Korte vragen #6

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #5

Bericht door Karl »

Dat is jammer. Nouja, CNL is toch pas drie maanden van te voren te boeken, dus ik heb nog even de tijd.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #5

Bericht door Hainje »

Weet iemand nu hoe het precies zit met het afschaffen van de WGR-regio's (zoals het SRE)? Op de wiki staat bijvoorbeeld dat deze opgeheven word op 1-1-2015, maar dat is eigenlijk de enige bron die ik op Google kan vinden (of ik gebruik de verkeerde zoektermen). Verder is het ook oorverdovend stil rond die maatregel, dus ik begin te twijfelen of deze bezuiniging wel daadwerkelijk doorgevoerd gaat worden.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Karl schreef:Dat is jammer. Nouja, CNL is toch pas drie maanden van te voren te boeken, dus ik heb nog even de tijd.
Het is tegenwoordig 122 dagen, dus ongeveer vier maanden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #5

Bericht door Karl »

Oh, dat is wel goed om te weten. Bedankt voor de tip!
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen #5

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Nee Thom91, ik had het over het feit dat het relais een symptoom is van het feit dat ProRail geen flauw benul heeft van de toestand van haar eigendom en dat is op zijn minst zorgwekkend en verontrustend en heeft in het verleden voor serieuze problemen gezorgd. Dat moet je niet af gaan zwakken tot een onbenullig relaisje.
Je weet dat je hier wel heel kort door de bocht gaat? Dit is een ernstige beschuldiging richting IM (dat nu volgens mij AM heet). Als voormalige betrokkene van deze tak van sport wil ik dit in sterke mate tegenspreken. Risico's voor de veiligheid worden beschreven door ter zake kundige inspecteurs en nauwgezet in de gaten gehouden door de organisatie. Als de veilige berijdbaarheid in het geding is wordt gewoon een rode vlag in het spoor geplant. Er rijdt dan geen trein meer.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Als ProRail wist hoe haar infrastructuur erbij lag hadden we in de eerste twee maanden van dit jaar niet allemaal van die wisseltoestanden gehad. Dat van vandaag kan misschien nog gebeuren door slijtage maar het halsoverkop uit dienst nemen van vier wissels vlak voor de avondspits in februari is toch wel een heel duidelijk teken dat er echt iets niet in orde is en het onderzoeksrapport van het ILT bevestigd dat ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #5

Bericht door ODRAIL »

Is dit rapport op het internet te vinden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Er is hier ergens een topic over in dit forumonderdeel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #5

Bericht door VIRM »

klein vraagje over mijn eigen station, Zaandam. Waar wordt spoor 3 eigenlijk voor gebruikt? Vroeger, in het pre-IC tijdperk, vlogen daar regelmatig IC's overheen. Maar nu zie ik eigenlijk nooit een trein er overheen gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Leeg mat ritten vaak, vanwege roestrijden.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #5

Bericht door Ardan »

Waarom staat de s7000 richting Apd 7 minuten stil in Wdn? Of in ieder geval die van 16:50 tot 16:57?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Pimpel?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #5

Bericht door Ardan »

Lijkt me niet, die zit er een half uur achter. Er is inderdaad een Pimpelinhaling maar die is in Rsn richting Hgl.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Waarschijnlijk iets met werkzaamheden, hij vertrekt ook al vijf minuten eerder uit Aml ri Apd vandaag ten opzichte van de normale dienstregeling.
Komt wel goed schatje.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #5

Bericht door huibe »

Iemand enig idee waarom de 5100 structureel te laat is in de avonduren richting Roosendaal? Of heb ik dit jaar al 5 van de 6 keer pech gehad?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Geert »

Op welk deel van het traject?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #5

Bericht door huibe »

Ik had vertrok vanaf Zevenbergen. Dus het laatste deel in Brabant.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #5

Bericht door BrengMe »

mijack1985 schreef:Afbeelding
(citaat vanaf fotodomino)
Wat betekent die rode streep door het lijnnummer?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

De lijn rijdt dan een korttraject.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #5

Bericht door BrengMe »

Wat is een korttraject? Betekent dat dat de lijn niet de volledige route rijdt?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #5

Bericht door huibe »

Dat heb je goed begrepen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #5

Bericht door VIRM »

Vraagje over een combo tussen reizen emt het OV en vliegen.
ik las dat passagiers die met het vliegtuig reizen vanaf het vliegveld van Hong Kong al kunnen inchecken en hun bagage kunnen afdroppen op het station (vanaf 1 dag tot uitererlijk 90 minuten voor vertrek). Dit staat in het volgende Wikipedia-artikel beschreven: http://www.hongkongairport.com/eng/tran ... press.html

Nu vroeg ik mij af: als er genoeg ruimte is op één of meerdere stations, waarom zou je geen samenwerkingsverband kunnen hebben tussen Schipho;/bagageafhandelaars en de NS om zoiets in Nederland te realiseren? Voordeel is dat Schipholgangers hun bagage niet aan boord van een trein mee hoeven te nemen, die vaak niet geschikt zijn voor bagage en sowieso al druk met doorgaande binnenlandse reizigers zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #5

Bericht door Karl »

In het oude Rotterdam Centraal waren voor zulke doeleinden (?) ooit wel loketten waar je bagage kon afgeven.
Het is een spectrum.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Korte vragen #5

Bericht door MLouter »

VIRM schreef:Vraagje over een combo tussen reizen emt het OV en vliegen.
ik las dat passagiers die met het vliegtuig reizen vanaf het vliegveld van Hong Kong al kunnen inchecken en hun bagage kunnen afdroppen op het station (vanaf 1 dag tot uitererlijk 90 minuten voor vertrek). Dit staat in het volgende Wikipedia-artikel beschreven: [url][http://www.hongkongairport.com/eng/tran ... s.html/url]

Nu vroeg ik mij af: als er genoeg ruimte is op één of meerdere stations, waarom zou je geen samenwerkingsverband kunnen hebben tussen Schipho;/bagageafhandelaars en de NS om zoiets in Nederland te realiseren? Voordeel is dat Schipholgangers hun bagage niet aan boord van een trein mee hoeven te nemen, die vaak niet geschikt zijn voor bagage en sowieso al druk met doorgaande binnenlandse reizigers zijn.
Ik heb daar ooit wel wat over gehoord inderdaad, tijdens een gastcollege van iemand binnen Schiphol, maar die gaan het niet implementeren.
het idee is namelijk onderzocht, echter bleken de logistieke kosten & inspanningen niet op te wegen tegen de baten. Je moet namelijk een parallellen infrastructuur aanleggen, die ook volledig beveiligd is, immers mag er na inchecken en afgeven niks meer veranderen. Je kan niet zomaar een postwagon met bagage in opzending meesturen. Het kost dus heel veel geld en uit onderzoek bleek dat het amper gebruikt zal worden.

Je andere punt ben ik het wel mee eens, zeker de Schiphol specifieke diensten (s1600 , s3100 , s3500) zouden wel een grotere bagage ruimte mogen hebben, desnoods door een twee / vier zitje op het balkon van een VIRM te veranderen in een bagagerek.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #5

Bericht door Meltrain »

BrengMe schreef:Wat is een korttraject? Betekent dat dat de lijn niet de volledige route rijdt?
Sommige ritten van lijn 95 reden 's avonds en op zondag door tot Heiligenborre omdat lijn 17 dan niet reed. De ritten tot Wiener (80% van het totaal) waren dus 'korte ritten'.
Sinds vandaag rijdt lijn 17 weer wel op alle ritten en rijdt lijn 95 altijd tot Wiener. Lijn 95 doorstreept komt dus sinds vandaag niet meer voor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten