Ideeën voor de concessie SRE

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

@Hainje daar heb je helemaal gelijk in,vermoed dat deze vervoerders interesse hebben getoond bij de marktconsultatie,was er niet bij dus weet ook niet welke chauffeur dat heeft gezegd en in welke context (plan-v444 leg het straks maar uit).Dat Arriva interesse toont lijkt me logisch,zeker als ze de concessie Oost Brabant binnenslepen want dan kun je gemakkelijk lijnen aan elkaar koppelen en Son en Breughel door lijn 156 laten bedienen enz.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

Het zou vrij uniek zijn als Hermes zichzelf straks niet inschrijft. Volgens mij heeft de zittende vervoerder in een concessie nog bijna altijd meegedaan bij een nieuwe inschrijving.
"Een touringcar is geen bus"
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

Van mij mag vervoer bedrijf Breng, Hermes overnemen.
Breng doet het hartstikke goed.
Voor mij is Breng de beste vervoerbedrijf van Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

Inderdaad. Marktconsultaties zijn nu aan de gang (ronde 1 is volgensmij geweest).
SRE doet dit wel (Limburg bijvoorbeeld niet)
PVE is nog niet eens als Ontwerp klaar.

Inno-V heeft het 'Bouwstenen-rapport' geschreven voor SRE.
Dit bureau heeft ook het Ontwerp PVE 2016 van Limburg geschreven.

Denk maar dat Hermes en SRE echt wel van elkaar weten wat ze willen en aan elkaar hebben...
jo171 schreef:Van mij mag vervoer bedrijf Breng, Hermes overnemen.
Breng doet het hartstikke goed.
Voor mij is Breng de beste vervoerbedrijf van Nederland.
Hermes dus. Breng is een MERK van het SAN. Als Veolia in SAN had gewonnen had het ook BRENG geheten.
Overigens is BRENG wel een ontzettend goede Brandingname.

TWENTS was ook van Connexxion. Nu rijdt Syntus onder de naam TWENTS
Laatst gewijzigd door huibf op wo 05 mar 2014, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Daniel »

jo171 schreef:Van mij mag vervoer bedrijf Breng, Hermes overnemen.
Breng doet het hartstikke goed.
Voor mij is Breng de beste vervoerbedrijf van Nederland.
Detail... de SAN-concessie die onder het merk Breng wordt uitgevoerd is in handen van Hermes :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Hainje »

Breng is een merknaam van Stadsregio Arnhem Nijmegen wat uitgevoerd word door Hermes. Het is dus geen vervoerder.
Doordat het merk eigendom is van een aanbestedende overheid is de kans dat de bussen in Eindhoven onder de naam Breng komen te rijden nagenoeg nul. Je weet natuurlijk nooit hoe een koe een haas vangt, maar ik zou er niet op hopen verder. :wink:
🍉
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

Oh okay dankjewel
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 mar 2014, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

Hainje schreef:Doordat het merk eigendom is van een aanbestedende overheid is de kans dat de bussen in Eindhoven onder de naam Breng komen te rijden nagenoeg nul. Je weet natuurlijk nooit hoe een koe een haas vangt, maar ik zou er niet op hopen verder. :wink:
= 0

dus ook niet 0,00000001%
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Hainje »

Nee, eerder 0,000000000000000000000000000000000001%
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

Denk ook dat Hainje meer gelijk heeft want heel heel misschien wil Hermes Lijn 70 Nijmegen Centraal Station - Eindhoven Station herinvoeren als optie in het plus pakket en dan rijden onder de naam Breng direct :lol:
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

Waar haal je dat vandaan? Net zomin als dat lin 27 en 75 worden hersteld. 75 gaat alleen maar verder kapot....
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Waar haal je dat vandaan? Net zomin als dat lin 27 en 75 worden hersteld. 75 gaat alleen maar verder kapot....
Hermes zou het in theorie in het pluspakket kunnen doen,vervoerders staan vrij om dat soort verbindingen aan te bieden.Daarom ligt wat mij betreft de kans op breng in Eindhoven meer op 0,000000000000000000000000000000000001% dan op 0,al denk ik dat de kans groter is dat Connexxion als zichzelf inschrijft.(waar ook mijn voorkeur heeft vanwege efficiëntie en kostenbesparing )
Lijn 26 wordt volgens mij in de toekomst ook op de lijn 13 lijst gezet als het zo doorgaat,bovendien vergrijsd die hoek vrij sterk.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

Mr-W schreef:Denk ook dat Hainje meer gelijk heeft want heel heel misschien wil Hermes Lijn 70 Nijmegen Centraal Station - Eindhoven Station herinvoeren als optie in het plus pakket en dan rijden onder de naam Breng direct :lol:
Dat zal wel fijn zijn.
Dan kan ik dan overstappen naar Arnehm.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

Maar waar kan ik het plus pakket lezen van hermes?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

Het definitieve pve is nog niet vast gesteld,dus het pluspakket van hermes is nog niet bekend. Volgens mij zijn er 2 verbindingen die veel mensen in de regio willen herstellen.
1. Een doorgaande verbinding EIndhoven-Nijmegen
2. Een of meerdere fatsoenlijke verbindingen met Belgie zonder overstappen vanaf Eindhoven.
Bij voorkeur zouden deze lijnen gereden moeten worden met bussen van interlinerkwaliteit.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Hainje »

Joa! Rechtstreekse bussen naar Aantwaarpe! AfbeeldingAfbeelding
🍉
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

Mr-W schreef:Het definitieve pve is nog niet vast gesteld,dus het pluspakket van hermes is nog niet bekend. Volgens mij zijn er 2 verbindingen die veel mensen in de regio willen herstellen.
1. Een doorgaande verbinding EIndhoven-Nijmegen
2. Een of meerdere fatsoenlijke verbindingen met Belgie zonder overstappen vanaf Eindhoven.
Bij voorkeur zouden deze lijnen gereden moeten worden met bussen van interlinerkwaliteit.

Ja dat klopt helemaal.
Tegenwoordig wilt iedereen zo verbinding.
Maar gaat de HOV5 doortrekken naar Neerpelt?
Dat zou wel goed zijn.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door jo171 »

Hainje schreef:Joa! Rechtstreekse bussen naar Aantwaarpe! AfbeeldingAfbeelding
Hahahhahah.
Eerst van Eindhoven naar Neerpelt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Hainje »

Laat ze eerst HOV2, HOV3 en HOV4 maar eens aanleggen, dan kijken we wel weer verder naar HOV5. Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Denk ook dat Hainje meer gelijk heeft want heel heel misschien wil Hermes Lijn 70 Nijmegen Centraal Station - Eindhoven Station herinvoeren als optie in het plus pakket en dan rijden onder de naam Breng direct :lol:
Daarvoor is die lijn te zeer afgestorven. De knip heeft erg veel reizigers gekost. Lijn 99 doet het al jaren weer erg goed, vooral in de spitsuren is het aanstampen, ook vanuit Uden (in het begin was Nijmegen - Grave te druk, het Brabantse deel wat minder maar dat trok na een paar jaar ook weer aan). Maar lijn 121 heeft het zwaar op het traject Gemert - Uden. Mochten de plannen rond Boxmeer doorgaan, dan zou een sneldienst Eindhoven - Gemert - Uden - Nijmegen het nog zwaarder krijgen, als het er al zou komen (wat ik helaas niet meer zie gebeuren). Als er al een doorgaande dienst Eindhoven - Uden - Nijmegen zou komen, dan denk ik dat die via Veghel zal lopen en niet meer via Gemert. De vette jaren van lijn 21 zijn helaas al erg lang voorbij.
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Yanaike »

Even tussendoor... Ik hoor jullie allemaal praten over een PvE. Is er al meer bekend, of alleen nog dat documentje over algemene bouwstenen in het openbaar vervoer?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Hainje »

Tot op heden is enkel dat bouwstenen-document beschikbaar.
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Hainje »

Heeft iemand eigenlijk een idee hoe het nu zal gaan verlopen met de opheffing van het SRE? Het zou eigenlijk januari jl. al gedaan moeten zijn, is uitgesteld naar komende januari, maar voorts hoor ik er maar weinig over. Is het nog allemaal wel zeker?
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Mr-W »

HOV2 is duur en nutteloos
Kan iemand vertellen wat 'hoogwaardig' is aan de onzinnige busbaan tussen Nuenen en het centrum van Eindhoven? Is onderzoek gedaan naar de behoefte van inwoners van Nuenen om een paar minuten sneller bij het station te komen? Hoeveel extra passagiers gaat de busbaan opleveren? Hoeveel is de tijdwinst daadwerkelijk, gegeven het feit dat de bus ook nu al zonder noemenswaardig oponthoud kan doorrijden door de aangepaste verkeerslichten? Hoe groot zijn de milieuvoordelen? Hoeveel extra vertraging is te verwachten voor het overige verkeer (en wat is de negatieve invloed daarvan op het milieu)? Hoeveel neemt de filedruk voor automobilisten op Sterrenlaan en Montgomerylaan toe? Ik heb nog nergens een antwoord op deze vragen gezien. Ze lijken me essentieel om het HOV2-project te rechtvaardigen.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of de dagelijkse file was voorzien die sinds de aanleg van het stukje busbaan op de Sterrenlaan is ontstaan. Zo ja, is dat bewust geaccepteerd? Slaat 'hoogwaardig' alleen op de 62 miljoen euro die er aan verspijkerd wordt? Is de politiek zo verblind door de diverse subsidiepotjes dat het nut van de busbaan er niet meer toe doet?

De auteur is Michel Nieuwenhuizen uit Eindhoven.
ED.nl
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door huibf »

Verhaal is erg eenzijdig. De busbaan kost maar in fractie van het totaal. Nuenen zelf moet dringend de Europalaan opknappen maar heeft geen rooie cent, ze zijn zelfs zowat falliet.
dus door de busbaan aan te leggen kunnen ze meteen de Europlaan opknappen.
Geen busbaan is geen reconstructie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten