NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Na jaren procederen hoeven Soufyan el Darrazi en zijn gehandicapte moeder de boete die zij in 2011 kregen toch niet te betalen. De twee gebruikten een overpad dat alleen met een NS-medewerker mag worden gebruikt, zonder deze medewerker, en werden hiervoor beboet.
De moeder van el Darrazi zit in een rolstoel. Om uit het station van Breda te komen, waar de twee in april 2011 rond elf uur 's avonds aankwamen, is assistentie van de NS nodig. Die assistentie was rond die tijd echter al naar huis. De enige optie om uit het station te komen was om via het overpad te gaan. Hiervoor kreeg el Darrazi een boete van 180 euro, want het overpad gaat over sporen en mag niet zonder NS-assistentie gebruikt worden,
Meer bij Powned, waar natuurlijk ook de prachtige kop vandaan komt :')
Overigens een duidelijk staaltje van te ver doorgeslagen regeltjesdrift als je het mij vraagt... :N
De moeder van el Darrazi zit in een rolstoel. Om uit het station van Breda te komen, waar de twee in april 2011 rond elf uur 's avonds aankwamen, is assistentie van de NS nodig. Die assistentie was rond die tijd echter al naar huis. De enige optie om uit het station te komen was om via het overpad te gaan. Hiervoor kreeg el Darrazi een boete van 180 euro, want het overpad gaat over sporen en mag niet zonder NS-assistentie gebruikt worden,
Meer bij Powned, waar natuurlijk ook de prachtige kop vandaan komt :')
Overigens een duidelijk staaltje van te ver doorgeslagen regeltjesdrift als je het mij vraagt... :N
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Er was dus geen personeel aanwezig om ze te helpen oversteken maar wel personeel om ze te beboeten? Hadden deze ze niet gewoon kunnen begeleiden? Of moet je daarvoor weer een speciale opleiding voor hebben gehad?
WTF? :X Ik zou :') als ze het niet serieus zouden bedoelen.Een woordvoerster van de NS laat weten dat het niet rendabel is om zo laat nog assistentie op het station aanwezig te laten zijn en vindt dat de twee maar op andere tijdstippen moeten reizen, weet Omroep Brabant.
"Een touringcar is geen bus"
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
http://www.omroepbrabant.nl/?news/20751 ... olden.aspxfogeltje schreef:Er was dus geen personeel aanwezig om ze te helpen oversteken maar wel personeel om ze te beboeten? Hadden deze ze niet gewoon kunnen begeleiden? Of moet je daarvoor weer een speciale opleiding voor hebben gehad?
Er was dus personeel aanwezig en wilde haar niet helpen. Optie was over het spoor gaan of wachten tot 8.00 in de morgen. Toen ze dus besloot om over het spoor te gaan, kwamen ze naar haar toe *O*
... om haar te beboeten. (A)
dus waar ze het vandaan halen dat er geen personeel is in Breda...
Er moet ook 's avonds koffie worden gedronken op het station, anders loopt de koffieautomaat vast
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
In principe voldoet de NS niet aan zijn vervoersplicht als het waar is wat Omroep Brabant beweert. Ik zeg: intrekken die concessie hoofdrailnet en laat eens een bedrijf als Arriva, Veolia of wat mij betreft de SBB het eens proberen :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Twee bedrijven die wereldwijd een aantoonbaar lagere klantwaardering en punctualiteit hebben GOED PLAN JOH!
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 mar 2014, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Als wortels niet helpen moet de stok maar uit de bezemkast worden gehaald #Pavlov.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Incident.. concessie intrekken. Yeah right. :')
Dat het gewoon een verhaal is waar NS slecht gehandeld heeft is wel duidelijk. Maar die conclusie, vind je het heel erg als ik je dan niet meer serieus neem Vinny?
Ooh, wacht, mijn sarcasmemeter.
Dat het gewoon een verhaal is waar NS slecht gehandeld heeft is wel duidelijk. Maar die conclusie, vind je het heel erg als ik je dan niet meer serieus neem Vinny?
Ooh, wacht, mijn sarcasmemeter.
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
De conclusie van Vinny vind ik ook extreem, maar de manier hoe de NS gehandeld heeft verdiend in mijn ogen wel een repressieve maatregel. Je dient immers wel mogelijkheden te bieden om de wet niet te overtreden, voordat je tot repressieve maatregelen als een boete over gaat.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Maar de NS geeft ook aan slecht te blijven handelen. Want die meneer met zijn moeder moet maar een paar treinen eerder pakken. Openbaar vervoer dient voor iedereen toegankelijk te zijn, daarom is het openbaar.Klaasje schreef:Dat het gewoon een verhaal is waar NS slecht gehandeld heeft is wel duidelijk.
"Een touringcar is geen bus"
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Als de NS een boete kan uitschrijven is dat personeel capabel genoeg om mensen te laten oversteken ERGO daar ligt de oplossing en NS moet gewoon zijn grafmuil houden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Waar is de like-knop hier?
NS is gewoon een arrogant bedrijf met een 50 mm dikke staalplaat voor de kop als ze zo reageren. Het wordt tijd dat men zich daar wat klantgerichter opstelt, ook naar mensen die graag na 2300 u nog het station willen verlaten in een rolstoel (of met een kinderwagen, of met een rollator of whatever).
NS is gewoon een arrogant bedrijf met een 50 mm dikke staalplaat voor de kop als ze zo reageren. Het wordt tijd dat men zich daar wat klantgerichter opstelt, ook naar mensen die graag na 2300 u nog het station willen verlaten in een rolstoel (of met een kinderwagen, of met een rollator of whatever).
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Er zijn ook zat commerciële bedrijven te noemen die even "slecht" of zelfs nog slechter handelen dan NS in dit geval heeft gedaan, zelfs bedrijven die "gespecialiseerd" zijn in gehandicaptenvervoer. Dus duw dat stokpaardje van je maar weer snel terug in de stal.Vinny schreef:In principe voldoet de NS niet aan zijn vervoersplicht als het waar is wat Omroep Brabant beweert. Ik zeg: intrekken die concessie hoofdrailnet en laat eens een bedrijf als Arriva, Veolia of wat mij betreft de SBB het eens proberen :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
NS is een top bedrijf. Ik mag nog steeds voor noppes buiten mijn JaarTrajectKaart reizen. Ik blijf steevast inchecken en ze 0 euro blijven afschrijven. En ja ik weet de reden.
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Dan zijn Connexxion en zijn dochterbedrijven ook geweldig omdat je altijd teveel geld terug krijgt als je compensatie indient waardoor je in theorie ook gratis zou kunnen reizen.
Ik ben ook voorstander van het openbaar aanbesteden van het railnet,alleen vind ik dit nog geen reden om de huidige concessie van NS in te trekken.Genoeg andere busvervoerders hebben ook wel eens een rolstoeler geweigerd.
Het feit dat ze weigeren om ervoor te zorgen dat die fout niet opnieuw gemaakt is wat mij betreft wel een reden om de concessie in te trekken bij meerdere van dit soort incidenten.
Daarnaast vraag ik mij af hoe ze de trein uit zijn gekomen,normaal komen er dan toch ook medewerkers om een rolstoeler eruit te halen dan is het toch kleine moeite om via het wandelpad naar de koffiekamer te lopen?
Ik ben ook voorstander van het openbaar aanbesteden van het railnet,alleen vind ik dit nog geen reden om de huidige concessie van NS in te trekken.Genoeg andere busvervoerders hebben ook wel eens een rolstoeler geweigerd.
Het feit dat ze weigeren om ervoor te zorgen dat die fout niet opnieuw gemaakt is wat mij betreft wel een reden om de concessie in te trekken bij meerdere van dit soort incidenten.
Daarnaast vraag ik mij af hoe ze de trein uit zijn gekomen,normaal komen er dan toch ook medewerkers om een rolstoeler eruit te halen dan is het toch kleine moeite om via het wandelpad naar de koffiekamer te lopen?
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 mar 2014, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Ik weet niet in wat voor rolstoel die persoon zat, maar met een beetje kunst en vliegwerk kun je een duwrolstoel met persoon en al (mits niet te zwaar en niet al te groot hoogteverschil tussen trein en perron) wel uit de trein krijgen zonder assistentie. Een hele trap op/af slepen is een stuk lastiger dus dan is de keuze tussen een overpad of een trap wel snel gemaakt.Mr-W schreef: Daarnaast vraag ik mij af hoe ze de trein uit zijn gekomen,normaal komen er dan toch ook medewerkers om een rolstoeler eruit te halen dan is het toch kleine moeite om via het wandelpad naar de koffiekamer te lopen?
Mocht ik met een cliënt in zo'n situatie belanden, zou ik hetzelfde doen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Geestelijk gehandicapten reizen gratis!huibf schreef:NS is een top bedrijf. Ik mag nog steeds voor noppes buiten mijn JaarTrajectKaart reizen. Ik blijf steevast inchecken en ze 0 euro blijven afschrijven. En ja ik weet de reden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Ja, daar laat NS als maatschappelijk betrokken bedrijf zich toch weer even van haar beste kant zien.deadlock schreef:Geestelijk gehandicapten reizen gratis!huibf schreef:NS is een top bedrijf. Ik mag nog steeds voor noppes buiten mijn JaarTrajectKaart reizen. Ik blijf steevast inchecken en ze 0 euro blijven afschrijven. En ja ik weet de reden.
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Je hebt speciale busjes voor gehandicapten vervoer. Die halen ze op en brengen ze zo tot aan de voordeur. Waarom zou je dan met de trein moeten. Ze mogen blij zijn dat NS nog op bepaalde tijden daar voor aanwezig is... als jij vanwege vertraging / verstoring later bent kan je er ook niks aan doen en dan zal de NS dat wel oplossen. Maar als jij je niet aanmeld en je gaat eigenwijs op stap ja dan is het hun eigen keuze...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Ik moet hier zo hard van huilen he. Als het niet van het onderwerp zelf is dan wel van de reacties.
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Omdat die busjes niet verder komen dan je eigen regio zeeeer veel subsidie vragen. Dus als goede mens van deze samenleving kies je voor de goedkoopste en gemakkelijkste optie....htm_tram schreef:Je hebt speciale busjes voor gehandicapten vervoer. Die halen ze op en brengen ze zo tot aan de voordeur. Waarom zou je dan met de trein moeten. Ze mogen blij zijn dat NS nog op bepaalde tijden daar voor aanwezig is... als jij vanwege vertraging / verstoring later bent kan je er ook niks aan doen en dan zal de NS dat wel oplossen. Maar als jij je niet aanmeld en je gaat eigenwijs op stap ja dan is het hun eigen keuze...
En als er nu speciaal iemand voor uit zijn bed gehaald zou moeten worden kan ik het standpunt nog begrijpen, maar er staan minimaal 2 tot 3 medewerkers beneden in de stationshal en alles wat ze hoeven te doen is even het perron op lopen om iemand een onbeveiligde kruising over te helpen. Niets meer niets minder.
Ik vraag me trouwens af waarom deze mensen niet op het perron toezicht hoeven te houden en alleen beneden in de stationshal.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Je wilt mensen zo veel mogelijk in staat stellen zelfstandig te reizen. Dat is wel zo menswaardig. Het is voor de meeste mensen geen fijn gevoel om afhankelijk te moeten zijn van hulp voor zaken die de meeste mensen zelfstandig kunnen. Dus even een overpad over geholpen worden om gewoon zelf met de trein te kunnen reizen is een stuk fijner dan een taxibusje moeten laten komen. Maar als dat je geen fuck doet is het ook gewoon een stuk goedkoper voor de maatschappij en da's op zich ook al reden genoeg.
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Over het al of niet bemenst zijn van het station, het voorval vond plaats in 2011, tot een aantal jaren geleden was Bd niet op alle tijden een bemenst station,
*Ik vraag me dus ook af of er in die periode nog wel iemand aanwezig was?
*zo ja, was die persoon bevoegd om het overpad te gebruiken (niet alle medewerkers hebben de bevoegdheid om overpaden te gbruiken)
*Door wie is de boete uitgedeeld? was het een NS boa, politie, ProRail boa?
*Waarom is er geen assistentieverlening aangevraagd?
*Hoe stond de bereikbaarheid van Bd voor reizigers met een functiebeperking in die periode aangegeven?
Dit verhaal roept bij mij meer vragen op als dat het antwoorden geeft.
(neemt niet weg dat het vrij bot zou zijn om direct een boete uit te schrijven in een dergelijk geval, al is daarover ook lastig te oordelen vanuit het verhaal, omdat ik ook niet weet hoe de personen hebben gereageert op de boa of aoa, toen ze zijn aangesproken, het is immers ook de toon die de muziek maakt)
*Ik vraag me dus ook af of er in die periode nog wel iemand aanwezig was?
*zo ja, was die persoon bevoegd om het overpad te gebruiken (niet alle medewerkers hebben de bevoegdheid om overpaden te gbruiken)
*Door wie is de boete uitgedeeld? was het een NS boa, politie, ProRail boa?
*Waarom is er geen assistentieverlening aangevraagd?
*Hoe stond de bereikbaarheid van Bd voor reizigers met een functiebeperking in die periode aangegeven?
Dit verhaal roept bij mij meer vragen op als dat het antwoorden geeft.
(neemt niet weg dat het vrij bot zou zijn om direct een boete uit te schrijven in een dergelijk geval, al is daarover ook lastig te oordelen vanuit het verhaal, omdat ik ook niet weet hoe de personen hebben gereageert op de boa of aoa, toen ze zijn aangesproken, het is immers ook de toon die de muziek maakt)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Ik vraag me dan af waarom niet alle medewerkers die bevoegdheid hebben?Ennes schreef:*zo ja, was die persoon bevoegd om het overpad te gebruiken (niet alle medewerkers hebben de bevoegdheid om overpaden te gbruiken)
Waarom zou assistentieverlening aanvragen als je die niet verwacht nodig te hebben? Blijkbaar was het in dit geval geen probleem om zonder NS-hulp in en uit de trein te komen. Ik weet niet om wat voor type trein het hier ging maar zeker bij SLT kan ik me dat goed voorstellen.Ennes schreef:*Waarom is er geen assistentieverlening aangevraagd?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Regeltjes! (NS, ProRail, ILT)reisthijs schreef:Ik vraag me dan af waarom niet alle medewerkers die bevoegdheid hebben?Ennes schreef:*zo ja, was die persoon bevoegd om het overpad te gebruiken (niet alle medewerkers hebben de bevoegdheid om overpaden te gbruiken)
Natuurlijk kan ik dit antwoord ook verzinnen, maar zeker als je ergens heen gaat met een beperking, lijkt het mij handig om jezelf goed te informeren wat de eventuele mogelijkheden zijn.reisthijs schreef:Waarom zou assistentieverlening aanvragen als je die niet verwacht nodig te hebben? Blijkbaar was het in dit geval geen probleem om zonder NS-hulp in en uit de trein te komen. Ik weet niet om wat voor type trein het hier ging maar zeker bij SLT kan ik me dat goed voorstellen.Ennes schreef:*Waarom is er geen assistentieverlening aangevraagd?
Wat ik vanuit het verhaal begreep waren ze 's avonds op de terugweg, dus dan zou Bd een bekend station zijn, waarbij je in ieder geval de beperkte toegankelijkheid van het station zou kunnen weten. (Neemt niet weg dat als ze op de heenweg wel door een medewerker geholpen zijn deze vanuit service overweging had kunnen wijzen op het feit dat de mogelijkheden tot assistentie op het station beperkt is. Maar nogmaals ik weet niet hoe de situatie 3 jaar geleden was te Bd.)
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 06 mar 2014, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Reden: Quote hersteld
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS: Fuck je handicap, hier is een boete!
Als een commercieel bedrijf dezelfde wanprestatie had geleverd, had ik hetzelfde geroepen, maar dan hadden mensen als jij me wel toegejuicht. Dat is het verschil ;)Ronaldussen schreef:Er zijn ook zat commerciële bedrijven te noemen die even "slecht" of zelfs nog slechter handelen dan NS in dit geval heeft gedaan, zelfs bedrijven die "gespecialiseerd" zijn in gehandicaptenvervoer. Dus duw dat stokpaardje van je maar weer snel terug in de stal.Vinny schreef:In principe voldoet de NS niet aan zijn vervoersplicht als het waar is wat Omroep Brabant beweert. Ik zeg: intrekken die concessie hoofdrailnet en laat eens een bedrijf als Arriva, Veolia of wat mij betreft de SBB het eens proberen :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten