Daniel on tour #74: Rondje Parkstad

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #74: Rondje Parkstad

Bericht door Daniel »

Afgelopen zaterdag vond ik het wel weer eens tijd om het uiterste zuidoosten van ons land met een bezoekje te vereren. Bijtijds, maar ook weer niet al te vroeg want moest nog 'n beetje bijkomen van de werkweek, ging het zodoende met een licht vertraagde IC naar Utrecht. De overstap naar op de rechtstreekse IC ging helaas wel de mist in doordat de eerste trein niet echt door kon rijden onderweg, dus dan maar met de s800 mee en zodoende helaas ook met VIRM. Heb 't overleeft, maar het was toch wel even bijkomen in het losse V'tje wat me uiteindelijk in Heerlen bracht.
Even worstelen met een zelfservice-stalling en ik had een vervoermiddel voor de rest van de dag waarmee het eerst maar eens naar een van de zeldzame fraaie plekjes in Heerlen zelf ging: de hoofdroute voor bijna alles richting Kerkrade Parkstad Stadion en Duitsland oftewel de Akerstraat. En tja, ook daar zie je minutenlang geeneen fietser maar als de bus dan komt...
Afbeelding
Veolia 5413 te Heerlen, Akerstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Aan het eind van die straat merk je al wel dat je de heuvels in gaat...
Afbeelding
Veolia 5091 te Heerlen, Akerstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Niet alle bussen nemen de Akerstraat echter, zo gaat lijn 41 via een andere route Heerlen door en komt uiteindelijk via de John F. Kennedylaan uit op de Heerlerbaan samen met alle andere lijnen...
Afbeelding
Veolia 5408 te Heerlen, John F. Kennedylaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Ik ging echter niet door naar het busstationnetje bij het Parkstad Stadion, maar sloeg al eerder rechtsaf. De lange Imstenraderweg, compleet met vals plat, bracht me richting Simpelveld. Maar onderweg eerst nog even een tussenstopje voor lijntje 21 wat hier ook rijdt...
Afbeelding
Veolia 5093 te Heerlen, Imstenraderweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Eenmaal boven was het wel even tijd voor een kleine pauze. Eentje met uitzicht, en wat voor uitzicht (telefoonkwaliteit, dat wel). Het stond dus eigenlijk al vast dat ik hier ergens nog een plaatje van lijn 21 zou gaan maken, maar eerst eens even omlaag. Heerlijk om even met een noodgang mezelf naar beneden te laten storten. 79 meter omlaag in een kilometer de Hulsberg af met af en toe een helling van 10%, dat wilde wel. In de tijd die ik over had kon mooi even lijn 43 op de foto die via een andere weg Simpelveld uit klimt...
Afbeelding
Veolia 5086 te Simpelveld, Pleistraat by Daniël Bleumink, on Flickr

En daarna maar weer terug omhoog, wel lopend... kan veel hebben maar dit was even teveel van het goeie. Een plaatje met zicht op de vallei was met de vele bebouwing langs de straat helaas niet goed mogelijk. Maar ach, dat het stijl is zie je zo ook wel, 't staat onder de bus nog op de weg ook...
Afbeelding
Veolia 5420 te Simpelveld, Sint Remigiusstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Verder met lijn 43: de bus die ik eerder al trof in Simpelveld had inmiddels al een retourtje Heerlen gemaakt terwijl ik in afwachting van de bus voor het vorige plaatje was. In Bocholz neemt deze een flinke hobbel om de ZLSM-lijn te kruisen...
Afbeelding
Veolia 5086 te Bocholz, Heiweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Eigenlijk was het m'n bedoeling om vervolgens een stukje Duitsland af te snijden richting Kerkrade, maar in het nogal wegwijzerloze (en überhaupt lege) Avantis nam ik een verkeerde afslag. Het werd dus uiteindelijk een ritje langs de grens dat me bij de halte Grens van lijn 44 bracht. Daarvandaan toch nog maar een stukje zuidelijker gegaan voor een plaatje van lijn 44 op Duitse bodem. De ASEAG 265 passeert hier door het dorpje Horbach in het Akener stadsdeel Richterich...
Afbeelding
ASEAG 265 te Horbach, Horbacher Straße by Daniël Bleumink, on Flickr

Binnendoor kwam ik daarna alsnog in Kerkrade uit, alwaar ook een buitenlijn van de ASEAG komt...
Afbeelding
ASEAG 157 te Kerkrade, Dr. Ackensplein by Daniël Bleumink, on Flickr

Net als lijn 26 van Veolia die er vlak achter zat...
Afbeelding
Veolia 5412 te Kerkrade, Dr. Ackensplein by Daniël Bleumink, on Flickr

Verderop in Kerkrade volgde even daarna nog een knullig geval... zag aan de tijden al dat het risico er was maar desondanks de poging gewaagd. Zal je natuurlijk net zien dat net voor ik wilde afdrukken de tegemoetkomende bus beeldvullend in beeld kwam :P Net buiten Kerkrade kon er echter alsnog een lijn 28 op de foto...
Afbeelding
Veolia 5417 te Kerkrade, Kerkradersteenweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Na een ritje waarop ik verrassend weinig busjes tegen kwam belande ik vervolgens weer op station Heerlen, mooi op tijd voor de IC terug richting Utrecht. Dit keer had ik wel geluk en kon ik plaatsnemen in een vrijwel compleet leeg rijtuig van de zes bakken ICM waar deze trein mee gereden werd. Werd een behoorlijk relaxed ritje gezien er pas in Eindhoven een noemenswaardig aantal andere reizigers bij kwam en het zelfs pas in Den Bosch echt goed vol werd. 10 minuten stilstaan voor het inrijsein van Utrecht kostte me nog bijna de aansluiting naar Amersfoort, maar dat ging gelukkig nog net goed.
En zo was een dagje met best leuke fotoplekjes alweer voorbij. Geen grote aantallen... maar het is natuurlijk ook niet de kwantiteit die telt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #74: Rondje Parkstad

Bericht door Milco »

Leuke plaatjes. Limburg blijft mijn favoriete gebied in Nederland :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #74: Rondje Parkstad

Bericht door Michael »

Leuk verslag :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #74: Rondje Parkstad

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's weer. :D :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #74: Rondje Parkstad

Bericht door Etienne »

Hier zitten echt prachtige foto's tussen. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Daniel on tour #74: Rondje Parkstad

Bericht door julsteren »

Altijd erg mooie foto's!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Daniel on tour #74: Rondje Parkstad

Bericht door BrengMe »

Mooie reportage :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten