NS lijdt miljoenenverlies door Fyra-debacle

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS lijdt miljoenenverlies door Fyra-debacle

Bericht door Justin »

Ik zou heel graag willen Vinnemans, maar zit helaas met andere factoren, die er voor zorgen dat ik op 70km afstand van mijn werk zit :(. En het ziet er ook niet naar uit dat de banen in mijn sector in een straal van 5km van mijn huis gaan komen :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: NS lijdt miljoenenverlies door Fyra-debacle

Bericht door Bartjk »

Als de ns nou eens over gaat op het reguliere ov tarief zodat vervoersbewijzen zoals abonnementen ook in de trein gebruikt kunnen worden. De NS komt elk jaar weer met een prijsstijging en dan gaan mensen naar alternatieven zoeken. Als iemand met de bus kan reizen die er dan wel langer over doet, minder rijdt en hij ook nog moet overstappen, maar hij kan er wel €300 euro mee uitsparen op jaarbasis is de keuze vrij makkelijk. En dan kan die persoon buiten zijn gewone routine ook nog eens naar zijn familie of op een regenachtige dag naar de stad omdat hij in een bepaald gebied kan forensen i.p.v. op een enkel traject.
Met de huidige tarieven houdt de ns haast alleen nog de reizigers waarvan hun baas de reiskosten vergoed. De rest gaat met alternatief OV of met de auto (op een kleine groep na dan).
De regionale vervoerders doen dit namelijk al wel. Ik denk dat je zo sneller een reizigers groei kan realiseren dan door grote transferia te bouwen of stations te verbouwen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS lijdt miljoenenverlies door Fyra-debacle

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Het feit dat ik geen auto heb scheelt me minimaal 100 euro per maand.
Eigenlijk geen idee wat een auto mij zou kosten, maar in elk geval kan ik voor de prijs van m'n treinabonnement nog maar net een parkeerplaats huren in de parkeergarage onder het complex hier... per OV reizen is in mijn geval dus ook beduidend goedkoper.
Levert weleens leuke discussies op in de pauze op 't werk... vrijwel alle collega's hebben een auto en vragen weleens af hoe ik dat nou doe zonder. Tja, heel de stad is prima per fiets te bereiken, het centrum nog geen 5 minuten lopen en met een wandeling van 10 minuten kan ik alle kanten op vanaf het station. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn natuurlijk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS lijdt miljoenenverlies door Fyra-debacle

Bericht door Vinny »

@Bartjk: een netabbonement van de ns kost zo'n 350 euro op maandbasis. Als je meer dan 50 kilometer forenst dan ben je alleen al qua brandstofgebruik goedkoper dan met de auto. Zelfs een Fyra-toeslagabbonnement verandert het plaatje niet wezenlijk. En spaar je de vaste lasten van een auto gewoon uit.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS lijdt miljoenenverlies door Fyra-debacle

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:@Bartjk: een netabbonement van de ns kost zo'n 350 euro op maandbasis. Als je meer dan 50 kilometer forenst dan ben je alleen al qua brandstofgebruik goedkoper dan met de auto. Zelfs een Fyra-toeslagabbonnement verandert het plaatje niet wezenlijk. En spaar je de vaste lasten van een auto gewoon uit.
€309,-
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: NS lijdt miljoenenverlies door Fyra-debacle

Bericht door waldo79 »

Ik neem de woon werkafstand op de koop toe. Geen zin om te verhuizen en de omgeving waar ik werk, trekt me niet om te wonen. Bovendien geen vast contract ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS lijdt miljoenenverlies door Fyra-debacle

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Vinny schreef:@Bartjk: een netabbonement van de ns kost zo'n 350 euro op maandbasis. Als je meer dan 50 kilometer forenst dan ben je alleen al qua brandstofgebruik goedkoper dan met de auto. Zelfs een Fyra-toeslagabbonnement verandert het plaatje niet wezenlijk. En spaar je de vaste lasten van een auto gewoon uit.
€309,-

ehm, 393. Als je meteen een heel jaar neemt 327,5 per maand.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS lijdt miljoenenverlies door Fyra-debacle

Bericht door deadlock »

Fles schreef:ehm, 393. Als je meteen een heel jaar neemt 327,5 per maand.
Ik betaal dit per maand voor AltijdVrij:
Afbeelding
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS lijdt miljoenenverlies door Fyra-debacle

Bericht door Suus »

De prijs voor Altijd Vrij is per 1 januari omhoog gegaan, maar de prijs gaat voor de klanten die al een contract hebben niet meteen omhoog, maar pas op het moment dat hun contract verlengd wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS lijdt miljoenenverlies door Fyra-debacle

Bericht door deadlock »

Volgens ns.nl wordt het dan 318,- als je een jaarabo afsluit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten