Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Ardan »

Das ook wel nice :)

Ik had ook eens sigaretten gehaald voor een vriend, van 6 euro. Betaalde met 50 en kreeg 64 terug :')
'Het is goed hoor, je hoeft niet terug te betalen', aldus ik toen ik die vriend het pakje gaf :')

Hier bij mijn Lidl krijg je wel vaker gratis dingen vlak voor sluitingstijd die je na het afrekenen gewoon mag pakken. Bloemen en brood en zo.
Ik doe ook maar wat
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Gideon »

Was met m'n moeder bij Kruidvat en ze kreeg ook te veel geld terug. Had met veel redenen haar terug kunnen krijgen om het geld terug te geven. Als cassieré is het echt vervelend als je la niet meer klopt
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 21 feb 2014, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Met vriendelijke groet,

Gideon.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door deadlock »

Gideon schreef:Was met m'n moeder bij Kruidvat en ze kreeg ook te veel geld terug. Had met veel redenen haar terug kunnen krijgen om het geld terug te geven. Als cassieré is het echt vervelend als je la niet meer klopt
Dan moet je je werk maar goed doen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Jef400 »

Gisteren de take away supermarkt op de Jan van Galenstraat geprobeerd. Ik moet zeggen dat hij 50% duurder is dan een normale super. En die gaan het ben ik bang niet lang uithouden aldaar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door waldo79 »

Wat is een " take away" supermarkt dan? Nieuw concept?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Jef400 »

Een soort buurt supermarkt onder de naam take away. Naar mijn weten is die zaak geen onderdeel van een keten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Thom91 »

AH to go is net zo goed take-away, 2 keer zo duur als een normale AH en draait als een tierelier. Ik ben nog niet overtuigd.
Komt wel goed schatje.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Joshua »

Hier in dit graf dorp sluiten alle supermarkten dus om 20u, met uitzondering van vrijdag, dan om 21u.
Ik mis die tijd in Nijmegen, supermarkt open tot 22u.

Maar de Jumbo hier heeft sinds kort een zelfscan. Alleen moet je dan met je handheld als nog in de rij gaan staan bij een speciale kassa of service balie. Werd ik door die actie 4de in de rij bij de zelfscan kassa. Maar kreeg niks gratis, want er was geen rij bij de normale kassa. Mocht ook daar me spullen gewoon op de band leggen.
Sneller was die zelfscan kassa ook niet, want al die oudjes voor me hadden hun producten niet goed gescand dus kregen een zeer uitgebreide uitleg hoe dat dan moest.
Tot zo ver mijn Jumbo irritaties.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Ardan »

Terechte klacht Josh, want die zelfscan bij de Jumbo slaat idd nergens op. Bij voltooiing van het bijeensprokkelen der boodschapfen krijg je alsnog te maken met een Kassamiep, dus alsnog personeelskosten en alsnog een wachtrij. Zelfscan is toch ook 'zelf afrekenen'? Zoals bij de zelfscan-Appies?
Ik doe ook maar wat
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Srananbloke »

Jeetje, is wel erg omslachtig bij de Jumbo. Dan gaat de zelfscan bij de appie een stuk sneller.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Joshua »

Laat ik me frustraties over steekproeven bij de zelfscan maar helemaal voor mezelf houden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door deadlock »

Doe eens niet?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daniel »

Srananbloke schreef:Jeetje, is wel erg omslachtig bij de Jumbo. Dan gaat de zelfscan bij de appie een stuk sneller.
Je bedoelt: dan lijkt de zelfscan bij de AH een stuk sneller... want bij de normale kassa's zijn ze me bij de AH toch traag.

Zal bij de Jumbo ook wel gewoon een kwestie van gewenning zijn. Werkt daar zo te lezen precies hetzelfde als bij de Plus hier en dat gaat tegenwoordig ook veel sneller dan toen het er net was.
Voordelen: je hebt geen klantenkaart nodig om te kunnen zelfscannen. Stel dat je pinpas het niet doet dan kan je altijd nog contant betalen (al pint 99% van de klanten bij de zelfscan). Bij een steekproef is er gelijk iemand die 'm kan uitvoeren en je hoeft niet met je bonnetje om zegeltjes te bedelen als er een spaaractie is.
Wat rijen betreft: gewoon een kwestie van snel nieuwe kassa's openen als het druk wordt natuurlijk. Ze hebben hier zes zelfscankassa's en heb tot op heden nog nooit een situatie gehad dat het zo druk was dat ze alle zes open waren en er rijen stonden.
Ardan schreef:krijg je alsnog te maken met een Kassamiep, dus alsnog personeelskosten en alsnog een wachtrij.
Wel minder kosten natuurlijk omdat ze meer klanten in dezelfde tijd kunnen helpen. En zoals gezegd: als er wachtrijen zijn doen ze iets verkeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Joshua »

deadlock schreef:Doe eens niet?
Het grote voordeel van zelfscan is dat ik tijdens het boodschappen doen al mijn tas kan inpakken. Dus niet die onzin dat ik eerst alles in een mandje of kar moet gooien om het er bij de kassa weer uit te halen en vervolgens weer in een tas te doen. Nee ik scan het product en doe het in mijn tas.

Dan komt frustratie 1: persoon voor mij krijgt een hercontrole. Lang wachten, klant is per ongeluk 1 product vergeten, dus cassiere gaat op haar dooie gemak even alles opnieuw scannen. Weg tijdwinst.

frustratie 2: ben ik EINDELIJKE aan de beurt, ben ook ik de lul voor een steekproef. (ja ze doen er altijd zoveel mogelijk op 1 dag). Tas al ingepakt dus al het gemak van vooraf inpakken is nu dus ook weg, bye bye extra service van al onder het boodschappen doen je tas inpakken. En als ik netjes aangeef dat ik geen zin heb me tas leeg te halen en dat het bovendien mijn privacy is krijgt ik een dom lulverhaal over dat de winkel hun prive eigendom is en ze me dan de toegang kunnen ontzeggen. Prima, maar die tas is mijn prive eigendom en daar hebben jullie geen toegang toe. Als jullie nu moeilijk doen dat ik me tas moet leeg halen is dat jullie probleem en niet die van mij. Ik heb alles eerlijk gescant, je weet precies wat ik bij jullie gekocht heb en wat er verder in zit is jullie zaak niet. En als jullie mij niet vertrouwen (want dat doen jullie dus blijkbaar niet) geef me dan sowieso niet de mogelijkheid tot zelfscan.
In me tas kijken mogen ze dus niet, dus mag je het er ook zelf uithalen. Maar als ik dan zo idioot ben om dingen bewust niet te scannen ben ik denk ik wel zo slim om die spullen gewoon niet uit me tas te halen. Want zoals eerder aangegeven, in de tas kijken mogen ze niet.

En ik begrijp best wel dat diefstal een groot probleem is in de winkel. Ik werk zelf in de Kiosk en daar worden nog dingen onder je neus vandaan gejat zonder dat je het door hebt. Maar als je dan er voor kiest om een systeem in te voeren als zelfscan bedenk dan goed hoe je diefstal kan voorkomen zonder iemand's privacy te schenden.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door marlies »

Als je oplet zie je in vrijwel elke supermarkt bij binnenkomst een bordje dat je akkoord gaat met het doorzoeken van je tas, ook zonder zelfscan. Maar goed, als ze je tas willen leeghalen en je hebt behoefte aan privacy kun je wel vragen of dat even achter mag ipv waar iedereen het kan zien. Dat lijkt me niet onredelijk. En de volgende keer eerst boodschappen doen en dan naar de sexshop ipv andersom ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door deadlock »

Oei :|
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Suus »

@Daniel: vreemd dat je de caissières bij de Ap zo traag vindt, ik heb juist moeite om mijn hele roedel waren zo snel mogelijk van de opvangbak in mijn tas te krijgen, zo snel grabbelen ze mijn mandje leeg.

@Joshua: als je vriendelijk vraagt of ze na het controleren ook even meehelpen de spullen in te pakken zal de gemiddelde medewerker van de Ap dat gewoon doen. De tekst "wij zijn pas tevreden als u tevreden bent" o.i.d. bij de kassa hangt er niet voor niets natuurlijk ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door microshit »

Sterker nog: het is zelfs een regel dat men, als service, wel weer de tas inpakt zoals de klant dat gedaan had.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door marlies »

Over supermarkten gesproken, wat een hit:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YyTJYI-JpHU[/youtube]
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daniel »

Bee schreef:@Daniel: vreemd dat je de caissières bij de Ap zo traag vindt, ik heb juist moeite om mijn hele roedel waren zo snel mogelijk van de opvangbak in mijn tas te krijgen, zo snel grabbelen ze mijn mandje leeg.
Nou kom ik niet gek vaak bij de AH, maar zo af en toe wil ik op weg naar huis nog weleens een vergeten boodschap bij het filiaal in Hoog Catharijne meenemen. Daar verbaasde het me de laatste keer hoe lang de caissière erover kon doen bij de alleen-PIN-kassa met voor mij eigenlijk allemaal klanten die net als mij een klein aantal boodschappen hadden.

Wat de steekproeven betreft: die lijken bij mij bij vlagen te gaan. Soms heb ik ze elke keer dat ik boodschappen doe, dan weer weken niet. Maar ze doen het hier altijd wel netjes: alles wordt precies weer teruggestopt zoals ze het eruit gehaald hebben
Zit alleen 'n bug in het systeem: het vers geperste sinaasappelsap is al maanden een actie artikel, ook als het helemaal niet in de aanbieding is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef: Zit alleen 'n bug in het systeem: het vers geperste sinaasappelsap is al maanden een actie artikel, ook als het helemaal niet in de aanbieding is :P
Als het voordeel oplevert zou ik mijn mond erover houden :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Suus »

De Ap heeft trouwens een nieuw menu bij de betaalterminals van de zelfscan, je drukt je nu een ongeluk door alle schermen voordat je een keer kan pinnen :?

Eerst was het kaart scannen, "totaal goedkeuren", "betaalmethode". Pinnen. Klaar
Nu is het "voorwaarden accepteren", kaart scannen, "totaal goedkeuren", "airmiles inwisselen", "betaalmethode". Pinnen.

Gewoon de bonuskaart scannen zou toch genoeg moeten zijn om de voorwaarden te accepteren lijkt mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Thom91 »

Voorwaarden accepteren :'(

Zal wel een of andere kut rechtzaak geweest zijn dan..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daniel »

Bee schreef:De Ap heeft trouwens een nieuw menu bij de betaalterminals van de zelfscan, je drukt je nu een ongeluk door alle schermen voordat je een keer kan pinnen :?
Dan vindt ik handscanner inleveren, even ja antwoorden op de vraag of je alles hebt kunnen scannen en vervolgens betalen toch makkelijker hoor :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:Nou kom ik niet gek vaak bij de AH, maar zo af en toe wil ik op weg naar huis nog weleens een vergeten boodschap bij het filiaal in Hoog Catharijne meenemen. Daar verbaasde het me de laatste keer hoe lang de caissière erover kon doen bij de alleen-PIN-kassa met voor mij eigenlijk allemaal klanten die net als mij een klein aantal boodschappen hadden.
Soms als ik wel eens een rondje maak met de trein, haal ik ook even wat spullen bij de AH op Hoog Catharijne, gewoon omdat 'ie wat goedkoper is dan de ToGo op 't station... Maar inderdaad, ik verbaas me er keer op keer weer over hóe tergend langzaam sommige mensen kunnen zijn....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 52 gasten