Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
arjan1978
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 11:33

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door arjan1978 »

Ik heb even gekeken naar de nieuwe dienstregeling van lijn 143 en 144 in de avond en zondag. de 144 wordt doorgetrokken komende uit Rotterdam naar de Spinozastraat in Ridderkerk en die wordt dan denk ik als ik zo zie door gekoppeld met de 143 richting Zuidplein. En ook andersom is het ook. Als ik zo naar de tijden kijkt. Hebt je een grote rit .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Dat klopt helemaal.

Die bug dat lijn E ineens '10'genoemd wordt is er dus ook nog steeds. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
satkijker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 16:26

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door satkijker »

Ik heb even gekeken naar de nieuwe dienstregeling van bus 184.
Omdat in de dienstregeling van NS de treinen in Barendrecht in de avond en het weekend op andere tijden gaan rijden had ik verwacht dat de RET de dienstregeling aan zou passen.
Helaas. De aansluiting bus trein is waardeloos. 25 minuten wachten op je trein is zonde van de tijd.
Libra
Berichten: 13
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 20:37

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Libra »

Meltrain schreef:Dank je wel. Nu kan ik deze pagina binnenkort completeren.
Hoe heb je deze pagina gevonden? Op de hoofdpagina staat geen link.
Via Google: dienstregeling 2014 RET
arjan1978
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 11:33

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door arjan1978 »

De dienstregeling van de RET is bekend. De belangrijke veranderingen staat op de site
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

010jongen schreef:Misschien kunnen er wat gelede bussen vanuit het GVU naar de RET.
RIjden die 2 gelede citaro's nog rond? Als je deze structureel tijdens de spits op bijv. Lijn 71 laat rijden, heb je toch net ietsjes meer capaciteit.
zet de gelede bussen in de ochtend spits in op de korte slagen van de 68 en 69 en 71. en in de middag op de 68 dan kan je het reizigersaanbod al beter behappen in ieder geval.

maar dit is mijn whisful thinking :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Somoht »

Ohh toch even spammen dat er nu ook RET actuele vertrektijden zitten in de OpenOV afnemende appjes zoals Tranzzit, OVdelay, OVinfo, Bushalte, etc. Metro komt ook binnenkort.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Hmm, volgens mij kan de RET gewoon de nieuwe dienstregeling na de Kerstvakantie in laten gaan :idea: :wink: . Want vanaf 8 december krijg je in Rotterdam in drie weken tijd maarliefst drie verschillende dienstregelingen.

week 1: Oude dienstregeling
week 2: Nieuwe dienstregeling
week 3 en 4: Vakantiedienstregeling (Kerstvakantie)
week 5: Nieuwe dienstregeling
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door zone5324bericht... »

die discussie is al vaker gevoerd. men heeft nu eenmaal gekozen om begin/half december een nieuwe jaardienst in te voeren.

wat ik zelf wel vervelender vind, is dat niet alle bedrijven tegelijktertijd hun nieuwe dienstregeling in laten gaan.
dus die overlap met oud en nieuw vind ik zelf niet kunnen.

dat er heel snel na het ingaan een vakantie in zit, kan altijd gebeuren.
vroeger ging de jaardienst vaak in voor de zomervakantie (mei/juni), dus ook met een vakantie vlak na de ingangsdatum...
of waren er 2 dienstregelingen, winterdienst en zomervakantie.
maar dan had je ook in de winterdienst nog wel ritten die tijdens vakanties niet gereden werden...

je miet tegenwoordig toch elke dag nakijken of er niets veranderd is, vooral bij reizen met devtrein, waar regelmatig kort van te voren nog geschoven wordt met tijden en sporen (i.v.m. werkzaamheden) die er weer voor kunnen zorgen, dat aansluitingen anders zijn, dan de dsg ervoor of erna...
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Ovinfo toont nu ook actuele tijden van de RET, metrostations zijn er echter nog niet te bekennen. Dus geldt alleen voor tram en bus.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Is 4 posts boven die van jou al vermeld door Somoth. :Y
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

dylanwild94 schreef:
010jongen schreef:Misschien kunnen er wat gelede bussen vanuit het GVU naar de RET.
RIjden die 2 gelede citaro's nog rond? Als je deze structureel tijdens de spits op bijv. Lijn 71 laat rijden, heb je toch net ietsjes meer capaciteit.
zet de gelede bussen in de ochtend spits in op de korte slagen van de 68 en 69 en 71. en in de middag op de 68 dan kan je het reizigersaanbod al beter behappen in ieder geval.

maar dit is mijn whisful thinking :wink:
Ik zag net toevallig de Citaro G #401 van de RET op Zuidplein. Deze deed dienst op lijn 73. Opvallend was dat ik in een overvolle bus van lijn 68 zat vanuit het Waalhavengebied en lijn 73 niet zo druk bezet was. Lijn 73 kent ook veel reizigers, met name tijdens de spitsuren, maar om daar op de Citaro G op te laten rijden is wel iets teveel van het goeie.

Een andere oplossing zou ook kunnen werken als je meer 'half bussen' zou laten rijden tussen Waalhaven Industriegebied en Zuidplein.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Michael »

Het metroverkeer in Rotterdam ligt momenteel vrijwel helemaal plat vanwege een stroomstoring bij de centrale verkeersleiding.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Metroverkeer is inmiddels weer hervat, ik Was toevallig in Spijkenisse en kwam daar dus echt niet weg, uiteindelijk maar met de bus naar Rozenburg gegaan om vervolgens de veerpont en trein te nemen naar Rotterdam.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

Sinds gisteren rijden er een aantal Citadis 1-en op lijn 8. Normaal het domein van de Citadis 2. Waarom dit is weet ik niet, maar leuk voor de afwisseling is het wel.
Een foto van de 2046 op lijn 8 naar de Kleiweg op Rotterdam Centraal:
Afbeelding

En de omgekeerde wereld aan de andere kant. De haltes van lijn 8 en lijn 20 waren al omgekeerd en nu ook de materieelinzet :P :
Afbeelding

Verder zag ik 2 diensten met 2x SG3 op lijn D, die 's avonds als enkeltjes verder gaan. En bij de bus zag ik dat lijn 35 en 174 op elkaar keren bij Station Noord. Zo komen er dus nu vooral Citaro's voor op lijn 174, maar vanuit welke stalling deze lijnen nu gereden worden weet ik niet.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

SG3 rijdt al sinds afgelopen zondag rond op de D lijn, denk dat er het een en ander is verschoven, zie ook dagelijks weer type T (5200) op lijn C.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Gekko123 »

mb90 schreef: Verder zag ik 2 diensten met 2x SG3 op lijn D, die 's avonds als enkeltjes verder gaan. En bij de bus zag ik dat lijn 35 en 174 op elkaar keren bij Station Noord. Zo komen er dus nu vooral Citaro's voor op lijn 174, maar vanuit welke stalling deze lijnen nu gereden worden weet ik niet.
Wat betreft de garage waarvandaan de 174 rijdt, heb ik van een buschauffeur gehoord dat deze lijn wordt gedeeld door twee garages, waaronder die van Zoetermeer. Overigens gaan de chauffeurs van Zoetermeer niet rijden op lijn 35, deze vestiging heeft namelijk een lijnenpakket van 3 lijnen: de 170, 173 en 174.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door casper_rzb »

Ik weet niet veel maar dit klopt niet...
Vandaag op halte Laan van Nieuw Blankenburg te Rozenburg.
Afbeelding
Weet iemand wat er vandaag mis was bij de Connexxion?
want de 8332 had zijn balk ook gewoon uit staan.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Inmiddels hebben enkele metro's uit de 5300-serie de nieuwe kleuren (o.a. de 5304). Aan het interieur is nog niks gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door BrengMe »

Dat kan kloppen. Uit een krantenbericht gekregen van mijn oma staat dat de stoeltjes pas in de zomer worden geleverd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

Zien die er hetzelfde uit als de nieuwste motorvoertuigen?
Het is een spectrum.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Meltrain schreef:Inmiddels hebben enkele metro's uit de 5300-serie de nieuwe kleuren (o.a. de 5304). Aan het interieur is nog niks gewijzigd.
het interieur is zodanig veranderd dat het volledig is schoongemaakt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

BrengMe schreef:Dat kan kloppen. Uit een krantenbericht gekregen van mijn oma staat dat de stoeltjes pas in de zomer worden geleverd.
Aha, bedankt. :D
@Karl: wat bedoel je?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

Haha, autocorrect. Ik bedoelde of de oude stellen die nu gemoderniseerd worden er straks zo uitzien als de nieuwste voertuigen.
Het is een spectrum.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

een niet zo hele goede video maar kon er zo snel niet een goede vinden maar dit geeft wel een indruk.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8Bi5y9dfTqA&hd=1[/youtube]
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten