Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

@Meltrain: Nouja, het onderscheid tussen stads- en streekbussen ging eruit vanwege de efficiëntie. Wil niet persé zeggen dat je dan ook de merknaam op moet heffen, die stond toch al vrij klein op de stadsbussen. Sowieso was de Maxx-formule al een beetje raar voor de stadsdienst hier gezien de relatief lage frequenties.

De stadsdienst Amersfoort is trouwens sowieso eentje om een beetje in de gaten te houden want afhankelijk van wat er met de verkeersplannen voor medio 2015 (veel protest hier in de wijk) gebeurd is de kans aanwezig dat een deel van de routes van lijn 1 en 8 eenrichtingsverkeer krijgen. En als ik de tekeningen zo eens bekijk gaat dat ook voor de bussen het geval zijn wat behoorlijk andere routes zal gaan opleveren. (Praktisch gezien kom je dan uit op een situatie als die voor de huidige, maar dan met flinke beperkingen voor een tweerichtingslus in het Leusderkwartier)

@Karl: Ik heb het even aan mezelf gevraagd en ik denk inderdaad dat we best kunnen combineren zoals Hainje ook al schrijft :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

Tochjo schreef:De symbolen zijn er juist voor de mensen die de kleuren niet goed kunnen onderscheiden.
En daarvoor hebben we nog altijd een lijnnummer. Symbolen bij lijnnummers is hetzelfde als enkel glutenvrije producten in je assortiment opnemen. Slechts enkelen maken er gebruik van.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tochjo »

Ik begrijp het probleem niet. En volgens mij gaat je vergelijking ook mank: symbolen bij lijnnummers zijn niet hetzelfde als enkel glutenvrije producten aanbieden, maar ook glutenvrije producten aanbieden. En ook al maken er maar weinigen gebruik van, de overigen hebben er toch geen last van?
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door lint41 »

Behalve dan dat door de symbolen de bestemmingen op de lijnfilm een stukje kleiner zijn ;-)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tochjo »

Hooguit korter, niet kleiner.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door lint41 »

Had in het geheel groter gekund als er meer breedte was:
http://www.flickr.com/photos/dbleumink/12703601034/

En op de Amba's wordt het ook kleiner: vergelijk dit maar met dit ;-)

Niet dat ik er nu zoveel last van heb, ik weet toch wel welke bus ik moet hebben, maar als je als onwetende reiziger bus 52 wilt hebben in het centrum zou ik liever groot de tekst 'Amersfoort' willen hebben naast het vrij felgekleurde en daardoor iets moeilijker leesbare nummer, in plaats van het huisje wat immers ook op de bussen richting Zeist en Bilthoven staat.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Begin toch een beetje ongerust te worden... Morgen (3 maart) beginnen de werkzaamheden aan de Hindersteinlaan (Vleuten), en er staat nog altijd geen alternatieve route voor lijn 125(/126 - weet niet zeker of 126 ook beïnvloed wordt door deze werkzaamheden) op de U-OV site...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Volgens de werkzaamhedeninfo van de gemeente Utrecht is er slechts sprake van lichte hinder en geen gevolgen voor het verkeer. Waarschijnlijk zijn het dan dus werkzaamheden waarbij één rijbaan beschikbaar blijft voor het verkeer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Volgens de krant is de Hindersteinlaan tijdens de werkzaamheden voor alle verkeer afgesloten. Verkeer zal denk ik worden omgeleid via Bottensteinweg en Odenveltlaan, net als bij de werkzaamheden aan het stuk weg hierna. Lijn 126 (GVU) reed toen ook zo. Ze hadden dit e.v.t. wel kunnen vermelden... mijn halte vervalt wel :(. Zal morgen gewoon even gaan kijken hoe ze rijden en of ze dan ook stoppen bij Alenveltpark & Bottensteinweg (126).
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Bij de infraberichten, voor de chauffeurs, staat het volgende over de Hindersteinlaan:
Lijn 125 afsluiting Hindersteinlaan - Vleuten

Van 3 maart t/m 21 maart is de Hindersteinlaan afgesloten in verband met de renovatie van de kruising met de Poortland. Met lijn 125 rijd je vanaf de Hindersteinlaan, linksaf Pastoor Ohllaan, deze rechtsom blijven volgen en bij de Dorpsstraat linksaf weer de normale route. Er komt een noodhalte in de Pastoor Ohllaan bij het winkelcentrum ter vervanging van de Albert Schweitzerlaan.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De vier Groningse Citaro LE's stonden vanmiddag naast elkaar tegen het hek bij de stalling aan de Europalaan. Al sinds de GVU-tijd de plek waar niet voor inzet bestemd materieel staat, binnenkort zullen ze dus wel weg zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Maandag zag ik nog een Groninger op lijn 8 rijden trouwens :) zal wel eenmalig geweest zijn ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Ik spotte daarstraks inderdaad de 32(?)11, 12, 14 en 19 die pal tegen het hek aan de Europalaan stonden...
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

Ik zie op busfoto.nl een foto van de 4170, een van de laatste Citaro's die nog moesten komen.
Iemand al andere waargenomen?
4167
4168
4169
4170 57-BDP-6
4171
4172
Laatst gewijzigd door Jelmer op wo 05 mar 2014, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Etienne »

4168 = 00-BDP-9
4171 = 56-BDP-6
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

MR92 schreef:Bij de infraberichten, voor de chauffeurs, staat het volgende over de Hindersteinlaan:
Lijn 125 afsluiting Hindersteinlaan - Vleuten

Van 3 maart t/m 21 maart is de Hindersteinlaan afgesloten in verband met de renovatie van de kruising met de Poortland. Met lijn 125 rijd je vanaf de Hindersteinlaan, linksaf Pastoor Ohllaan, deze rechtsom blijven volgen en bij de Dorpsstraat linksaf weer de normale route. Er komt een noodhalte in de Pastoor Ohllaan bij het winkelcentrum ter vervanging van de Albert Schweitzerlaan.
En ja hoor, 2 dagen nadat ze begonnen zijn met de werkzaamheden staat het ook op de website...
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Zugführer schreef:Maandag zag ik nog een Groninger op lijn 8 rijden trouwens :) zal wel eenmalig geweest zijn ;)
Ik zag er gisteren ook nog een op lijn 1, en eerder een op lijn 36
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Voor de personen die het nog niet gezien hadden: Versie 5 ziet er zo uit:
Afbeelding
Helaas wel slechte kwaliteit...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ha, hij bestaat dus toch nog... sinds ik er een foto van wil maken kom ik alleen nog bussen met versie 4 tegen. Opvallend genoeg wel elke keer een andere, had na anderhalve week al wel dubbele spots verwacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Etienne »

Vanochtend stond op het Moreelsepark een stads Citaro-G enorm te roken. Gevalletje verhitte remmen?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik herinnerde me vanmorgen opeens een bericht van jou Etienne over een lijn 65 op CS Centrumzijde, maar welke tijd was dat ook al weer? Vanmorgen zag ik er namelijk ook eentje langskomen even voor 9.00 uur, maar dat was duidelijk een LM-ritje afkomstig van de Jaarbeurszijde (gezien de bus "65 Geen Dienst" filmde).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Eergisteren in de 4203 nog een wat betere plaat gemaakt van de nieuwe opmaak op het display.
Afbeelding
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Hier is hij dan: :lol:
Afbeelding
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Etienne »

Daniel schreef:Ik herinnerde me vanmorgen opeens een bericht van jou Etienne over een lijn 65 op CS Centrumzijde, maar welke tijd was dat ook al weer? Vanmorgen zag ik er namelijk ook eentje langskomen even voor 9.00 uur, maar dat was duidelijk een LM-ritje afkomstig van de Jaarbeurszijde (gezien de bus "65 Geen Dienst" filmde).
Is ongeveer om 08.45.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten