Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Daniel schreef:Zo'n groot geel ding, en dan nog weten ze dat ding ergens aan de Europalaan te verstoppen waar ik 'm niet kan zien staan vanuit de bus :mrgreen: .
Ik reed zaterdag avond rond 9 uur langs de europalaan met me fietsje, maar ook toen was die grote gele bus niet te zien :P

@Daniel

De rode bus van Qbuzz was afgelopen zaterdag avond nog niet verdwenen, ik zag er 1 geparkeerd staan voor een rij lijn 12 bussen.

@matti93

Ik heb juist precies andersom het idee voorin 1ste helft van de bus kan je normaal zitten nog, maar zodra je in de 2de helft van de bus komt is het bijna alleen maar staan.
Ik ga dan niet elke dag met de bus dus er zou vast iets veranderd soms kunnen zijn, maar achterin heb je 1 zijwaarts stoel dan een groot staan vlak, en dan nog een paar stoelen er achter.

Ik heb afgelopen vrijdag avond nog een klacht ingediend bij u-ov site, benieuwd of er wat mee gedaan wordt.
Ik zat in lijn 9 naar Overvecht vrijdag avond na me werk en hij vertrok 3 min later ongeveer(Geen probleem voor mij ga toch na huis), maar mocht het nog zo zijn dat die chauffeur dacht dat die in een kart auto zat hij scheurde die bus over de hele weg heen.

- Plankgas reed die weg iedere keer
- Remde hard
- Maakte bocht klein stukje en plankte daarna volgas op ze gaspedaal
- Buschaffeur keek niet laatste persoon liep door en hij trapte gelijk op ze gaspedaal

Resultaat hier door een man die niet goed liep zat nog niet bij winkelcentrum overvecht, de chaffeur stapt stevig op ze gaspedaal waar door die man bijna viel maar zich nog net kon vasthouden.
De man wou toen proberen te zitten toen de chauffeur remde maar die nam zo scherm de bocht dat die zich stevig vasthield, de mensen die stonden waaronder ik moesten zich met 2 handen vasthouden.

Ik vind dit toch niet echt klantvriendelijk zeggen ze u-ov en ubuss enzo, maar veiligheid nee je vliegt gewoon door de bus als je niet snel gaat zitten.
Dit speelt dan al veel langer de chauffeurs die toen op de gvu bussen konden er ook al wat van, een keer een vrouw als chaffeur gehad die reed gewoon bij oudenoord in de bocht met redelijk snelheid nog een stuk stoep op om langs auto te kunnen.
Laatst gewijzigd door Carlos0_0 op ma 24 feb 2014, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sealynx »

Nog een verschil (behalve de 5e deur en de kleur): Er zitten niet van die wandjes rond het dak, wat de oude wel hebben. Ik vind de bus daardoor wat slanker lijken, en daardoor lijkt hij wel wat langer dan hij al is.
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 24 feb 2014, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Zijn er al dagen geweest dat alledrie de Optares hebben gereden op lijn 2?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Tevens, en dat is op de foto's nauwelijks te zien, zit er op de achterste aanhanger, aan de deurzijde, tussen geleding en eerste deur, een camera die naar behoefte ingeschakeld kan worden door de chauffeur. Boven hem is een display waarop hij de beelden kan zien.

Op u-ov.info staat een aangepaste dienstregeling.voor enkele lijnen.
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 24 feb 2014, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ODRAIL »

Hierbij moet ik bekennen dat ik niet zo'n busliefhebber ben, maar dit ziet er wel erg gaaf uit :pos: :wink: .
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 24 feb 2014, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige qoute verwijderd
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sealynx »

sealynx schreef:
Nog een verschil (behalve de 5e deur en de kleur): Er zitten niet van die wandjes rond het dak, wat de oude wel hebben. Ik vind de bus daardoor wat slanker lijken, en daardoor lijkt hij wel wat langer dan hij al is.
En op het knopje om de deur te openen staat met witte letters 'STOP'. Zal een dubbelfunctie hebben. Dat is wel handig.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Rond 13:20 zag bij de halte Kanaleneiland een dubbelgelede rijden op lijn 28. Vraag me af wat lijn 28 bij de halte Kanaleneiland te zoeken had.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door rm7 »

Dat was waarschijnlijk een materieelrit richting Vleuten :wink: .
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 24 feb 2014, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Lijnnummer 28 wordt sowieso al regelmatig "misbruikt" waar GVU 999 gebruikte.

Overigens zag ik gisteren in een gelede bij de achterste deur een gele markering met een icoon "hier niet staan". Zal wel te maken hebben met de deur die anders niet dichtgaat, maar twijfel of het gaat helpen in de spits...
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door lint41 »

Volgens mij rijden veel lege bussen rond met het lijnnummer van hun volgende dienstrit, zo kom ik op de Uithof ook inrukkende spitsstadswagens tegen met bijvoorbeeld nummer 29, of inrukkende streekwagens met 65 of 74.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Klopt, ik zie ook regelmatig bussen over de Amsterdamsestraatweg richting Cartesiusweg rijden met nummer 25 bijvoorbeeld. Handig als je het interessant vind om te weten waar zo'n lege rit naar toe gaat ;)
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 24 feb 2014, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Er stond vanmiddag op het Europaplein ook een lijn 25/28...

Overigens was er volgens mij wat te beleven op CS centrumzijde (eerste ritten nieuwe dubbelgelede's?), want er stonden zeker 7 mannetjemetcamera's :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Kennelijk komt er dan ook een versterkingsrit van lijn 6 van de 28 af, want anders was die bus met "28" op de film die ik vanuit de trein bij halte Nijenoord zag staan (rond 16.50 uur) wat raar :P
Praktisch is wel dat die materieelritten het lijnnummer zonder lijnkleur filmen.
Carlos0_0 schreef:De rode bus van Qbuzz was afgelopen zaterdag avond nog niet verdwenen, ik zag er 1 geparkeerd staan voor een rij lijn 12 bussen.
Die stond daar vanmorgen nogsteeds en vanmiddag ook nog. Vermoedelijk defect dan, want als ik me niet vergis zouden ze normaal in de spits allevier nodig zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Etienne »

Aking schreef:Er stond vanmiddag op het Europaplein ook een lijn 25/28...

Overigens was er volgens mij wat te beleven op CS centrumzijde (eerste ritten nieuwe dubbelgelede's?), want er stonden zeker 7 mannetjemetcamera's :')
Twee van deze ken ik wel bij naam en één daarvan meldde dat de 4203 vanochtend heeft gereden, maar even zo snel weer van de dienst afgehaald was.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Somoht »

Hier meer info over die 2 display's in de nieuwe dubbelgelede bussen: http://www.mvdbmedia.net/?p=3194 Kan echter originele artikel niet vinden op RTV-Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Een van de rode Citaro´s, kon door de afstand het nummer niet lezen, vertrok vanmorgen over de Europalaan in een duidelijk andere richting als waar je een uitruk voor lijn 4 zou verwachten (ri. Nieuwegein)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Anyway, ik had vanmiddag de 4415 met alweer een nieuwe versie van de reisinfoschermen: het deel waarin de eindhalte staat en alle lijntjes tussen de vakken met lijnnummer/bestemming/tijd in lijnkleur, maar het stuk met de eerstvolgende haltes gewoon in de grijstinten.
Vanmiddag de 4402 ook met die versie (de 5e is 't toch?), die trouwens ook aansluitingen op andere bussen en treinen bij het CS toonde.
Leken redelijk logische busaansluitingen (niet de bus terug naar Nieuwegein zoals je bij Connexxion vaak zag), maar met 4 stuks wel weinig. En het onderscheid tussen oranje en geel als lijnkleur is slecht te zien. Treinaansluitingen waren zelfs twee pagina's vol. Echter nadat de op dat scherm vermelde verwachte aankomst van 16.37 uur voorbij was werden er helemaal geen aansluitingen meer getoond. Op CS wel het scherm netjes van rood op paars zien verspringen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Daniel ik had ook een bus met deze versie. Ik zag ook de icoontjes en zo. En ze hebben nu eindelijk de ruimte van het gehele scherm benut. Bij de wit/grijze versie heb je namelijk twee witte balken, een onder en een boven. Ook hebben ze eindelijk die plaatsnamen weg gehaald zoals (Nieuwegein) en (Utrecht) achter elke halte.

Ik ga vanaf vandaag een lijstje bij houden met welke Amba welke versie heeft. Dat zijn de enige bussen waar ik in zit...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijkt me logischer zo'n lijstje hier bij te houden, kunnen anderen ook mee toevoegen. Zit zelf ook alleen in Amba's, maar zie er vooral veel met de versie in grijstinten.

Versie 4 (volledig grijstinten):
4433

Versie 5 (grijstinten rond volgende haltes, rest lijnkleur, met symbooltjes en aansluitingen):
4007
4402
4415
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Ik zat vandaag in een Citaro met de versie grijstinten maar dan was het grijs vervangen door een beetje een groenachtige kleur. Weet niet welke versie dat is.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

wouter15 schreef:Ik zat vandaag in een Citaro met de versie grijstinten maar dan was het grijs vervangen door een beetje een groenachtige kleur. Weet niet welke versie dat is.
Die heb ik ook wel eens gezien, ik vond het meer lijken op een kapotte kabel o.i.d.

Heeft iemand hier een idee wanneer de nieuwe dubbelgeledes echt ingezet gaan worden? Ik kijk de laatste dagen toch vaker naar buiten als ik in de (oude) bus zit :roll:
microshit schreef:Lijnnummer 28 wordt sowieso al regelmatig "misbruikt" waar GVU 999 gebruikte.
waarschijnlijk het nummer van de volgende rit inderdaad, maar erg consequent zijn ze er niet in. Op Driebergen-Zeist staan regelmatig twee bussen met nummer 51 te wachten waarvan een op het laatste moment 71 wordt, of er staat een 71 die dan 51 wordt en 51 wordt dan weer 71. Het display uitzetten als de bus geen dienst heeft of iig het lijnnummer weghalen zou een hoop verwarring op begin- en eindpunten schelen...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Of gewoon het vertrouwde "999".
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

999 komt ook voor, gisteren nog gezien op CS/Jaarbeurszijde.

Edit: lijstje hierboven bijgewerkt. Nieuwe versie lijkt wel breder uitgerold, kon vanmorgen via de achterruit een Citaro binnen kijken die ook de nieuwste versie bleek te hebben.

In de stalling aan de Europalaan stond vanmorgen een witte Optare.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door BrengMe »

Iemand een foto van de nieuwe versie displays?
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Volgens OV-radar zit de 4203 nu op lijn 12 richting Uithof thv het stadion

Edit en lijkt ook weer om 09:40 terug te zijn op CS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten