Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterdam

Bericht door wouter15 »

Geen treinverkeer Den Haag en beperkt rond Rotterdam door spoedreperatie
Vanwege een spoedreperatie rijden er geen treinen van en naar Den Haag Centraal. Van en naar Rotterdam rijden er veel minder treinen. Dat meldt de Nederlandse Spoorwegen. Hoe lang de situatie gaat duren is onduidelijk. Reizigers moeten rekening houden met meer dan zestig minuten vertraging.

Sinds omstreeks kwart voor zes zorgen de spoedwerkzaamheden voor vertraging. Aanvankelijk bleef er beperkt treinverkeer mogelijk, maar sinds half zeven is al het treinverkeer van en naar Den Haag gestaakt. Wat er precies aan de hand is, is niet bekend gemaakt. Volgens de actuele vertrektijden rijden er nog wel enkele treinen rond Den Haag Centraal. Lees verder
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door BR628 »

Wilde staking Prorail schijnt de echte reden te zijn... http://www.telegraaf.nl/binnenland/2231 ... lat__.html
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door WSM »

Weer een gevalletje veiligheid van wissels niet meer gegarandeerd?
Goed bezig Prorail!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Klaasje »

Kijk.. Er valt iets te zeggen over veiligheid en iemand kan de zwarte piet toegespeeld krijgen. Hee, daar is WSM. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Suus »

Een staking lijkt tot nu toe vooral een gerucht dat door enkele personeelsleden in Den Haag is gelanceerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door wouter15 »

Bee schreef:Een staking lijkt tot nu toe vooral een gerucht dat door enkele personeelsleden in Den Haag is gelanceerd.
Volgens ns.nl likt het op een spoedreparatie te gaan. Lijkt me toch niet als het echt om een staking zou gaan dat NS er dan een spoedreparatie van maakt?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Thom91 »

BR628 schreef:Wilde staking Prorail schijnt de echte reden te zijn... http://www.telegraaf.nl/binnenland/2231 ... lat__.html
Wat een onzin, al vele malen betiteld als niet waar.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Thom91 »

wouter15 schreef:
Bee schreef:Een staking lijkt tot nu toe vooral een gerucht dat door enkele personeelsleden in Den Haag is gelanceerd.
Volgens ns.nl likt het op een spoedreparatie te gaan. Lijkt me toch niet als het echt om een staking zou gaan dat NS er dan een spoedreparatie van maakt?
OCCR, doen ze samen hè.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Meltrain »

Maar hoe zijn ze er dan achter gekomen dat ineens onderdelen vervangen moeten worden?
En welke wissels zouden het zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Suus »

Ongeveer een kwartier geleden heeft NS dit op hun Facebook geplaatst:
Afbeelding

De overlast zal dus nog minstens een dag aanhouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Geert »

Maatregelen zijn momenteel:
- s1900 opgeheven Rotterdam - Den Haag v.v.
- s5000 opgeheven Rotterdam - Den Haag v.v.
Rest lijkt wel te rijden, inclusief s1200.


De reisinformatie gisteren in Rotterdam was erg mager: er werd op een gegeven moment wel omgeroepen dat er geen treinen meer reden, maar geen enkel alternatief. Bij het storingsbericht over de wisselstoring in Den Haag stond dat je de Randstadrail kon gebruiken, toen ik bij de RET daar naar vroeg wisten ze van niets (info bleek later ook onjuist op NS.nl te staan..). Enfin, de RET'ers zeiden dat ik maar door een poortje moest lopen dat toevallig open was blijven staan zonder in te checken. En zo zonder extra kosten en met slechts +30 aangekomen in Den Haag dat ook helemaal vol stond met reizigers.

In Den Haag C werd nog omgeroepen dat reizigers die een vlucht op Schiphol moesten halen zich konden melden bij de servicebalie, dat vond ik netjes. Alle TBP's en de T21'en stonden ook op "Let op omroepbericht", ik wist niet dat dat laatste mogelijk was op een T21.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door groningen »

4 wissels en de driehoek Den Haag - Rotterdam - Utrecht. Ach; laat ik mijn vingers maar niet op het toetsenbord spreken. Dat gaat veel koffie, gevulde koeken en koffiebroodjes kosten. Als dit nu tijdens de nuclaire top was, dan was het tenminste nog functioneel.
Alargule

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Alargule »

In combinatie met een zinkgat onder de A4 en een massale faillissementsverkoop bij de IKEA in Delft zou dat wel heel vet zijn, ja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Suus »

Een persoon heeft op Somda geplaatst welke wissels uit dienst zijn. Ik heb wat uitsnedes van sporenplan.nl gemaakt en de probleemwissels ingetekend ter illustratie:

Den Haag Centraal:
Afbeelding
Rotterdam Centraal:
Afbeelding

Voor de volledige kaarten kan je op www.sporenplan.nl kijken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Meltrain »

Waarom staat er een rood kruis over spoor 1/2 van Gvc, terwijl het wissel nabij spoor 4 defect is?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Suus »

Er stond in het bericht op Somda dat in Den Haag Centraal spoor 1 en 2 uit dienst zijn. Waarom weet ik ook niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Daniel »

Het ging in eerste instantie toch ook om meer wissels dan alleen deze? In elk geval stond op nu.nl vanmorgen al dat drie van de vier wissels hersteld waren, maar desondanks zijn er nog altijd beperkingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Meltrain »

Als ik de Actuele Vertrektijden van Gvc bekijk, zie ik dat spoor 1, 2 en 4 inderdaad niet gebruikt worden.
Dat is de reden dat de s1900 en s5000 niet tussen Rtd en Gvc rijden en de s2000 en s19800 helemaal niet rijden.
Op Rtd zie ik geen spoorafwijkingen, maar de s9700 rijdt niet.

Hoewel ik al ontzettend blij ben dat de s5000 tegenwoordig niet meer geheel wordt opgeheven bij verstoringen ten noorden van Rtd, denk ik dat deze ook ingekort kan worden tot Delft. Daar heeft hij dan een ruime tien minuten keertijd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Suus »

Dit bericht heeft NS recentelijk op Facebook geplaatst:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Gekko123 »

Meltrain schreef:Hoewel ik al ontzettend blij ben dat de 5000 tegenwoordig niet meer geheel wordt opgeheven bij verstoringen ten noorden van Rtd, denk ik dat deze ook ingekort kan worden tot Delft. Daar heeft hij dan een ruime tien minuten keertijd.
De s5000 en s5100 kruisen elkaar ter hoogte van Delft. Lijkt me niet handig. En verder zit je nog met het punt dat de s5000 tot Delft laten rijden erg onhandig is vanwege wisselen van spoor en de daarmee gepaard gaande extra kruisende bewegingen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Geert »

@Meltrain, Is dat handig door de treindienst te fietsen in Delft?

Wat ik in ieder geval tamelijk bizar vind bij deze storing is dat er blijkbaar in één keer vier wissels tegelijk afgekeurd waren. Waren ze zo ineens versleten? Waarom was dat niet eerder ontdekt? En waarom duurde het zo lang voordat alles weer opgestart en de reisinformatie in orde was terwijl er volgens Prorail maar 10 minuten een time-out was? Van die tien minuten was op de stations weinig te merken, dat duurde veel langer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Het ging in eerste instantie toch ook om meer wissels dan alleen deze? In elk geval stond op nu.nl vanmorgen al dat drie van de vier wissels hersteld waren, maar desondanks zijn er nog altijd beperkingen.
De wissels in Rotterdam en op Den Haag HS* zijn inderdaad gerepareerd, de defecte wissel bij Den Haag C blijkbaar nog altijd niet.

* Op Den Haag HS betrof het dit wissel:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Meltrain »

Gekko123 schreef:
Meltrain schreef:Hoewel ik al ontzettend blij ben dat de 5000 tegenwoordig niet meer geheel wordt opgeheven bij verstoringen ten noorden van Rtd, denk ik dat deze ook ingekort kan worden tot Delft. Daar heeft hij dan een ruime tien minuten keertijd.
De s5000 en s5100 kruisen elkaar ter hoogte van Delft. Lijkt me niet handig. En verder zit je nog met het punt dat de s5000 tot Delft laten rijden erg onhandig is vanwege wisselen van spoor en de daarmee gepaard gaande extra kruisende bewegingen.
Dat eerste wist ik wel, maar ik maakte een rekenfoutje. :oops: De volgende s5000 gaat pas een half uur later terug (en niet een kwartier later), dus staat hij 25 minuten stil (i.p.v. 10).
Net na Dt ligt een overloopwissel, dus kan de trein na 11a keren en vervolgens via 11a en 13 op spoor 3 terecht komen.
Grootste praktische bezwaar: als de trein uit meer dan 1 stel bestaat, moet de machinist langs de trein lopen om in de andere cabine terecht te komen. Bovendien kan ombouwen volgens mij niet zo snel (vier minuten).
Kortom: dit plan is niet echt mogelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Thom91 »

Niet vergeten overigens dat als een wissel als bijv. 279B te Gv uit dienst gaat, je ook niet meer over 279A mag rijden, in kromme stand.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Bericht door Tochjo »

Bee schreef:De wissels in Rotterdam en op Den Haag HS* zijn inderdaad gerepareerd
Afgelopen nacht hebben experts de wissels nader geïnspecteerd met behulp van extra meetapparatuur en die gegevens verder geanalyseerd. Uit de analyse bleek uiteindelijk dat drie van de vier wisselcomplexen wel aan de veiligheidsnormen voldoen. (bron)
Zo veel viel er daar dus niet te repareren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten