en Breugel geen mogelijkheid de snelweg op te gaan of een stuk af te snijden en een directe route te nemen naar de A50. De bus moet dan of (komend vanuit Nijnsel) rechts afslaan bij het ei of midden in het centrum rechts afslaan om naar de A50 te gaan. Ik weet niet wat sneller is, de nieuwe mogelijke route of de huidige route. Maar dan zou ik eerder zeggen om de huidige route te blijven volgen, inclusief de ellendige bocht in het ei op de noord-zuidroute. Er zullen waarschijnlijk altijd mensen zijn die in Son (lees Ekkersrijt) moeten zijn en niet aan de route wonen van de 157. Maar er zullen meer bussen gaan rijden tussen Sint-Oedenrode en Eindhoven dan tussen Sint-Oedenrode en 's-Hertogenbosch. Dus mogelijk dat er een nieuwe lijn zal komen tussen Sint-Oedenrode en Eindhoven waarbij Son wordt overgeslagen.

Overigens voor de leken die niet weten wat het ei is. Dat is een ovaalvormige rotonde op de kruising Gentiaanlaan, Planetenlaan, Rooijseweg en Hendrik Veenemanstraat. Ik weet niet wie zoiets idioots had verzonnen, maar ik heb menig buschauffeurs en autobestuurders (waaronder ikzelf) daar horen vloeken. Die rotonde is op de West - Oostroute makkelijk te nemen, maar op de Noord - Zuidroute echt helemaal niet door de vorm van de rotonde. De bochten zijn nog scherper dan bij een normale ronde rotonde.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

Waar haal je dat vandaan, dat lijn 156 niet meer door Son gaat? 156 en 157 gaan straks over Hov2, van de 152 en 153 is dat niet zeker.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Ederveen »

Michael 1988 schreef:
Frans F schreef:Lijn 156 wordt daarnaast eind dit jaar juist versneld door Son niet meer te bedienen, dan zou een tragere route via de HOV-lijn dus onlogisch zijn.
Ik las dit en dacht, iets klopt er niet. En er klopt inderdaad iets niet helemaal. Son hoeft niet verplicht bediend te worden door de 156, maar de lijn moet wel verplicht Nijnsel en Sint-Oedenrode bedienen. Je volgt hierdoor een groot deel van de route van de huidige lijn 156. Er is tussen Nijnsel en Son en Breugel geen mogelijkheid de snelweg op te gaan of een stuk af te snijden en een directe route te nemen naar de A50. De bus moet dan of (komend vanuit Nijnsel) rechts afslaan bij het ei of midden in het centrum rechts afslaan om naar de A50 te gaan. Ik weet niet wat sneller is, de nieuwe mogelijke route of de huidige route. Maar dan zou ik eerder zeggen om de huidige route te blijven volgen, inclusief de ellendige bocht in het ei op de noord-zuidroute. Er zullen waarschijnlijk altijd mensen zijn die in Son (lees Ekkersrijt) moeten zijn en niet aan de route wonen van de 157. Maar er zullen meer bussen gaan rijden tussen Sint-Oedenrode en Eindhoven dan tussen Sint-Oedenrode en 's-Hertogenbosch. Dus mogelijk dat er een nieuwe lijn zal komen tussen Sint-Oedenrode en Eindhoven waarbij Son wordt overgeslagen.
Het lijkt mij in dit geval het meest logische dat dan alleen het centrum van Son wordt overgeslagen en de bus inderdaad via de Gentiaanlaan richting A50 gaat rijden. Dit kan iets sneller zijn dan door het centrum, aangezien dat laatste soms een aardige flessenhals is als het wat drukker is daar.
Om dit te compenseren is het mogelijk om lijn 9/109 via de Eindhovenseweg-Kennedylaan te laten rijden, maar dan wel via Catharinaziekenhuis (er is voor reizigers weinig meerwaarde om via Ekkersrijt om te rijden, behalve voor die anderhalve passagier per dag die daar toevallig moet zijn vanuit Son en Breugel). Wordt deze lijn meteen wat rendabeler ook...
156 haalt de reizigersaantallen met gemak, of Son nou wel of niet wordt overgeslagen.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

109 en 9 zal nooit rendabel worden als tijdens de spitsen, de goede richting op, niet kaarsrecht via de kennedylaan wordt gereden.
Het plannetje is al eerder geschreven.
Maar het zou een domme actie zijn om de 156 of 157 niet door Son te laten rijden. Maar goed, dom zijn is heel goed mogelijk.

Ik ga 156 in de gaten houden, staat genoteerd.

Overigens de aangehaalde documenten over HOV Noordoost.
Daar staat duidelijk woenselcentrum.
Overigens is het definitieve voorstel om Looierstraat te hernoemen naar Rachelsmolen als HOV2 klaar is.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Frans F »

huibf schreef:Waar haal je dat vandaan, dat lijn 156 niet meer door Son gaat?.
Document met eisen t.a.v. het kernnetwerk Oost-Brabant. Alleen 157 blijft de kern Son bedienen, maar die rijdt maar 1x per uur, ook in de spits.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten