VK: Opnieuw grote overlast door storm

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

VK: Opnieuw grote overlast door storm

Bericht door Suus »

De wateroverlast in het Verenigd Koninkrijk heeft opnieuw een spoorlijn onbruikbaar gemaakt. Dit keer is het de spoorlijn tussen Tonbridge en Hastings waar een aardverschuiving een aanzienlijke hap uit een spoordijk heeft genomen

Afbeelding
Bron van deze foto

Maar dat is niet het enige. Zo heeft Virgin de West Coast Main Line stilgelegd nadat de bovenleiding bij Crewe brand bij het station had veroorzaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: VK: Opnieuw grote overlast door storm

Bericht door Hainje »

Is dit soort ongein niet gewoon het gevolg van jarenlange bezuinigingen op het spoor in het VK? Nu is mijn kennis over het Britse spoor nihil, maar ik meen mij wel te herinneren dat onder Thatcher een bezuinigingstrend op spoorvervoer is ingezet. Als je 20-30 jaar nauwelijks onderhoud pleegt aan dergelijke zaken, dan kun je natuurlijk wachten op taferelen als deze.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: VK: Opnieuw grote overlast door storm

Bericht door ODRAIL »

Hier ben ik het met je eens. Maar er is ook bezuinigd op het uitbaggeren van de rivieren en het onderhoud van de dijken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: VK: Opnieuw grote overlast door storm

Bericht door Suus »

Volgens mij is vooral dat het grootste probleem op het moment, er is veel te weinig geld gestoken in watermanagement. Dat is een probleem waar alleen Nederland en Bangladesh last van hebben werd daar helaas iets te vaak gedacht. De huidige minister van milieu was tot enkele dagen geleden nog iemand die het bestaan van het broeikaseffect en de gevolgen daarvan ontkende...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: VK: Opnieuw grote overlast door storm

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Volgens mij is vooral dat het grootste probleem op het moment, er is veel te weinig geld gestoken in watermanagement. Dat is een probleem waar alleen Nederland en Bangladesh last van hebben werd daar helaas iets te vaak gedacht. De huidige minister van milieu was tot enkele dagen geleden nog iemand die het bestaan van het broeikaseffect en de gevolgen daarvan ontkende...
Dat is wel heel ernstig :')

Maar hoe dan ook, als watermanagement in het VK als een 'ver-van-ons-bed-show" word gezien, dan kunnen de Britten hun borst nog nat maken. Ben benieuwd wanneer en ook hoeveel doden er (moeten) gaan vallen voordat er een grootscheepse renovatieoperatie zal worden opgestart.
🍉
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: VK: Opnieuw grote overlast door storm

Bericht door Geert »

Wat ook wel tekenend is, is hoe slecht/langzaam de hulpverlening op gang komt. Zou je toch niet verwachten van een land als Engeland...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: VK: Opnieuw grote overlast door storm

Bericht door Suus »

Het toont volgens mij alleen maar weer aan dat Britse politici wel van buiten Londen komen, maar zodra ze daar zitten de stad niet meer uitkomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten