Korte vragen #6
Re: Korte vragen #5
Dat is jammer. Nouja, CNL is toch pas drie maanden van te voren te boeken, dus ik heb nog even de tijd.
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen #5
Weet iemand nu hoe het precies zit met het afschaffen van de WGR-regio's (zoals het SRE)? Op de wiki staat bijvoorbeeld dat deze opgeheven word op 1-1-2015, maar dat is eigenlijk de enige bron die ik op Google kan vinden (of ik gebruik de verkeerde zoektermen). Verder is het ook oorverdovend stil rond die maatregel, dus ik begin te twijfelen of deze bezuiniging wel daadwerkelijk doorgevoerd gaat worden.
🍉
Re: Korte vragen #5
Het is tegenwoordig 122 dagen, dus ongeveer vier maanden :)Karl schreef:Dat is jammer. Nouja, CNL is toch pas drie maanden van te voren te boeken, dus ik heb nog even de tijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #5
Je weet dat je hier wel heel kort door de bocht gaat? Dit is een ernstige beschuldiging richting IM (dat nu volgens mij AM heet). Als voormalige betrokkene van deze tak van sport wil ik dit in sterke mate tegenspreken. Risico's voor de veiligheid worden beschreven door ter zake kundige inspecteurs en nauwgezet in de gaten gehouden door de organisatie. Als de veilige berijdbaarheid in het geding is wordt gewoon een rode vlag in het spoor geplant. Er rijdt dan geen trein meer.Bee schreef:Nee Thom91, ik had het over het feit dat het relais een symptoom is van het feit dat ProRail geen flauw benul heeft van de toestand van haar eigendom en dat is op zijn minst zorgwekkend en verontrustend en heeft in het verleden voor serieuze problemen gezorgd. Dat moet je niet af gaan zwakken tot een onbenullig relaisje.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Korte vragen #5
Als ProRail wist hoe haar infrastructuur erbij lag hadden we in de eerste twee maanden van dit jaar niet allemaal van die wisseltoestanden gehad. Dat van vandaag kan misschien nog gebeuren door slijtage maar het halsoverkop uit dienst nemen van vier wissels vlak voor de avondspits in februari is toch wel een heel duidelijk teken dat er echt iets niet in orde is en het onderzoeksrapport van het ILT bevestigd dat ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #5
Is dit rapport op het internet te vinden?
Re: Korte vragen #5
Er is hier ergens een topic over in dit forumonderdeel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #5
klein vraagje over mijn eigen station, Zaandam. Waar wordt spoor 3 eigenlijk voor gebruikt? Vroeger, in het pre-IC tijdperk, vlogen daar regelmatig IC's overheen. Maar nu zie ik eigenlijk nooit een trein er overheen gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #5
Waarom staat de s7000 richting Apd 7 minuten stil in Wdn? Of in ieder geval die van 16:50 tot 16:57?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #5
Lijkt me niet, die zit er een half uur achter. Er is inderdaad een Pimpelinhaling maar die is in Rsn richting Hgl.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #5
Waarschijnlijk iets met werkzaamheden, hij vertrekt ook al vijf minuten eerder uit Aml ri Apd vandaag ten opzichte van de normale dienstregeling.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #5
Iemand enig idee waarom de 5100 structureel te laat is in de avonduren richting Roosendaal? Of heb ik dit jaar al 5 van de 6 keer pech gehad?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Op welk deel van het traject?
Re: Korte vragen #5
Ik had vertrok vanaf Zevenbergen. Dus het laatste deel in Brabant.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Korte vragen #5
Wat betekent die rode streep door het lijnnummer?mijack1985 schreef:
(citaat vanaf fotodomino)
Re: Korte vragen #5
De lijn rijdt dan een korttraject.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #5
Wat is een korttraject? Betekent dat dat de lijn niet de volledige route rijdt?
Re: Korte vragen #5
Dat heb je goed begrepen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Korte vragen #5
Vraagje over een combo tussen reizen emt het OV en vliegen.
ik las dat passagiers die met het vliegtuig reizen vanaf het vliegveld van Hong Kong al kunnen inchecken en hun bagage kunnen afdroppen op het station (vanaf 1 dag tot uitererlijk 90 minuten voor vertrek). Dit staat in het volgende Wikipedia-artikel beschreven: http://www.hongkongairport.com/eng/tran ... press.html
Nu vroeg ik mij af: als er genoeg ruimte is op één of meerdere stations, waarom zou je geen samenwerkingsverband kunnen hebben tussen Schipho;/bagageafhandelaars en de NS om zoiets in Nederland te realiseren? Voordeel is dat Schipholgangers hun bagage niet aan boord van een trein mee hoeven te nemen, die vaak niet geschikt zijn voor bagage en sowieso al druk met doorgaande binnenlandse reizigers zijn.
ik las dat passagiers die met het vliegtuig reizen vanaf het vliegveld van Hong Kong al kunnen inchecken en hun bagage kunnen afdroppen op het station (vanaf 1 dag tot uitererlijk 90 minuten voor vertrek). Dit staat in het volgende Wikipedia-artikel beschreven: http://www.hongkongairport.com/eng/tran ... press.html
Nu vroeg ik mij af: als er genoeg ruimte is op één of meerdere stations, waarom zou je geen samenwerkingsverband kunnen hebben tussen Schipho;/bagageafhandelaars en de NS om zoiets in Nederland te realiseren? Voordeel is dat Schipholgangers hun bagage niet aan boord van een trein mee hoeven te nemen, die vaak niet geschikt zijn voor bagage en sowieso al druk met doorgaande binnenlandse reizigers zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #5
In het oude Rotterdam Centraal waren voor zulke doeleinden (?) ooit wel loketten waar je bagage kon afgeven.
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen #5
Ik heb daar ooit wel wat over gehoord inderdaad, tijdens een gastcollege van iemand binnen Schiphol, maar die gaan het niet implementeren.VIRM schreef:Vraagje over een combo tussen reizen emt het OV en vliegen.
ik las dat passagiers die met het vliegtuig reizen vanaf het vliegveld van Hong Kong al kunnen inchecken en hun bagage kunnen afdroppen op het station (vanaf 1 dag tot uitererlijk 90 minuten voor vertrek). Dit staat in het volgende Wikipedia-artikel beschreven: [url][http://www.hongkongairport.com/eng/tran ... s.html/url]
Nu vroeg ik mij af: als er genoeg ruimte is op één of meerdere stations, waarom zou je geen samenwerkingsverband kunnen hebben tussen Schipho;/bagageafhandelaars en de NS om zoiets in Nederland te realiseren? Voordeel is dat Schipholgangers hun bagage niet aan boord van een trein mee hoeven te nemen, die vaak niet geschikt zijn voor bagage en sowieso al druk met doorgaande binnenlandse reizigers zijn.
het idee is namelijk onderzocht, echter bleken de logistieke kosten & inspanningen niet op te wegen tegen de baten. Je moet namelijk een parallellen infrastructuur aanleggen, die ook volledig beveiligd is, immers mag er na inchecken en afgeven niks meer veranderen. Je kan niet zomaar een postwagon met bagage in opzending meesturen. Het kost dus heel veel geld en uit onderzoek bleek dat het amper gebruikt zal worden.
Je andere punt ben ik het wel mee eens, zeker de Schiphol specifieke diensten (s1600 , s3100 , s3500) zouden wel een grotere bagage ruimte mogen hebben, desnoods door een twee / vier zitje op het balkon van een VIRM te veranderen in een bagagerek.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Korte vragen #5
Sommige ritten van lijn 95 reden 's avonds en op zondag door tot Heiligenborre omdat lijn 17 dan niet reed. De ritten tot Wiener (80% van het totaal) waren dus 'korte ritten'.BrengMe schreef:Wat is een korttraject? Betekent dat dat de lijn niet de volledige route rijdt?
Sinds vandaag rijdt lijn 17 weer wel op alle ritten en rijdt lijn 95 altijd tot Wiener. Lijn 95 doorstreept komt dus sinds vandaag niet meer voor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten