Afscheid (3x)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Afscheid (3x)

Bericht door tsov »

Drie foto's van gisteren die per aanstaande zondag verdwenen zijn

Integro's in Zeeland, al schijnen die nog heel even respijt te krijgen, vanwege de verlate levering van de nieuwe MAN's
Afbeelding

Kunnen we zondag eindelijk zeggen "Standaardstreekbus 1966-2008"? Of duiken ze toch nog ergens op in de lijndienst? :P
Afbeelding

De Franse Brabanders zeggen Utrecht Noordwest vaarwel vanaf zondag...
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Afscheid (3x)

Bericht door BR628 »

Rijden die standaard streekbussen eigenlijk ook nog op zaterdag in Eindhoven, of alleen ter spitsversterking?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Afscheid (3x)

Bericht door tsov »

Volgens mij rijden ze niet op zaterdag, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen...
Overigens schijnt de rit van 14.40 uit Tilburg ri Eindhoven altijd met een standaardstreekbus te rijden, dat klopte de afgelopen 2x in ieder geval bij mij :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Afscheid (3x)

Bericht door playertwo »

Het zou me niets verbazen als ze de standaardstreekbussen gewoon als spitsversterking inzetten in zowel het stads- als het streekbusvervoer. Anders kan die altijd nog beginnen aan een tweede leven voor de busritten in Safaripark Beekse Bergen (bij de rest van de soortgenoten) of aan de slag in het vervangend vervoer bij treinverstoringen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Afscheid (3x)

Bericht door tsov »

Punt is dat het bijna nergens meer mag, vanwege concessie-eisen en laten we niet vergeten dat de jongste exemplaren al bijna 22 jaar oud zijn :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Afscheid (3x)

Bericht door Karl »

Maar voor versterkingsritten (of scholierenlijnen oid) gelden die eisen vaak niet of in beperkte mate.
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Afscheid (3x)

Bericht door tsov »

In bijna elke concessie staat wel zoiets als 'maximum leeftijd 15 jaar' voor inhuur...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Afscheid (3x)

Bericht door Fles »

Ja, maar er is ook nog zoiets als "praktijk". Als er honderden mensen niet vervoerd worden, en even verderop tientallen rijvaardige bussen staan regen te happen vanwege "concessie-eisen"... :roll:

Ik dacht dat dat alleen in België kon gebeuren.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Afscheid (3x)

Bericht door Raymond »

tsov schreef:Volgens mij rijden ze niet op zaterdag, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen...
Overigens schijnt de rit van 14.40 uit Tilburg ri Eindhoven altijd met een standaardstreekbus te rijden, dat klopte de afgelopen 2x in ieder geval bij mij :)
Komende zaterdagavond rijden ze nog wel afscheidsritten tussen Eindhoven en Reusel (zie Veolia site).
Ook vandaag zat er op die rit van 14.40 uit Tilburg (142 naar Eindhoven) zo'n gele bus. Maar vandaag zag ik in Eindhoven dat er juist meer in dienst was dan anders: ook op ritten die normaal wel met Citaro's gereden worden..
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Afscheid (3x)

Bericht door Vinny »

Ik dacht dat dat alleen in België kon gebeuren.
Het is typisch Nederland hoor. Hier wordt er gemekkerd over het feit dat de bus geen lagevloersinstap heeft. Come on, get a life
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Job
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:40

Re: Afscheid (3x)

Bericht door Job »

Het is inderdaad zonde dat Nederland zijn bussen al zo snel wegdoet. De Integro's en B95's en Citaro's uit 2001/2002 vliegen er al uit. Kom op zeg. En ik zat eerst in de BBA 433, hij was in betere staat dan vele bussen hier moet ik zeggen. Die kan altijd wel ergens gebruikt worden, maar nee we moeten allemaal nieuw hebben, Mercedes, MAN of Berkhof.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afscheid (3x)

Bericht door Suus »

Het is een aspect van het concessiegebeuren. Opdrachtgevers willen graag mooie nieuwe bussen in hun regio zien. Doordat je de laatste tijd een trend ziet van langere concessies komt er voorlopig ook wel een einde aan de grote busafschrijving. Alleen zijn de huidige bussen zowieso niet gebouwd op een levensduur van twintig jaar, daar een fabrikant ook wel orders wil blijven ontvangen. En een bus is in tegenstelling tot een trein een stuk makkelijker te vervangen.

En we willen wel bussen met automatische omroep, en een display met daarop het liefst zo veel mogelijk informatie, extra toegankelijkheid met een lage vloer en een knielfunctie, een modern uiterlijk, een fris modern interieur en grote ramen. Een van de belangrijkste doelgroepen op streeklijnen zijn toch wat oudere mensen, en dan gaat het in- en uitstappen veel praktischer met een lage vloer.

Een standaardstreekbus zoals een Ambassador is naar mijn idee wel eerder 'op' dan een luxere bus, zoals de bussen die Connexxion gebruikt als Interliner of Qliner. En zelfs die zijn tot aan de tweede deur zo goed als lagevloers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten