Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door deadlock »

Waar is dat precies goed voor?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door Geert »

Scheelt scrollen en dingen dubbel lezen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door deadlock »

Wow, echt? Dus die ene extra tik met dat scrollwieltje? En hoe ga je dan om met gebroken quotes? Ik vind het juist duidelijker als waarop gereageerd staat gequote wordt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door Daniel »

Dat gaat wel op als je reageert op een deel van het vorige bericht en in dat geval mag je gewoon quoten ter verduidelijking. Het hele bericht waar je op reageert quoten is echter niet de bedoeling.

Dit beleid is trouwens ingesteld als vervolg op feedback van gebruikers na gevallen waarin het quoten danig uit de hand liep en de hele discussie niet alleen in het topic te lezen was, maar ook in de quotes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door Suus »

Sommige gebruikers zijn nu eenmaal wat langer van stof en krijgen direct daarna een reactie van iemand anders van één regel maar wel met dat lange bericht geciteerd. Op een telefoon kost dat dan al snel twee schermen scrollen. Ik ben dus zeer tevreden over het adequate optreden van het beheer om deze overlast zoveel mogelijk te beperken. Ga zo door (y) .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door deadlock »

En ik spring altijd naar de laatste reactie dus daar heb ik dan weer geen last van. Overbodig ge-edit dus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door dylanwild94 »

maar dat kan toch ook in zo als op dit forum wel is waar andere forumsoftware maar daar kan je maar 1 quote in een bericht zetten. dus citeer je daar een bericht waar al een quote in staat komt die quote niet in de quote van je eigen bericht. :wink:
zo voorkom je dus 85000 quotes in 1 qoute. :wink:

ik weet natuurlijk niet of dat met deze forumsoftware ook kan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door deadlock »

Nee want phpBB is vrij zwakzinnig. In tegenstelling tot vBulletin maar die kost geld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door dylanwild94 »

dan moet de regel toch zo blijven om de topic's overzichtelijk te houden. is mijn mening.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door deadlock »

dylanwild94 schreef:dan moet de regel toch zo blijven om de topic's overzichtelijk te houden. is mijn mening.
Dat is dus een mening en mijn mening is dat het overzichtelijker is dat de quote er wel instaat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door Ardan »

Deadlock: ik denk dat jij Fok gewoon helemaal gewend bent. Daar moet je vaak inderdaad standaard quoten omdat discussies daar soms zo snel gaan dat tijdens het reageren op het laatste bericht er alweer een aantal anderen bijgekomen zijn.
Hier is dat over het algemeen niet het geval. Ik ben het eens met het beleid; standaardquoten levert onnodig dubbel lezen op.

Ongeveer gelijk aan jou bekijk ik op Fok, waar ik ongeveer één keer per dag kom, alleen de laatste pagina wanneer een topic die ik volg hard is gegaan. Dat ik dan wat mis, jammer dan. Hier op OVinNL gebruik ik altijd de knop 'bekijk nieuwe berichten', aangezien het hier nog dermate overzichtelijk is dat de interessante topics snel bij te lezen zijn als je een dag niet geweest bent en je dus eigenlijk niets mist zonder tig pagina's te hoeven doorspitten.

Met andere woorden: hier heb je eigenlijk alleen maar achter elkaar lopende discussies die uitstekend te volgen zijn zonder lapo-quoten. Bovendien worden onderwerpen die toch door elkaar heen gaan lopen over het algemeen wél gequoot, óf vrij snel afgesplitst.
Lapo-quoten lijkt me hier dus niet nodig, integendeel. Ik vind het er hier ook overbodig en onzinnig uitzien.

Bij gebroken quotes vind ik het een compleet ander verhaal. Daarmee geef je aan slechts op één specifiek deel te reageren, en is imho wél zinvol.
Ik doe ook maar wat
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door Karl »

Gebroken quotes worden toch ook niet verwijderd? Net zoals quotes die over een bericht gaan dat anders is dan het laatste bericht?

Eigenlijk bekijk ik het forum tegenwoordig alleen maar op m'n telefoon (in de trein van/naar huis), dus ik vind het niet hoeven scrollen eigenlijk wel prima. (y) Vind het ook wel netjes dat er bij een ge-edit bericht staat wat en waarom iets veranderd is in de tekst van het bericht. Transparant enzo. :p
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door deadlock »

Ik ga mijn quotegedrag er in ieder geval niet op aanpassen. Meer werk voor de mods dus (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door AppleMoose »

Moet je nou bloemen?

Het is al een geruime tijd zo (kan me eigenlijk niet anders herinneren) zonder commentaar van de users, dus ik snap ook niet waarom het nu opeens een *probleem* is.

Anyway, ik vind de regel prima zo en voor mij hoeft wat dat betreft niets veranderd te worden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door isadora »

Het is ook heel normaal forum-gebruik voor phpBB-fora.
Ik ben zelf elders moderator, en daar wordt full-quoting ook afgeraden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door Ardan »

deadlock schreef:Ik ga mijn quotegedrag er in ieder geval niet op aanpassen. Meer werk voor de mods dus (y)
OP DE BARRICADEEEES!!
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Moet je nou bloemen?
Ja graag, als het maar niet van die vieze rode zijn, yuck.
Het is al een geruime tijd zo (kan me eigenlijk niet anders herinneren) zonder commentaar van de users, dus ik snap ook niet waarom het nu opeens een *probleem* is.
Het viel me pas recentelijk op. En sowieso waarom zou iets wat altijd zo is niet opeens wel een probleem mogen worden?
Anyway, ik vind de regel prima zo en voor mij hoeft wat dat betreft niets veranderd te worden.
Ik vroeg dan ook niet om jouw mening :)

Maar er zijn wel meer dingen waar ik me bij phpBB groen en geel aan erger. Geen 50 reacties per pagina, posts zijn drie keer zo lang op het scherm als nodig, et cetera.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door deadlock »

isadora schreef:Het is ook heel normaal forum-gebruik voor phpBB-fora.
Ik ben zelf elders moderator, en daar wordt full-quoting ook afgeraden.
Drogreden. Als het grootste gedeelte van de mensen vindt dat de doodstraf een goede straf is betekent het niet dat die dan maar ingevoerd moet worden. En kies anders iets uit met het stenigen van vrouwen of uithuwelijken van jonge meisjes.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door fogeltje »

Ik maak me er soms onbewust schuldig aan (old habit van ander forum) maar lig er niet wakker van als een moderator de schaar hanteert, zolang hij mijn respons maar zo laat als hij was.
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door Fles »

Ik snap ook niet wat voor jeuk iemand eraan heeft als het laatste bericht gequoot wordt. Op een forum met een user of ehmm twee kan ik me er nog iets bij voorstellen. Nou moet je eerst kijken of je op het laatste bericht reageert, komt er oin de tussentijd toch weer een ander bericht bij krijg je eerst DAAR een melding over, nee ik wil daar niet op reageren, plaats nou maar "PLAATS". Oh grafhoeren moet je je bericht weer aanpassen omdat "het laatste bericht" ineens een ander bericht geworden is. Jezusmina wat een onzin. Gewoon laten staan en niet overal zo mod willen doen met je politiepet. Leuk als je zo'n ding hebt maar in de badkamer mag ie AF. Dat idee.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:Moet je nou bloemen?
Ja graag, als het maar niet van die vieze rode zijn, yuck.
Dan koop je die.
deadlock schreef:
Ronaldussen schreef: is al een geruime tijd zo (kan me eigenlijk niet anders herinneren) zonder commentaar van de users, dus ik snap ook niet waarom het nu opeens een *probleem* is.
viel me pas recentelijk op. En sowieso waarom zou iets wat altijd zo is niet opeens wel een probleem mogen worden
Ik beweer dan ook niet dat het geen probleem mag zijn. Ik vind het alleen vrij frappant dat je er juist nu een probleem van maakt, terwijl het hiervoor blijkbaar geen probleem voor je was. Het viel je eerder niet op, hoezo nu dan ineens wel? Er zijn wel vaker periodes geweest waarin het beheer volop moest editten vanwege onnodige quotes.
deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:, ik vind de regel prima zo en voor mij hoeft wat dat betreft niets veranderd te worden.
Ik vroeg dan ook niet om jouw mening :)
Of jij wel of niet om een mening van iemand vraagt doet niet ter zake. Jij post een stelling, ik reageer er op, of jij dat nu wilt of niet.
deadlock schreef:
Ronaldussen schreef: er zijn wel meer dingen waar ik me bij phpBB groen en geel aan erger. Geen 50 reacties per pagina, posts zijn drie keer zo lang op het scherm als nodig, et cetera.
Geen enkel systeem is perfect en geen enkel systeem zal aan ieders wensen kunnen voldoen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door Ardan »

deadlock schreef:Ik vroeg dan ook niet om jouw mening :)
ZET UT DAN NIET OP EEN FORUM LAMZAK! :D
Stuur dan gewoon een poederbrief naar het beheer :D
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Dan koop je die.
Ah kom op, eerlijk zullen we alles delen toch?
Ik beweer dan ook niet dat het geen probleem mag zijn. Ik vind het alleen vrij frappant dat je er juist nu een probleem van maakt, terwijl het hiervoor blijkbaar geen probleem voor je was. Het viel je eerder niet op, hoezo nu dan ineens wel? Er zijn wel vaker periodes geweest waarin het beheer volop moest editten vanwege onnodige quotes.
Omdat het me nu pas opvalt. Wat voor andere reden zou ik precies nodig hebben?
Of jij wel of niet om een mening van iemand vraagt doet niet ter zake. Jij post een stelling, ik reageer er op, of jij dat nu wilt of niet.
Is goed hoor (y) Iedereen mag zijn of haar 'mening' hebben. Een VVD'er mag denken dat gratis parkeren meer bezoekers naar de stad trekt en een SP'er mag denken dat koopzondagen de kleine middenstand kapotmaakt. Zijn echter allemaal net zo fout als de 'mening' dat de hoofdtaal in de Verenigde Staten van Amerika Arabisch is.
Geen enkel systeem is perfect en geen enkel systeem zal aan ieders wensen kunnen voldoen.
Aspiring to achieve perfection is one of the biggest virtues.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:
deadlock schreef:Ik vroeg dan ook niet om jouw mening :)
ZET UT DAN NIET OP EEN FORUM LAMZAK! :D
Stuur dan gewoon een poederbrief naar het beheer :D
Daar komt nooit reactie op, het moet hier altijd publiek. Op mijn andere topic is ook nog geen collectief antwoord gekomen. Het enige beleid dat er is is zo de wind waait waait mijn vestje.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Dat quote verwijderen want laatste bericht eah

Bericht door AppleMoose »

Wat laat jij je kennen zeg... :')

Stop gewoon eens met dat gekleuter en gestampvoet, wie weet luistert men dan wel eens naar je. :idea:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten