Korte vragen #6
Re: Korte vragen #5
Vorig jaar kondigde de NS de 'Dienstenbladen' aan: dit waren dienbladen, gemaakt van gerecyclede informatieborden van de NS, versierd door kunststudenten van de Hogeschool Utrecht, dacht ik. Zijn deze dienstenbladen nog steeds te koop?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #5
Als het goed is verkopen de stationswinkels van Paperchase ze nog steeds.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Ik heb er ook nogsteeds eentje "over", mocht er iemand specifiek naar een Goudse op zoek zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #5
De Dienstblaadjes zijn ook online te bestellen.
Re: Korte vragen #5
:(
Ik kan er maar max 99999 kopen
Laat maar dan
Ik kan er maar max 99999 kopen
Laat maar dan
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Jij bent zeker ooit begonnen als tester...
Re: Korte vragen #5
@ Daniel: Ik heb je hierover een pm gestuurd.Daniel schreef:Ik heb er ook nogsteeds eentje "over", mocht er iemand specifiek naar een Goudse op zoek zijn.
Re: Korte vragen #5
Klopt.Bee schreef:Als het goed is verkopen de stationswinkels van Paperchase ze nog steeds.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Correctie trouwens: het is een exemplaar Rotterdam Centraal waar heel vaak Gouda op staatDaniel schreef:Ik heb er ook nogsteeds eentje "over", mocht er iemand specifiek naar een Goudse op zoek zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #5
Daarom van de koop afgezien.
Re: Korte vragen #5
Ik had eens ergens gelezen dat een goederentrein (of iig een bepaald loctype) maar maximaal 100 km/h mag rijden als de 'verkeerde' pantograaf opstaat, dus de pantograaf die met de punt naar achteren wijst. Ik dacht mede hierdoor dat het dan ook stelregel is dat de pantografen opmoeten die met de punt vooruit wijzen, lijkt me ook redelijk logisch. Toch zie ik net twee gekoppelde ICM's langsrijden met beide pantografen achteruit gericht.
Zit er dan toch geen regel/logica in welke panto op moet?
Zit er dan toch geen regel/logica in welke panto op moet?
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Als ik me niet vergis zijn er vooral regels voor goederentreinen. Dat heeft dan te maken met zaken als dat het niet echt handig is om de achterste pantograaf op te hebben als er direct achter de loc een wagon met brandbare stoffen zit (vanwege eventuele vonken) enzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3932
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen #5
Ik heb eigenlijk nooit gesnapt waarom de NSR-treinen 2 panto's hebben. En dan vooral is er een regel welke op moet? Soms zie ik bij de mDDM beide op. Iemand die dit weet?
Re: Korte vragen #5
Reserve bij defecten en dan hoef je je minder vaak naar binnen om de koolstrip te vervangen die er op zit.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #5
Een van de aanloopproblemen van de nieuwe randstadrailtreinen was dat alles uitviel als er ijs op de bovenleiding zat. Foutje, bedankt.hauptbahnhof schreef:Ik heb eigenlijk nooit gesnapt waarom de NSR-treinen 2 panto's hebben. En dan vooral is er een regel welke op moet? Soms zie ik bij de mDDM beide op. Iemand die dit weet?
Maar dat is niet de enige reden, er zijn er nog meer. De locomotieven hebben er twee omdat redundantie, de voorste moet bijvoorbeeld op bij autotreinen om vonken op de nieuwe auto's te minimaliseren, beiden moeten omhoog bij het optrekken omdat anders de kans bestaat dat de bovenleiding warm en zacht wordt waardoor hij makkelijk kapot te trekken is. Bij de treinstellen is het redundantie. NMBS-treinstellen en zelfs locomotieven hebben er soms maar één trouwens. ICE heeft er meer dan 2 want die gebruiken andere panto's voor andere landen/stroomsoorten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Dat gebeurde ook met de E-GTWs van in elk geval Arriva, notabene van een fabrikant die uit z'n thuisland dat soort condities toch wel zou moeten kennen. Met één pantograaf wordt het nogal lastig ijzel van de bovenleiding af te schrapen immers...deadlock schreef:Een van de aanloopproblemen van de nieuwe randstadrailtreinen was dat alles uitviel als er ijs op de bovenleiding zat. Foutje, bedankt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #5
Waarom doet iedereen alsof het heel erg is dat een relais dat allang vervangen had moeten worden door ProRail, dat niet is? Want op zich vind ik het ook wel slecht in de zin dat dat het risico op storingen daarmee nodeloos toeneemt, maar het is toch domme journalistenpraat dat daarmee de veiligheid in het geding komt? Want die shit is toch failsafe in de letterlijke zin dat als het kapot gaat, het dan op de veilige manier faalt (zeg maar, sein ten onrechte op rood ipv ten onrechte op groen)? Dus het is toch bullshit dat De Reiziger in Gevaar is geweest?
Re: Korte vragen #5
Kans op storingen neemt toe, maar je hebt inderdaad volledig gelijk. Als hij stuk gaat valt het sein af.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #5
Het is shit als dit waarom ik vrijwel geen vertrouwen heb in journalisten...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Die journalisten schrijven maar wat joh - onderzoeksjournalisten hebben ze wegbezuinigd.
Re: Korte vragen #5
Een antiek relais is meer een symptoom voor een probleem dan dat het zelf een probleem is. ProRail heeft gewoon zijn shit niet together, dat is het probleem, niet dat relais zelf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
HUSA stapte toch uit het railvervoer?
Heb gister nog een HUSA loc op foto gezet langs Rozenburg
Heb gister nog een HUSA loc op foto gezet langs Rozenburg
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Re: Korte vragen #5
Ja vind je het zo zorgwekkend? Niemand heeft er last van gehad de afgelopen 14 jaar en nu is het ineens een issue.Bee schreef:Een antiek relais is meer een symptoom voor een probleem dan dat het zelf een probleem is. ProRail heeft gewoon zijn shit niet together, dat is het probleem, niet dat relais zelf.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #5
In 2006 is in Dordrecht een trein met styreenmonomeer ontspoord door slecht onderhoud en dat zal zeker niet het enige incident zijn, dus ja, het is zorgelijk dat er sinds die tijd nog steeds dingen niet in orde zijn.
http://www.nu.nl/algemeen/825370/statio ... trein.html
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -2006.html
http://www.nu.nl/algemeen/825370/statio ... trein.html
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -2006.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten