(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daan »

Aan het eind van de middag zag ik een Connexxion Lion's City Qliner over de rondweg van Groningen rijden (waar ze normaal nooit komen), met op de film 999 Valleilijn :shock:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

Da's geen Lion's City, maar een Lion's Regio :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Chauf21 »

Dat is niet zo schokkend als het lijkt. Gewoon een bus die buiten dienst rijdt met een lollige chauffeur ;)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Ik wist nooit dat de people-movers van de Parkshuttle konden toeteren, maar vandaag hoorde ik dat ze dat toch wel kunnen. Er liep namelijk iemand bij de Kralingse Zoom vrij dicht voor het voertuig langs en dat vond hij niet zo leuk. :P

Verder is Qbuzz begonnen met het ophangen van de nieuwe vertrekstaten, zoals hier bij de halte Barendrecht Station Oostzijde:
Afbeelding
Opvallend hierbij is, dat alleen de eindhalte van lijn 187 met hoofdletter geschreven is en dat lijn 188 ontbreekt. Daar is geen ruimte voor, want achter kun je niks ophangen. De nieuwe lijnstickers hangen er nog niet, maar de oude vertrekstaat van lijn 187 is wel verdwenen. De tijden van deze lijn veranderen gelukkig niet, alleen de eindhalte.

Ook de RET is begonnen met het ophangen van de nieuwe vertrekstation en wel bij lijn 94 die van Connexxion naar de RET gaat. De overige lijnen bij station Alexander hadden het nog niet.

Zoals ik al zei rijden er dus nu Citaro's op de Capelse lijnen. Ook rijden er nu veel 900-tjes die van Zuid overgekomen zijn op deze lijnen.
Zo kon ik nog deze bestemming (die gaat verdwijnen) van lijn 37 op een Citaro fotograferen:
Afbeelding

En uiteraard een Citaro (de 257) op lijn 34, de lijn die overgenomen wordt door de nieuwe lijnen 28 en 29:
Afbeelding

Tot slot deze Citaro 268 bij station Alexander. Die heeft het nummer 268 er wel op een aparte manier er achterop zitten, namelijk onder elkaar i.p.v. naast elkaar:
Afbeelding

En wat ik bijna vergeten was. Er reed een QLiner Integro op Arriva-Buslijn 187 van Rotterdam, Kralingse Zoom naar Sliedrecht, Stormrand op de rit van 15:22 uur.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Raymond »

Bij die vertrekstaten van Qbuzz was het op zich wel handig geweest als de vakantiedata ook nog even genoemd waren.. Die ontbreken zo te zien.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

De Provincie Utrecht amba's zijn nu vervangen door andere amba's, vandaag reed er een amba die ik niet kon plaatsen (8713 volgens mij). Ik kon deze niet plaatsen, omdat er geen dynamische reisinformatie was, het geen HWGO-amba was (geen dubbele voordeur) en er niet eens klok aanwezig was. Verder zat het stoplampje in het midden van 'het bord' in plaats van aan de linkerkant en stond er op dat bord ook geen "VDL Berkhof", terwijl dat normaliter wel het geval is...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag trof ik 'n chauffeuse in opleiding op m'n bus naar huis die toch niet helemaal goed op d'r dienst had zitten letten. Aangekomen in Oudelandshoek vroeg ze de instructeur wat er nu op de film mocht, waarop die "Buiten dienst" antwoordde met een verbaasde reactie als gevolg. Maar of het nu handig was dan bij halte Merbau de bestemming te gaan veranderen... da's een halte op de rijbaan vrij kort na een kruispunt met middenberm naast de bushalte. Ze stond er dus flink in de weg :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

@ Karl: De 8713 zat inderdaad op lijn 195. Dat is volgens mij gewoon een vrij nieuwe Amba die vanuit Schoonhoven rijdt. Overigens waren niet alle Utrechtse Amba's verbannen. Vanmiddag zag ik namelijk de 4228 op lijn 195 en 295. Ik merkte toen wel gelijk dat de display's van deze Amba weer anders zijn dan de rest om te fotograferen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daan »

tsov schreef:Da's geen Lion's City, maar een Lion's Regio :wink:
Tja, vermoedde het eigenlijk al :P Heb alleen nog de ballen verstand van types enzo :P
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

@Karl/mb90: De 8713 komt uit Leiden :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Suus »

Wat opzich ook al opmerkelijk is, aangezien de concessie daar displays vereist voor de volgende halte ... :?

Ik ben nu drie dagen met de Interliner 382 van Boskoop naar Voorburg gegaan, en alle drie de dagen vertoonde het scherm met de vijf volgende haltes opmerkelijke kuren.

Dinsdag stond er een nogal opvallende Windows foutmelding midden in het scherm
Woensdag was het beeldscherm zich zo snel aan het vernieuwen dat het praktisch onleesbaar werd door de vele strepen die de hele tijd van beneden naar boven liepen.
En vandaag was een deel van de informatie onleesbaar omdat het beeld niet goed gecalibreerd was...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

tsov schreef:@Karl/mb90: De 8713 komt uit Leiden :)
Zeker een ouwe bak dan... en wat doet 'ie hier?
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

't Is maar wat je oud noemt: kenteken is van 12-7-05 volgens de RDW...
Wilde gok mijnerzijds: de bus is nu in Schoonhoven ter vervanging van een Integro.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

tsov schreef:'t Is maar wat je oud noemt: kenteken is van 12-7-05 volgens de RDW...
Wilde gok mijnerzijds: de bus is nu in Schoonhoven ter vervanging van een Integro.
Maar er zit geen dynamische reisinformatievoorziening in, geen scherm of LED en zelfs niet eens een klok en ook geen VDL logo!
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

Connexxion heeft kennelijk ook bij mijn standaard vertrekhalte in Zeist de nieuwe vertrekstaatjes opgehangen. Alle lijnen zijn volgens de vertrekstaatjes rollator- en kinderwagenvriendelijk (ook de nachtlijn 450 die één keer op zaterdagnacht rijdt :lol:). En verder stond onder elke vertrekstaat dat deze lijn niet rijdt van 11-07-2009 t/m 23-08-2009. Lekker handige woordkeuze, ze bedoelen dat de vakantiedienstregeling dan geldt, nu staat er dus dat die hele lijn niet rijdt :roll:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Karl schreef:
tsov schreef:'t Is maar wat je oud noemt: kenteken is van 12-7-05 volgens de RDW...
Wilde gok mijnerzijds: de bus is nu in Schoonhoven ter vervanging van een Integro.
Maar er zit geen dynamische reisinformatievoorziening in, geen scherm of LED en zelfs niet eens een klok en ook geen VDL logo!
Tsja.. Als het voor de concessie niet nodig is, gaan ze het er ook niet in bouwen natuurlijk! ;) Denk ook niet dat het er überhaupt nog in komt eigenlijk.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Chauf21 »

Die 87xx-serie in Zuid-Holland is sowieso een buitenbeentje. Er zit een andere versnellingsbak in (merk ZF) en ze hebben inderdaad allen een ander, verplaatst of geen VDL-logo. Verder vraag ik me af of de 87xx-serie wel is uitgerust is met halte-informatie of een klok, die vijf wagens die 'wij' in de garage hebben staan, hebben dat ook allemaal niet.

De 8713 is overigens al eerder dit jaar geschoven tussen Schoonhoven en Lisse (of Leiden), vanwege de Keukenhof-ritten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Wat opzich ook al opmerkelijk is, aangezien de concessie daar displays vereist voor de volgende halte ... :?

Ik ben nu drie dagen met de Interliner 382 van Boskoop naar Voorburg gegaan, en alle drie de dagen vertoonde het scherm met de vijf volgende haltes opmerkelijke kuren.

Dinsdag stond er een nogal opvallende Windows foutmelding midden in het scherm
Woensdag was het beeldscherm zich zo snel aan het vernieuwen dat het praktisch onleesbaar werd door de vele strepen die de hele tijd van beneden naar boven liepen.
En vandaag was een deel van de informatie onleesbaar omdat het beeld niet goed gecalibreerd was...
Wen er maar aan dat dit soort dingen bijna dagelijkse kost is. Toen ik met de 383 meeging waren de bovengenoemde feiten meer regel dan uitzondering.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Chauf21 schreef:Die 87xx-serie in Zuid-Holland is sowieso een buitenbeentje. Er zit een andere versnellingsbak in (merk ZF) en ze hebben inderdaad allen een ander, verplaatst of geen VDL-logo. Verder vraag ik me af of de 87xx-serie wel is uitgerust is met halte-informatie of een klok, die vijf wagens die 'wij' in de garage hebben staan, hebben dat ook allemaal niet.

De 8713 is overigens al eerder dit jaar geschoven tussen Schoonhoven en Lisse (of Leiden), vanwege de Keukenhof-ritten.
Ik vind het fijnere wagens. Ze klinken wat leuker door de ZF-bak, krijsen niet zo, en maken wat minder toeren door de 6 versnellingen (Tegenover de 4 versnellingen van de Voith-bak). ;) Nee, geef mij maar een ZF Amba, helaas moet ik 't doen met brommobielen met Voith. :roll: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Zojuist kwamen hier RET-Alliance 809 en 3 minuten later de 805 langs over de parkeerplaats van het waterschap. :shock: De 809 kwam vanaf de rondweg van Barendrecht en ging toen de Handelsweg op en de 805 deed hetzelfde, maar dan omgekeerd. Ze reden beide met het lijnnummer B25 en de 805 had de bestemming Rotterdam Cs. Ik vermoed dat het instructieritten voor de nieuwe route van Qbuzz-lijn 187 waren, want die wordt verlengd tot de Handelsweg, maar alleen niet tot aan het waterschap. Hoewel ik het niet erg zou vinden als dat laatste wel gebeurd. :P

Edit: Weer een paar minuten later reed er een 800-tje over de Verbindingsweg van Barendrecht naar Ridderkerk.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Chauf21 »

Stefan schreef:Ik vind het fijnere wagens. Ze klinken wat leuker door de ZF-bak, krijsen niet zo, en maken wat minder toeren door de 6 versnellingen (Tegenover de 4 versnellingen van de Voith-bak). ;) Nee, geef mij maar een ZF Amba, helaas moet ik 't doen met brommobielen met Voith. :roll: :mrgreen:
Die ZF-wagens hebben iets meer pit ja :mrgreen: Maar menig chauffeur heeft de pest aan die wagens, ze schakelen namelijk onvoorspelbaar en grof en zo af en toe wisselt 'ie steeds tussen twee versnellingen als je zo rond de 45-50 km/uur rijdt :( Als het even kan, pluk ik een andere uit de stalling :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daan »

Ik zat vanmiddag weer in de FlowerPower-bus, op lijn 52 (Groningen - De Punt). Had dat ding al een poos niet meer gezien, maar sinds vorige week zie ik hem weer regelmatig in Groningen. :)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag heb ik op het Zuidplein de eerste lijnstickers van Qbuzz gespot. Ze waren van de nieuwe lijnen 146 en 183, maar ze beloofden niet veel goeds voor de rest. Bij lijn 146 was alleen de sticker van lijn 246 overgeplakt en was onderaan nog Connexxion te zien en bij lijn 183 was alleen de eindbestemming in het klein te zien. Wel hingen voor alle lijnen de nieuwe vertrekstaten er al. Van de overige lijnen hingen er nog geen lijnstickers, net als bij de RET overigens. Dat zal morgen wel gebeuren, want het Zuidplein is altijd als laatste aan de beurt.

Om 15:45 uur heb ik ook mijn 2e stadsleeuw van Qbuzz gespot. Hij reed op de Verbindingsweg vanaf Ridderkerk richting Rotterdam of Barendrecht. Er stond een lijnnummer met bestemming op, maar ik kon niet zien wat erop stond.

Op de terugweg naar huis was het erg druk op de Spinozaweg richting de Vaanweg. Bij de Vaanweg zag ik waarom: er kwam een spookrijder van de Vaanweg af. Die werd met veel getoeter begroet en keerde gelukkig daarna.

Bij het Zuidplein breek je nu (bij wijze van spreken) je nek over de Citaro's van de RET, maar toch is er nog een Alliance uit de 800-serie van Noord overgekomen voor 1 dag, namelijk de 817. Zal wel een afscheidsrit zijn, maar het is wel leuk om hem gisteren op Alexander op lijn 30 en 36 gezien te hebben en nu op het Zuidplein op lijn 73 en 77.

Tot slot heeft de RET veel naar Arriva gekeken. De bestemmingen Sorry, geen dienst en Prettige feestdagen zijn nu ook op de RET-bussen te zien. :P Foto's volgen nog.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

In Drachten stond de Qbuzz 2008 in de Arriva-stalling, da's iets wat we vanaf a.s. zondag ook niet meer gaan zien gebeuren :wink:
Verder is het maar te hopen dat de Friese Qbuzz-chauffeurs dan ook koffie hebben tijdens hun pauze... bij het chauffeursverblijfje op het van Knobbeldorfsplein in Drachten stond een medewerker van DE Coffee Services druk te bellen: hij zag de automaat staan, maar kon er niet bij komen omdat de deur op slot zat :P En dat was al de derde keer dat het 'm gebeurde ving ik nog op.

Edit: de RET-bussen die mb90 heeft gezien zullen op weg geweest zijn naar Qbuzz Ridderkerk! De gehuurde RET-bussen die daar tijdelijk heen gaan zijn namelijk de 809, 830, 831, 832, 836 en nog eentje zo zag ik op wat foto's die ik zojuist via Yahoo-busfoto binnen krijg :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

Een ware invasie van BRU-bussen op Utrecht Centraal vanmiddag. Opvallend, want vanochtend reed er nog geen een, nu reed alles met gele Amba's! :shock:
Afbeelding

En zo ziet zo'n ding er van dichtbij uit:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten