En de reizigers die op station Den Bosch zelf opstappen? Daarnaast kun je (zoals ik al zei) in de door jou genoemde plaatsen ook makkelijk op de stations komen met poortjes door gewoon op te stappen op een ander station. In Eindhoven op Eindhoven Strijp S, in Oss op Oss west en in Tilburg op Tilburg Universiteit en Tilburg Reeshof. En dan hoef je nog niet eens naar een andere plaats te reizen. De nut van de poortjes verdwijnt gewoon door het feit dat niet alle stations poortjes hebben. Om heel eerlijk te zijn, als ik echt zwart zou willen reizen, fiets ik gewoon naar Den Bosch toe en kijk ik of er een controle is in de trein (of ja, waar de conducteur zeg maar instapt). Of ik doe het net zoals iemand op Youtube, verkleed als tassen. Ik schreeuw het hier al vaak, maar op die manier kun je net zo goed die dingen verwijderen of je moet alle stations afsluiten om het nut van die poortjes eruit te halen. Maar ik denk dat het beste gewoon het eerste is, want er zullen altijd manieren blijven bestaan om zonder vervoerbewijs op de stations te komen en overlast op stations zal blijven staan, maar plaatst zich nu net buiten de poortjes.Freek schreef:Ik zou nog even terug willen naar de discussie over welke stations worden afgesloten. De gekozen stations zorgen voor genoeg dekking. Ht hoeft bijvoorbeeld niet omdat er veel reizigers op andere stations (ut, eindhoven, Oss) door een poortje zijn geweest. Zelfde geldt voor Zp, 3 vervoerders spelen daar niet direct een rol. Afsluiten van stations gebeurd in principe in de hal en niet op perrons. NA plaatst in die gevallen poortjes voor andere vervoerders.
Overigens, als alle stations afgesloten worden met poortjes, zijn de conducteurs en BOA's niet meer nodig. Misschien dat NS (en andere spoorvervoerders) dat als bezuiniging gaat doorvoeren, maar ik denk dat daar veel protest op zal komen.