Bussen weg uit Reimerswaal

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Vinny »

Oh ja, je moet kinderopvangtoeslag aanvragen. Dan kun je echt rijk worden - zeker als je 12 kinderen op de wereld zet. Als je die tegen 15 euro per uur kunt plaatsen bij een kinderopvang nou... dan overtreft je netto-inkomen je bruto salaris magistraal. Dat is nog eens een leuk subsidiestroompje. Als ik het allemaal niet meer weet in mijn carriére dan wordt ik gewoon Directeur-Manager Kinderopvang Vinny en co. Paar MBO-meisjes het werk laten doen en ik kan zelf mijn dagen slijten op de golfbaan :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door deadlock »

Erno-BE schreef:Het valt me vaker op dat je vaak nutteloze, niet-bijdragende opmerkingen als deze op het forum plaats. Tuurlijk kan en wil niet iedereen in een stad wonen en alle dorpen met meer dan 1000 inwoners moeten ook een fatsoenlijke OV-voorziening hebben. Er kan altijd gekeken worden of het OV efficienter georganiseerd kan worden, maar dit soort opmerkingen slaan nergens op.
Nog even afgezien van het feit dat ik niet geheel serieus was en je sarcasmemeter het niveau heeft van de gemiddelde busautist is er voor mijn opmerking best wel wat te zeggen. Karl vatte dat goed samen in zijn post. Ik snap best dat sommige dingen minder opbrengen dan ze kosten en dat vind ik ook geen slechte zaak omdat 'greater good' enzo maar je moet ergens een grens trekken.

Je kiest er trouwens zelf voor om zonder eigen vervoer in een gat te wonen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Nitein-Repart »

Je moet wel in het achterhoofd houden dat het onverandwoord is dat mannen tussen 18 en 30 alleen te laten autorijden. Vrouwen tussen 18 en 30 rijden al een stuk beter dan hun mannelijke leeftijdsgenoten. Om niet onnodig veel verkeersongevallen te krijgen moet er zo veel mogelijk gestimuleerd worden dat mannen tussen de 18 en 30 het ov nemen, ipv hun rijbewijs te halen en de auto te nemen. Sowieso rijden vrouwen beter, dus minder mannen op de weg is wel beter voor de verkeersveiligheid.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Geert »

Lekker aan het trollen?
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Nitein-Repart »

Nee, het is een feit dat vrouwen beter autorijden.
Ik had in augustus theorie-examen samen met een meisje dat 2 jaar jonger is, dat meisje heeft in één keer in november haar rijbewijs gehaalt terwijl ze 17 is en ik moet vandaag voor de derde keer op, terwijl ik 20 ben. Trek je conclusies. 8-)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Daantje »

kunnen we alsjeblieft weer terug ontopic
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Klaasje »

Omdat er tegenwoordig veel meer mogelijkheden zijn om vervoer te vinden dankzij internet en smartphones is het onder de streep denk ik helemaal niet zo'n ramp dat het vervoer op het platteland verdwijnt. We kunnen er rustig op wachten dat hier goede alternatieven voor ontstaan die uiteindelijk tot meer tevredenheid gaan leiden dan eens per uur een bus in het dorp. Dan hoef je alleen nog wat te verzinnen voor het scholierenvervoer en juist dat hoeft niet aan hoge kwaliteitseisen anders dan betrouwbaarheid en veiligheid te voldoen.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door waldo79 »

Erno, het lijkt me zonneklaar dat deadlock's reactie cynisch bedoeld was 8-)
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Frans F »

Karl schreef:Volgens mij is het best een discussie waard of je op het platteland ook stedelijke voorzieningen mag verwachten.
Op veel plattelandslijnen wordt inmiddels per reiziger €10-€15 bijgelegd, dus de uitkomst van die discussie is voorspelbaar.
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Nitein-Repart »

1x/uur een (buurt-)bus is naar m.i. geen stedelijke voorziening.

2x/uur ook niet, een stedelijke voorziening is naar m.i. 4x/uur een bus
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Frans F »

Erno-BE schreef:2x/uur ook niet, een stedelijke voorziening is naar m.i. 4x/uur een bus
Dan zijn er maar weinig steden in Nederland en is bijv. Eindhoven ook geen stad is.
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Nitein-Repart »

Frans F schreef:
Erno-BE schreef:2x/uur ook niet, een stedelijke voorziening is naar m.i. 4x/uur een bus
Dan zijn er maar weinig steden in Nederland en is bijv. Eindhoven ook geen stad is.
Ik ken de situatie in Eindhoven niet, maar in Arnhem en Enschede rijden de meeste stadsdiensten overdag 4x/uur of vaker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Hainje »

In Eindhoven rijden enkel lijn 1, 2, 4, 18, 19, 400, 401 en 402 de hele dag door minimaal een kwartierdienst. Echter doordat veel lijnen op de drukste trajecten gebundeld rijden, vallen de lage frequenties niet zo heel erg op.
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Frans F »

Hainje schreef:Echter doordat veel lijnen op de drukste trajecten gebundeld rijden, vallen de lage frequenties niet zo heel erg op.
Helaas is de coördinatie van de dienstregelingen in dat soort gevallen vaak slecht. Ik zou daarom liever zien dat het lijnennet eens stevig gesaneerd wordt. Al die halfuur- en uurdiensten zijn niet echt handig.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door deadlock »

Paar knopen op strategische plekken en je bent dan een stuk verder.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Vinny »

Vraagafhankelijk vervoer geen optie? Dat doen ze in Friesland en dat gaat redelijk goed.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door CamilleKreemers »

ik denk dat vraagafhankelijk vervoer heel erg aan de regio ligt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Frans F »

Vraagafhankelijk vervoer is door de kleinschaligheid en door de betaalde chauffeur helemaal niet zo voordelig. Als het als regiotaxi organiseert ben je in de meeste regio's al gauw €15 aan subsidie kwijt per reiziger, als je het als belbus doet is het vaak nog €10. De "winst" zit vooral in het feit dat mensen het te omslachtig vinden en er daarom geen gebruik van maken.
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door busburger »

Maar je biedt dan wèl de mogelijkheid om te reizen, en dat is vanuit zowel sociaal als strategisch standpunt veel waard. En omdat er inderdaad in de praktijk slechts weinig mensen gebruik van maken, valt het aandeel in de totale kosten best mee. En ja, beter een belbus (combinatie van aanvragen binnen een dienstregeling) dan een Regiotaxi (elke klant afzonderlijk inpassen, en onzekerheid voor de klant over de precieze tijden waarop wordt gereden), voor zover er geen mogelijkheden liggen voor een buurtbus (nog goedkoper omdat chauffeur het bijna voor nop doet).
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 24 feb 2014, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Vinny »

Frans F schreef:Vraagafhankelijk vervoer is door de kleinschaligheid en door de betaalde chauffeur helemaal niet zo voordelig. Als het als regiotaxi organiseert ben je in de meeste regio's al gauw €15 aan subsidie kwijt per reiziger, als je het als belbus doet is het vaak nog €10. De "winst" zit vooral in het feit dat mensen het te omslachtig vinden en er daarom geen gebruik van maken.
Dat bedrag ben je dus ook kwijt voor het laten rijden van een vrijwel lege streekbus. :roll:
En een helemaal lege streekbus kost veel geld, alleen maakt er dan helemaal geen reiziger gebruik van en vraagafhankelijk vervoer rijdt dan niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Frans F »

Een streekbus kost gemiddeld €70-€80 per DRU, maar trekt ook wat meer reizigers. Wel is die DRU-prijs een gemiddelde, de daadwerkelijke kosten zijn ma-za overdag lager en in de avond/zondag hoger door de toeslagen voor de chauffeurs.

Hoe je het echter ook wendt of keert die laatste één of twee reizigers kosten goud geld en de vraag is of de politiek dat er nog wel voor over heeft. Want uiteindelijk gaat zoiets bij een vast totaal-budget wel ten koste van de drukkere lijnen.
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Nitein-Repart »

€70 tot €80 is echt veel, op enkele spitsslagen is geen enkele streekdienst kostendekkend.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Vinny »

Frans F schreef:Een streekbus kost gemiddeld €70-€80 per DRU, maar trekt ook wat meer reizigers. Wel is die DRU-prijs een gemiddelde, de daadwerkelijke kosten zijn ma-za overdag lager en in de avond/zondag hoger door de toeslagen voor de chauffeurs.

Hoe je het echter ook wendt of keert die laatste één of twee reizigers kosten goud geld en de vraag is of de politiek dat er nog wel voor over heeft. Want uiteindelijk gaat zoiets bij een vast totaal-budget wel ten koste van de drukkere lijnen.
Een volledige herziening van het openbaar vervoer in Zeeland, waarbij ook de vier rustigste stations dicht zouden gaan, en de overgebleven stations vanuit de regio bereikbaar worden met een soort treintaxi-model kan best wel eens meer efficiënt openbaar vervoer opleveren. Maar dan moet de politiek dat wel zien zitten natuurlijk. Het maatschappelijk draagvlak in Zeeland is heel erg gering voor zoiets en dan houdt het natuurlijk op ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Nitein-Repart »

Het bedienen van Rilland-Bath, Krabbendijke, Kapelle-Biezelinge en Arnemuiden kost minder dan het rijden van extra bussen omdat de trein er met 140 km/h er langs op raast.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bussen weg uit Reimerswaal

Bericht door Daantje »

Er is een tijdje vraagafhankelijk vervoer geweest maar dat is denk ik weer verdwenen omdat er geen gebruik van gemaakt werd. Grootste nadeel is dat de meeste reizigers een (duur) abonnement hebben wat daarin niet geldig was en je dus maar zeer beperkt gebruik kan maken van dat abonnement namelijk alleen doordeweeks in de spits.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten