OVer je OV-Chipkaart #10

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door deadlock »

hbf werkt bij het GVD dus gratis vervoer in Asd. En Asd'ers komen nooit in de provincie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door waldo79 »

Zo'n Weekend Vrij abonnement haal ik met twee vingers in de neus eruit. Echt een goede zet van NS; best het overwegen waard :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:Zo'n Weekend Vrij abonnement haal ik met twee vingers in de neus eruit. Echt een goede zet van NS; best het overwegen waard :)
Zelfs met mijn oude tarief lukte mij het in twee weekenddagen al. Beste aanschaf van 2013 geweest voor mij :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door waldo79 »

3 keer Tiel Utrecht is al genoeg. Levert 7,10 korting op per enkele reis. ..
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Zelfs met mijn oude tarief lukte mij het in twee weekenddagen al. Beste aanschaf van 2013 geweest voor mij :)
Bij mij lukt 't met 1 dag al.. :lol: Ik heb zo'n 1e klas abonnementje voor €29,- per maand... :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Michael »

Al die nieuwe abonnementen hebben voor mij geen zin om aan te schaffen. Daar reis ik te weinig voor met de trein. Ik heb het oude vertrouwde voordeelurenabonnement. Daar reis ik wel genoeg voor om het eruit te halen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door waldo79 »

Weekend Vrij is 6 keer zo duur (normaal 8 keer zo duur) als een VDU, maar je koopt er wel alle kilometers in het weekend mee af en doordeweeks is het bijna een VDU.

Alleen op werkdagen in de middagspits ben je slechter af, maar dan reis ik niet (A)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Michael »

Ook weekend vrij heeft voor mij geen zin. Omdat ik vaak ik het weekend werk. en dus niet kan reizen. Dat is ook de reden dat ik het gewoon bij het Voordeelurenabonnement hou.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Abonnementhouders van NS krijgen deze vanzelf toegezonden per post, op het forum heb ik al een aantal berichten gezien en zelf heb ik hem ook al in de brievenbus gehad :)
Van de vier abonnementshouders in huis hebben bij ons maar drie de brief gehad (en eentje een paar dagen eerder dan de andere twee).
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Michael »

Ik heb dat hoesje nog niet gehad. Komt misschien nog.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Suus »

Dergelijke grote mailings gaan niet in een keer de deur uit, in een keer een miljoen van die dingen de deur uit doen vereist nogal wat werk en de post kan ook niet zulke grote hoeveelheden bulkmail in een keer verwerken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door ODRAIL »

Dit gaat meestal op het alfabet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Daniel »

Daarnaast wil men bij meerdere abonnementhouders op hetzelfde adres nog weleens post samenvoegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door atbrg »

Bee schreef:Uit de NS Nieuwsbrief voor alle vaste klanten van NS
Schuif bij controle uw OV-chipkaart uit het hoesje

Al onze vaste klanten krijgen deze maanden een beschermhoesje voor hun OV-chipkaart. Handig als u uw OV-chipkaart liever buiten uw portemonnee bewaart. Omdat het hoesje niet doorzichtig is, kan de conducteur de foto op uw OV-chipkaart niet zien. Wilt u bij controle uw OV-chipkaart iets uit het hoesje schuiven zodat de foto zichtbaar wordt? Namens de conducteur bedankt!
Voor de goede 'verstaander':
Namens de conducteur bedankt!

Dus niet persé namens NS,
maar zelfs dan was het voor vrijwilligers.
Kaart ongeldig err. 007
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Daantje »

De Bruna aan de achterzijde van Rotterdam CS verkoopt hoesjes voor 2,95 oid. Van die openklap dingen waar dan twee pasjes in kunnen. Zo één heb ik ook nog steeds in gebruik van het GVB.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door ODRAIL »

Hmm, deze week maar even kijken als ik er langs kom.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door webguy »

Heb ze idd ook al in Arnhem en geloof ik Utrecht gezien.
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door busburger »

atbrg schreef:
Bee schreef:Uit de NS Nieuwsbrief voor alle vaste klanten van NS
Schuif bij controle uw OV-chipkaart uit het hoesje

Al onze vaste klanten krijgen deze maanden een beschermhoesje voor hun OV-chipkaart. Handig als u uw OV-chipkaart liever buiten uw portemonnee bewaart. Omdat het hoesje niet doorzichtig is, kan de conducteur de foto op uw OV-chipkaart niet zien. Wilt u bij controle uw OV-chipkaart iets uit het hoesje schuiven zodat de foto zichtbaar wordt? Namens de conducteur bedankt!
Voor de goede 'verstaander':
Namens de conducteur bedankt!

Dus niet persé namens NS,
maar zelfs dan was het voor vrijwilligers.
Zelf behoor ik, dacht ik, niet tot de typen mensen die gemakkelijk hun ongelijk toegeven, maar het kan nog erger, zie ik nu .....
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door atbrg »

busburger schreef:Zelf behoor ik, dacht ik, niet tot de typen mensen die gemakkelijk hun ongelijk toegeven, maar het kan nog erger, zie ik nu .....
Dat heb je verkeerd gezien. Het betreft een verzoek, geen wet.
Kaart ongeldig err. 007
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door waldo79 »

Zucht. ..
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door deadlock »

atbrg schreef:Dat heb je verkeerd gezien. Het betreft een verzoek, geen wet.
DE WET:
Artikel 2 WID:
Een ieder die de leeftijd van veertien jaar heeft bereikt, is verplicht op de eerste vordering van een ambtenaar als bedoeld in artikel 8a van de Politiewet 1993, een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 ter inzage aan te bieden. Deze verplichting geldt ook indien de vordering wordt gedaan door een toezichthouder.

Al dan niet icm met artikel 8a Politiewet:
Gelijke bevoegdheid komt toe aan opsporingsambtenaren van de bijzondere opsporingsdiensten, bedoeld in artikel 2 van de Wet op de bijzondere opsporingsdiensten en de buitengewoon opsporingsambtenaar als bedoeld in artikel 142, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering , voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is voor de uitoefening van zijn taak.

Wat veel mensen niet weten is dat deze vordering ook uitgebreid is in de Wet Personenvervoer 2000 naar personen onder de 14 jaar:
De reiziger die de leeftijd van veertien jaar nog niet heeft bereikt, is verplicht op de eerste vordering van de artikelen 87 en 89 bedoelde ambtenaren en personen die hebben vastgesteld dat de reiziger heeft gehandeld in strijd met de artikelen 70 of 71, een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht ter inzage aan te bieden.
----------
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 23 feb 2014, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonlijke aanval verwijderd
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door matti93 »

Kan iemand ook nog onderbouwen waarom een geüniformeerde toezichthouder zich niet hoeft te legitimeren? Is een toezichthouder een BOA of is iedereen die een beveiligingsuniform draagt toezichthouder?
Dat de reiziger zich moet legitimeren lijkt me inmiddels duidelijk, maar dat de reiziger aan de toezichthouder mag vragen zich te legitimeren is volgens mij nog niet voldoende ontkracht... :neg:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door deadlock »

matti93 schreef:Kan iemand ook nog onderbouwen waarom een geüniformeerde toezichthouder zich niet hoeft te legitimeren? Is een toezichthouder een BOA of is iedereen die een beveiligingsuniform draagt toezichthouder?
Dat is toch al lang gezegd? Het hoeft alleen maar als je er om vraagt, tenzij het er een stennisschopper betreft, die mag gelijk bij de kladden gepakt worden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door marlies »

Ik weet niet wat je met toezichthouder bedoelt maar dat is niet een juridische term en dus kan je daar geen algemene uitspraken over doen. Een toezichthouder kan een complete kneus zonder status in een leuk pakje van het vervoersbedrijf zijn die ergens staat en mensen aanspreekt op onwenselijk gedrag ('mevrouw wilt u dat papiertje misschien in de prullenbak doen?'), maar het kan ook een BOA zijn die daadwerkelijk handhaaft en boetes uitschrijft. In dat laatste geval moet diegene zich desgevraagd legitimeren als zijnde BOA, maar hoeft dat niet uit eigen beweging te doen. Ook niet bij een controle of bij het uitschrijven van een boete. Een opsporingsambtenaar in burger (dus niet in uniform) moet dat laatste wél als hij bijvoorbeeld jouw legitimatie wil zien of een boete uitschrijft. Geldt voor alles en iedereen met die status, inclusief agenten, conducteurs, S&Vers, parkeerwachten, etc etc. Wat dat betreft is het redelijk simpel.

Er zit wel een redelijkheids-clausule in: als je bij wijze van spreken met veel vertoon en getrokken wapens wordt gearresteerd kun je niet "wacht, even, eerst legitimatie, dan doe ik m'n handen in de lucht" roepen ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Vinny »

Je kent het verhaal over de "beveiligers" van Amsterdam Centraal ook?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten