CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Gistren ontbraken twee flapjes in de CTA van station Sittard (spoor 2b, noordzijde). De trein zou niet in Roermond, Weert, Eindhoven, Den Bosch en Utrecht stoppen en het flapje "achterste treindeel tot Alkmaar" mistte.
Vandaag had de CTA van spoor 5b in Maastricht kuren, hier ontbraken de stations Sittard, Susteren en Echt.
Vandaag had de CTA van spoor 5b in Maastricht kuren, hier ontbraken de stations Sittard, Susteren en Echt.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
@ daniel: Ah stoptrein nu dus . Die was mij bekend wat betreft de trein die na Bdpb rechtstreeks naar Vl gaat ;).
Afgelopen zondag kondigde de CTA van 13b op Asd aan de oostzijde, dat er een internationale trein aankwam, die daarna als eindbestemming rechtstreeks naar Enschede ging... Zozo, ambitieus..
Afgelopen zondag kondigde de CTA van 13b op Asd aan de oostzijde, dat er een internationale trein aankwam, die daarna als eindbestemming rechtstreeks naar Enschede ging... Zozo, ambitieus..
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Gisteravond zag ik op Ut een intercity waarvan het voorste deel Utrecht-Lunetten, Houten, Culemborg en Geldermalsen ging en de hele trein ging daarna nog door naar Naarden-Bussum, Almere Muziekwijk, Almere Centrum, Almere Parkwijk, Almere Buiten en eindbestemming Almere Oostvaarders. Zo te zien een s4900 met het eerste flapje verkeerd
En wat ook weer eens opviel: de CTA op Rotterdam Alexander richting Rotterdam Centraal is nog stééds niet gemaakt. Hoe lastig kan het zijn? Ding is al minstens 6 weken defect...
En wat ook weer eens opviel: de CTA op Rotterdam Alexander richting Rotterdam Centraal is nog stééds niet gemaakt. Hoe lastig kan het zijn? Ding is al minstens 6 weken defect...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Blijft leuk, die displays van de GTW
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ik bedacht me vanochtend dat er een redelijk goede camera op mijn telefoon zit waarmee ik best CTA's kan fotograferen die al een week of twee op spoor 5a (alleen de achterste, de rest is wel goed) het verkeerde eindstation geeft. Het flapje zit echter *niet* vast maar bij de trein naar Nijmegen komt heel consequent de verkeerde bestemming;
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 08 dec 2008, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [smallimg] tag gebruikt ivm forumlayout
Reden: [smallimg] tag gebruikt ivm forumlayout
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Omstreeks 18.37 gaf CTA 3a op Ddr (die bovenaan de trappen van de tunnel) aan beide zijden het volgende:
Zonder eindbestemming.
Toeristisch hoor, ik neem aan dat in dit geval Leerdam de eindbestemming had moeten zijn (als die ene trein per week die maar tot Leerdam gaat), aangezien Gorinchem-Arkel als allerlaatste in het klein stond geschreven.... Twee fouten in een eigenlijk :).
Code: Selecteer alles
Vertrek 11 37 Stoptrein
Zwijndrecht, Barendrecht
R'dam Lombardijen, -Zuid, -Blaak
.
.
.
Gorinchem, Arkel
Toeristisch hoor, ik neem aan dat in dit geval Leerdam de eindbestemming had moeten zijn (als die ene trein per week die maar tot Leerdam gaat), aangezien Gorinchem-Arkel als allerlaatste in het klein stond geschreven.... Twee fouten in een eigenlijk :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Op spoor 1 in Delft hing er bij de aankondiging van een s1900 een flapje in het rood "Treinomloop ernstig gehinderd, trein zal vandaag niet rijden", terwijl de trein net wegreed
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Zit dat flapje standaard in de CTA's? Dat zou namelijk een veel beter iets zijn, dan een blanco CTA met alleen maar: Let op Omroepbericht.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ik zat vandaag in een trein naar Moskwa, Warsawa en Minsk volgens de CTA...
Kwam helaas of gelukkig toch weer terug in Amsterdam.
Imagine this is the Euronighttrain, not the IC naar Den Helder...
Kwam helaas of gelukkig toch weer terug in Amsterdam.
Imagine this is the Euronighttrain, not the IC naar Den Helder...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ik denk gelukkig, naar Moskou in een VIRM... :(Vinny schreef:Kwam helaas of gelukkig toch weer terug in Amsterdam.
Het is een spectrum.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ach in Arnhem geweest, daar was inderdaad een CTA bak blijven steken.Vinny schreef:Ik zat vandaag in een trein naar Moskwa, Warsawa en Minsk volgens de CTA...
Kwam helaas of gelukkig toch weer terug in Amsterdam.
Imagine this is the Euronighttrain, not the IC naar Den Helder...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Vanmorgen vroeg omstreeks 6.50 uur precies hetzelfde, al was het nu de stoptrein van 6.55 uur naar Leiden Centraal die erop had moeten staan. Eerst stond er trouwens nog wel wat op het middelste boekje links, maar dat zag ik later wegdraaien.Justin schreef:Omstreeks 18.37 gaf CTA 3a op Ddr (die bovenaan de trappen van de tunnel) aan beide zijden het volgende:
Zonder eindbestemming.Code: Selecteer alles
Vertrek 11 37 Stoptrein Zwijndrecht, Barendrecht R'dam Lombardijen, -Zuid, -Blaak . . . Gorinchem, Arkel
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ha, eindelijk! Na lange tijd was Rtz weer gek aan het doen, doch heel beperkt dit keer.
CTA van spoor 2 gaf vanmiddag rond 15.10 bij de s5000 aan dat het achterste deel tot Eindhoven ging. Dus stiekem is er gewoon de verbinding Utrecht-Eindhoven via Hilversum-Schiphol-Leiden-Rotterdam-Dordrecht.... . Eigenlijk gewoon de nachttrein midden op de dag, maar dan eentje die bij elke plaats waar meer dan 20 stoeptegels naast de kant liggen...
CTA van spoor 2 gaf vanmiddag rond 15.10 bij de s5000 aan dat het achterste deel tot Eindhoven ging. Dus stiekem is er gewoon de verbinding Utrecht-Eindhoven via Hilversum-Schiphol-Leiden-Rotterdam-Dordrecht.... . Eigenlijk gewoon de nachttrein midden op de dag, maar dan eentje die bij elke plaats waar meer dan 20 stoeptegels naast de kant liggen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Vanmiddag in Maastricht stond er bij spoor 3 een man naar de VL-post te bellen. Deze man was iets aan het controleren op de CTA en dus werd er even iets opgezet: Om 20:53 zou een IC vertrekken naar Schagen, die de stations na Alkmaar over zou slaan.
Even later kwam deze trein op spoor 2 tevoorschijn:
Even later kwam deze trein op spoor 2 tevoorschijn:
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 04 dec 2008, 22:58
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Vandaag was ik op Amsterdam Sloterdijk, op de vertrekstaat stond de trein naar Gouda (en doorgaand naar Rotterdam), aangegeven als Intercity en daarachter stopt tot Gouda op alle tussengelegen stations. Op de oude vertrekstaat http://www.ns.nl/vertrekstaten/ass6.pdf was deze trein nog netjes een Sprinter.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
'Intercity, stopt op alle stations' is op Amsterdam Sloterdijk juist goed, omdat hij immers als s4500 (sinds vandaag Intercity) uit Enkhuizen komt en daar officieel dus nog Intercity is. Pas vanaf Amsterdam Centraal heet hij de s4000 en is het dus een Stoptrein naar Gouda (en verder naar Rotterdam Centraal).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Op de valreep herinner ik mij deze van de vertrekstaat van Almere in drgl 2008 (2009 heb ik nog niet bekeken, geen idee hoe het er daar op staat):
Wat voor treinsoort is dat? ;-)
Code: Selecteer alles
1 11 ma vr G 4 Lelystad Centrum stoptrein Intercity, stopt tot Lelystad Centrum op alle stations
11 di za U 3 Lelystad Centrum stoptrein Intercity, stopt tot Lelystad Centrum op alle stations
11 wo do T 2 Lelystad Centrum stoptrein Intercity, stopt tot Lelystad Centrum op alle stations
13 zo C 4 Lelystad Centrum stoptrein Intercity, stopt tot Lelystad Centrum op alle stations
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Wat mij betreft komt daar te staan: Intercity, rijdt vanaf Amsterdam Centraal als stoptrein... ;)markie2506 schreef:Vandaag was ik op Amsterdam Sloterdijk, op de vertrekstaat stond de trein naar Gouda (en doorgaand naar Rotterdam), aangegeven als Intercity en daarachter stopt tot Gouda op alle tussengelegen stations. Op de oude vertrekstaat http://www.ns.nl/vertrekstaten/ass6.pdf was deze trein nog netjes een Sprinter.
Voor de liefhebbers: Op de Flevolijn kunt u de komende dag(en) genieten van sprinters die als 'D-trein met toeslag' worden betiteld. Dit is niet een ultieme poging van de NS om de sprinterformule meer allure te geven, of om meer te verdienen aan de Almeerse forens: de flapjes met 'Sprinter' zijn er nog niet...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Sprinterflapjes hebben? De s5500 wordt op Utrecht Centraal nog steeds Sprinter genoemd...
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6471
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Op Delft Zuid, perron richting Delft/Den Haag is het eindbestemming flapje van Roosendaal vastgedraaid
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
In Hoorn was men gister wat erg enthousiast te werk gegaan met het treinen "Intercity" noemen. Vooral opvallend was dat dit foutje niet aan één kant, maar aan beide kanten van de CTA aanwezig was...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Purmerend wilde zo graag een intercitystation hebben. U vraagt, wij draaien...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Over CTA-rariteiten gesproken: de CTA met kuren op Rotterdam Alexander is gewoon compleet verdwenen. Noemen ze dat problemen verhelpen bij ProRail?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten