Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Waar kan ik alle lijnkaarten zien van alle concesies van HEermes Regio Eindhoven?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

Lijn 195:
Aankomst in Heeze 7.48, vertrek trein richting Eindhoven 7.44
Aankomst in Heeze 8.45, vertrek trein richting Eindhoven 8.44
Aankomst trein uit richting Eindhoven 15.44, vertrek bus 15.44
Begrijp ik iets niet helemaal goed?
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 05 feb 2014, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

jo171 schreef:Waar kan ik alle lijnkaarten zien van alle concesies van HEermes Regio Eindhoven?
http://www.hermes.nl/data/upload/Hermes ... _2014I.pdf
🍉
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Meneer

Maar hebben jullie geen lijnkaarten van vorige jaren?
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 feb 2014, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Oh een hele kast vol, punt is alleen dat ik die niet zo 1-2-3 digitaal meer heb. Nu is 2013 en 2012 nog niet zo een probleem, maar ouder.... daar twijfel ik aan.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 feb 2014, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
🍉
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Okay
huibf schreef:
jo171 schreef:
Mr-W schreef:Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef gaat per 10 februari rijden tussen Valkenswaard en Heeze-Sterksel.
Nieuwe lijn 195
Op Ambassador of Man Lion City
Gewoon inhuur, een touringcar. Dat gok ik zo. Net zoals de 196 en 197.
De route is trouwens iets afwijkend met het eerste idee.
De bus komt nu ook bij Heeze Station (ipv Boerenbond) en Leende Dorpsstraat (ipv Valkenswaardseweg/A2)
Okay
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 feb 2014, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Van twee berichten een gemaakt en quote ingekort
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Ik heb de lijnkaarten vanaf nieuwe concessie. Ik zal ze een dezer dagen online zetten. Nu niet kom net van mijn werk, overwerk wel te verstaan. Ik ben gaar....
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

jo171 schreef:Misschien is het beter dat lijn 407 en 408 van het concessie 2009 beter terug kunnen komen.
Dan wordt 407 s'morgens middag dienst en dan lijn 408 avonddienst.
Die lijnen kunnen op de Aalsterweg - Antoon Colenlaan - HTC- Voorbeeklaan- Gorlooplaan- Sophiastraat- Maarten Trompstraat en terug naar Eindhoven op route van lijn 17 tot aan de Aalsterweg rijden.
Lijn 17 kan dan gewoon tot Genneper Parken rijden.
Misschien is dit wel beter voor Aalst-Waalre

407 en 408 hebben slechts enkele maanden gereden en dat is niet voor niets.
Zo'n constructie gaat niet meer terug komen! Of de heren van de HTC moeten van gedachte zijn gewisseld.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

huibf schreef:Ik heb de lijnkaarten vanaf nieuwe concessie. Ik zal ze een dezer dagen online zetten. Nu niet kom net van mijn werk, overwerk wel te verstaan. Ik ben gaar....
Okay
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:
fogeltje schreef:En dan plaatsen ze een foto van lijn 21 :')

Maar wel goed dat ze er iets mee doen. Lieshout had hetzelfde gezeik. Daar sliep toen de gemeente en uiteindelijk is toen eind april/begin mei een routeaanpassing voorgenomen. Verdwijnt de halte De Eendracht nu weer? Zo ja dan mag ik hopen dat ze daar geen ophoging enzo hebben doorgevoerd, dat zou dan weer zonde zijn geweest van het geld.
Nee daar is geen ophoging gemaakt naar wat ik laatst had gezien, enkel een paal in het gras gemaaid en that's it.
Ik heb de halte vanochtend vanuit de 25 gezien, het is inderdaad gewoon een haltepaal in het gras. Dus veel weggegooid geld heb je niet, je kunt die paal immers gewoon meenemen naar Groeskuilen en daar neerplanten. Als je helemaal kostenefficiënt wilt zijn, druk je ook geen nieuw bord maar plak je een sticker over de haltenaam.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

jo171 schreef:
huibf schreef:Ik heb de lijnkaarten vanaf nieuwe concessie. Ik zal ze een dezer dagen online zetten. Nu niet kom net van mijn werk, overwerk wel te verstaan. Ik ben gaar....
Okay
Zie Dienstregelingenvraagbaak Zuid Nederland.
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 2&start=50
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Frans F schreef:Lijn 195:
Aankomst in Heeze 7.48, vertrek trein richting Eindhoven 7.44
Aankomst in Heeze 8.45, vertrek trein richting Eindhoven 8.44
Aankomst trein uit richting Eindhoven 15.44, vertrek bus 15.44
Begrijp ik iets niet helemaal goed?
Inderdaad vreemd. Maar de bus in vooral voor Scholieren naar V'waard.
Ik zal het er nog eens over hebben om dit iets te verbeteren, het volgend schooljaar.
Sterksel krijgt dat in de ochtend ook een busverbinding naar Heeze. dat zou voortreffelijk zijn.

Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Hij staat niet op de Hermes website? Zowel zoeken op "195" als kijken bij de halte "Sterksel, Kerk" levert niets op. Bus toch weer geschrapt?
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Lijn 195 staat idd nog niet in de Hermes database, gek :S
Dienstregeling kun je wel vinden tussen het nieuws: http://www.hermes.nl/reizen-met-hermes/ ... waard/3243

Overigens dat kaartje waar de 195 staat ingetekend is best aardig, maar zo te zien niet officieel? :o
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Nu ik denk, volgens mij was dat met een andere lijn in het verleden ook, die stond nog niet in de database verwerkt en werd op deze manier in het nieuws aangekondigd. Dat komt omdat zulke aanpassingen bij Connexxion niet zomaar kunnen, dit gaat in batches. Dus na de volgende updateronde zal het er wel instaan.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Gisteren stond hij er nog wel op. Vreemd.
Kaartje heb ik met PainShop Pro bijgewerkt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Hij staat er nu weer bij. Vaag. Overigens heeft hij nu weer de "oude route" via Boerenbond en die andere halte in dat andere dorp.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag een ritje gemaakt met die andere lijn in hetzelfde dorp.
De t6423 vertrok met 15 minuten vertraging vanwege iets met de machinist en de lift,kon het omroepbericht niet verstaan maar vermoed dat hij vast zat in de lift.
Gelukkig bleef de versterkings-bus van Lijn 458 Weert Station - Heeze Station wachten op ons :D :pos: .We zaten met 9 reizigers in de bus,mogelijk is de groep uit Limburg met de gewone rit meegestuurd. Op Kempenheage stapte ik samen met 4 andere uit.
De Touringcar heeft een Handheld voor de OVC en herkende de dalkorting niet.Maar ik ga geen geld terugvragen omdat de chauffeur op de vertraagde trein heeft gewacht en de rit eigenlijk om 8:48 moet vertrekken.
Afbeelding
Schema met de versterkingsritten.
Afbeelding
Foto van Twintours van het busje
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Wat een 'lul' smoes om geen geld terug te vragen zeg!!

Heel netjes en fijn dat de chauffeur heeft gewacht op de vertraagde trein. HULDE daarvoor!

Een betaalsysteem moet gewoon goed functioneren. Functioneert het niet naar behoren en betaal je daardoor teveel, moet je het geld gewoon terug vragen. Ongeacht of je op dat moment een 'verzachtende omstandigheid hebt gehad' in de service van het bedrijf en/of chauffeur.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Maar geld terugvragen door verkeerd werkende handhelds is lastig.
Er loopt nu een actie bij Hermes, na diverse input, om de teruggave formulieren te verbeteren.
Zo zijn er 6 ogenschijnlijk verschillende formulieren om geld terug te vragen op hermes.nl en situaties die niet vermeld staan. Het opmerkingenveld is te krap (250 karakters) om goed te verwoorden wat het probleem is.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Maar geld terugvragen door verkeerd werkende handhelds is lastig.
Daarom laat ik het ook zitten,en vanwege de extra service en het feit nu eindelijk extra bussen zijn. Daarnaast maakt het de meeste reizigers toch niet uit op deze lijn omdat ze alles bij de gemeente of werkgever/zorgverzekeraar kunnen declareren.
Ik gebruik meestal de connexxion site om formulieren in te vullen. Vaak krijg je dan sneller reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Het opmerkingenveld is te krap (250 karakters) om goed te verwoorden wat het probleem is.
Hear hear, dit heb ik sinds invoering van de nieuwe formulieren al enkele keren doorgeven bij Hermes en Breng. Ik gebruik gewoon altijd standaard het eerste formulier. Ik word voor verkeerde check-in of check-out weliswaar verwezen naar een standaard klachtenformulier, maar als ik dat invul (wat je ook zou moeten invullen voor geen berekende korting denk ik) dan duurt het te lang voordat je reactie krijgt. Bij een gewoon formulier (en daarbij maakt het niet uit of ik dat via connexxion.nl, hermes.nl of breng.nl doe, ik pak gewoon de vervoerder waarbij het gebeurt is, verwerking is even snel) krijg ik meestal binnen een werkdag al reactie, al heb ik een vermoeden dat ik op een bepaalde lijst sta van "meteen goedkeuren, want deze meneer gaat door met zeiken als we niet terugbetalen" :')

Verder nobel van je dat je geen terugvraagt Mr-W maar ik zou het gewoon doen. Want stel je wilt een bus pakken van 9:00 en die komt twee minuten te vroeg, dan krijg je ook geen korting en reken maar dat Hermes niets gaat terugbetalen en gewoon zegt "dan had je maar een bus later moeten pakken".
huibf schreef:Maar geld terugvragen door verkeerd werkende handhelds is lastig.
Juist dan zou ik het een principezaak maken. Want als iedereen het dan maar niet doet, is er geen incentive bij Hermes om het te verbeteren. Als ze stapels reguliere klachtenformulieren over zich heen krijgen, die meer verwerkingstijd kosten en dus "duurder zijn", reken maar dat ze dan de procedure makkelijker maken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik werd vanochtend op weg naar Eindhoven vlakbij het station ingehaald door een witte Alliance B95 bus, iets met "onderzoeksbus" en achterop namen en logo's van ondermeer Hermes, Connexxion en wat bedrijven van de HTC. Kent iemand deze bus toevallig? Hij gaat geen Hermes strepen meer zover ik kon zien en zag ook geen nummer. Nummerplaat heb ik helaas niet kunnen zien.

Op de terugweg viel me op dat bij de remise buiten twee MAN stadsbussen stonden met witte kop. De voorste had als nummer 1050. Wat zijn dat voor bussen? Het is me ontgaan hoe de rest van de bus eruit zag (kan niet zeggen of dat nu ook wit was, Hermeskleur of reclame). Ik kon zo snel niets van L zien, dus het leken geen lesbussen.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Op de terugweg viel me op dat bij de remise buiten twee MAN stadsbussen stonden met witte kop. De voorste had als nummer 1050. Wat zijn dat voor bussen? Het is me ontgaan hoe de rest van de bus eruit zag (kan niet zeggen of dat nu ook wit was, Hermeskleur of reclame). Ik kon zo snel niets van L zien, dus het leken geen lesbussen.
Waarschijnlijk zijn dat de nonoxbussen,zag ze gister namelijk ook bij de remise staan.
Afbeelding
Ik kwam gisterochtend om 08:00 een testcitea tegen met iets op het dak in golfvorm,kleur oranje.Daarachter reed een helemaal witte Man Lion's city met meetaparatuur en een omhoog stekende uitlaat,ze reden vanaf de A270 naar de ringweg voor Lijn 120 Asten Plutostraat - Eindhoven Station.Heb gisteren door het nemen van 120, alle buslijnen door Helmond gehad *bus* (heb van de meeste ook het volledige traject al ooit gedaan in de dalurendagkaartjes tijd en gratis bus in Helmond periode.)

Met het Handheldprobleem heb ik in principe weinig te maken en denk ook dat veel reizigers het weinig uitmaakt of dalkorting wel of niet werkt,de meeste reizigers in die ritten kunnen hun kosten toch declareren bij de gemeente die het dan betalen uit de pot leerlingenvervoer.(ik heb €0,21 teveel betaald en kan niets declareren)Het is irritanter dat het soms bijna 2 weken duurt voordat je jouw transactie kunt zien je OVC overzicht.
En ik vind het erg dat Hermes op bepaalde klachten helemaal niet antwoord en geen social-mediaklantenservice heeft,al zegt dat helemaal niets,want NS reageert vaak niet op klachten via Twitter.(2x over een trein die veel te smerig was,inclusief foto en 1x vanwege bovenstaand verhaal over de machinist en de lift)
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Etienne »

Die 1050 en 3151 die staan ondertussen al enkele maanden in de remise en een inzet ervan is voorlopig nog gissen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten