OVer je reiservaringen in maart 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Meltrain »

Er was rond 13:00 een aanrijding gebeurd tussen Dordrecht en Rotterdam (ik weet niet precies waar), wat betekende dat er geen treinen reden. :(
Vanaf Rlb heb ik toen maar de bus naar Zuidplein gepakt en vanaf daar de metro naar Rtd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Ardan »

Alwéér een aanrijding daar?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

Goederentrein tegen een betonblok tussen Rotterdam Zuid en Stadion.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Michael »

Volgens www.rijnmond.nl dacht de machinist dat ie tegen een betonblok was gereden maar er is niks gevonden. Trein had schijnbaar ook geen schade.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Milco »

Ik reis nu met lijn 159 van Harderwijk naar Almere en we rijden nu in Zeewolde... Alleen de chauffeur rijdt echt zo langzaam... -o-

De meeste chauffeurs rijden op dit stuk in Zeewolde nu al met -2 en moeten bij tijdhalte Mast enkele minuten wachten omdat ze dan te vroeg zijn en dan nog kom je dan in Almere met -6 aan of zo, wij hebben nu al bijna +5... -o-

Edit: we rijden net de halte Zeewolde, Gruttoweg voorbij. Meestal heb je hier al -1 of -2, wij hebben nog steeds +6 -o-
Edit2: na Zeewolde kon de chauffeur ineens z'n gaspedaal vinden en we rijden nu bij Greta Garboplantsoen in Almere met +1 of zo. Gemiddelde chauffeur heeft hier -4 en is straks bij station Almere Centrum 5 minuten te vroeg of zo, maar goed...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Geert »

Liever iets te laat bij de halte dan te vroeg, lijkt mij?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Milco »

Wat te laat is ook niet erg, maar na Zeewolde reden we op een gegeven moment met +8 terwijl de meeste chauffeurs daar op tijd zijn of net iets te vroeg, om in Almere (geen lokaal vervoer dus alleen nog maar uitstappen) met -5 te rijden of zo. Wij kwamen uiteindelijk met +1 aan op Almere Centrum...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

Michael schreef:Volgens http://www.rijnmond.nl dacht de machinist dat ie tegen een betonblok was gereden maar er is niks gevonden. Trein had schijnbaar ook geen schade.
Nu.nl heeft de volgende quote van een Prorail-woordvoerder:
Het lijkt erop dat iets wat onder de trein heeft uitgestoken een betonnen onderdeel van het spoor heeft geraakt. Dat meldde een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Meltrain »

Er is nu een volksverhuizing op het perron grenzend aan spoor 6 te Rtd, aangezien het achterste stel van de s2600 hier achterblijft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Daniel schreef:
Michael schreef:Volgens http://www.rijnmond.nl dacht de machinist dat ie tegen een betonblok was gereden maar er is niks gevonden. Trein had schijnbaar ook geen schade.
Nu.nl heeft de volgende quote van een Prorail-woordvoerder:
Het lijkt erop dat iets wat onder de trein heeft uitgestoken een betonnen onderdeel van het spoor heeft geraakt. Dat meldde een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail.
Dwarsligger? Kan me weinig anders van beton bedenken.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

Het gebeurde ter hoogte van Rotterdam Zuid, daar zit ook een waterkering tussen de sporen. (Betonnen constructie onder de rails waarop bij hoog water schotten geplaatst kunnen worden, mooi te zien op Google Maps.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door VIRM »

Gisteren had ik de s800 van 15:56 vanaf Amstel naar Zaandam. Vlak voor Zaandam was het ineens stapvoets rijden e, waarna we werden binnengenomen op spoor 1 (terwijl stoppende IC's noordwaards normaal op spoor 2 worden binngengenomen). Op spoor 2 stond een SLT. Er werd omgeroepen dat de trein naar Rhenen van spoor 2 zou vertrekken, en niet verder zou rijden dan Amsterdam Centraal om een niet verstaanbare reden. Volgens de NS app was er op dat traject geen storing ofzo.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

De 800 van 15:56? Flink vertraagd ofzo?
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door MdJ »

VIRM schreef:Volgens de NS app was er op dat traject geen storing ofzo.
t4044 en t4046 vertrokken met +20 vanuit Rotterdam. Daardoor tot Wormerveer resp. Zaandam gereden om daar te keren op de trein waarop het materieel in Uitgeest keert.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Geert »

Vanavond was ik in Amsterdam Centraal ruim op tijd voor de t2191 (v 22.57). Trein stond op de borden voor spoor 2, er stond een mooie VIRM4 klaar, prima dus. Ik had me al genesteld tien minuten voor vertrektijd. Terwijl ik inlog op de wifi kijk ik naar buiten en mijn oog viel op de TBP, waar ineens de volgende regel onderaan verscheen: Intercity 22:57 Den Haag C van spoor 4a. Ah fijn, trein is dus ineens gespoorwijzigd... Ik begon al weer in te pakken en toen kwam de volgende omroep in de trein: "Dames en heren, mocht u denken dat dit de intercity naar Den Haag is: dan heeft u het fout, die gaat van spoor vier!" En dat op enorm belerende toon. Ja, waarom zouden reizigers nou denken dat dit de IC naar Den Haag is he?! Enfin, na een spontane volksverhuizing naar spoor 4 verder zonder problemen vertrokken.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Niks aan de hand dus. Dagranden zijn de standaard vertreksporen altijd een risico.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Geert »

Dat er een last-minute spoorwijziging was, okay. Maar ik ergerde me dus aan de belerende toon van de omroeper in de trein. Alsof 100 reizigers allemaal voor de grap in een trein gingen zitten die afgerangeerd wordt :')
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door iljitsch »

Dat ging lekker vandaag. Naar Woerden gefietst, maar van daar reed er niks naar Den Haag. Dus maar via Leiden. In Leiden was de intercity naar Den Haag CS van 19.45 u veranderd in een stoptrein die "alle tussenliggende stations overslaat"... maar die mededeling was blijkbaar alleen bedoeld om de paar mensen die wel op één van die stations moesten zijn te laten wachten op de stoptrein van zes minuten later, want we stopten wel degelijk overal, inclusief een minuut of twee extra in Mariahoeve, want anders zouden mensen misschien zomaar hun aansluiting op de tram (!#@#% 2 en 4 vertrekken binnen 1 minuut!) kunnen halen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Etienne »

Vanochtend was op metrolijn E een metro defect gegaan, waardoor reeds één rit (omloop) uitgevallen was. Ik ging van huis met de bedoeling om de metro van 07.19 naar Den Haag te nemen, deze was al 2 minuten te laat. Maar bij Nootdorp raakte een deur defect, ondertussen stonden we al ruim 6 minuten. Uiteindelijk werden we daar allemaal uitgezet en geacht de volgende metro te nemen, die ook al 5 minuten vertraging had. Door dit hele gedoe resteerde in Den Haag nog maar een overstaptijd van 2 minuten op de t1727. :| :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door M57 »

Geert schreef:Dat er een last-minute spoorwijziging was, okay. Maar ik ergerde me dus aan de belerende toon van de omroeper in de trein. Alsof 100 reizigers allemaal voor de grap in een trein gingen zitten die afgerangeerd wordt :')
Dat zijn dezelfde NS'ers die in de spits rokend naast elkaar op de roltrap staan :pos: Gelukkig hebben ze altijd passende antwoorden wanneer je ze iets vraagt :lol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Ardan »

Rijdt één keer per dag en puur toevallig kwam ik hem tegen tussen Brummen en Zutphen :P http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... tierschool Merkte het alleen te laat op om mijn camera uit mijn jaszak te halen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Meltrain »

De s5000 van 15:46 vanaf Dtz naar Bd viel om onbekende reden uit. Het vreemde was dat even later wel een SGM-III voorbij gescheurd kwam. :?
Omdat ik op tijd bij mijn bijlesleerling moest zijn (en precies vroeg genoeg op Dtz was), nam ik de s5000 naar Dt en vanaf daar de s2600 naar Rtb.
Hierdoor was ik op tijd op Rtb, maar daar bleek dat een metro op lijn A was uitgevallen. Hierdoor had ik een metro later en was ik net te laat op Capelsebrug om (de eens per uur rijdende) lijn 37 te halen. :(
Hierop besloot ik om door te rijden naar Slotlaan en vanaf daar te lopen. Dit was verder dan gedacht, dus achteraf had ik beter vanaf Capelsebrug kunnen lopen.
Nou ja, ik was toch precies op tijd. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door VIRM »

Eerder vanochtend had ik lijn 50 van station Zuid naar Sloterdijk in Amsterdam. Mooie nieuwe M5... met niet-functionerende halte-afroep. Beetje jammer, aangezien het nieuw materieel is.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Meltrain »

De hele dag zijn de sporen 3 en 4 te Rlb al buiten gebruik. Weet iemand wat er aan de hand is?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Wubbo »

Toestand spoor (meer details ken ik niet), hierdoor is er op deze sporen een snelheidsbeperking en worden ze bij voorkeur niet gebruikt. Vannacht wordt eea hersteld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten