Mag ik even kwijt #149

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Wubbo »

MdJ schreef:Uit het PC-topic:
Thom91 schreef:
MdJ schreef:Hmmz... Wordt het niet tijd voor een datingstopic? Kunnen we de belevenissen van Thom91, Vinny en Bee tenminste volgen ipv in 3 verschillende topic's moeten zoeken :D
Wel een toepasselijke periode van het jaar natuurlijk ;)
Mja... Hij lurkt hier, dus dan kan ik moeilijk mijn plannen (als ik die al heb...) ten toon spreiden :lol: :wink:
Ik kan een forumdeel maken waar iedereen in kan behalve hij (A)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Vinny »

Vandaag heb ik weer een acceptabele bloeddruk :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Vandaag heb ik weer een acceptabele bloeddruk :)
Vast iets waar ik wat aan doen kan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door AppleMoose »

Scholen/opleidingen houden ervan om opdrachten te geven die heel sterk op elkaar lijken.
En als je daar iets over zegt krijg je steevast het volgende te horen: "Ja ze lijken op elkaar, maar er zitten toch echt verschillen in." Niemand die ze ziet... :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Wubbo »

Als ze sterk op elkaar lijken zijn ze inderdaad niet hetzelfde. Dan waren het wel dezelfde opdrachten geweest ;-)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Thom91 »

Doen ze overal, bij ons veranderen dan vaak de waardes, 6000 pae/h (personen auto equivalent per uur) naar 5600 pae/h bijvoorbeeld en een iets andere stremmingsdichtheid van verkeer. En toch het niet in twee - driee keer halen :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door AppleMoose »

Wubbo schreef:Als ze sterk op elkaar lijken zijn ze inderdaad niet hetzelfde. Dan waren het wel dezelfde opdrachten geweest ;-)
Je meent het :')
Begin dit jaar moesten we een fictieautobiografie maken, dus beschrijven wat je tot dan toe gelezen had en dat onderverdelen in leeftijdsperiodes. Deze week moesten we een leeslijn maken. Weer beschrijven wat je tot dan toe gelezen had, enkel de leeftijdsperiodes waren iets anders...
De strekking van de opdracht is hetzelfde evenals de conclusie die je er uit kon/moest trekken. Gewoon nutteloos dus...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Suus »

Hoho, je hebt tijd besteed aan het nadenken over dit soort opdrachten, dat is wellicht ook wat studiepunten waard :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Aking »

Blijkbaar ben ik homo tegenwoordig...

Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Thom91 »

Dat past beter in het Wubbo hokje ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door AppleMoose »

Bee schreef:Hoho, je hebt tijd besteed aan het nadenken over dit soort opdrachten, dat is wellicht ook wat studiepunten waard :mrgreen:
Oohh, hou op over studiepunten. :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door ODRAIL »

Vertel ...

... Kan je er een boek over schrijven :? ?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door AppleMoose »

Ik weet niet hoe het bij andere (hoge) scholen zit, maar bij ons zijn alle vakken in onderwijseenheden ingedeeld. Een aantal vakken vormen samen 1 onderwijseenheid. Per onderwijseenheid kun je 7,5 studiepunt krijgen, echter moeten alle vakken voldoende zijn wil je studiepunten krijgen. 1 onvoldoende betekent dus 0 studiepunten voor de hele OWE, ook al heb je voor de rest achten en negens gehaald.
De cijfers voor de tentamens die je maakt tellen ook niet mee voor je studiepunten (hoger cijfer zorgt dus niet voor meer studiepunten). Ik ben het er zeker mee eens dat je voor alle vakken een voldoende moet halen, maar ik vind het wel krom dat je voor een 9 niet meer studiepunten krijgt dan wanneer je een 5,5 haalt. Ook dat je 0 studiepunten krijgt als je in een OWE slechts 1 onvoldoende hebt terwijl je de rest met ruime cijfers gehaald hebt vind ik niet eerlijk.

Maargoed, veranderen kan ik het niet, dus ik heb maar te zorgen dat ik geen onvoldoendes meer haal.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door ODRAIL »

Hmm, dat is inderdaad een beetje krom ja :shock: :? .
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door MdJ »

Ronaldussen schreef:Ik weet niet hoe het bij andere (hoge) scholen zit, maar bij ons zijn alle vakken in onderwijseenheden ingedeeld. Een aantal vakken vormen samen 1 onderwijseenheid. Per onderwijseenheid kun je 7,5 studiepunt krijgen, echter moeten alle vakken voldoende zijn wil je studiepunten krijgen. 1 onvoldoende betekent dus 0 studiepunten voor de hele OWE, ook al heb je voor de rest achten en negens gehaald.
De cijfers voor de tentamens die je maakt tellen ook niet mee voor je studiepunten (hoger cijfer zorgt dus niet voor meer studiepunten). Ik ben het er zeker mee eens dat je voor alle vakken een voldoende moet halen, maar ik vind het wel krom dat je voor een 9 niet meer studiepunten krijgt dan wanneer je een 5,5 haalt. Ook dat je 0 studiepunten krijgt als je in een OWE slechts 1 onvoldoende hebt terwijl je de rest met ruime cijfers gehaald hebt vind ik niet eerlijk.

Maargoed, veranderen kan ik het niet, dus ik heb maar te zorgen dat ik geen onvoldoendes meer haal.
Hier is een vak Wiskunde C dat bestaat uit 3 onderdelen: Calculus, Matlab (de vaardigheden met matlab) en Programmeren (functies/scripts zelf schrijven).

Samen waren 40 punten te halen. voor een 5,5 zijn dat dus 22 punten:
max 20 voor Calculus,
max 12 voor Matlab
max 8 voor Programmeren.

Ook moest afzonderlijk tenminste 40% van het aantal punten voor het betreffende onderdeel gehaald worden (dus 8 punten voor calculus, 4.8 Matlab en 3.2 Programmeren)

Met meer dan 22 punten werd het vak pas afgesloten en had je 4 ECTS. (maar: eenmaal die 40% binnen voor een onderdeel=gehaald, en was 6 jaar geldig)

(Owja, Thom91... Dat was een vak dat tot dit jaar ook hoorde tot de pre-master vakken :wink:. Volgend schooljaar bestaat dat vak niet meer omdat er een ander onderwijsmodel komt: Twents Onderwijs Model, TOM. Maar over dat laatste kan vast Erno-BE meer over vertellen. )
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Vinny schreef:Vandaag heb ik weer een acceptabele bloeddruk :)
Vast iets waar ik wat aan doen kan.
_O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Suus »

Ronaldussen schreef: Ik ben het er zeker mee eens dat je voor alle vakken een voldoende moet halen, maar ik vind het wel krom dat je voor een 9 niet meer studiepunten krijgt dan wanneer je een 5,5 haalt.
Het puntensysteem is nooit erop gericht geweest dat hogere cijfers meer punten opleveren, een punt staat voor een eenheid aan werk (= 28 uur per punt) dat het zou moeten opleveren. Dat zou toch algemeen bekend moeten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Daniel »

Maar de cijfers komen veelal wel op de cijferlijst als je eenmaal afgestudeerd bent... tenminste, daar stonden ze bij mij wel op en allemaal negens staat toch beter dan allemaal 5,5jes als je een baan gaat zoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Thom91 »

MdJ schreef:
(Owja, Thom91... Dat was een vak dat tot dit jaar ook hoorde tot de pre-master vakken :wink:. Volgend schooljaar bestaat dat vak niet meer omdat er een ander onderwijsmodel komt: Twents Onderwijs Model, TOM. Maar over dat laatste kan vast Erno-BE meer over vertellen. )
Ik zie er helemaal naar uit..

Overigens sta ik hier helemaal op instorten, ben zo moe..

En ik twijfel of ik morgen nog een kort tripje met de valentijn socialcoupé ga maken :P
Komt wel goed schatje.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Joshua »

PostNL frustratie #543525236

Kom ik thuis na een dag in Nijmegen te zijn geweest. Ligt er een beroemd NIET THUIS BRIEFJE in de brievenbus met de volgende tekst er op geschreven:
Pakketje hangt aan de klink. Ik hoorde wel iemand maar werd niet open gedaan.

Dat hij iemand hoorde vind ik heel bizar, want ik was er toch echt niet. Maar een pakketje buiten aan de klink van de voordeur hangen is compleet idioot. Want jullie kunnen het al raden, dat pakketje was er dus niet meer toen ik 's avonds om 21u thuis kwam.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Thom91 »

Wat een idioot...
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Suus »

Lijkt mij weer een gevolg van het beloningssysteem bij PostNL. Pakketje bij de klant bezorgen is geld voor de postbode, pakketje naar het postkantoor brengen is geen geld voor de postbode maar geld voor het postkantoor. Bezorgers doen dus allerlei dingen om zoveel mogelijk pakketjes zelf te kunnen bezorgen om zo tenminste nog een beetje inkomsten te hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Joshua »

Hoe dan ook, ik ben benieuwd of PostNL zich hier verantwoordelijk voor voelt en mij de kosten gaat vergoeden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door deadlock »

Schending van het briefgeheim en de postwet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #149

Bericht door Geert »

Hoe kun je PostNL verwijten dat het briefgeheim geschonden is? Heeft PostNL dan het pakje open gemaakt? (Los van het feit dat je ze onzorgvuldig handelen kunt verwijten natuurlijk.)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten