OVer Missers in de Reisinformatie #33

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:Dat is sowieso afgeschaft, ding zal nooit meer toeslagvrij zijn bij werkzaamheden of storingen op het 'normale' net.
Onzin, de IC Direct was woensdagavond nog toeslagvrij vanwege een aanrijding met een persoon. Zie http://www.rijdendetreinen.nl/storingen ... en-haag-hs
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Erg consequent zijn ze dan niet bij NSC.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Het heeft waarschijnlijk met de impact te maken inderdaad. Werkzaamheden zullen ook wel weer uit een ander potje komen en dan moet iemand gaan betalen enzo, potje op, etc etc.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Meer van, er zit iemand op het OCCR die niet volledig op de hoogte was en een foutje heeft gemaakt. Kan gebeuren, die ene keer dat het nu nog wel gebeurt ben ik niet zo van onder de indruk.
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Ik was gister op het Hoofdstation en het viel me op dat op de TBPs voor de 700 die vanwege de huishoudbeurs extra stopte bij RAI er gewoon in de lijst met via-stations RAI was opgenomen in plaats van een 'Stopt ook in'-melding.

Zit er gewoon geen vaste logica/beleid in hoe ze daar mee omgaan of snap ik het gewoon niet? Want dit is toch wel echt een extra stop, maar vaak genoeg zie je bij stops die je niet echt extra kunt noemen wél zo'n expliciete "Stopt ook in"-melding. Duivendrecht is daar een goed voorbeeld van.

Ik geef toe, niet heel erg boeiend.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Tochjo »

In Arnhem en Utrecht Centraal zag ik voor de s3100 Amsterdam RAI zowel in de lijst met stations als extra vermeld op een regel onderin. Maar die regel is sowieso altijd zichtbaar, want Amsterdam Bijlmer Arena wordt er altijd in vermeld. Misschien maakt dat ook nog uit?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Maakt als het goed is niet uit, maar mogelijk dat de mededeling door andere boodschappen werd weggedrukt?

En als het goed is wordt op alle stations waar treinen stoppen die extra in Rai stoppen nu ook automatisch omgeroepen dat de trein extra in Rai stopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Bee schreef:Maakt als het goed is niet uit, maar mogelijk dat de mededeling door andere boodschappen werd weggedrukt?
Was geen andere mededeling, de TBP was echt volledig in 'business as usual'-mode wat dat betreft. Het is natuurlijk ook gewoon planmatig, maar omdat het plan afwijkt van wat het de rest van het jaar is lijkt het me toch wel echt vermeldenswaardig.
En als het goed is wordt op alle stations waar treinen stoppen die extra in Rai stoppen nu ook automatisch omgeroepen dat de trein extra in Rai stopt.
Niet dat ik gehoord heb, maar dat kan ik gemist hebben. Het stond ook niet op de TB7s trouwens.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

De omroep van Tuffy klinkt zoiets als "Dames en heren, de intercity van 11:20 naar Amsterdam Zuid, Schiphol, Leiden Centraal en Den Haag Centraal stopt ook in Amsterdam RAI." :Y

Daar zit wel een klein bugje in, want als de s3000 bijvoorbeeld extra in Duivendrecht stopt, dan wordt omgeroepen dat de trein ook stopt op Veenendaal-De Klomp, terwijl dat eigenlijk normaal stopgedrag is :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Tochjo »

Ja, alle stations in de onderste balk worden dan genoemd, zoals ook Amsterdam Bijlmer Arena gisteren bij de s3100.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Alkmaar Noord ook trouwens!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

marlies schreef:Zit er gewoon geen vaste logica/beleid in hoe ze daar mee omgaan of snap ik het gewoon niet? Want dit is toch wel echt een extra stop, maar vaak genoeg zie je bij stops die je niet echt extra kunt noemen wél zo'n expliciete "Stopt ook in"-melding. Duivendrecht is daar een goed voorbeeld van.
De vaste logica is de extra stop tussen de via-stations én een "Stopt ook in..." melding in de balk onderaan. En tja, Duivendrecht is zo'n leuk half IC-station waar het altijd de mist mee in gaat. Had daar waarschijnlijk wel goed gewerkt als de boven- en benedenperrons een verschillende verkorting gehad hadden.

Hardnekkiger is wat dat betreft de melding "Deze sprinter stopt op alle tussengelegen stations" die er bij sommige Sprinterseries consequent achteraan komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Hm ja, misschien dat de melding Stopt ook in RAI niet getoond werd omdat voor die treinserie dat type melding onderdrukt wordt omdat je er anders standaard een over Duivendrecht krijgt? Geen idee of het technisch zo in elkaar steekt, maar dat is nog wel plausibel.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Tijdje geleden sinds ik er in dook, maar het is een combinatie van het jaar/dagplan-afwijkingen, type station en tijd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

marlies schreef:Hm ja, misschien dat de melding Stopt ook in RAI niet getoond werd omdat voor die treinserie dat type melding onderdrukt wordt omdat je er anders standaard een over Duivendrecht krijgt? Geen idee of het technisch zo in elkaar steekt, maar dat is nog wel plausibel.
Misschien ligt RAI vanuit Groningen te ver weg? "stopt ook in Duivendrecht" wordt ook pas vanaf Zwolle meegestuurd voor normale treinen. (Het komende uur vertrekken er nog geen IC's uit Zwolle die ook op RAI stoppen, dus kan die theorie nog niet checken)

InfoPlus stuurt in Groningen wel een bericht mee dat de dienstregeling gewijzigd is voor 700'en die op RAI stoppen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Ah, ik snap de complete situatie nu - er zit inderdaad een 90 minuten (geloof ik) regel in - vanaf Groningen is het meer dan 90 minuten naar RAI dus is het nog niet relevant.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Ah, dat verklaart een boel, al vind ik het wel een bijzonder vreemde regel :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Ah kijk, dat is het inderdaad: in Zwolle staat nu voor trein 12748: "Gewijzigde dienstregeling • Stopt ook in Duivendrecht en Amsterdam RAI"
Voor dezelfde trein wordt in Meppel alleen de opmerking "Gewijzigde dienstregeling" meegegeven.
http://vertrektijden.rijdendetreinen.nl ... nummers=on
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Mwah, in dit geval is het relevant dat 'ie extra stopt, maar iemand heeft bedacht dat je dus in Alkmaar niet hoeft te weten dat de Intercity naar Maastricht extra stopt te Beek-Elsloo. De meeste extra stops zijn ivm storingen, etc. Het idee is dat je relevante info ziet...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Eigenlijk zou er bij ongeplande extra stopstations altijd een reistip meegegeven moeten worden, zou je haast zeggen. InfoPlus weet wel dat de stop in RAI ongepland* is als je kijkt naar de lijst met stops (InfoPlus stuurt zowel de geplande als de ongeplande stops mee).

* ten opzichte van de normale dienstregeling dan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Over relevantie gesproken... tja, dat de intercity naar Utrecht Centraal niet verder rijdt dan Utrecht Centraal lijkt me logisch...
13:48 Utrecht Centraal
Rijdt niet verder dan Utrecht Centraal
Intercity 12546
Opvallend dat deze er trouwens in Zwolle met aangepaste bestemming in staat, gisteren in Amersfoort werden de s500 en s12500 getoond met "Rotterdam Centraal - Rijdt niet verder dan Utrecht Centraal" en stond er dus eigenlijk, zoals gebruikelijk, nergens dat die trein in Utrecht stopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Is die quote van trein 12546 van een TBP of van Rijden de Treinen? Bij de laatste is de eindbestemming die je ziet de actuele eindbestemming. Op de TBP's de geplande. (En in de app zie je ze allebei, maar is de geplande dan doorgestreept.)

Voorbeeld van twee weken terug dat ik maakte, van dezelfde trein die niet verder reed dan Delft:

TBP:
Afbeelding

Rdt (trein 2273 van 18:59):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Meltrain »

Ik blijf erbij dat IC-stations waar alle IC's stoppen nooit standaard de 'stopt ook in...'-melding op de TBP's moeten krijgen. Dit geldt voor de stations ten noorden van Amr, tussen Rsd en Vs, tussen Dv en Zl en tussen Dn en Vl.
Voor stations als Rtb, Sdm, Db en Klp en tussen Ah en Nm is zo'n melding wél handig, aangezien niet alle IC's er stoppen.

@Geert: waarom is de tekst in het Engels?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Z'n telefoon staat op Engels.
Wat betreft IC-stations en "stopt ook in" - dat gaat nog wel een keer veranderen...
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Was ik vergeten toen ik het vandaag postte maar wat ook deel van de aanleiding was dat het me gister opviel is dat ik woensdag in Amersfoort bij de 12500 een "Stopt ook in Meppel" zag op de TBP. Meppel stond uiteraard ook in de via-lijst, want dat ding stopt daar altijd omdat 'ie op alle tussengelegen stations tussen Zwolle en Leeuwarden stopt (wijsneuzen die nu over ijsstadia beginnen kunnen rekenen op een afkeurende blik).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten