Bussen weg uit Reimerswaal
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Oh ja, je moet kinderopvangtoeslag aanvragen. Dan kun je echt rijk worden - zeker als je 12 kinderen op de wereld zet. Als je die tegen 15 euro per uur kunt plaatsen bij een kinderopvang nou... dan overtreft je netto-inkomen je bruto salaris magistraal. Dat is nog eens een leuk subsidiestroompje. Als ik het allemaal niet meer weet in mijn carriére dan wordt ik gewoon Directeur-Manager Kinderopvang Vinny en co. Paar MBO-meisjes het werk laten doen en ik kan zelf mijn dagen slijten op de golfbaan
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Nog even afgezien van het feit dat ik niet geheel serieus was en je sarcasmemeter het niveau heeft van de gemiddelde busautist is er voor mijn opmerking best wel wat te zeggen. Karl vatte dat goed samen in zijn post. Ik snap best dat sommige dingen minder opbrengen dan ze kosten en dat vind ik ook geen slechte zaak omdat 'greater good' enzo maar je moet ergens een grens trekken.Erno-BE schreef:Het valt me vaker op dat je vaak nutteloze, niet-bijdragende opmerkingen als deze op het forum plaats. Tuurlijk kan en wil niet iedereen in een stad wonen en alle dorpen met meer dan 1000 inwoners moeten ook een fatsoenlijke OV-voorziening hebben. Er kan altijd gekeken worden of het OV efficienter georganiseerd kan worden, maar dit soort opmerkingen slaan nergens op.
Je kiest er trouwens zelf voor om zonder eigen vervoer in een gat te wonen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 3559
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Je moet wel in het achterhoofd houden dat het onverandwoord is dat mannen tussen 18 en 30 alleen te laten autorijden. Vrouwen tussen 18 en 30 rijden al een stuk beter dan hun mannelijke leeftijdsgenoten. Om niet onnodig veel verkeersongevallen te krijgen moet er zo veel mogelijk gestimuleerd worden dat mannen tussen de 18 en 30 het ov nemen, ipv hun rijbewijs te halen en de auto te nemen. Sowieso rijden vrouwen beter, dus minder mannen op de weg is wel beter voor de verkeersveiligheid.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Lekker aan het trollen?
-
- Berichten: 3559
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Nee, het is een feit dat vrouwen beter autorijden.
Ik had in augustus theorie-examen samen met een meisje dat 2 jaar jonger is, dat meisje heeft in één keer in november haar rijbewijs gehaalt terwijl ze 17 is en ik moet vandaag voor de derde keer op, terwijl ik 20 ben. Trek je conclusies.
Ik had in augustus theorie-examen samen met een meisje dat 2 jaar jonger is, dat meisje heeft in één keer in november haar rijbewijs gehaalt terwijl ze 17 is en ik moet vandaag voor de derde keer op, terwijl ik 20 ben. Trek je conclusies.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
kunnen we alsjeblieft weer terug ontopic
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Omdat er tegenwoordig veel meer mogelijkheden zijn om vervoer te vinden dankzij internet en smartphones is het onder de streep denk ik helemaal niet zo'n ramp dat het vervoer op het platteland verdwijnt. We kunnen er rustig op wachten dat hier goede alternatieven voor ontstaan die uiteindelijk tot meer tevredenheid gaan leiden dan eens per uur een bus in het dorp. Dan hoef je alleen nog wat te verzinnen voor het scholierenvervoer en juist dat hoeft niet aan hoge kwaliteitseisen anders dan betrouwbaarheid en veiligheid te voldoen.
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Erno, het lijkt me zonneklaar dat deadlock's reactie cynisch bedoeld was
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Op veel plattelandslijnen wordt inmiddels per reiziger €10-€15 bijgelegd, dus de uitkomst van die discussie is voorspelbaar.Karl schreef:Volgens mij is het best een discussie waard of je op het platteland ook stedelijke voorzieningen mag verwachten.
-
- Berichten: 3559
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
1x/uur een (buurt-)bus is naar m.i. geen stedelijke voorziening.
2x/uur ook niet, een stedelijke voorziening is naar m.i. 4x/uur een bus
2x/uur ook niet, een stedelijke voorziening is naar m.i. 4x/uur een bus
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Dan zijn er maar weinig steden in Nederland en is bijv. Eindhoven ook geen stad is.Erno-BE schreef:2x/uur ook niet, een stedelijke voorziening is naar m.i. 4x/uur een bus
-
- Berichten: 3559
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Ik ken de situatie in Eindhoven niet, maar in Arnhem en Enschede rijden de meeste stadsdiensten overdag 4x/uur of vaker.Frans F schreef:Dan zijn er maar weinig steden in Nederland en is bijv. Eindhoven ook geen stad is.Erno-BE schreef:2x/uur ook niet, een stedelijke voorziening is naar m.i. 4x/uur een bus
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
In Eindhoven rijden enkel lijn 1, 2, 4, 18, 19, 400, 401 en 402 de hele dag door minimaal een kwartierdienst. Echter doordat veel lijnen op de drukste trajecten gebundeld rijden, vallen de lage frequenties niet zo heel erg op.
🍉
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Helaas is de coördinatie van de dienstregelingen in dat soort gevallen vaak slecht. Ik zou daarom liever zien dat het lijnennet eens stevig gesaneerd wordt. Al die halfuur- en uurdiensten zijn niet echt handig.Hainje schreef:Echter doordat veel lijnen op de drukste trajecten gebundeld rijden, vallen de lage frequenties niet zo heel erg op.
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Paar knopen op strategische plekken en je bent dan een stuk verder.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Vraagafhankelijk vervoer geen optie? Dat doen ze in Friesland en dat gaat redelijk goed.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
ik denk dat vraagafhankelijk vervoer heel erg aan de regio ligt.
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Vraagafhankelijk vervoer is door de kleinschaligheid en door de betaalde chauffeur helemaal niet zo voordelig. Als het als regiotaxi organiseert ben je in de meeste regio's al gauw €15 aan subsidie kwijt per reiziger, als je het als belbus doet is het vaak nog €10. De "winst" zit vooral in het feit dat mensen het te omslachtig vinden en er daarom geen gebruik van maken.
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Maar je biedt dan wèl de mogelijkheid om te reizen, en dat is vanuit zowel sociaal als strategisch standpunt veel waard. En omdat er inderdaad in de praktijk slechts weinig mensen gebruik van maken, valt het aandeel in de totale kosten best mee. En ja, beter een belbus (combinatie van aanvragen binnen een dienstregeling) dan een Regiotaxi (elke klant afzonderlijk inpassen, en onzekerheid voor de klant over de precieze tijden waarop wordt gereden), voor zover er geen mogelijkheden liggen voor een buurtbus (nog goedkoper omdat chauffeur het bijna voor nop doet).
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 24 feb 2014, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Dat bedrag ben je dus ook kwijt voor het laten rijden van een vrijwel lege streekbus.Frans F schreef:Vraagafhankelijk vervoer is door de kleinschaligheid en door de betaalde chauffeur helemaal niet zo voordelig. Als het als regiotaxi organiseert ben je in de meeste regio's al gauw €15 aan subsidie kwijt per reiziger, als je het als belbus doet is het vaak nog €10. De "winst" zit vooral in het feit dat mensen het te omslachtig vinden en er daarom geen gebruik van maken.
En een helemaal lege streekbus kost veel geld, alleen maakt er dan helemaal geen reiziger gebruik van en vraagafhankelijk vervoer rijdt dan niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Een streekbus kost gemiddeld €70-€80 per DRU, maar trekt ook wat meer reizigers. Wel is die DRU-prijs een gemiddelde, de daadwerkelijke kosten zijn ma-za overdag lager en in de avond/zondag hoger door de toeslagen voor de chauffeurs.
Hoe je het echter ook wendt of keert die laatste één of twee reizigers kosten goud geld en de vraag is of de politiek dat er nog wel voor over heeft. Want uiteindelijk gaat zoiets bij een vast totaal-budget wel ten koste van de drukkere lijnen.
Hoe je het echter ook wendt of keert die laatste één of twee reizigers kosten goud geld en de vraag is of de politiek dat er nog wel voor over heeft. Want uiteindelijk gaat zoiets bij een vast totaal-budget wel ten koste van de drukkere lijnen.
-
- Berichten: 3559
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
€70 tot €80 is echt veel, op enkele spitsslagen is geen enkele streekdienst kostendekkend.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Een volledige herziening van het openbaar vervoer in Zeeland, waarbij ook de vier rustigste stations dicht zouden gaan, en de overgebleven stations vanuit de regio bereikbaar worden met een soort treintaxi-model kan best wel eens meer efficiënt openbaar vervoer opleveren. Maar dan moet de politiek dat wel zien zitten natuurlijk. Het maatschappelijk draagvlak in Zeeland is heel erg gering voor zoiets en dan houdt het natuurlijk op ;)Frans F schreef:Een streekbus kost gemiddeld €70-€80 per DRU, maar trekt ook wat meer reizigers. Wel is die DRU-prijs een gemiddelde, de daadwerkelijke kosten zijn ma-za overdag lager en in de avond/zondag hoger door de toeslagen voor de chauffeurs.
Hoe je het echter ook wendt of keert die laatste één of twee reizigers kosten goud geld en de vraag is of de politiek dat er nog wel voor over heeft. Want uiteindelijk gaat zoiets bij een vast totaal-budget wel ten koste van de drukkere lijnen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3559
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Het bedienen van Rilland-Bath, Krabbendijke, Kapelle-Biezelinge en Arnemuiden kost minder dan het rijden van extra bussen omdat de trein er met 140 km/h er langs op raast.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Bussen weg uit Reimerswaal
Er is een tijdje vraagafhankelijk vervoer geweest maar dat is denk ik weer verdwenen omdat er geen gebruik van gemaakt werd. Grootste nadeel is dat de meeste reizigers een (duur) abonnement hebben wat daarin niet geldig was en je dus maar zeer beperkt gebruik kan maken van dat abonnement namelijk alleen doordeweeks in de spits.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten