Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Busfoto.nl schreef:
Ezra schreef:Ik was vanochtend doelbewust op zoek naar de nieuwe DBG en heb lijn 12 tussen begin- en eindpunt genomen, maar geen spoor van een gele DBG, helaas.
Kijk vantevoren even op Ovradar.nl scheelt onnodig zoeken.
En dan kijken naar het voertuignummer?
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ICE105 »

De hagelnieuwe dubbel gelede 4203 staat nu op de busbuffer van centraal station tussen de NS kantoren met Instructierit op de lijnfilm.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

ICE105 schreef:De hagelnieuwe dubbel gelede 4203 staat nu op de busbuffer van centraal station tussen de NS kantoren met Instructierit op de lijnfilm.
foto?
kenteken?
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ICE105 »

Kenteken van de 4203 is het hier eerder genoemde ZZ-94-92. Helaas geen foto, gaat wat lastig vanuit kantoor. Ondertussen is hij weer onderweg.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door rm7 »

wouter15 schreef:
Daniel schreef:
wouter15 schreef:Misschien kunnen ze de geledes van lijn 29 omdraaien met de standaardwagens van lijn 7?
Welke geledes van lijn 29? De enige geledes die ik sinds de komst van Qbuzz heb zien rijden naar Papendorp zaten op lijn 24.
Als ik met lijn 29 reis heb ik telkens een gelede gehad.
Er rijden dagelijks 4 gelede bussen op lijn 29; 08:15, 09:35, 11:35, 12:05 en 12:35 richting Papendorp. Maar die zomaar op lijn 5/7 inzetten gaat helaas niet, omdat ze vaak gecombineerd rijden met andere lijnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik had wel eerder gehoord van geledes op sommige ritten van 25, dan zal het wel een omloop zijn die rouleert over lijn 24, 25 en 29 (op 24 zitten ze vroeger in de spits namelijk). Met lijn 37/38 valt volgens mij niet zoveel te rouleren want daar zitten geen standaardbussen tussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Vanochtend zat er in ieder geval wel een gelede op lijn 25, ik zag er een rijden bij busstation Jaarbeurszijde rond 09:05.

Overigens nog geen gele dubbelgelede gezien. Iemand anders wel?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door rm7 »

Z2N schreef:Vanochtend zat er in ieder geval wel een gelede op lijn 25, ik zag er een rijden bij busstation Jaarbeurszijde rond 09:05.

Overigens nog geen gele dubbelgelede gezien. Iemand anders wel?
Dat kan kloppen, er rijden ongeveer 8 gelede wagens op lijn 25. De omlopen zijn overigens wel diverser dan ten tijde van CXX, aangezien lijn 25 er vaak even tussengepropt wordt.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Daniel schreef:Ik had wel eerder gehoord van geledes op sommige ritten van 25, dan zal het wel een omloop zijn die rouleert over lijn 24, 25 en 29 (op 24 zitten ze vroeger in de spits namelijk). Met lijn 37/38 valt volgens mij niet zoveel te rouleren want daar zitten geen standaardbussen tussen.
De gelede bussen rouleren volgens mij op alle lijnen die aan de westzijde halteren, Op lijn 26 en 19/39 zie ik ze ook met enige regelmaat. Snapt Qbuzz niet dat dit lijnen zijn waarop inzet van gelede bussen niet noodzakelijk is? zal waarschijnlijk met een efficiëntere inzet van personeel te maken hebben. Van mij mogen ze de oude lijn 7 weer in ere herstellen. Ik heb zo mijn vermoedens dat Qbuzz er vanuit ging dat lijn 7 aan de westzijde zou halteren en dat men er daardoor vanuit ging dat het wat rustiger zou zijn op die lijn, in de vervoersplannen sprak men toen ook van een lijn 22?.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

wederom een foutief label op OVZOEKER.nl: wagen 4995 op lijn 12 te Utrecht (Qbuzz)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Stefan »

Nu lijkt 't net alsof 't de fout is van Ovzoeker.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael »

Forumlid Busfoto.nl plaatste net in een Facebook groep een foto van de dubbelgelede 4203. Mooie bus. Misschien kan die foto ook wel hier geplaatst worden.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Tuurlijk, ik kan maar een ding tegelijk :D

Alle leuke plaatjes in groot formaat staan hier.

Afbeelding
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door BrengMe »

Het resultaat mag er wezen, ziet er goed uut :pos:
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

Stefan schreef:Nu lijkt 't net alsof 't de fout is van Ovzoeker.. :P
Ik heb geen idee van wie de fout is, maar in iedergeval geeft het label een niet bestaand busnummer.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

BrengMe schreef:Het resultaat mag er wezen, ziet er goed uut :pos:
Aan de buitenkant zie ik niet zoveel verschil, behalve de kleur, met de oude blauwe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Zo'n groot geel ding, en dan nog weten ze dat ding ergens aan de Europalaan te verstoppen waar ik 'm niet kan zien staan vanuit de bus :mrgreen:

Anyway, ik had vanmiddag de 4415 met alweer een nieuwe versie van de reisinfoschermen: het deel waarin de eindhalte staat en alle lijntjes tussen de vakken met lijnnummer/bestemming/tijd in lijnkleur, maar het stuk met de eerstvolgende haltes gewoon in de grijstinten. Symbolen voor OV-fiets en stations werden er ook weer bij getoond, net als het symbool van het bestemmingsgebied en de vertraging in rood als "+x" achter de tijden.

Bij aankomst op het eindpunt was met het verspringen van het lijnnummer naar 63 gelijk het hele scherm weer in grijstinten zonder symbooltjes. Kon van buitenaf helaas niet goed meer zien of toen de bestemming ook versprong het scherm in de bus groene accenten kreeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Is het weer zo ver? Ze kunnen al deze dingen beter in 1 bus testen in plaats van op alle bussen een verschillende software versie installeren. Had ook voorkomen dat die schermen een tijd geleden steeds vastliepen... :mrgreen:
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

Op die foto's van busfoto zie ik in de nieuwe bussen twee schermen naast elkaar, ben benieuwd wat ze ermee van plan zijn en of dat nu wel meteen werkt :')
Jelmer schreef:Aan de buitenkant zie ik niet zoveel verschil, behalve de kleur, met de oude blauwe.
Die achterste deur vind ik toch een flink verschil...

Iemand een idee hoe het zit met het aantal zitplaatsen? Ik krijg de indruk dat er op sommige plaatsen (achterste wielen) stoelen bij zijn gekomen maar het er op andere plaatsen (achter de chauffeur) weer minder zijn.

Vandaag trouwens alweer een chauffeur die zegt dat bij de melding "Overstap oké" uitgecheckt is. :N Die melding betekent toch juist dat iemand weer is ingecheckt?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Op deze foto viel mij iets op op een van de twee (!) schermen: Een "U-Buzz" logo.. :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik heb eens heel goed zitten kijken naar de grote versie van die foto en zover ik iets van de rest van de tekst op dat scherm kan maken lijkt het voor iets RailTV-achtigs bestemd, zo te zien in samenwerking met RTV Utrecht. Op U-Buzz is echter nog niks vindbaar via Google.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Lijkt er wel op ja. De foto was niet bepaald scherp dus uit het origineel heb ik niets beters dan dit kunnen krijgen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

In Rotterdam hebben de Citaro's ook twee schermen naast elkaar, waarbij het tweede scherm filmpjes en reclames toont.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Zie het nu pas op die uitvergroting, maar zo te zien dacht er ook iemand bij het opmerken van het bordje met het nummer iets van "Ow shit, nou heb ik oranje plakcijfers over... laat ik het nummer er nog een keer naast plakken" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

In plaats van Optares reden er deze zaterdag drie Citaro's op lijn 2, hier vastgelegd op de giga-omleiding die deze lijn o.a. door de Agnietenstraat brengt. Een plek waar je niet snel een voertuig van deze lengte zult tegenkomen: om de hoek op de Abstederbrug zat een U-OV Halte Vervallen-zak om het bord dat een lengtebeperking van 9 meter aangeeft :mrgreen: ...
Afbeelding
Qbuzz 4002 te Utrecht, Agnietenstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Met de aanstaande opheffing van lijn 4 lijken de Groningse LE's reeds verdwenen. Lijn 4 reed vandaag volledig met gele Citaro's, zoals hier op de brug waarvan de vertraging in de opknapbeurt ervoor zorgde dat het lijnnummer 4 überhaupt nog onder Qbuzz bestaan heeft...
Afbeelding
Qbuzz 4059 te Utrecht, Stadhoudersbrug by Daniël Bleumink, on Flickr

Tot slot: weet iemand wat de 4046 overkomen is? Lijkt een slachtoffer van een kettingbotsing geweest te zijn want 't valt nogal op dat hij zowel een kaal front als een kaal motorluik heeft. Kennelijk beide na schade vervangen en nog niet opnieuw bestickerd...
Afbeelding
Qbuzz 4046 te Utrecht, Blauwkapelseweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten