Jouw foto in Reistijd magazine!

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door Jef400 »

Ik denk dat het per persoon verschilt of deze geld voor zijn foto's wil hebben, of juist geen geld wil hebben. Ik vind alleen wel, zoals Thom en Fles al aangeven, dat als er een commerciële organisatie van jou foto's wilt gebruiken, dat deze organisatie een vergoeding dient over te maken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door huibe »

Wat een discussie. Ik kan begrijpen dat je geld voor een foto wilt als er ook geld aan wordt verdiend. Dit gaat om een gratis uitgegeven blaadje wat door 99% van de reizigers wordt genegeerd. En omdat de foto als ondersteuning voor een zelfbevlekkingsartikel wordt gebruikt zie ik niet in waarom je hiervoor geld zou willen. Als dezelfde foto gebruikt zou worden voor een busboekje o.i.d. dan wordt/is het een ander verhaal.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door ODRAIL »

@ Huibe: ik ben het helemaal met je eens.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door Karl »

In essentie is het gewoon een verdelingsvraagstuk, wordt de prijs van een product bepaald door de kosten van de productie van een artikel of wordt de prijs bepaald door de waarde die het heeft voor de afnemer? Meestal geldt het laatste als aan het eerste wordt voldaan. Vanavond nog naar Londen vliegen, dat kan, maar dan betaal je wel de hoofdprijs, omdat de maatschappij verwacht dat jij daar een hoog nut uithaalt. Zijn er echternogveel stoelen beschikbaar, dan zakt de prijs, omdat sommige kosten toch gemaakt moeten worden.

Waarom zou het ene mechanisme boven het andere te preferentiële zijn in dit geval?
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door Fles »

huibe schreef:Wat een discussie. Ik kan begrijpen dat je geld voor een foto wilt als er ook geld aan wordt verdiend. Dit gaat om een gratis uitgegeven blaadje wat door 99% van de reizigers wordt genegeerd. En omdat de foto als ondersteuning voor een zelfbevlekkingsartikel wordt gebruikt zie ik niet in waarom je hiervoor geld zou willen. Als dezelfde foto gebruikt zou worden voor een busboekje o.i.d. dan wordt/is het een ander verhaal.
Nee dat is dus precies hetzelfde, aangezien je het materiaal + rechten afstaat (wat wettelijk helemaal niet eens kan trouwens, maar okee) kan vervoerdertje X je foto dus vervolgens overal voor gebruiken.

Maar goed, doe of laat lekker waar je zin in hebt hoor, ik geef alleen de mogelijkheid aan :pos: Ik kies ervoor om hier niet aan mee te werken, om de genoemde reden. En meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen ook :)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door dennistd »

Een jaarkaart van het betreffende vervoersbedrijf lijkt me toch in elk geval een redelijke beloning. Of iets anders leuks, zoals een kijkje in de werkplaats (in het geval van Arriva bij de nieuwe GTW's)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Voor een mooie foto mag je een hobbyist best eens 100 of 200 euro betalen hoor, steekt niks in. Als het echt wat toevoegt aan je blad. Is een schijntje voor een vervoerder, en toch een mooie beloning voor een hobbyist die er eindeloos veel tijd, moeite EN geld in steekt (spiegelreflexcamera's liggen ook niet naast de bamischijven in de muur namelijk). Is helemaal niet raar, en houdt de verhoudingen wel zo zuiver.

Op zo'n manier kun je ze namelijk in de toekomst NOG eens wat vragen. Maar ja, bedenk zoiets maar eens :)
Exact. Of ze zetten er gratis reizen tegenover ofzo. Zo gecompliceerd is het allemaal niet. De tering.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door deadlock »

huibe schreef:Wat een discussie. Ik kan begrijpen dat je geld voor een foto wilt als er ook geld aan wordt verdiend. Dit gaat om een gratis uitgegeven blaadje wat door 99% van de reizigers wordt genegeerd. En omdat de foto als ondersteuning voor een zelfbevlekkingsartikel wordt gebruikt zie ik niet in waarom je hiervoor geld zou willen. Als dezelfde foto gebruikt zou worden voor een busboekje o.i.d. dan wordt/is het een ander verhaal.
Gratis? Jij denkt dat dit gratis is? In wat voor fantasie is iets gratis?
http://en.wikipedia.org/wiki/There_ain' ... free_lunch
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door Karl »

Doe maar gewoon naar deze verwijzen, in het Nederlands: http://nl.wikipedia.org/wiki/There_ain% ... free_lunch. (A)
Het is een spectrum.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door Maurice Hooikammer »

Hee, ik ben echt niet trots op de foto die ik maakte. Waarschijnlijk hadden ze niet veel inzendingen dat ze zo'n foto als de mijne kozen. Wel leuk dat je andermans foto's de grond in gaat werken...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door Fles »

het ging over de foto van Etienne. En als ik het een kutplaat vind dan zeg ik dat.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door Maurice Hooikammer »

Nee, een ander maakte een opmerking over dat het te veel bus zou zijn. Maar dan heeft hij/zij de essentie niet uit het verhaal gehaald.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door BrengMe »

Had je daar niet een quote van kunnen plaatsen? Had een hoop verwarring voorkomen.

Dit was dus waar Maurice het over had:
Meltrain schreef:Die foto van Maurice Hooikammer heeft wel erg veel bus. :X
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door Meltrain »

Als dat tegenwoordig al "de grond inwerken" is. :')
Verder heb ik de essentie wel begrepen en foto's van onderaf kan ik zeker waarderen. Maar als de bus 95% van de foto vult, vind ik dat een beetje veel. Wat meer omgeving erbij zou zeker geen kwaad kunnen.
Verder is het geen slechte foto.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:Als dat tegenwoordig al "de grond inwerken" is. :')
Er zijn tegenwoordig drie mogelijkheden als iemand een foto met een stuk bus erop plaatst. Ophemelen is eigenlijk de enige toegestane reactie. Doodzwijgen wordt niet echt gewaardeerd natuurlijk. En de rest is "de grond inwerken" :)

Eea overigens volledig onafhankelijk van de kwaliteit van de geposte foto. Eigen mening is niet de bedoeling. Buigen zult gij. :D
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door Maurice Hooikammer »

Het klopt dat er teveel bus opstaat! Ik moest alleen noodgedwongen een foto insturen terwijl ik perssonlijk vond dat ik niet een mooie foto paraat had.

Ik wil niet de zielige hond uithangen hoor...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Jouw foto in Reistijd magazine!

Bericht door Thom91 »

Wat ik vooral met mijn post duidelijk wilde maken is dat ondanks dat het voor je hobby is je er misschien toch wel wat mee kan vangen bijvoorbeeld. Doe wat je niet laten kan, maar een leuk zakcentje of iets anders zou imo niet misstaan.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten