Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Nee ik bedoel niet een document van 29 april 2013. Ik bedoel dit document van 25 februari 2014: http://www.ovpro.nl/wp-content/uploads/ ... 6-2031.pdf, wat de concept PvE is (en geen OV-visie).
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Moet trouwens wel iets corrigeren, de elektrificatie van de Maaslijn is per december 2018 en niet december 2017. Daarnaast kan bij ernstige tekortkomingen de concessie na 10 jaar worden beëindigd. Na 8 jaar vind er namelijk een evaluatie plaats. Als alles goed loopt, loopt de concessie gewoon tot 2031.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op za 01 mar 2014, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Aha, dat klinkt al een stuk aannemelijker. Feitelijk dus een optie voor verlenging met 5 jaar.
(Heb dat hele circus niet gelezen verder, want Limburg is verder niet zo mijn interessegebied).
(Heb dat hele circus niet gelezen verder, want Limburg is verder niet zo mijn interessegebied).
🍉
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Ik denk het niet. De gunning is gewoon voor 15 jaar, maar bij ernstige tekortkomingen wordt het contract gewoon opgebroken na 10 jaar. Overigens had ik het vanmiddag snel scannend doorgelezen en die dingen vielen mij op.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Wat de kwestie 2026/2031 betreft: uit een eerder document had ik begrepen dat de concessie 15 jaar mag duren, op voorwaarde dat minstens 50% van het contract uit spoorvervoer bestaat. Omdat bij het aanmaken van dit topic nog niet duidelijk was of de stoptreinen Roermond-Maastricht Randwyck en Sittard-Heerlen naar de Provincie zouden gaan, is uitgegaan van een periode 2016-2026. Is überhaupt al duidelijk dat de provincie de stoptreinen krijgt?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Dat is al een tijdje duidelijk.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Goed uitzoekwerk Michael 1988 :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Dat dacht ik dus ook, maar in het genoemde document wordt gezegd dat het nog niet zeker is.reisthijs schreef:Dat is al een tijdje duidelijk.
Over de stoptreindiensten Roermond - Maastricht Randwyck en Sittard - Heerlen worden momenteel tussen de Provincie en het ministerie van I&M gesprekken gevoerd over de voorwaarden van de decentralisatie. In dit Programma van Eisen is ervan uitgegaan dat deze gesprekken ertoe leiden dat er in het voorjaar van 2014 een decentralisatiebesluit wordt genomen en de twee stoptreindiensten worden opgenomen in de Concessie Limburg. Mocht dat niet het geval zijn, dan blijft NS deze stoptreindiensten rijden en dient de Concessiehouder deze stoptreindiensten te gedogen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Gaat de Provincie Limburg dit betalen, en dan ook voor het Brabantse gedeelte? De Provincie Brabant weet volgens mij niets van elektrificatie in 2017/2018.Michael 1988 schreef:Moet trouwens wel iets corrigeren, de elektrificatie van de Maaslijn is per december 2018 en niet december 2017.
Laatst gewijzigd door Frans F op za 01 mar 2014, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Neem aan dat de elektrificatie niet beperkt blijft tot Rm - Vry
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Ja dat zal de provincie Brabant doen, samen met Prorail, Provincie Gelderland en de SRAN:Frans F schreef:Gaat de Provincie Limburg dit betalen, en dan ook voor het Brabantse gedeelte? De Provincie Brabant weet volgens mij niets van elektrificatie in 2017/2018.Michael 1988 schreef:Moet trouwens wel iets corrigeren, de elektrificatie van de Maaslijn is per december 2018 en niet december 2017.
(pagina 73 van het document)De drager van het regionale Openbaar Vervoer in Noord- en Midden-Limburg is de Maaslijn. Aan de
Maaslijn zal de Provincie met steun van de Stadsregio Arnhem Nijmegen, provincie Noord-Brabant,
provincie Gelderland en het ministerie van Infrastructuur en Milieu (I&M) door ProRail een aantal
maatregelen laten uitvoeren ter verbetering van de robuustheid, snelheid en ligging van treinpaden binnen
de dienstregeling. Gedurende de komende jaren (tijdens de vigerende concessieperiode) worden de eerste
stappen in gang gezet, waarbij mate van zekerheid en besluitvorming over de financiering per stap
verschillen. Het betreft onder meer de realisatie van beperkte delen dubbelspoor bij Reuver, ten zuiden van
Venray en bij Cuijk. De Provincie heeft de ambitie om dit pakket van maatregelen uit te breiden met een
verlengd deel dubbelspoor ten zuiden van Venray in combinatie met realisatie van het station
Grubbenvorst/Greenport Venlo. Verder ambieert de Provincie een volledige elektrificatie van de spoorlijn
per december 2018.
Dank je.Bee schreef:Goed uitzoekwerk Michael 1988 :pos:
De provincie gaat uit van wel, dus we nemen even aan dat het wel zal gebeuren. Daarnaast zijn er ook opties om enkele lijnen meer te betrekken tot de concessie Limburg, al dan niet in combinatie/verlenging van bestaande concessies. Een spoorverbinding Weert - Hamont, IC dienst Eindhoven - Venlo - Dusseldorf, IC dienst Eindhoven - Sittard - Aken en de treinverbinding Maastricht - Luik. De eerste wil de Provincie Limburg gaan realiseren, de tweede en derde hangen nog af van overleg met I&M en de vierde wil de provincie gaan verbeteren. Daarnaast natuurlijk de verlenging van de Heuvellandlijn naar Aken niet te vergeten.Tom schreef:Dat dacht ik dus ook, maar in het genoemde document wordt gezegd dat het nog niet zeker is.reisthijs schreef:Dat is al een tijdje duidelijk.Over de stoptreindiensten Roermond - Maastricht Randwyck en Sittard - Heerlen worden momenteel tussen de Provincie en het ministerie van I&M gesprekken gevoerd over de voorwaarden van de decentralisatie. In dit Programma van Eisen is ervan uitgegaan dat deze gesprekken ertoe leiden dat er in het voorjaar van 2014 een decentralisatiebesluit wordt genomen en de twee stoptreindiensten worden opgenomen in de Concessie Limburg. Mocht dat niet het geval zijn, dan blijft NS deze stoptreindiensten rijden en dient de Concessiehouder deze stoptreindiensten te gedogen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
De decentralisatie is toch nog geen feit omdat er alleen een beleidsvoornemen is goed gekeurd door de Kamer. Zelfde geldt voor de onderhandse gunning HRN aan NA. Theoretisch zouden de onderhandelingen nog kunnen mislukken en er aanbesteed gaan worden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Heb het PvE eens gelezen. Ik blijf met 1 vraag zitten. Voor de maaslijn worden DMU's geeist tot 2018 (of later indien elektrificatie niet gereed is). Deze DMU's mogen ouder zijn (bouwjaar 2000), maar moeten voldoen aan alle eisen. Betekend dat, dat alleen GTW's voldoen en dat dus alleen Veolia eigenlijk kan inschrijven. Want Veolia blijft zitten met een hoop diesel GTW's. Arriva heeft die dingen natuurlijk ook maar kan ze lijkt mij niet vrij maken voor 2 jaar?
andere optie is dat er modulaire treinen worden geeist zodat ze in 2018 kunnen worden omgebouwd. Maar beperkt dat niet het aantal treinleveranciers en is dat dus kassa's voor deze leveranciers?
andere optie is dat er modulaire treinen worden geeist zodat ze in 2018 kunnen worden omgebouwd. Maar beperkt dat niet het aantal treinleveranciers en is dat dus kassa's voor deze leveranciers?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Of de provincie moet de GTW's van Veolia overnemen en deze ter beschikking stellen aan de winnaar?
DM '90 is helaas te oud. :(
DM '90 is helaas te oud. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
De vraag is of de Provincie met deze eis in de huidige vorm geen juridische problemen krijgt, omdat overduidelijk de zittende vervoerder wordt bevoordeeld. Ik verwacht daarom dat de eis nog wel wordt veranderd in het definitieve PvE.Freek schreef:Heb het PvE eens gelezen. Ik blijf met 1 vraag zitten. Voor de maaslijn worden DMU's geeist tot 2018 (of later indien elektrificatie niet gereed is). Deze DMU's mogen ouder zijn (bouwjaar 2000), maar moeten voldoen aan alle eisen. Betekend dat, dat alleen GTW's voldoen en dat dus alleen Veolia eigenlijk kan inschrijven. Want Veolia blijft zitten met een hoop diesel GTW's. Arriva heeft die dingen natuurlijk ook maar kan ze lijkt mij niet vrij maken voor 2 jaar?
andere optie is dat er modulaire treinen worden geeist zodat ze in 2018 kunnen worden omgebouwd. Maar beperkt dat niet het aantal treinleveranciers en is dat dus kassa's voor deze leveranciers?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Is er geen "overgangsregeling" dan zodat men bijvoorbeeld Buffels kan huren? Anders had men gewoon meer implementatietijd moeten inbouwen, want nieuwe treinen binnen een half jaar bestellen is gewoon niet mogelijk. Ik weet ook niet waarom ze Veolia zouden willen bevoordelen, want volgens mij zijn ze niet zo blij met de prestaties van Veolia in Limburg (de provincie heeft al meerdere keren financieel moeten bijspringen omdat Veolia waarschijnlijk onder kostprijs heeft ingeschreven).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Zoals ik hierboven al schreef, voldoen de Buffels niet aan de eis dat de treinen uiterlijk uit 2000 moeten komen.
LINTen voldoen wel aan die eis, maar daar zijn er nu maar 11 voor beschikbaar (uiterlijk 13 als je de 35 en 37 ook meetelt). Bovendien hebben die stellen geen toilet, wat volgens mij wel een eis is.
LINTen voldoen wel aan die eis, maar daar zijn er nu maar 11 voor beschikbaar (uiterlijk 13 als je de 35 en 37 ook meetelt). Bovendien hebben die stellen geen toilet, wat volgens mij wel een eis is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Inderdaad wc moet ook, maar ook bv wiifi, camera's, reisinfoschermen. Als jullie net zoals Frans F en ik niets anders hebben gelezen zal het nog wel aangepast worden. Moet eigenlijk gewoon een overgangsregeling zijn voor de Veolia GTW's.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Het bestellen is het probleem niet lijkt mij. Het afleveren lijkt mij een groter probleem. ;-)fogeltje schreef:Anders had men gewoon meer implementatietijd moeten inbouwen, want nieuwe treinen binnen een half jaar bestellen is gewoon niet mogelijk.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Volgens het PvE zou de nieuwe vervoerder die kunnen huren of kopen van de huidige eigenaar. Dat is een overgangsregeling.Freek schreef:Moet eigenlijk gewoon een overgangsregeling zijn voor de Veolia GTW's.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Ja Haha dat snap ik ook. Maar de vraag was of dat er ook is voor de dieseltreinen. Voor de heuvellandtreinen heb ik het gelezen, maar geldt het ook voor de maaslijn?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Een gedeelte van de Velios-treinen zijn toch geleased via Railpool ?? Wie weet daar meer over ?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
De elektrische stellen zijn eigendom van Railpool. http://www.railpool.eu/en/railpool-solutions/fleet.html
Daarover staat dit in het ontwerp PvE:
Mijn antwoord betrof nu juist de dieseltreinen!Freek schreef:Ja Haha dat snap ik ook. Maar de vraag was of dat er ook is voor de dieseltreinen.
Daarover staat dit in het ontwerp PvE:
Inschrijvers kunnen bij belangstelling voor overname / tijdelijke inzet van deze Dieseltreinen contact opnemen met de eigenaar van deze Dieseltreinen (contactgegevens worden bij Bestek gevoegd).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Haha, leek me dat het duidelijk was dat ik het gehele bestelproces van uitzoeken in de vitrine tot levering aan deur van TNT bedoel ;)huibe schreef:Het bestellen is het probleem niet lijkt mij. Het afleveren lijkt mij een groter probleem. ;-)fogeltje schreef:Anders had men gewoon meer implementatietijd moeten inbouwen, want nieuwe treinen binnen een half jaar bestellen is gewoon niet mogelijk.
Wat betreft tijdelijk huren of overnemen van de diesels, is Veolia dat dan ook verplicht volgens het huidige PVE of kunnen ze, puur om te bokken, dat weigeren?
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten