Lijn 3 Zwolle Assendorp

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door Erik1100 »

Misschien bij jullie wel bekend, maar ik wil het even over deze buslijn hebben. De lijn wordt nauwelijks gebruikt en rijdt zelfs in de vakantie vooral met 4x per uur. Ik zie deze buslijn vrijwel altijd leeg rondrijden. Straks als Isala Weezenlanden sluit, zal deze lijn vrijwel geen functie meer hebben. Wat zal de toekomst brengen?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door Ardan »

Opheffing. Ik zie er ook zelden mensen in zitten. De oude 13 was alleen in de middagspits druk omdat-ie dan alle studentjes ophaalde vanaf het Wezenlandenpark.
Ik doe ook maar wat
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door Michael 1988 »

Opheffing, brengt ook mooi wat geld in de la van de provincie. Nou ja, het scheelt geld. Laat ik het zo zeggen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door BrengMe »

Nu ken ik die lijn niet goed, maar als de bus vrijwel leeg rondrijd kan je hem beter opheffen, inderdaad.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door groningen »

Wat is de route van de bus? Op Google Maps zie ik onder het centrum van Zwolle en ziekenhuis door, Assendorperstraat, Hortensiastraat en dan weer terug naar het station via de Deventerstraatweg?
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door flipje »

groningen schreef:Wat is de route van de bus? Op Google Maps zie ik onder het centrum van Zwolle en ziekenhuis door, Assendorperstraat, Hortensiastraat en dan weer terug naar het station via de Deventerstraatweg?
Helemaal juist. De enige oplossing die ik nog voor lijn 3 zou geven is een halfsuursdienst met een rondje op de Marslanden.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door groningen »

Volgens mij 1 van de weinige buslijnen die 4 keer per uur rijdt en nog wel door 1 bus gedaan kan worden. Als buschauffeur lijkt me het om gek van te worden.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door BrengMe »

Na Assendorp rijdt de lijn door naar Berkum, vergeet dat niet :wink:
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door CamilleKreemers »

BrengMe schreef:Na Assendorp rijdt de lijn door naar Berkum, vergeet dat niet :wink:
Dan leg je lijn 40 of 29 om via Berkum en toen was lijn 3 helemaal niet meer nodig....
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door BrengMe »

Nu heb ik niet zo veel kennis van Zwolle, maar ik denk dat dat niet zo verstandig is...
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door CamilleKreemers »

BrengMe schreef:Nu heb ik niet zo veel kennis van Zwolle, maar ik denk dat dat niet zo verstandig is...
het was maar een idee om gelijke frequenties te bieden tegen minder kosten. Ik heb ook geen idee van Zwolle.
baszwl
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 18:13

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door baszwl »

Het zou me niets verbazen als de ronde Assendorp in z’n huidige vorm nog eens wordt opgeheven. Misschien zou een van de streeklijnen, bijvoorbeeld lijn 29, de Assendorperstraat kunnen overnemen. Zwolle uit via de Assendorperstraat, Zwolle in via de Deventerstraatweg. Nadeel is dan dat op de huidige route van 29 door Zwolle een paar haltes door die lijn niet meer worden aangedaan. Maar er zijn diverse lijnen (40, 70, 161, 166, 167) die momenteel dezelfde route als 29 voeren, waardoor het niet aandoen van enkele haltes het probleem niet hoeft te zijn. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om de spits/scholierenlijn 7 via de Assendorperstraat te laten rijden. Nadeel is dan wel dat de rijtijd van lijn 7 richting Oosterenk langer wordt voor de reizigers (omlooptechnisch maakt het voor die lijn niet uit), bovendien is er dan in de avonduren en in het weekend helemaal geen bediening van Assendorp meer terwijl een bus in Assendorp als sociale functie wel gewenst is.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door BrengMe »

Het gaat alleen een beetje lastig als de Assendorperstraat een eenrichtingsstraat is...
rialto
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 15:17
Locatie: zwolle

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door rialto »

Liever geen kernnetlijn als 'doekje tegen het bloeden' door Assendorp. Daarmee help je de Assendorpers noch de mensen uit Dedemsvaart mee. Lijn 3 kan gewoon weg. In ieder geval naar een 30' dienst. Dan moet je de doorgaande reiziger verder niet mee lastig vallen.

De vorige opzet door de 3 niet via het spoor maar via het park terig te laten rijden was een hele goede: zo ontlaste je de 29 behoorlijk. Helaas weer teruggedraaid. Vreemde zet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door deadlock »

Opheffen. Station is op loopafstand en leg maar een streekbus om ofzo. Sowieso slecht idee geweest om de verkeersstroom om te draaien in de Assendorperstraat destijds.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Lijn 3 Zwolle Assendorp

Bericht door dennistd »

Die lijn ligt nergens om meer dan 300 meter van een andere lijn...
Vervangende haltes als ik de lijnenkaart bekijk:
Klimopstraat -> Dahliastraat lijn 7
Irisstraat -> Lindestraat lijn 7 of Park Wezenlanden
Klaasboerstraat -> Park Wezenlanden
Isala Weezenlanden -> andere halte daar

Lijken me toch geen grote afstanden te zijn. Desnoods zou je een halte kunnen verplaatsen of een halte toevoegen als dat veel scheelt in afstand.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten