Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Suus »

Ik vind de bestemming op de nieuwe lichtkrant van de Ambassador wel erg klein geworden :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door rm7 »

Meltrain schreef:
Daniel schreef:Iemand enig idee waarom de Qbuzz-bussen in Utrecht ook het "lijnnummer" TAXI kunnen filmen? Zag vanmiddag een Ambassador langskomen op de Utrechtse Europalaan met "TAXI QBUZZ" (laatste als bestemming) op de film.
Misschien als personeelsbus?
De bussen kunnen alle bestemmingen en lijnnummers uit de regio's Utrecht en Groningen/Drenthe filmen. TAXI wordt automatisch gekozen als de chauffeur geen omloop- en lijnnummer invoert.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door BrengMe »

Bee schreef:Ik vind de bestemming op de nieuwe lichtkrant van de Ambassador wel erg klein geworden :?
Vind ik best wel meevallen.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Daniel schreef:Personeelsbussen doet Qbuzz niet meer aan... er is een reden dat alles op het Anne Frankplein stopt tegenwoordig: de stadschauffeurs staan daar elke middag weer netjes bij de halte te wachten op een streekbus richting station.

Deze ging trouwens richting Nieuwegein op een MAT-rit die ik nooit eerder langs heb zien komen.
In de tijden van de schoolvakanties worden er wel POD bussen ingezet vanaf de Europalaan. Dit omdat op sommige lijnen de dienstregeling dan is uitgedund.

De bestemming TAXI wordt erop gezet zodra de omloop alleen wordt gebruikt voor het aflossen.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Iemand al een nieuwe DBG gespot op lijn 12? ben benieuwd of het er vandaag werkelijk van komt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Op de stalling Europalaan staat niets op dit moment.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door rm7 »

De nieuwe Van Hool is voor zover bekend nog niet geschikt voor de lijndienst.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Stephan »

Ergens in maart nieuwe dienstregeling voor aantal bussen. Zie onderin dit artikel.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Ik was vanochtend doelbewust op zoek naar de nieuwe DBG en heb lijn 12 tussen begin- en eindpunt genomen, maar geen spoor van een gele DBG, helaas.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Ik ben benieuwd wat voor maatregelen Qbuzz in Maart gaat treffen. Net even een ritje met lijn 28 gemaakt van CS naar De Meern Oost met een DBG die geheel leeg was en door reed naar Vleuterweide, de bus ervoor zat bomvol (standaardbus). Op deze manier wordt de capaciteit nou niet echt optimaal benut. Ik denk dat men gewoon beter wat extra DBG had kunnen aanschaffen waardoor er wat minder gereden kon worden. de korte opvolging tijdens de spits zorgde er laats voor dat er t.h.v. het Oorsprongpark al drie bussen achter elkaar aan reden.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Ezra schreef:Ik was vanochtend doelbewust op zoek naar de nieuwe DBG en heb lijn 12 tussen begin- en eindpunt genomen, maar geen spoor van een gele DBG, helaas.
Kijk vantevoren even op Ovradar.nl scheelt onnodig zoeken.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

ik zie op OVzoeker.nl een lijn 48 in Utrecht met busnummer 4999. Een Amba die niet juist is geprogrameerd?
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matje82 »

als ik in de bus naar Zeist zit zie ik in het centrum van Utrecht een heleboel bussen van lijn 28 langskomen en ik vind het erg meevallen. Soms zit er één bomvol, maar daarna weer 1 of meerdere bijna leeg. Minder met dubbelgeleed rijden is een oplossing, maar ook gewoon even wachten. Bij Oorsprongpark stappen mensen ook meteen in de eerste bus, ook al zit deze vol. Misschien vinden mensen het gewoon niet erg om even te staan, dat kan ook.

Ik hoor trouwens bijna alleen maar klachten over de stadslijnen. Ik moet zelf zeggen weinig last te hebben. Ik rijd met de 52/53 en de koppeling met de 41 gaat goed, weinig vertragingen. Enige bezwaar is de slechte spreiding van bussen Zeist-Utrecht 's avonds, maar daar wordt aan gewerkt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:Op de stalling Europalaan staat niets op dit moment.
Ik heb 'm daar heel de week nog niet gezien trouwens, of ze moeten 'm ergens zeer goed verstopt hebben... rond 17.00 uur stond er wel een ex-GVU dubbelgelede op een afwijkend spoor, namelijk tussen de normale geledes i.p.v. bij de andere DGB's helemaal rechts in de stalling.
010jongen schreef:Ik ben benieuwd wat voor maatregelen Qbuzz in Maart gaat treffen
Update: Nieuwe dienstregeling volgt
Woordvoerster bij Qbuzz Map Brouwer laat aan dichtbij weten ‘zeker’ naar een oplossing te zoeken voor de aangekaarte problemen. “Op basis van de klachten worden analyses gemaakt, waarna waar mogelijk zaken worden aangepakt. In maart volgt er een aangepaste dienstregeling, waarmee hopelijk een deel van de problemen zoals te lange reistijden en overvolle bussen verholpen zal zijn. Het gaat daarbij om een nieuwe dienstregeling voor de buslijnen 1, 3, 5, 6, 7, 9, 28 en 32.
Bron: http://www.dichtbij.nl/utrecht-en-leids ... date-.aspx

In dat artikel ook nog dat veel mensen aangeven geen reactie op hun klachten meer te krijgen. Denk dat dat eerder ligt aan hoe die mensen hun klacht formuleren. Laatst nog een klacht ingediend middels een netjes onderbouwd berichtje via het formulier op de site en keurig binnen termijn een reactie dat het doorgezet was naar de bewuste vestiging. En een week later opnieuw een mail waarin keurig netjes de terugkoppeling vanuit de vestiging doorgegeven werd.
Ik had ooit een soortgelijke situatie bij Connexxion waarbij het bleef bij een standaardbriefje, nu bij Qbuzz kreeg ik de volledige verklaring van de chauffeur. Iets wat bij mij toch een stuk beter over komt want hij had er hele goede argumenten voor :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Ik vraag me af waar de klachten dat het OV een stuk duurder is, op gebaseerd zijn.
Is dat puur en alleen dat mensen nu daadwerkelijk moeten betalen voor hun reis, omdat het aantal defecte CiCo's enorm is afgenomen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

Op http://bus.voertuig-zoeker.nl kom ik enkele nieuwe dubbelgelede Van Hools AGG300 tegen:
ZZ-94-92
ZZ-94-93

Deel 1 en 2 zijn van 13-02-2014
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

@Meltrain: Waarschijnlijk dat gecombineerd met sommige routes die langer zijn geworden. Het kilometertarief is namelijk maar met 0,2 cent gestegen en in de provincie veel harder terwijl ik daar nog geen klacht over gehoord heb.

Voorbeeld van een langere route: Overvecht Zuid - Diakonessenhuis zonder een eindje te moeten lopen kan alleen nog via het station terwijl je vroeger een simpele overstap in het centrum had. Lijn 8 ging van Overvecht Zuid ook in een rechtere lijn daarheen vergeleken met de route die je met lijn 1 aflegt. Niet dat iemand die verbinding nam (lijn 8 was vaak nogal leeg vanuit Overvecht Zuid), maar het wordt in het artikel als voorbeeld van een omweg aangevoerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Da's apart, dat die dubbelgeledes weer met ZZ-kentekens de weg op gaan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Jelmer schreef:Op http://bus.voertuig-zoeker.nl kom ik enkele nieuwe dubbelgelede Van Hools AGG300 tegen:
ZZ-94-92
ZZ-94-93

Deel 1 en 2 zijn van 13-02-2014
Kom je op die site, krijg onder meer (als reclame): "Sluit de goedkoopste Van hool Agg300 busverzekering hier direct af."
Ja, daar zal echt een markt voor zijn. :') :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

Meltrain schreef:Ik vraag me af waar de klachten dat het OV een stuk duurder is, op gebaseerd zijn.
Is dat puur en alleen dat mensen nu daadwerkelijk moeten betalen voor hun reis, omdat het aantal defecte CiCo's enorm is afgenomen?
In het taxibusje in Driebergen/Zeist (en nu Odijk) heb ik bij Connexxion nooit hoeven te betalen omdat ze de handscanner niet meenamen. Die nieuwe busjes met vaste CiCo zijn wel een verschil :roll:

Op straat heb ik nog nergens gezien dat lijn 4 binnen twee weken niet meer rijdt. Voor sommige mensen betekent de nieuwe situatie met 18 wel een langere reis. Gemiste kans dit...

Ik zag gister dat aan de Centrumzijde sommige haltes mooiere bordjes met lijnnummers hebben, die wel vanaf een afstandje te lezen zijn :D
Daniel schreef:In dat artikel ook nog dat veel mensen aangeven geen reactie op hun klachten meer te krijgen. Denk dat dat eerder ligt aan hoe die mensen hun klacht formuleren. Laatst nog een klacht ingediend middels een netjes onderbouwd berichtje via het formulier op de site en keurig binnen termijn een reactie dat het doorgezet was naar de bewuste vestiging. En een week later opnieuw een mail waarin keurig netjes de terugkoppeling vanuit de vestiging doorgegeven werd.
Ik had ooit een soortgelijke situatie bij Connexxion waarbij het bleef bij een standaardbriefje, nu bij Qbuzz kreeg ik de volledige verklaring van de chauffeur. Iets wat bij mij toch een stuk beter over komt want hij had er hele goede argumenten voor :pos:
Ik geloof dat ik inmiddels op al mijn klachten een reactie heb gehad, maar een maand komt meer in de buurt dan tien dagen. Het kleine tekstvakje bij het klachtenformulier, waarbij ook nog verplicht een datum en tijd ingevuld moeten worden (wat nou als een bus altijd te laat en te vol is, tienduizend formulieren invullen?), nodigt ook niet uit tot een net en onderbouwt bericht...
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tristan »

Meltrain schreef:Ik vraag me af waar de klachten dat het OV een stuk duurder is, op gebaseerd zijn.
Is dat puur en alleen dat mensen nu daadwerkelijk moeten betalen voor hun reis, omdat het aantal defecte CiCo's enorm is afgenomen?
Mogelijk heeft het er mede mee te maken dat de cico's in de bussen van Qbuzz vaak een te hoog bedrag afschrijven, dit probleem bij Qbuzz sinds ca. half januari bekend is, maar ze te lang over de oplossing doen:
U-OV schreef: (...)
Wij hebben meerdere klachten ontvangen over problemen met de ov-chipkaart apparatuur. Momenteel testen wij een nieuw systeem voor het in- en uit checken. Zodra deze test succesvol is verlopen gaan wij alle bussen voorzien van deze nieuwe apparatuur. Waarschijnlijk gaat de vervanging van de check in- en uit apparatuur in alle bussen in mei van 2014 plaatsvinden.
(...)
Zou Qbuzz ook zo lang over de oplossing doen als het probleem omgekeerd was, dus als er vaak te weinig saldo afgeschreven werd?
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Ik hoop dat ze bij lijn 7 erachter zijn gekomen dat ze echt geledes in moeten gaan zetten. Die standaardwagens zitten iedere rit als ik erin zit vanaf de Van Bijnkershoeklaan echt goed vol. Misschien kunnen ze de geledes van lijn 29 omdraaien met de standaardwagens van lijn 7?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door waldo79 »

Tristan schreef:
U-OV schreef: (...)
Wij hebben meerdere klachten ontvangen over problemen met de ov-chipkaart apparatuur. Momenteel testen wij een nieuw systeem voor het in- en uit checken. Zodra deze test succesvol is verlopen gaan wij alle bussen voorzien van deze nieuwe apparatuur. Waarschijnlijk gaat de vervanging van de check in- en uit apparatuur in alle bussen in mei van 2014 plaatsvinden.
(...)
Zou Qbuzz ook zo lang over de oplossing doen als het probleem omgekeerd was, dus als er vaak te weinig saldo afgeschreven werd?
Wat mij betreft mag je spoed verwachten als het gaat om het plaatsen van deugdelijke apparatuur.
Maar waar niet over geklaagd mag worden is dat er nu betaald moet worden voor trajecten waar voorheen geen of niet-functionerende Cico's waren :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

wouter15 schreef:Misschien kunnen ze de geledes van lijn 29 omdraaien met de standaardwagens van lijn 7?
Welke geledes van lijn 29? De enige geledes die ik sinds de komst van Qbuzz heb zien rijden naar Papendorp zaten op lijn 24.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Daniel schreef:
wouter15 schreef:Misschien kunnen ze de geledes van lijn 29 omdraaien met de standaardwagens van lijn 7?
Welke geledes van lijn 29? De enige geledes die ik sinds de komst van Qbuzz heb zien rijden naar Papendorp zaten op lijn 24.
Als ik met lijn 29 reis heb ik telkens een gelede gehad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten