OVer je reiservaringen in februari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Etienne »

Het ontbreken van de t2027 vanaf Gouda zorgde in de 7 bakken van de t527 voor een knappe hoeveelheid staanplaatsen. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Geert »

Goed begin van de week: vanochtend al bij vertrek +10 opgelopen met de s1900 vanaf Den Haag Centraal (trein van 8.23 uur) door "logistieke problemen" zoals de HC het omroep. Kwam op mij over als een ontbrekende HC of machinist, misschien wel vanwege de opgeheven s2000'en in Den Haag...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Wat variatie vanmiddag: de t559 nam wat wisseltjes voor Overvecht om vervolgens daar over spoor 2 door te komen (om de t5659 niet te hinderen) en via het rechter lage spoor de weg richting Bilthoven te vervolgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Etienne »

Op metrolijn E verliep de dienstopstart ook niet geweldig (of de OVinfo-app was van slag, want er kwamen vertrektijden met +15 voor) en de t12525 mocht bij Woerden kamperen voor een rood sein om de t8825 met +7 voor te laten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Somoht »

Etienne schreef:Op metrolijn E verliep de dienstopstart ook niet geweldig (of de OVinfo-app was van slag, want er kwamen vertrektijden met +15 voor) en de t12525 mocht bij Woerden kamperen voor een rood sein om de t8825 met +7 voor te laten.
Vannochtend had RET rond 09:40 een vrije tekstbericht naar apps verzonden dat de getoonde reisinformatie niet juist was. Dat zal dat dan wel zijn dus.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Jurre »

Rond 9.35 reden over de A16 bij Willemsdorp 5 standaard en gelede gasbussen ex-GVU richting Dordrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Ik blijf mij erover verbazen hoe weinig conducteurs van de Intercity Direct in hun omroep over de toeslag Schiphol - Rotterdam v.v. erop wijzen dat er voor reizigers met een internationaal treinkaartje van/naar België een uitzondering is. Je ziet toch regelmatig de nodige verwarring op de gezichten van toeristen. :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Wordt gewoon waardeloos van te voren gecommuniceerd, niet de taak van een trainmanager imo.
Komt wel goed schatje.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Milco »

Vanmiddag op station Nijkerk vond een aantal jongeren het leuk om van het perron af te springen, het spoor over te steken en het perron aan de andere kant weer op te klimmen. Nog geen halve minuut later raasde er een intercity langs en een klein minuutje later nog een in de andere richting. Wat een debielen zeg. :roll: -o- :neg:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Wordt gewoon waardeloos van te voren gecommuniceerd, niet de taak van een trainmanager imo.
Als het de taak van de TM is om te communiceren dat er een toeslag geldt mag diezelfde TM ook wel de belangrijkste uitzondering daarop communiceren.

Edit: moeten HC's nou nog steeds via de porto de machinist informeren dat de deuren gesloten zijn? Da's ook al anderhalve maand aan de gang...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door ODRAIL »

Milco schreef:Vanmiddag op station Nijkerk vond een aantal jongeren het leuk om van het perron af te springen, het spoor over te steken en het perron aan de andere kant weer op te klimmen. Nog geen halve minuut later raasde er een intercity langs en een klein minuutje later nog een in de andere richting. Wat een debielen zeg. :roll: -o- :neg:
Dan is het wel een wonder dat er geen ongelukken gebeurd zijn. Laat staan dat er slachtoffers zijn gevallen :shock: :? .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door webguy »

Geert schreef:Edit: moeten HC's nou nog steeds via de porto de machinist informeren dat de deuren gesloten zijn? Da's ook al anderhalve maand aan de gang...
Alleen SGM - gaat nog wel even duren
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

De t559 ging vandaag wederom via spoor 2 door Utrecht Overvecht om vervolgens nog een wisseltje te nemen en voor de t5659 uit het kruis over te gaan richting Bilthoven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:
Thom91 schreef:Wordt gewoon waardeloos van te voren gecommuniceerd, niet de taak van een trainmanager imo.
Als het de taak van de TM is om te communiceren dat er een toeslag geldt mag diezelfde TM ook wel de belangrijkste uitzondering daarop communiceren.

Edit: moeten HC's nou nog steeds via de porto de machinist informeren dat de deuren gesloten zijn? Da's ook al anderhalve maand aan de gang...
Niet mee eens. Het staat inmiddels standaard op ieder kaartje, het staat op de borden en veelvuldig wordt het omgeroepen op het station. Ik zie het meer als een laatste waarschuwing, als je hem niet hebt mis je je trein alsnog.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Er staat niet op internationale treinkaartjes dat je zonder toeslag in de Intercity Direct mag en al helemaal niet op buitenlandse treinkaartjes zoals die van de NMBS. Ook staat er niets over de uitzondering op de borden. Met de omroep van de toeslag in de trein worden diverse mensen uit binnen- en buitenland schrik aangejaagd terwijl dat niet nodig zou moeten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door wouter15 »

Etienne schreef:Op metrolijn E verliep de dienstopstart ook niet geweldig (of de OVinfo-app was van slag, want er kwamen vertrektijden met +15 voor) en de t12525 mocht bij Woerden kamperen voor een rood sein om de t8825 met +7 voor te laten.
De 8825 had ondertussen bij vertrek uit Wd met +10 {ik stond zelf op spoor 5 toen de trein waar je in zat stopte}
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Geert »

webguy schreef:
Geert schreef:Edit: moeten HC's nou nog steeds via de porto de machinist informeren dat de deuren gesloten zijn? Da's ook al anderhalve maand aan de gang...
Alleen SGM - gaat nog wel even duren
Ja, was SGM idd. Duurt lang dan...
Bee schreef:Er staat niet op internationale treinkaartjes dat je zonder toeslag in de Intercity Direct mag en al helemaal niet op buitenlandse treinkaartjes zoals die van de NMBS. Ook staat er niets over de uitzondering op de borden. Met de omroep van de toeslag in de trein worden diverse mensen uit binnen- en buitenland schrik aangejaagd terwijl dat niet nodig zou moeten zijn.
Yep, op de TBP's staat alleen een balkje met 'Toeslag Schiphol-Rotterdam vv' en een omroep heb ik op het overstapstation - Rotterdam Centraal - nog nooit gehoord als er een BNL was aangekomen... :N
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Z2N »

Toen ik vanmiddag op het Utrechtse busstation Centrumzijde stond te wachten op de gele DGB, zag ik een buschauffeur uit een bus van lijn 50 stappen met een wel heel erg opvallend tenuetje: een uniform van Breng. Sinds wanneer worden de Arnhemse chauffeurs zo ver van huis toegelaten door de baas? (en bovendien: wat doet een Breng-chauffeur op een Connexxion-bus?, zijn die concessiegrenzen dan nergens goed voor?)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Dat zal een Wageningse chauffeur zijn geweest. Die stalling rijdt zowel voor Provincie Utrecht als SAN en als die chauffeur een gecombineerde dienst had dan kan je toch niet gaan verwachten dat 'ie zich onderweg achter het stuur even gaat omkleden? :mrgreen:
Nu was het slechts een uniform, maar ten tijde van de vorige SAN-concessie heb ik zelfs Breng Amba's gezien op Utrecht Centraal incidenteel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door mijack1985 »

Stalling Wageningen was ik afgelopen zaterdag nacht nog geweest. Leek wel alsof de bussen op een boerderij stonden daar. Zo afgelegen (in het donker). Maar daar staan idd Breng en Provincie Utrecht bussen. Die van de Provincie waren op twee handen te tellen. Drie geledes en en drie Amba's. De rest allemaal Breng.

Afbeelding
Hier sta ik met de 9260 bij Wageningen stalling.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ronald »

Ik zag afgelopen zondag trouwens een Maxx-Amersfoort-stadsbus op lijn 50 in Utrecht. Het materieel loopt nu dus ook wel eens wat door elkaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Wageningen zal wel minder diensten richting het westen hebben nu... in het verleden schijnen er ook ritten door Wageningen in het BRU geweest te zijn waarvoor dan in Amersfoort van bus gewisseld moest worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Milco »

Zojuist stopte een intercity richting Rotterdam Centraal extra te Harderwijk en volgens de AV gaat de intercity van een half uur later ook extra stoppen te Harderwijk.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door dennistd »

Een opgeheven sprinter naar Utrecht voor de eerste IC, en voor de tweede zat een losse DDZ-IV. Dat zal wel iets te kort zijn geweest..
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door M57 »

Vanmorgen reed mijn trein te ver door, stond daardoor bij een andere TBP, ging de conducteur heel verontwaardigd omroepen dat de borden verkeerd stonden en na vertrek ook verontwaardigd omroepen dat iedereen achter ging instappen en dat dat voor vertraging stond :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten