Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterdam
Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterdam
Geen treinverkeer Den Haag en beperkt rond Rotterdam door spoedreperatie
Vanwege een spoedreperatie rijden er geen treinen van en naar Den Haag Centraal. Van en naar Rotterdam rijden er veel minder treinen. Dat meldt de Nederlandse Spoorwegen. Hoe lang de situatie gaat duren is onduidelijk. Reizigers moeten rekening houden met meer dan zestig minuten vertraging.
Sinds omstreeks kwart voor zes zorgen de spoedwerkzaamheden voor vertraging. Aanvankelijk bleef er beperkt treinverkeer mogelijk, maar sinds half zeven is al het treinverkeer van en naar Den Haag gestaakt. Wat er precies aan de hand is, is niet bekend gemaakt. Volgens de actuele vertrektijden rijden er nog wel enkele treinen rond Den Haag Centraal. Lees verder
Vanwege een spoedreperatie rijden er geen treinen van en naar Den Haag Centraal. Van en naar Rotterdam rijden er veel minder treinen. Dat meldt de Nederlandse Spoorwegen. Hoe lang de situatie gaat duren is onduidelijk. Reizigers moeten rekening houden met meer dan zestig minuten vertraging.
Sinds omstreeks kwart voor zes zorgen de spoedwerkzaamheden voor vertraging. Aanvankelijk bleef er beperkt treinverkeer mogelijk, maar sinds half zeven is al het treinverkeer van en naar Den Haag gestaakt. Wat er precies aan de hand is, is niet bekend gemaakt. Volgens de actuele vertrektijden rijden er nog wel enkele treinen rond Den Haag Centraal. Lees verder
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Wilde staking Prorail schijnt de echte reden te zijn... http://www.telegraaf.nl/binnenland/2231 ... lat__.html
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Weer een gevalletje veiligheid van wissels niet meer gegarandeerd?
Goed bezig Prorail!
Goed bezig Prorail!
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Kijk.. Er valt iets te zeggen over veiligheid en iemand kan de zwarte piet toegespeeld krijgen. Hee, daar is WSM. :pos:
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Een staking lijkt tot nu toe vooral een gerucht dat door enkele personeelsleden in Den Haag is gelanceerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Volgens ns.nl likt het op een spoedreparatie te gaan. Lijkt me toch niet als het echt om een staking zou gaan dat NS er dan een spoedreparatie van maakt?Bee schreef:Een staking lijkt tot nu toe vooral een gerucht dat door enkele personeelsleden in Den Haag is gelanceerd.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Wat een onzin, al vele malen betiteld als niet waar.BR628 schreef:Wilde staking Prorail schijnt de echte reden te zijn... http://www.telegraaf.nl/binnenland/2231 ... lat__.html
Komt wel goed schatje.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
OCCR, doen ze samen hè.wouter15 schreef:Volgens ns.nl likt het op een spoedreparatie te gaan. Lijkt me toch niet als het echt om een staking zou gaan dat NS er dan een spoedreparatie van maakt?Bee schreef:Een staking lijkt tot nu toe vooral een gerucht dat door enkele personeelsleden in Den Haag is gelanceerd.
Komt wel goed schatje.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Maar hoe zijn ze er dan achter gekomen dat ineens onderdelen vervangen moeten worden?
En welke wissels zouden het zijn?
En welke wissels zouden het zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Ongeveer een kwartier geleden heeft NS dit op hun Facebook geplaatst:
De overlast zal dus nog minstens een dag aanhouden.
De overlast zal dus nog minstens een dag aanhouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Maatregelen zijn momenteel:
- s1900 opgeheven Rotterdam - Den Haag v.v.
- s5000 opgeheven Rotterdam - Den Haag v.v.
Rest lijkt wel te rijden, inclusief s1200.
De reisinformatie gisteren in Rotterdam was erg mager: er werd op een gegeven moment wel omgeroepen dat er geen treinen meer reden, maar geen enkel alternatief. Bij het storingsbericht over de wisselstoring in Den Haag stond dat je de Randstadrail kon gebruiken, toen ik bij de RET daar naar vroeg wisten ze van niets (info bleek later ook onjuist op NS.nl te staan..). Enfin, de RET'ers zeiden dat ik maar door een poortje moest lopen dat toevallig open was blijven staan zonder in te checken. En zo zonder extra kosten en met slechts +30 aangekomen in Den Haag dat ook helemaal vol stond met reizigers.
In Den Haag C werd nog omgeroepen dat reizigers die een vlucht op Schiphol moesten halen zich konden melden bij de servicebalie, dat vond ik netjes. Alle TBP's en de T21'en stonden ook op "Let op omroepbericht", ik wist niet dat dat laatste mogelijk was op een T21.
- s1900 opgeheven Rotterdam - Den Haag v.v.
- s5000 opgeheven Rotterdam - Den Haag v.v.
Rest lijkt wel te rijden, inclusief s1200.
De reisinformatie gisteren in Rotterdam was erg mager: er werd op een gegeven moment wel omgeroepen dat er geen treinen meer reden, maar geen enkel alternatief. Bij het storingsbericht over de wisselstoring in Den Haag stond dat je de Randstadrail kon gebruiken, toen ik bij de RET daar naar vroeg wisten ze van niets (info bleek later ook onjuist op NS.nl te staan..). Enfin, de RET'ers zeiden dat ik maar door een poortje moest lopen dat toevallig open was blijven staan zonder in te checken. En zo zonder extra kosten en met slechts +30 aangekomen in Den Haag dat ook helemaal vol stond met reizigers.
In Den Haag C werd nog omgeroepen dat reizigers die een vlucht op Schiphol moesten halen zich konden melden bij de servicebalie, dat vond ik netjes. Alle TBP's en de T21'en stonden ook op "Let op omroepbericht", ik wist niet dat dat laatste mogelijk was op een T21.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
4 wissels en de driehoek Den Haag - Rotterdam - Utrecht. Ach; laat ik mijn vingers maar niet op het toetsenbord spreken. Dat gaat veel koffie, gevulde koeken en koffiebroodjes kosten. Als dit nu tijdens de nuclaire top was, dan was het tenminste nog functioneel.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
In combinatie met een zinkgat onder de A4 en een massale faillissementsverkoop bij de IKEA in Delft zou dat wel heel vet zijn, ja.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Een persoon heeft op Somda geplaatst welke wissels uit dienst zijn. Ik heb wat uitsnedes van sporenplan.nl gemaakt en de probleemwissels ingetekend ter illustratie:
Den Haag Centraal:
Rotterdam Centraal:
Voor de volledige kaarten kan je op www.sporenplan.nl kijken
Den Haag Centraal:
Rotterdam Centraal:
Voor de volledige kaarten kan je op www.sporenplan.nl kijken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Waarom staat er een rood kruis over spoor 1/2 van Gvc, terwijl het wissel nabij spoor 4 defect is?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Er stond in het bericht op Somda dat in Den Haag Centraal spoor 1 en 2 uit dienst zijn. Waarom weet ik ook niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Het ging in eerste instantie toch ook om meer wissels dan alleen deze? In elk geval stond op nu.nl vanmorgen al dat drie van de vier wissels hersteld waren, maar desondanks zijn er nog altijd beperkingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Als ik de Actuele Vertrektijden van Gvc bekijk, zie ik dat spoor 1, 2 en 4 inderdaad niet gebruikt worden.
Dat is de reden dat de s1900 en s5000 niet tussen Rtd en Gvc rijden en de s2000 en s19800 helemaal niet rijden.
Op Rtd zie ik geen spoorafwijkingen, maar de s9700 rijdt niet.
Hoewel ik al ontzettend blij ben dat de s5000 tegenwoordig niet meer geheel wordt opgeheven bij verstoringen ten noorden van Rtd, denk ik dat deze ook ingekort kan worden tot Delft. Daar heeft hij dan een ruime tien minuten keertijd.
Dat is de reden dat de s1900 en s5000 niet tussen Rtd en Gvc rijden en de s2000 en s19800 helemaal niet rijden.
Op Rtd zie ik geen spoorafwijkingen, maar de s9700 rijdt niet.
Hoewel ik al ontzettend blij ben dat de s5000 tegenwoordig niet meer geheel wordt opgeheven bij verstoringen ten noorden van Rtd, denk ik dat deze ook ingekort kan worden tot Delft. Daar heeft hij dan een ruime tien minuten keertijd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Dit bericht heeft NS recentelijk op Facebook geplaatst:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
De s5000 en s5100 kruisen elkaar ter hoogte van Delft. Lijkt me niet handig. En verder zit je nog met het punt dat de s5000 tot Delft laten rijden erg onhandig is vanwege wisselen van spoor en de daarmee gepaard gaande extra kruisende bewegingen.Meltrain schreef:Hoewel ik al ontzettend blij ben dat de 5000 tegenwoordig niet meer geheel wordt opgeheven bij verstoringen ten noorden van Rtd, denk ik dat deze ook ingekort kan worden tot Delft. Daar heeft hij dan een ruime tien minuten keertijd.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
@Meltrain, Is dat handig door de treindienst te fietsen in Delft?
Wat ik in ieder geval tamelijk bizar vind bij deze storing is dat er blijkbaar in één keer vier wissels tegelijk afgekeurd waren. Waren ze zo ineens versleten? Waarom was dat niet eerder ontdekt? En waarom duurde het zo lang voordat alles weer opgestart en de reisinformatie in orde was terwijl er volgens Prorail maar 10 minuten een time-out was? Van die tien minuten was op de stations weinig te merken, dat duurde veel langer...
Wat ik in ieder geval tamelijk bizar vind bij deze storing is dat er blijkbaar in één keer vier wissels tegelijk afgekeurd waren. Waren ze zo ineens versleten? Waarom was dat niet eerder ontdekt? En waarom duurde het zo lang voordat alles weer opgestart en de reisinformatie in orde was terwijl er volgens Prorail maar 10 minuten een time-out was? Van die tien minuten was op de stations weinig te merken, dat duurde veel langer...
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
De wissels in Rotterdam en op Den Haag HS* zijn inderdaad gerepareerd, de defecte wissel bij Den Haag C blijkbaar nog altijd niet.Daniel schreef:Het ging in eerste instantie toch ook om meer wissels dan alleen deze? In elk geval stond op nu.nl vanmorgen al dat drie van de vier wissels hersteld waren, maar desondanks zijn er nog altijd beperkingen.
* Op Den Haag HS betrof het dit wissel:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Dat eerste wist ik wel, maar ik maakte een rekenfoutje. De volgende s5000 gaat pas een half uur later terug (en niet een kwartier later), dus staat hij 25 minuten stil (i.p.v. 10).Gekko123 schreef:De s5000 en s5100 kruisen elkaar ter hoogte van Delft. Lijkt me niet handig. En verder zit je nog met het punt dat de s5000 tot Delft laten rijden erg onhandig is vanwege wisselen van spoor en de daarmee gepaard gaande extra kruisende bewegingen.Meltrain schreef:Hoewel ik al ontzettend blij ben dat de 5000 tegenwoordig niet meer geheel wordt opgeheven bij verstoringen ten noorden van Rtd, denk ik dat deze ook ingekort kan worden tot Delft. Daar heeft hij dan een ruime tien minuten keertijd.
Net na Dt ligt een overloopwissel, dus kan de trein na 11a keren en vervolgens via 11a en 13 op spoor 3 terecht komen.
Grootste praktische bezwaar: als de trein uit meer dan 1 stel bestaat, moet de machinist langs de trein lopen om in de andere cabine terecht te komen. Bovendien kan ombouwen volgens mij niet zo snel (vier minuten).
Kortom: dit plan is niet echt mogelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Niet vergeten overigens dat als een wissel als bijv. 279B te Gv uit dienst gaat, je ook niet meer over 279A mag rijden, in kromme stand.
Komt wel goed schatje.
Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda
Bee schreef:De wissels in Rotterdam en op Den Haag HS* zijn inderdaad gerepareerd
Zo veel viel er daar dus niet te repareren.Afgelopen nacht hebben experts de wissels nader geïnspecteerd met behulp van extra meetapparatuur en die gegevens verder geanalyseerd. Uit de analyse bleek uiteindelijk dat drie van de vier wisselcomplexen wel aan de veiligheidsnormen voldoen. (bron)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten