Mag ik even kwijt #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

deadlock schreef:PDF is een soort Satan.

Je kan er gewoon niet mee omgaan :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daniel »

Werd er vandaag even door de Belastingdienst aan herinnerd dat ik nog geen aangifte over 2007 had gedaan :oops: Toch nog maar even doen, vooral ook omdat ik volgens hun gegevens € 1.250,00 terug krijg :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Werd er vandaag even door de Belastingdienst aan herinnerd dat ik nog geen aangifte over 2007 had gedaan :oops: Toch nog maar even doen, vooral ook omdat ik volgens hun gegevens € 1.250,00 terug krijg :D
Dat is toch al gauw 125 kruidvatkaartjes. En dus een kleine 151.000 kilometer :P :pos:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
deadlock schreef:PDF is een soort Satan.

Je kan er gewoon niet mee omgaan :P
Het ligt inderdaad vast aan mij dat ik een applicatie van 50MB nodig heb om een bestand te openen van 100KB die er secondes over doet om op te starten op mijn quadcore en waarvan ik dagelijks de melding krijg of ik een update wil installeren, wat ik niet wil want dan moet ik rebooten en rebooten is voor mietjes :p

FoxIt is een goed alternatie maar lost het probleem ansich niet op.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

Er zitten leuke functies in de recente adobe readers hoor :D Zoals de voorleesfunctie, die er vanuit gaat dat ALLE teksten wereldwijd altijd overal in het Engels geschreven zijn. Moet je daar eens een IVW-rapport langs houden, je lacht je dood :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Suus »

Met Engels bakt ze er nog steeds even weinig van :P

Style wordt uitgesproken als StaiLie viel mij zo maar op :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door tsov »

Ik kende die hele voorleesfunctie niet, maar die is echt melig :P
Vooral leuk is dat als ze woord niet snapt, het gespeld wordt, zo snapte ze de naam Schimmelpenninck niet (joh :mrgreen:) dus dat werd Es-See-Age-I-Em-Em-Ee-El-Pee-Ee-En-En-I-En-See-Kay. Terwijl ze daarmee bezig was, was ik alweer drie regels verder met lezen en dacht "waar is die stem mee bezig?" :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

Op zich is het best knap gedaan natuurlijk. Afkortingen, getallen, tijden en al dat soort dingen wordt gewoon goed opgepakt. Alleen "reendzjurdiel" lijkt nog wel een beetje op "rangeerdeel" maar soms is het echt een potje. "Dienstregeling" begint bijvoorbeeld met het Engelse woord voor "Sterf!" :lol:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door tsov »

Sowieso is het natuurlijk knap lastig zoiets voor het Engels te maken, want dat is nogal een onlogische taal :P Want hoe ziet ze het verschil tussen though, tough en dough? :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daan »

deadlock schreef:Het ligt inderdaad vast aan mij dat ik een applicatie van 50MB nodig heb om een bestand te openen van 100KB die er secondes over doet om op te starten op mijn quadcore en waarvan ik dagelijks de melding krijg of ik een update wil installeren, wat ik niet wil want dan moet ik rebooten en rebooten is voor mietjes :p

FoxIt is een goed alternatie maar lost het probleem ansich niet op.
PDF is opzich een goed iets, maar de Adobe Reader verne**kt het gewoon zwaar inderdaad...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Justin »

Daarmee ging ik ook altijd de fout in bij het uitspreken van Leicester en Gloucester (ik wilde altijd zeggen: Lèh-tsjèstur en Glau-tsjèstur) :p.

Ik vind de logica in uitspraak van Duits en Frans nog logischer dan Engels eigenlijk.

Adobe kan mijn kaarten vanuit ArcMap niet houdend transparant maken :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Suus »

Voor de updates van Adobe is rebooten meestal niet nodig, en je kan het altijd uitstellen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door webguy »

Weet je wat nog erger is dan Adobe? Scholen die docenten oude versies van software leveren :P Bij ons heeft iedereen al lang Word 2007, maar nee hoor, docenten hebben 2003. De meesten zijn ook te lui om de reader voor docx te downloaden, dus mag je 't mooi nog een keer sturen :twisted:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door STF »

Nou we hebben weer tv signaal sinds vanmorgen. Na 3,5 jaar zijn wij en hun er dan eindelijk achter waarom we om de haverklap afgesloten worden. Een gedeelte van de rekeningen wordt naar ons gestuurd en een gedeelte van de rekeningen wordt naar de vorige eigenaar van de camping gestuurd. Vermoedelijk zijn alle bergen met betalingsherinneringen ook allemaal naar de vorige eigenaar gegaan. Rare constructie hoor...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Geert »

webguy schreef:Weet je wat nog erger is dan Adobe? Scholen die docenten oude versies van software leveren :P Bij ons heeft iedereen al lang Word 2007, maar nee hoor, docenten hebben 2003. De meesten zijn ook te lui om de reader voor docx te downloaden, dus mag je 't mooi nog een keer sturen :twisted:
Bij ons werkt iedereen ook nog lekker met 2003. Gelukkig maar 8-)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door mb90 »

Ik verheug me nu al op het weekend van 3/4 juli 2010. Ja, ik weet het het duurt nog even, maar dan komt de Tour de France naar Rotterdam. :) De proloog heeft dan ook nog eens haar start/finish bij mij om de hoek, namelijk bij Ahoy en Zuidplein. Mijn buurt wordt dus de place to be voor wielerliefhebbers. 8-) Het enige nadeel is dat het busstation Zuidplein van de buitenwereld afgesloten wordt, dus hoe alle bussen in de buurt willen komen, ik heb geen idee.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daan »

webguy schreef:Weet je wat nog erger is dan Adobe? Scholen die docenten oude versies van software leveren :P Bij ons heeft iedereen al lang Word 2007, maar nee hoor, docenten hebben 2003. De meesten zijn ook te lui om de reader voor docx te downloaden, dus mag je 't mooi nog een keer sturen :twisted:
Ja lekker he, dat gaat hier ook zo. Is nog een ICT opleiding ook :x
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Stefan »

Justin schreef:Daarmee ging ik ook altijd de fout in bij het uitspreken van Leicester en Gloucester (ik wilde altijd zeggen: Lèh-tsjèstur en Glau-tsjèstur) :p.
Dat kan ik me ook wel herinneren van mezelf.. Dat deed ik ook altijd. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door BR628 »

webguy schreef:Weet je wat nog erger is dan Adobe? Scholen die docenten oude versies van software leveren :P Bij ons heeft iedereen al lang Word 2007, maar nee hoor, docenten hebben 2003. De meesten zijn ook te lui om de reader voor docx te downloaden, dus mag je 't mooi nog een keer sturen :twisted:
Docx is ook kut. De meeste bedrijven gebruiken ook nog gewoon Word 2003. Mijn opleiding ook en hier thuis dus ook. Verder ken ik mijn omgeving ook niemand die met Docx aan komt zetten. Dus gewoon Word 2003 gebruiken. Wel zo makkelijk.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Justin »

Idem hier, alhoewel ik in 2007 denk ik de weg kwijt zou raken :P. Lijk wel een bejaarde die blijft plakken aan oudere versies.

Maar bij SPSS vind ik dat net zo, ik heb het indertijd geleerd met versie 12, terwijl ik zelf versie 13 had, en inmiddels is de UU bij versie 16 nu O.O
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door BR628 »

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik hier geen Word 2003 heb maar zelfs Word 2000 :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Geert »

Op mijn werk gebruiken we OpenOffice, mag dat ook? :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Suus »

Tja, ik gebruik wel Office 2007 en vind het dus wel een verbetering. En het liefste wil je als gebruiker dan ook docx/pptx/xlsx gebruiken, aangezien de opmaak en sommige nieuwe functies dan tenminste blijven werken. Al die vervloekte meldingen dat het document in compatibliteitsmodus opgeslagen moet worden en dat die en die en zus en zo aan opmaak wordt verprutst is nu net het laatste waar ik zin in heb. En nee, ik ga niet terug naar oude versies, want die zijn een stuk vervelender in gebruik (menu's waarin de helft wordt verstopt, menubalken die het hele scherm volproppen). Ik zet de ribbon/lint gewoon op automatisch verbergen en ik kan gewoon lekker op volledig scherm documenten typen. Ow, en OneNote 2007 bevat tenminste WEL tabellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Er zitten leuke functies in de recente adobe readers hoor :D Zoals de voorleesfunctie, die er vanuit gaat dat ALLE teksten wereldwijd altijd overal in het Engels geschreven zijn. Moet je daar eens een IVW-rapport langs houden, je lacht je dood :mrgreen:
Voor zover ik weet ben ik nog niet blind en lees ik ongeveer een volledige pagina in iets minder dan 1 minuut :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door deadlock »

BR628 schreef:
webguy schreef:Weet je wat nog erger is dan Adobe? Scholen die docenten oude versies van software leveren :P Bij ons heeft iedereen al lang Word 2007, maar nee hoor, docenten hebben 2003. De meesten zijn ook te lui om de reader voor docx te downloaden, dus mag je 't mooi nog een keer sturen :twisted:
Docx is ook kut. De meeste bedrijven gebruiken ook nog gewoon Word 2003. Mijn opleiding ook en hier thuis dus ook. Verder ken ik mijn omgeving ook niemand die met Docx aan komt zetten. Dus gewoon Word 2003 gebruiken. Wel zo makkelijk.
How 'bout nooooo.

Office 2007 is zoveel beter en het bestandsformaat al helemaal. Als je eenmaal gewend bent aan de Ribbon Interface wil je niets anders.

Wij bieden beide tegelijkertijd aan en we hebben 2003 zo omgeflikkerd dat die ook met docx, xlsx en pptx overweg kan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten