Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Mr-W »

Zaterdag ben ik met plan-v444 naar Aken geweest. Ons eigenlijke plan was om in Limburg te blijven,maar we zijn toch de grens over gestoken.
De reis begon vroeg met de t1924 naar Ehv.
Afbeelding
Daarna de t821 genomen naar Maastricht,helaas was deze trein slecht gereiningd en zat er nog kots in van vorige avond :neg:
Afbeelding
De 1e bus van die dag was Lijn 57 Maastricht Station NS - Gulpen Busstation naar Gulpen met een Zeeuwse Amba met goede stoelen door het mooie Limburgse Heuvelland *bus*
Afbeelding
Afbeelding
Met [wiki]Lijn 50 Maastricht Station NS - Aachen(D) Hauptbahnhof[/wiki]zijn we naar Vaals gegaan
Daarna met Lijn 149 Vaals, Busstation - Drielandenpunt naar bovengegaan en naar de Tunel van Gemmenich gewandelt.
Afbeelding
We waren net iets te laat voor de terugrit van lijn 149,maar er stond een Gratis Tuk Tuk die tussen Vaals en het Drielandenpunt pendelde,maar omdat het rustig was ons naar Aachen Hbf wilde brengen.
Afbeelding
Met de Tuk Tuk waren we sneller dan lijn 50 die achter ons reed in Vaals. :D
Op Aachen Hbf zagen we een demonstratie van......
Afbeelding
Op het station nog foto's gemaakt van treinen.
Afbeelding
NS Highspeed ICE
Afbeelding
Klassiek Motorstel naar Luik
Afbeelding
Daarna nog even de stad ingelopen
Afbeelding
Bussen gefotografeerd bij het Theater.
Afbeelding
Mooie Scaniabus (weet iemand het model?)
Afbeelding
Man Lions City G
Afbeelding
Daarna voor €5 4 rittenkaart gekocht AachenWest-Achen Haubtbahnhof en op en neer geweest met de trein.
Afbeelding
Afbeelding
Kwam bij Aachen Hauptbahnhof nog 2 bussen van de Tec tegen die elkaar kruiste.
Afbeelding
Afbeelding
Daarna met lijn 50 naar Margraten gereden waarbij de 1e chauffeur er een potje van maakte door met 6 minuten vertraging in Gulpen aan te komen.Gelukkig werd er van Chauffeur gewisseld tijdens de rit :!: en reed de 2e chauffeur de vertraging eruit 8-) Opvallend was aan de Citea en gewone Veolia amba's dat de stoelen zeer smal zijn en niet lekker zitten en dat voor een Ex-interliner :N
Afbeelding
In Margraten uitgestapt en Lijn 48 Valkenburg Station - Margraten Rijksweg 27 naar Valkenburg genomen,bij halte rijksweg 27 hebben we gepraat met de buurvrouw van de Tuk Tuk chauffeur :)
Afbeelding
Heuvellandsneltrein genomen naar Maastricht en daar overgestapt op de t874 naar Ehv.
Afbeelding
Afbeelding
In Eindhoven heb ik afscheidgenomen van plan-v444 na een gezellig dagje Aken :)
In Helmond zeurde de conducteur van de t9671 dat ik toestemming nodig heb om treinen te fotograferen,dus heb een klacht ingediend omdat het fotograferen van treinen voor Privédoeleindeis toegestaan.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mr-W op wo 19 feb 2014, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Daniel »

Jammer dat veel foto's nogal frontaal van voren zijn genomen en ze verder allemaal scheef staan, viel bijna van m'n stoel af bij het kijken :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Suus »

Het fototoestel in de normale stand houden voor het maken van foto's zou al heel veel schelen...

Wel een leuk tochtje voor een dagje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Jurre »

Je mag dan wel een klacht indienen, maar de conducteur heeft wel een punt als ik jouw foto met flits zie.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Mr-W »

Dan is mijn punt dat een bijzonder opsporing ambtenaar op de hoogte hoort te zijn van de regelgeving,dus hoop op een aantekening in zijn personeelsdossier.
Een particulier die voor privégebruik op voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen opnamen wil maken, heeft geen toestemming nodig.

Ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer en wegens het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld.
Geen reiziger of machinist is zichtbaar
http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/ ... feren.html
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Plan-V444 »

@Daniel @Bee Er zitten inderdaad minder mooie foto's bij en ik ben het er ook mee eens dat er iets meer zijkant foto's bij mogen. Wij hebben wel allebei een Canon Compact Camera. Hier zijn wat van mijn foto's

Afbeelding
ICRm op Maastricht

Afbeelding
DBAG 185 354-8 in Aachen Hbf

Afbeelding
Rhein Sieg Express in Aachen Hbf

Afbeelding
DBAG 120 206-8 in Aachen als RSE/RE9 naar Siegen

Afbeelding
DBAG 425 063-5 als RE33 naar Duisburg/Heinsburg in Aachen West

Afbeelding
Köf in Aachen West
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Suus »

@Mr-W: De flits moet gewoon uitstaan als je een trein of bus op de foto wil zetten, de machinist of bestuurder kan er door verblind raken en een veiligheidsfout maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Thom91 »

Die Hamsterbecke heb ik in Berlijn ingezeten, wat een bazentreinen zijn dat. En overal stopcontacten, OVERAL gewoon!

Leuk :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Suus »

Dat soort dingen hangen van de uitvoering af. Op de RSX hebben ze alleen stopcontacten in de vierzitters bijvoorbeeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Plan-V444 »

Thom91 schreef:Die Hamsterbecke heb ik in Berlijn ingezeten, wat een bazentreinen zijn dat. En overal stopcontacten, OVERAL gewoon!

Leuk :)
Dankje, heb nog meer foto's :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Dat soort dingen hangen van de uitvoering af. Op de RSX hebben ze alleen stopcontacten in de vierzitters bijvoorbeeld.
Ja wijsneus. Helemaal leuk.
Komt wel goed schatje.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Michael 1988 »

@ Mr-W. die Scania is een CityWide. De opvolger van de OmniCity en OmniLink zeg maar.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Fles »

Mr-W schreef:Dan is mijn punt dat een bijzonder opsporing ambtenaar op de hoogte hoort te zijn van de regelgeving,dus hoop op een aantekening in zijn personeelsdossier.
Want dat zou je dag helemaal goed maken he. :lol: Kneus.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Michael »

@Mr-W

Die bus waarvan jij zegt dat het een Zeeuw is klopt niet. Het is een ex Brabander.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag hoor, al vind ik de foto's van Plan-V444 duidelijk de betere.
Wel vet om met een TukTuk zo'n afstand te rijden. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Bartjk »

de stoelen van die "zeeuwse" bus zijn exact dezelfde stoelen als de nieuwe stoelen in de volvo 8700's van ov regio ijsselmond. Zelfde stofje, op het kleine detail na dat bij die stoelen het rood/oranje gekleurde lint goud kleurig is :Y
Afbeelding
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door Michael 1988 »

Michael schreef:@Mr-W

Die bus waarvan jij zegt dat het een Zeeuw is klopt niet. Het is een ex Brabander.
Klopt, het is een voormalige Brabantlinerbus. Dat is dit zelf niet eerder zag. Maar vandaar dat ze dus betere stoelen hadden dan de "gewone" amba's en citea's. De Zeeuwse Amba's hebben namelijk dezelfde interieur (als ik me niet vergis) als de gewone stads- en streekbussen die rondrijden in Brabant en Limburg (afgezien van de Volansbussen en Volvo 7700A bussen die op de streekdienst in West-Brabant rijden).
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dagje Aken met plan-v444 (veel foto's)

Bericht door isadora »

Dank je, leuke reportage. :pos:
Mijn favoriet is veruit: Grotefoto-VAEMI7D6.jpg
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten