Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Dat een lijn meerdere eindbestemmingen heeft (meer dan twee zeg maar) is wel vaker voorgekomen
Het gaat nu over de wisselende routes in het midden van de lijn, dat levert sneller vertraging op dan wisselende eindbestemmingen omdat die prominenter op de film staan.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Hainje »

Erno-BE schreef:Nu is Breng een formule van de SAN, zou het niet logischer zijnn om de s7500 en s7600 ook onder de Breng-formule te laten vallen (beide treinseries blijven van NS)?
Logischer (en wenselijker) zeker wel. Nu weet ik niet of de s7500 en s7600 officieel onder het beheer van de provincie vallen, maar ik verwacht van niet. Als deze diensten onder het HRN vallen, dan denk ik niet dat NS zin heeft om daar aan mee te werken en zie ik ook niet 1-2-3 treinen in Breng-uitvoering verschijnen.
🍉
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Erno-BE schreef:Maar ik weet trouwens niet waarom men lijn 31 opgewaderd heeft tot BrengDirect lijn. Groyendeels parallel aan het spoor. Zou eerder kiezen om lijn 52 (arnhem-wageningen) op te waarderen tot lijn 352 BrengDirect.
Ik ben het volledig met je eens. Zoals ik eerder al zei:
BrengMe schreef:
Cremers.R1995 schreef:...steeds meer mensen in Elst zien lijn 331 als een volwaardige concurrent van de trein...
Dat is een van de redenen waarom ik tegen lijn 331 ben. De lijn rijdt parallel aan de sprinter Zutphen-Nijmegen en concurreert dus met de trein. Trein en bus moeten elkaar aanvullen, niet concurreren. Ik zie geen visgraatmodel in het netwerk. Naar mijn mening is dat een groot gemis.
Lijn 52 opwaarderen komt later. Lijn 300 en 331 zijn de eerste twee lijnen van BrengDirect, dat moeten er zes worden.Afbeelding
Erno-BE schreef:Tussen Arnhem C en Ijsseloord/Velp Zuid kan beter een stadsdienst rijden. Zie niet in waarom de buslijn helemaal uit Nijmegen moet komen. Vooral niet vanwege paralleliteit met de spoorlijn.
Mee eens, maar vergeet niet dat in Nijmegen ook een stadstraject is (CS-Weezenhof). Ik denk dat je dat beter kan knippen.
Hainje schreef:
Erno-BE schreef:Nu is Breng een formule van de SAN, zou het niet logischer zijnn om de s7500 en s7600 ook onder de Breng-formule te laten vallen (beide treinseries blijven van NS)?
Logischer (en wenselijker) zeker wel. Nu weet ik niet of de s7500 en s7600 officieel onder het beheer van de provincie vallen, maar ik verwacht van niet. Als deze diensten onder het HRN vallen, dan denk ik niet dat NS zin heeft om daar aan mee te werken en zie ik ook niet 1-2-3 treinen in Breng-uitvoering verschijnen.
s7500 en s7600 zijn onderdeel van het HRN. Dat gaat het dus niet worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

BrengMe schreef:Mee eens, maar vergeet niet dat in Nijmegen ook een stadstraject is (CS-Weezenhof). Ik denk dat je dat beter kan knippen.
Daar zijn sinds invoering van lijn 3(31) veel klachten over geweest, veel bussen te laat, Arnhemse chauffeurs die de route in Dukenburg-West niet kennen etc. Dat laatste is nu voor een deel wel opgelost. Maar vertraging van de streekroute werkt nog wel eens vaker door, dat zal aan de Arnhemse kant niet anders zijn denk ik. Lijn 14 heeft overigens in Nijmegen hetzelfde probleem. Toen ik nog regelmatig op de uni rondliep zorgde ik altijd dat mijn reizen niet afgestemd waren op doorgaande ritten van lijn 14 maar op losse slagen CS - Brakkenstein of andere lijnen, dat was betrouwbaarder.

Ik ben dan ook geen voorstander van het koppelen van streeklijnen aan stadslijnen, tenminste niet in grote steden zoals Arnhem of Nijmegen (of Eindhoven). Dat is in mijn ogen alleen een oplossing voor kleinere steden zonder eigen volwaardige stadsdienst (zoals Oss of Helmond).
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

@BrengMe,
ik kan het kaartje helaas niet groter maken, maar zie ik dat men een HOV-lijn Arnhem-Zevenaar willen introduceren. Lijkt me gezien de paralleliteit met de spoorlijn niet de nuttigste investering. Ben meer voorstander van HOV-lijnen tussen belangrijke punten waar het met de trein moeilijker komen is, zoals Arnhem-Wageningen (hogere frequentie op de rustige uren, betere aansluiting richting Doetinchem en Zutphen in Arnhem, zodat het serieus kan concurreren met de s3000/s3100 + lijn 88) en Arnhem-Apeldoorn (zelfde verhaal, maar ook aansluiting richting Nijmegen, zodat het serieus kan concurreren met s3600 + s17800), maar beide zijn al ingetekent.

Hoe wil men trouwens van Zevenaar naar Elst komen?
En die HOV Nijmegen-Kleve: liever een trein. Ik weet niet of de ex-Syntus-Lintjes gemoderniseerd kunnen worden en Duits kunnen worden gemaakt.

Verder zie ik niet veel heil in die lange lijnen, veel te vertragingsgevoelig. Liever strakke lijnen tussen belangrijke stations.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

7500 en 7600 zijn onderdeel van het HRN. Dat gaat het dus niet worden.
Ik bedoel eigenlijk meer om de SGMm en PLan V die op de s7500 en s7600 om te spuiten in Breng-huisstijl. Want die twee treinseries behoren ook tot het stadsregionaal vervoer Arnhem-Nijmegen en één product lijkt mij logischer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

In Nijmegen heeft koppelen bij het CS wel een voordeel: je krijgt vanaf meer plekken een rechtstreekse verbinding met de Burchtstraat. Er is ook wat geklaag (geweest) dat lijn 4 bijvoorbeeld niet naar het centrum rijdt; dat zou je met een koppeling aan een andere lijn op kunnen lossen zonder dat het extra bussen kost. Ook al gaat 'ie dan straks misschien over de Waalkade. Ik ben zeker geen tegenstander van het koppelen van stads- en streeklijnen, zeker niet als je daarmee een rechtstreekse verbinding met belangrijke punten in de stad krijgt. Dat lijn 14 naar Heyendaal rijdt is ideaal, hoewel ik sinds die koppeling welgeteld één keer op de uni ben geweest :? .

De koppelingen van de 331 zijn wel enigszins opmerkelijk. Waarschijnlijk is oorspronkelijk alleen geëist dat de 331 naar station Dukenburg ging rijden en heeft men dan ook maar besloten de lijn ook een wijk in te laten rijden. Oorspronkelijk was het eindpunt bij Lindenholt-West gepland trouwens, maar daar kan de bus de tijd voor de terugrit niet goed afwachten voor zover ik het begrepen heb. De koppeling heeft er wel voor gezorgd dat er vanaf de Weezenhof weer naar de Burchtstraat kan worden gereisd. Waarom de koppeling te Arnhem CS er is weet ik zo niet, maar de 31 heeft dat vroeger ook al wel eens gedaan. Ik ben in ieder geval wel blij met de verbinding naar het Velperplein, al komt de 14 daar ook.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Erno-BE schreef:@BrengMe,
ik kan het kaartje helaas niet groter maken, maar zie ik dat men een HOV-lijn Arnhem-Zevenaar willen introduceren. Lijkt me gezien de paralleliteit met de spoorlijn niet de nuttigste investering.
Aan de andere kant lijkt me het terugkeren van de vroegere kwartierdienst tussen Arnhem en Duiven me wel wenselijk. Die is afgeschaft met de komst van station Westervoort. Ik ken de regio niet zo goed, maar ik betwijfel wel of één hoogfrequente lijn daar de oplossing gaat zijn. De lijnen 60 en 62 rijden nu verschillende routes door Duiven; met een hoogfrequente lijn gaat één van de routes ongetwijfeld verloren. Je zou er ook aan kunnen denken een aantal nieuwe plaatsen met regulier openbaar vervoer te gaan bedienen. Loo en Groessen (1000 en 2000 inwoners) bijvoorbeeld of Pannerden (stopt in sommige jaargetijden in de spits viermaal per uur een buurtbus, er lijkt dus wel enige vraag naar openbaar vervoer te zijn). Ik noem maar wat geks, maar je zou een lijn alternerend de huidige route van lijn 60 en de route via Pannerden kunnen laten rijden.

Richting Wageningen rijdt al haast een HOV-lijn, lijn 52. Die rijdt zesmaal per uur in de spits en de rest van de dag viermaal per uur. Het enige wat je echt zou moeten wijzigen zijn de frequenties 's avonds en op zondag. Eenmaal per uur is dan wel wat schraaltjes.

De verbinding tussen Elst en Zevenaar moet er komen via de doorgetrokken A15 denk ik. Die is pas over een aantal jaren klaar. Ik zie er niet zoveel in, waarschijnlijk wordt het de eerste HOV-lijn met kleine busjes :P .
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

@ Erno-BE, over het HOV netwerk ben ik het met je eens.
Erno-BE schreef:ik kan het kaartje helaas niet groter maken, maar zie ik dat men een HOV-lijn Arnhem-Zevenaar willen introduceren. Lijkt me gezien de paralleliteit met de spoorlijn niet de nuttigste investering.
Stadsregio Arnhem-Nijmegen schreef:3. Zevenaar-Arnhem (‘IJsselsprinter’)
De haalbaarheid van een HOV-busverbinding tussen Zevenaar en Arnhem over de A12 is onderzocht. Uit het onderzoek blijkt dat de IJsselsprinter tussen Zevenaar en Arnhem via de A12 op korte termijn niet haalbaar is. De marktpotentie is te gering, en de investeringen voor de aanleg van P+R terreinen en het geschikt maken van de vluchtstrook langs de A12 voor de bus zijn te hoog. (bron)
Erno-BE schreef:En die HOV Nijmegen-Kleve: liever een trein. Ik weet niet of de ex-Syntus-Lintjes gemoderniseerd kunnen worden en Duits kunnen worden gemaakt.
Als het treinen worden wordt de Duitse trein vanuit Kleve doorgetrokken.
Frank schreef:De verbinding tussen Elst en Zevenaar moet er komen via de doorgetrokken A15 denk ik. Die is pas over een aantal jaren klaar. Ik zie er niet zoveel in, waarschijnlijk wordt het de eerste HOV-lijn met kleine busjes :P .
Klopt, moet gaan rijden over de doorgetrokken A15.
Erno-BE schreef:
7500 en 7600 zijn onderdeel van het HRN. Dat gaat het dus niet worden.
Ik bedoel eigenlijk meer om de SGMm en PLan V die op de s7500 en s7600 om te spuiten in Breng-huisstijl. Want die twee treinseries behoren ook tot het stadsregionaal vervoer Arnhem-Nijmegen en één product lijkt mij logischer.
Dat begrijp ik, en ik vind het ook een goed idee, maar ze worden door NS gereden en ik denk niet dat die mee gaat werken. Bovendien lijkt het dan alsof de treinen onderdeel zijn van de stadsregio en ik denk niet dat NS daar blij mee zal zijn.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Richting Wageningen rijdt al haast een HOV-lijn, lijn 52. Die rijdt zesmaal per uur in de spits en de rest van de dag viermaal per uur. Het enige wat je echt zou moeten wijzigen zijn de frequenties 's avonds en op zondag. Eenmaal per uur is dan wel wat schraaltjes.
De aansluitingen richting Doetinchem, Zutphen (en Nijmegen) zijn nu vrij ruim (tot een kwartier), dat mag wat strakker. Verder kun je denken aan busbanen en betere doorstroming, daar doel ik voornamelijk op Arnhem-Oosterbeek waar lijn 1 ook profijt van heeft. Nu is er nauwelijks verschil met lijn 51, aangezien deze om rijdt, lijkt mij dat er wel wat winst te halen valt bij lijn 52. 's Avonds en op zondag ook ieder half uur lijn 52 laten rijden. Dit is ook gunstig voor de concurrentiepositie van Breng. Aangezien op zondag Syntus met lijn 88 ieder kwartier rijdt en er ook aansluiting is op de IC naar Arnhem, gaan de reizigers Arnhem-Wageningen via Ede reizen.
Als het treinen worden wordt de Duitse trein vanuit Kleve doorgetrokken.
NordWestBahn heeft te weinig Lintjes voor doortrekking, er zijn toch minstens 3 Lintjes extra nodig om de RE10 door te trekken naar Nijmegen.
Klopt, moet gaan rijden over de doorgetrokken A15.
Niet haalbaar, de relatie Achterhoek-Nijmegen (toch voornamelijk studenten van de RUN (en HAN)) zou waarschijnlijk toch sneller zijn via Arnhem, gezien de reistijd per IC tussen de Gelderse steden slechts 13 minuten bedraagt, de aansluiting vlot en betrouwbaar is en Arnhem-Zevenaar ook slechts 15 minuten is. Een bus door de Lingewaard kan waarschijnlijk nooit de reistijd Achterhoek-Nijmegen verkorten, zeker niet als er niet doorgereden wordt naar Nijmegen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Erno-BE schreef:
Als het treinen worden wordt de Duitse trein vanuit Kleve doorgetrokken.
NordWestBahn heeft te weinig Lintjes voor doortrekking, er zijn toch minstens 3 Lintjes extra nodig om de RE10 door te trekken naar Nijmegen.
Klopt, moet gaan rijden over de doorgetrokken A15.
Niet haalbaar, de relatie Achterhoek-Nijmegen (toch voornamelijk studenten van de RUN (en HAN)) zou waarschijnlijk toch sneller zijn via Arnhem, gezien de reistijd per IC tussen de Gelderse steden slechts 13 minuten bedraagt, de aansluiting vlot en betrouwbaar is en Arnhem-Zevenaar ook slechts 15 minuten is. Een bus door de Lingewaard kan waarschijnlijk nooit de reistijd Achterhoek-Nijmegen verkorten, zeker niet als er niet doorgereden wordt naar Nijmegen.
En toch bestaan deze plannen echt, ik zal de bronnen even opzoeken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Erno-BE schreef:NordWestBahn heeft te weinig Lintjes voor doortrekking, er zijn toch minstens 3 Lintjes extra nodig om de RE10 door te trekken naar Nijmegen.
Als Nederland die verbinding echt zou willen dan zouden ze die drie LINTtjes misschien kunnen leveren door die ex-Syntus dingen op te lappen.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

BrengMe schreef:
Erno-BE schreef:
Als het treinen worden wordt de Duitse trein vanuit Kleve doorgetrokken.
NordWestBahn heeft te weinig Lintjes voor doortrekking, er zijn toch minstens 3 Lintjes extra nodig om de RE10 door te trekken naar Nijmegen.
Klopt, moet gaan rijden over de doorgetrokken A15.
Niet haalbaar, de relatie Achterhoek-Nijmegen (toch voornamelijk studenten van de RUN (en HAN)) zou waarschijnlijk toch sneller zijn via Arnhem, gezien de reistijd per IC tussen de Gelderse steden slechts 13 minuten bedraagt, de aansluiting vlot en betrouwbaar is en Arnhem-Zevenaar ook slechts 15 minuten is. Een bus door de Lingewaard kan waarschijnlijk nooit de reistijd Achterhoek-Nijmegen verkorten, zeker niet als er niet doorgereden wordt naar Nijmegen.
En toch bestaan deze plannen echt, ik zal de bronnen even opzoeken.
Enigste wat echt zoden aan de dijk zet is een treinverbinding vanuit Doetinchem via Zevenaar over de Betuweroute naar Nijmegen, maar dit kost aardig wat infra en ik had dit voorgestelt op een andere internetforum, maar dit idee werd verworden, aangezien er een veel grotere stroom naar Arnhem/Utrecht gaat en de reizigers dan moeten overstappen op een buitenlandse trein uit Duitsland in Zevenaar.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Kan dat technisch gezien overigens wel? Vanuit Duitsland gezien buigt de Betuweroute eerder af dan dat de lijn uit Winterswijk erbij komt toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

De Betuweroute takt pas aan de westkant van station Zevenaar af. Ander probleem: de verbindingsbogen nabij Elst liggen hier toch aan de verkeerde kant voor? En qua ruimte is er daar ook niet echt veel plek geloof ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Gekko123 »

Als ik sporenplan bekijk en mijn eigen kennis van station Zevenaar zeg ik dat de aansluiting van het reguliere spoor en de betuweroute toch echt tussen de Grens en de aftakking van de lijn naar Doetinchem in zet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Owwacht, iets te ver uitgezoomd op Google Maps. De daadwerkelijke aansluiting ligt inderdaad net voor station Zevenaar (echter wel bijna naast de aansluiting van het spoor uit Doetinchem). De lijnen liggen echter wel tot na Zevenaar naast elkaar waarbij de Betuweroute een stukje tunnel heeft t.h.v. het station.
Qua ruimte zou een aansluiting westelijk van Zevenaar echter nog wel moeten kunnen met een beetje goede wil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door webguy »

En dan rijd je door een tunnel met een vluchtweg geschikt voor 1 of 2 personen die ook nog eens een rookmasker bij de hand hebben. Dan is een trein vol studenten even heel wat anders...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

fogeltje schreef:
Erno-BE schreef:NordWestBahn heeft te weinig Lintjes voor doortrekking, er zijn toch minstens 3 Lintjes extra nodig om de RE10 door te trekken naar Nijmegen.
Als Nederland die verbinding echt zou willen dan zouden ze die drie LINTtjes misschien kunnen leveren door die ex-Syntus dingen op te lappen.
Tegen de tijd dat er misschien ooit weer een trein rijdt van Nijmegen naar Kleve is er nog heel veel water door de Waal gestroomd en waarschijnlijk de boel in Duitsland ook wel weer aan aanbesteding toe (loopt tot december 2025 aan die zijde volgens mij).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

December 2025 is nog heel ver weg.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

De reactivering van de spoorlijn Nijmegen-Kleve waarschijnlijk ook.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Vooral de stadsregio ligt erg dwars alsmede de Groesbeekse politiek. Volgens mij zijn de Duitsers, de provincie Gelderland en de lokale bevolking wel voorstander van doortrekking van de RE10.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

De stadsregio ligt volgens mij niet dwars. Volgens mij zijn het ook de kosten die te veel wegen ten opzichte van de opbrengsten.

http://www.degroesbeek.nl/lokaal-nieuws ... gen-kleve/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Het is vooral Groesbeek dat dwarsligt omdat ze goederentreinen door het dorp vrezen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Michael »

Ik las vanochtend in de Busfoto Emailgroep dat volgend jaar waarschijnlijk de Citaro's vervangen worden door MAN's. Dit vanwege de slechte rijeigenschappen van de Citaro's.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten