OVer je reiservaringen in februari 2014
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Dat was al in de tijd dat Syntus nog in de Achterhoek zat hoor.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Oh wacht ja, was er vergeten bij te zetten dat het over de schermen in de bus ging :')
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
KM46 schreef:En wat is de reden van de vertraging? Dit is immers het beginpunt van deze trein.
Vind het een beetje een vreemde reden, maar ik zie wel dat er vanochtend een storing is geweest bij Emmerich, maar ik kan niet vinden hoe laat de treinen uiteindelijk in Amsterdam zijn aangekomen.Tochjo schreef:Schermen gaven "vertraagd uit buitenland" aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Volgens @NSHispeed_info zijn alle treinen uit Duitsland vanochtend omgeleid via Eindhoven en Arnhem, met een vertraging van 60 minuten vanaf Arnhem.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
De wachtruimte van NS Hispeed op Amsterdam Centraal zat om kwart voor twaalf nog steeds propvol mensen, ik mag toch hopen dat die treinen alsnog vertrokken zijn, anders hadden ze daar nog een hele klus aan om die mensen in hotels weg te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Alle stops tussen Amsterdam en Berlijn zijn vervallen aldus DB.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Zeg dan gewoon 'De hele trein is afgesjaft' :') (jij niet, maar de DB dus)
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Nee, tussen Berlijn en Praha rijdt hij wel.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Blijkbaar hebben de binnenkomende treinen tot 17:00 in Emmerich gestaan. Tegen de tijd dat je in Amsterdam bent (toch wel anderhalf uur) moet je al praktisch weer gaan rijden met de eerste trein (19:00) en een nachttrein moet ook nog gereedgemaakt worden. Klinkt als een kansloos verhaal iig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Ding heeft uiteindelijk helemaal niet gereden. Alleen Berlijn - Warschau. Maar dat is gewoon de Berlin - Warszawa express waar normaal de rijtuigen aangehangen worden.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Ik kreeg in een stiltecoupé van de HC al op m'n flikker toen ik m'n telefoon op het tafeltje had liggen. "Of ik wel wist dat ik hier niet mocht bellen en dat het verderop wel mag en zo...". Tsja, je kunt tegenwoordig ook andere dingen met een telefoon dan bellen...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Het is tenminste een conducteur die het door had en probeerde stilte te krijgen. Er zijn er genoeg die het niet (willen) weten en helaas zijn er ook die zelf behoorlijk luidruchtig controleren in stiltecoupés.
Of van die pannenkoeken die met hun porto (die niet op stil staat) in de eerste klas stiltecoupé zitten. Dat snap ik gewoon niet...
Of van die pannenkoeken die met hun porto (die niet op stil staat) in de eerste klas stiltecoupé zitten. Dat snap ik gewoon niet...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
We waren net drie nanoseconden vertrokken en ik was niet aan het bellen. Dan kun je het op twee manieren zeggen natuurlijk: op informatieve toon (dat vind ik prima) of op een toon van "jij bent fout en te lui om een coupé verder te lopen want zo ver is dat niet want Tokio is verder" (dat laatste zei hij letterlijk). Dat komt dus iets anders over i.m.o.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
De vraag is hoe jij erop hebt gereageerd?
Ik blijf overigens van mening dat een HC het moet laten voor wat het is. Passagiers regelen het over het algemeen zelf en anders jammer dan. Blijft ie bezig terwijl het overgrote gedeelte van de passagiers volwassenen zijn.
Ik blijf overigens van mening dat een HC het moet laten voor wat het is. Passagiers regelen het over het algemeen zelf en anders jammer dan. Blijft ie bezig terwijl het overgrote gedeelte van de passagiers volwassenen zijn.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Ik heb gezegd dat ik alleen wilde internetten, maar daar reageerde hij niet op, dus een verdere discussie was niet zo nuttig. Bij de volgende reiziger die met haar telefoon muziek aan het luisteren was stak hij hetzelfde verhaal af trouwens.
Overigens ben ik wel van mening dat hij er best iets van mag zeggen als het luidruchtig is in de stiltecoupé. Maar enkel een telefoon op het tafeltje hebben liggen valt m.i. daar niet onder.
Overigens ben ik wel van mening dat hij er best iets van mag zeggen als het luidruchtig is in de stiltecoupé. Maar enkel een telefoon op het tafeltje hebben liggen valt m.i. daar niet onder.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Dat is nieuw inderdaad, een voorbeeld:Ardan schreef:Sinds wanneer heeft Syntus hier treininformatie op de binnenschermen van de bus staan bij het naderen van een treinstation
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Of het live was wist ik niet, ik heb het twee keer op het scherm zien staan bij het naderen van CS en bij het naderen van station Colmschate. Toevallig reed toen alles punctueel. Maar als het wel live is... Syntus, goed bezig lobi! *O*
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
lekker op tijd. Ik heb het een keer gehad met de CNL naar Zürich, maar toen wisten se dat om acht uur avonds. Toen kon ik de volgende ochtend met de KLM vliegen zodat ik op tijd in Zürich kon zijn.Bee schreef:De wachtruimte van NS Hispeed op Amsterdam Centraal zat om kwart voor twaalf nog steeds propvol mensen, ik mag toch hopen dat die treinen alsnog vertrokken zijn, anders hadden ze daar nog een hele klus aan om die mensen in hotels weg te krijgen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
De rit van GVB-nachtbus 357 die om 6:40 bij de halte bij mij voor de deur moest vertrekken was met +10 vertrokken en het is de chauffeur ook niet meer gelukt om de vertraging er nog echt uit te rijden. Geplande aankomst op Centraal was 7:07, maar het werd 7:16.
De afzettingen van de trambaan aan de Linnaeusstraat staat wel erg krap, de bus moest met moeite over de enige overgebleven rijbaan manouvreren wat extra tijd kostte. Daarna nog enige minuten bij de halte Artis gestaan omdat een meisje in de stellige overtuiging was dat een buskaartje maar vier euro was in plaats van 4,50.
De afzettingen van de trambaan aan de Linnaeusstraat staat wel erg krap, de bus moest met moeite over de enige overgebleven rijbaan manouvreren wat extra tijd kostte. Daarna nog enige minuten bij de halte Artis gestaan omdat een meisje in de stellige overtuiging was dat een buskaartje maar vier euro was in plaats van 4,50.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Hebben die nachtbussen nog geplande aansluitingen op de treinen vanaf Centraal of is dat tamelijk willekeurig?
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Het moet aansluiten op de nachttreinen, die gaan om :17 naar Utrecht en om :45 naar Rotterdam. Geplande aankomst van "mijn" nachtbus is tussen :05 en :07 (do/vr, vr/za en za/zo ook om :37). Bij de laatste nachtbus kom je vaak op Centraal aan als de treindienst enigszins aan het opstarten is. Maar bij andere lijnen is het weer anders, je wil niet alle bussen in een keer door de stad jagen, wordt een zooitje bij het Rembrandt of het Leidse dan.
De andere kant is het voor "mijn" lijn wat minder.
De andere kant is het voor "mijn" lijn wat minder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Is het niet handiger om de aansluitingen "andersom" te hebben? Volgens mij sloot vanuit Rotterdam de nachttrein wel aan op de streeknachtbus. Verder bestaan er fietsen LOL
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in februari 2014
Mijn ervaring met de nachtbussen (ik gebruik(te) zelf 355) is dat vertragingen niet worden ingehaald. Er moet flink worden doorgereden om de rijtijd te halen. In de nacht van za op zo kun je ook altijd op vertraging rekenen, die vaak op Rembrandtplein en Leidseplein wordt opgelopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten