Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Geert »

In de krant en op de site van Omroep West las ik vanmorgen over alle maatregelen die ze gaan nemen tijdens de NSS-top in Den Haag op 23 en 24 maart. De halve westelijke randstad wordt per auto een flinke hindernisbaan, maar NS zet extra treinen in tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Waar moet ik aan denken? Verlengen van bestaande series of gaan er daadwerkelijk extra treinen rijden?
De NS zet tijdens de spits op 24 en 25 maart extra treinen en langere treinen in tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Daardoor kunnen er 22.000 mensen per uur met de trein, 10.000 meer dan normaal, aldus Dronkers. ProRail heeft extra mensen paraat en houdt locomotieven achter de hand om gestrande treinen snel weg te kunnen slepen.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/27-01-2 ... re-top-nss
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Thom91 »

Zoals het er staat, extra treinen en langere treinen.
Overigens gaat de A4 niet volledig dicht, maar zijn er slechts twee rijstroken beschikbaar op Schiphol - Den Haag.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Anne »

Hier de info van de gemeente Den Haag over de afsluitingen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door waldo79 »

Ben benieuwd of het NS lukt om de treinen daadwerkelijk op lengte te brengen en houden. Ervaringen uit het verleden...
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door VIRM »

Was dat niet iets met ETMET een treinstellen wegsnoepen van andere treinseries...?
Zoveel reserv-ematerieel heeft NS toch ook weer niet?
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 28 jan 2014, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Daantje »

Ik moet die maandag gewoon werken in Delft en die dinsdag moet ik 's ochtends werken in Delft en 's middags naar Zwolle en 's avonds weer terug naar huis. Ben benieuwd of dat allemaal soepel gaat lukken -o-
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door groningen »

Via Rotterdam reizen dus.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Justin »

Van A naar Beter had vorige week ook al hun adviezen bijgewerkt. Met de auto wordt een hindernisbaan, en sommige collega's hier hadden brieven gekregen met het advies om maar te gaan thuiswerken, en vooral niet te ver weg gaan.

Tjonge... ik heb ondertussen nog niet echt wat vernomen van NS wat hun exacte plannen zijn...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door IC140 »

Heel simpel. Versterken van treinen en geen werkzaamheden rond Den Haag.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Geert »

Geen extra treinen dus?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Thom91 »

Kijk 10 dagen van te voren in de reisplanner. Er zijn extra treinen aangekondigd maar dat zal ongetwijfeld een langer durende kwartiersdienst zijn in de avonduren..
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Wubbo »

Ik zou graag wat eerder willen weten of ik moet gaan thuiswerken of niet.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Thom91 »

De trein zal wel rijden zoals normaal, dus ik snap je probleem niet? Alleen voor autoverkeer is er veel hinder.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Kijk 10 dagen van te voren in de reisplanner. Er zijn extra treinen aangekondigd maar dat zal ongetwijfeld een langer durende kwartiersdienst zijn in de avonduren..
Zou het wel teleurstellend vinden als dat het enige is. Veel spitstreinen rond Den Haag rijden nu al vrijwel op maximale lengte, ik vraag me af of verlengen mogelijk is en veel extra capaciteit biedt. Terwijl dat wel nodig is als veel mensen besluiten om de auto te laten staan en met de trein te gaan.
Voor veel autoreizigers zal dit ook een incidentele treinreis zijn, zou nogal zonde zijn als NS ze allemaal laat staan in een overvolle trein..
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Thom91 »

Ik vraag me af of er echt zoveel mensen de trein gaan pakken ipv de auto. De mensen die ik ken die naar Den Haag moeten voor hun werk hoor ik vooral zeggen dat ze gewoon extra vroeg weg gaan en wel zien waar het schip strand.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door reisthijs »

Vraag: Maatregelen nucleaire top Den Haag.(NS-forum)
Goeie vraag, maar het blijkt nu nog iets te vroeg om deze vraag te beantwoorden. Ruim voor de 24/25e maart maken we dit bekend, maar er wordt nu nog aan gewerkt. Dat we treinen gaan verlengen is in elk geval al duidelijk.
Daar schieten we weinig mee op.
Geert schreef:Veel spitstreinen rond Den Haag rijden nu al vrijwel op maximale lengte, ik vraag me af of verlengen mogelijk is en veel extra capaciteit biedt.
Je kan ook de hoogte in: alles rond Den Haag met dubbeldeksmaterieel rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door reisthijs »

Wubbo schreef:Ik zou graag wat eerder willen weten of ik moet gaan thuiswerken of niet.
Volgens VanAnaarBeter kan je beter thuisblijven:

"Het advies is om op 24 en 25 maart niet naar dit deel van de Randstad te komen, als u er niet per se hoeft te zijn. Probeer bijvoorbeeld elders of thuis te werken."
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Suus »

Volgens mij moet Wubbo juist Den Haag uit, als ik eerdere forumberichten van hem juist interpreteer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door waldo79 »

Met de trein Den Haag verlaten zal toch wel lukken.
En naïef om te denken dat vertegenwoordigers massaal de trein gaan nemen. Koeriers en leveranciers van winkels zien hun planning overhoop gaan :(
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Wubbo »

Als je met de auto Den Haag niet in kan, kun je er ook niet uit. De kans is dus ook groot dat er vanuit Den Haag meer mensen het openbaar vervoer gaan proberen. Nou zal het in mijn ochtendtrein allemaal wel goed komen (die rijdt nu met een losse ICM-IV waar in Utrecht een stel bij komt, als die met 2 stellen uit Den Haag komt lukt dat allemaal prima), maar in de avondspits terug Den Haag in zou nog wel eens lastig kunnen worden. Vandaar dat ik graag vroeg wil weten wat er allemaal gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Daniel »

Nou is er vanuit de richting Utrecht en v.v. nog wel het nodige te versterken door met IRM i.p.v. ICM te rijden, maar waar moeten daar de reizigers dan vandaan komen. De A12 is wel een omleidingsroute, maar als men de A4/A44 forensen al de trein in weet te lokken zorgen die niet voor extra drukte meer op de auto-omleiding.
Wubbo schreef:Als je met de auto Den Haag niet in kan, kun je er ook niet uit.
Niet helemaal waar: volgens de veelgestelde vragen op vananaarbeter.nl wordt namelijk voor efficiënt gebruik van de afzettingen zowel voor de heen- en terugreis van de wereldleiders dezelfde route gebruikt. Terug naar Schiphol rijden ze dus eigenlijk tegen het verkeer in en van afzettingen op de rijbanen in die richting van de betrokken snelwegen is geen sprake.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Vinny »

Het is wellicht een idee om meer IC-D treinen te laten rijden tussen Amsterdam en Rotterdam en deze extra treinen toeslagvrij te maken. Dan hou je de oude lijn over voor Den Haag gerelateerd forensisme. (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef:Nou is er vanuit de richting Utrecht en v.v. nog wel het nodige te versterken door met IRM i.p.v. ICM te rijden, maar waar moeten daar de reizigers dan vandaan komen. De A12 is wel een omleidingsroute, maar als men de A4/A44 forensen al de trein in weet te lokken zorgen die niet voor extra drukte meer op de auto-omleiding.
Om de drukte op de weg te beteugelen moet je in de spitsuren duizenden extra automobilisten vervoeren. Over een dergelijke schaalgrootte hebben we het. Vandaar het advies de ruime regio Den Haag te mijden of thuis te werken. Het aantal autorijders ligt namelijk een factor 8 tot 10 hoger dan het aantal treinreizigers! Dat realiseert de politiek zich niet, maar NS en Rijkswaterstaat wel :)
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door busburger »

Nou ja, die factor 8 à 10 is een landelijk gemiddelde. In vervoersstromen van en naar een stad als Den Haag ligt die verhouding wel een beetje anders. En je houdt altijd een aantal verbeten automobilisten over die nooit van hun leven in het OV zullen stappen en desnoods liever thuisblijven, of gaan fietsen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Vinny »

Met 12 bakken VIRM kun je een hoop reizigers wegwerken. Tussen grote steden is de modal split overigens ongeveer 50% voor de trein en 50% van de auto.

Nou gaat Klaasje hieronder natuurlijk een hoop herrie schoppen. Maar ik ga nu even niet mijn stoffige bureaula uitpluizen, ik doe het gewoon met het formuleren van de vuistregel die ik gewoon ooit in de collegebanken geleerd heb. :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten