Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

En over [wiki]Lijn 171 Eindhoven - Dommelen[wiki] die is toch ook geen streekbus.
De reistijd van lijn 171 naar Dommelen is 37 minuten ongeveer 40 minuten net zoals lijn 7 Eindhoven - Veldhoven MMC
Dat is eigenlijk een reistijd voor stadsbussen en niet voor streekbussen.
Zelfde met lijn 144/145 die hebben de stadsbussen karaktar.
Ik hoop dat deze lijnen 24,144,145,171 volgende concessie op Man Lion City rijden.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 mar 2014, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd en tekst niet meer vet gemaakt
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Klaasje »

Als je gewone letters gebruikt komt de boodschap ook wel over hoor.. :X
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Okay hahahahha dankje wel.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 mar 2014, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:De reistijd is geen maatstaf voor wel/geen stadslijn
De lijnen naar valkenswaard, Aalst/Waalre, Nuenen, Son en Breugel en Geldrop gaan alleen maar door stedelijk gebied.
Dus de huidige keuze is logisch. Muv 55 en 103.
Voor nieuwe consessie?
0 serie voor stad
100 streek
200 voor buurtbus
300 voor streek
400 voor HOV
500 voor flex, bel, wens
600 voor School/Bedrijven
Het punt van mij en Jo171 is denk ik niet de nummering maar het soort materieel dat op een bepaalde lijn wordt ingezet.
Wij willen op de huidige korte 'streek'lijnen graag stadsbussen. Dus bussen met een volledig lage vloer en een 3e uitstapdeur.
Daarnaast moet Hermes meer zijn best doen om te voorkomen dat Amba's op lijnen als 404 in de scholierenspits terecht komen !
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Ook zo belachelijk Lijn 24 staat formeel in de concessie als verbindende streeklijn,naar mijn mening is het enige verbindende stuk Helmond-Mierlo en is de rest ontsluitend omdat lijn 20 als sneldienst de verbindende functie heeft.
Als lijn 24 wordt ingekort tot Mierlo hoort het wat mij betreft gewoon tot de stadsdienst.(Lusroute Mierlo:huidige route tot Ellenaar->Luchen->Camping t'Wolfsven->Geldrop)
Hoe weet je zo zeker dat lijn 24 ingekort gaat worden tot Mierlo? Kan het mij eigenlijk niet voorstellen, naar mijn weten is Mierlo toch tamelijk gericht op Helmond.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

BrengMe schreef:
fogeltje schreef:
BrengMe schreef: Ik noem een buslijn die door drie plaatsen rijdt (Eindhoven-Geldrop-Mierlo) niet snel een stadslijn. Als lijn 24 tot aan Mierlo rijdt blijft het een streeklijn.
Ach, dat doet Breng toch ook? Ik vind de Nijmeegse lijn 9 ook geen stadslijn maar een streeklijn, maar Breng rekent het toch wel tot de stadslijnen.
Klopt, maar daar ben ik het ook niet mee eens... Wat mij betreft kan je lijn 9 beter omnummeren naar 98, lijn 1 naar 84.
Lijn 1 liever naar 88, dat is het oude lijnnummer *O*
Mr-W schreef: Lijn 144/145 maar ook lijn 21/22 zijn eigenlijk ook een soort stadslijnen,zeker op het drukste stuk dus ook daar zouden eigenlijk stadsbussen moeten rijden.
AUB geen grafMANtoelie op lijn 21, tenminste niet in de tijd dat die naar Beek en Donk rijdt. Ik vind het echt rotbussen. Op maandag t/m zaterdag overdag is het zeker geen stadslijn. Dan kun je vrijwel alles stadslijnen gaan noemen.
Mr-W schreef:om een contract met een Toerboer zoals bij lijn 99
Doel je op de oude constructie op lijn 99 Nijmegen - Uden met OAD? Dat kan juist weer juridische problemen overleveren, want Arriva had deze constructie met succes bij de rechter aangevochten, vandaar dat Breng deze lijn nu weer zelf doet (TCR mag dan weer wel rijden rond Duiven enzo).
"Een touringcar is geen bus"
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Mr-W schreef:
huibf schreef:De reistijd is geen maatstaf voor wel/geen stadslijn
De lijnen naar valkenswaard, Aalst/Waalre, Nuenen, Son en Breugel en Geldrop gaan alleen maar door stedelijk gebied.
Dus de huidige keuze is logisch. Muv 55 en 103.
Voor nieuwe consessie?
0 serie voor stad
100 streek
200 voor buurtbus
300 voor streek
400 voor HOV
500 voor flex, bel, wens
600 voor School/Bedrijven
Het punt van mij en Jo171 is denk ik niet de nummering maar het soort materieel dat op een bepaalde lijn wordt ingezet.
Wij willen op de huidige korte 'streek'lijnen graag stadsbussen. Dus bussen met een volledig lage vloer en een 3e uitstapdeur.
Daarnaast moet Hermes meer zijn best doen om te voorkomen dat Amba's op lijnen als 404 in de scholierenspits terecht komen !

Ja dat klopt helemaal wat @Mr-W zegt.
Ik let niet aan lijnnummers.
Die lijnen die ik heb opgesomd hebben gewoon stadslijn karakter.
In 2008 was lijn 145 Best station ook een Stadslijn die reedt ook op een Man Lion City.
Voor mij moest lijn 145 voor altijd op Man lion City rijden en lijn 24,144,171 ook.
En trouwens lijn 21/22 ook.
Op schooldagen zie ik lijn 171 vaak op MaN Lion City en zelfs geleed.
Hermes kon beter meer Man Lion City's bestellen dan Ambra's.
De Openbaar vervoer Arnhem/Nijmegen heeft alleen maar stadsbussen (Man Lion City's) en geen streekbussen..
Misschien in 2017 beter is als alleen maar stadsbussen (Man Lion City's rijden en meer gelede bussen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Die discussie over merken is echt geleuter in de marge, wanneer een andere vervoerder de concessie dan Hermes wint heb je zo maar eens kans dat er Volvo's of Mercedessen komen. Daarnaast zijn gelede bussen relatief duurder in exploitatie dan standaardbussen, dus een vervoerder zal die zo min mogelijk aanschaffen. Als het mag van de aanbestedende overheid huurt een vervoerder vaak nog liever een toerboer in, dan dat deze een gelede wagen aanschaft.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Merken zegt me ook niet. Ik weet daar niets vanaf.
Feit is wel dat er te weinig geleed is in Eindhoven, dus daar zal zeker wat aan gedaan moeten worden in de komende concessie. Zelfs op zondagen is het soms erg krap. En om de stadsdienst uit te breiden van 2 naar 4x uur lijkt me niet erg voor de handliggend.

Elk jaar blijken er meer reizigers te komen op de bus in SRE. De spectaculaire groei is eruit, maar het groeit elk jaar met minimale procenten.
Touringcars zijn uit de boze, en ik mag hopen dat dat blijft, alleen incidenteel mag dit voorkomen, zoals bijvoorbeeld K-dag, Carnaval etc of als een aantal bussen pannen hebben (tot max 2 dagen)
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 mar 2014, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Hainje schreef:Die discussie over merken is echt geleuter in de marge, wanneer een andere vervoerder de concessie dan Hermes wint heb je zo maar eens kans dat er Volvo's of Mercedessen komen. Daarnaast zijn gelede bussen relatief duurder in exploitatie dan standaardbussen, dus een vervoerder zal die zo min mogelijk aanschaffen. Als het mag van de aanbestedende overheid huurt een vervoerder vaak nog liever een toerboer in, dan dat deze een gelede wagen aanschaft.
Merken zegt me ook niet. Ik weet daar niets vanaf.
Of dat er nou Man/Mercedes/Volvo of wat mij part een reïncarnatie van Hainje stadsbussen komen,mij gaat het meer om de voledig vlakke vloer en de extra uitstap deur en gebruik Man Lion's city meer als voorbeeld.
huibf schreef: Feit is wel dat er te weinig geleed is in Eindhoven, dus daar zal zeker wat aan gedaan moeten worden in de komende concessie. Zelfs op zondagen is het soms erg krap. En om de stadsdienst uit te breiden van 2 naar 4x uur lijkt me niet erg voor de handliggend
Touringcars zijn uit de boze, en ik mag hopen dat dat blijft, alleen incidenteel mag dit voorkomen, zoals bijvoorbeeld K-dag, Carnaval etc of als een aantal bussen pannen hebben (tot max 2 dagen)

Dat Touringcars uit den boze zijn komt door de OVC en het feit dat Hermes opbrengstverantwoordelijk is. Hermes heeft op zondag geen geleed materieel te kort als ze de Citaro's wat meer gebruiken in de plaats van alleen maar met Man Lion's City G te rijden. Maar ik ben het wel met je eens dat er meer geleed materieel bij moet,als er een paar Phileassen doordeweeks kapot zijn dan ontstaan er op andere lijnen problemen in de spits omdat er geen reserve gelede bussen zijn en moet er een enkele keer zelfs met 2 bussen achter elkaar gereden worden om voldoende capaciteit te bieden.
Daarnaast mag de stadsdienst op zondag best wel iets uitgebreid worden op zondag omdat de winkels iedere zondag open zijn.(alleen in de middag)
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Mr-W schreef: Lijn 144/145 maar ook lijn 21/22 zijn eigenlijk ook een soort stadslijnen,zeker op het drukste stuk dus ook daar zouden eigenlijk stadsbussen moeten rijden.
AUB geen grafMANtoelie op lijn 21, tenminste niet in de tijd dat die naar Beek en Donk rijdt. Ik vind het echt rotbussen. Op maandag t/m zaterdag overdag is het zeker geen stadslijn. Dan kun je vrijwel alles stadslijnen gaan noemen.
Ik bedoelde inderdaad het stuk tot Gerwen Kruispunt,Lijn 22 heeft een kortere route tot Helmond en was vroeger als lijn 6 nog zelfs onderdeel van de Eindhovense Stadsdienst en toen reden er af en toe wel eens Eindhovense Stadsbussen naar Helmond.

fogeltje schreef:
Mr-W schreef:om een contract met een Toerboer zoals bij lijn 99
Doel je op de oude constructie op lijn 99 Nijmegen - Uden met OAD? Dat kan juist weer juridische problemen overleveren, want Arriva had deze constructie met succes bij de rechter aangevochten, vandaar dat Breng deze lijn nu weer zelf doet (TCR mag dan weer wel rijden rond Duiven enzo).
Ik bedoelde inderdaad de constructie met OAD,De toekomstige vervoerder kan waarschijnlijk flink besparen als ze de hele stalling Helmond dichtgooien en bijv. Twin-Tours alles laten rijden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:
Mr-W schreef:Ook zo belachelijk Lijn 24 staat formeel in de concessie als verbindende streeklijn,naar mijn mening is het enige verbindende stuk Helmond-Mierlo en is de rest ontsluitend omdat lijn 20 als sneldienst de verbindende functie heeft.
Als lijn 24 wordt ingekort tot Mierlo hoort het wat mij betreft gewoon tot de stadsdienst.(Lusroute Mierlo:huidige route tot Ellenaar->Luchen->Camping t'Wolfsven->Geldrop)
Hoe weet je zo zeker dat lijn 24 ingekort gaat worden tot Mierlo? Kan het mij eigenlijk niet voorstellen, naar mijn weten is Mierlo toch tamelijk gericht op Helmond.
@Hainje dat van lijn 24 stond in het nieuwe concessie 2017 topic
huibf schreef:Lijn 24 is nu tussen Mierlo en Helmond ten dode opgeschreven. Dit deel is na lijn 13 en 22 het slechtste deel van alle SRE lijnen. Met het aandoen van het Ziekenhuis is hier wellicht wat aan te doen en is opheffing tussen Mierlo en Helmond wellicht niet meer aan de orde in 2017....
Helmond heeft de laaste jaren flink zijn centrumfunctie verloren in de regio,tegenwoordig gaan mensen uit Mierlo in buurdorp Geldrop naar het Ziekenhuis en winkelen in Eindhoven omdat het winkelaanbod in Helmond te slecht is. Lijn 24 stroomt in Mierlo bijna helemaal leeg. Alleen voor het ROC vervoer zorgt in de spits voor vollere bussen op het trajectdeel Helmond-Mierlo.Daarnaast wordt er relatief veel gefietst tussen Mierlo en Helmond omdat de bus vrij weinig gaat.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:en was vroeger als lijn 6 nog zelfs onderdeel van de Eindhovense Stadsdienst en toen reden er af en toe wel eens Eindhovense Stadsbussen naar Helmond.
Dat vond ik ook al een slecht idee, de ritten naar Helmond hadden toen al gewoon een ander lijnnummer moeten krijgen, want de rit naar Helmond was natuurlijk eigenlijk gewoon een streekbus die toevallig tot aan Nuenen de rit van een stadslijn overnam. Dat er wel eens een stadsbus op reed wil niets zeggen, die reden incidenteel op alle lijnen wel eens. Ik kwam wel eens een oude Hainje ST2000 op lijn 21 en 121 tegen, dat had puur te maken met de beschikbaarheid van het materieel in Eindhoven, want sommige streekritten op die lijnen werden uit Eindhoven gereden. Sterker nog, ik heb ooit gehoord dat lijn 6 naar Helmond ging rijden om zo een bus uit Helmond in Eindhoven te krijgen voor lijn 21 (ipv lege matritten), omdat deze niet meer uit Nijmegen werd gereden na de knip. De andere ging meestal over in een 20 of 24. Maar in de spitsuren, wanneer er extra bussen reden, werden er ritten vanuit Eindhoven gereden.
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Pfoe... Ik ben even een paar daagjes weg om de carnaval te omzeilen en ik zie dat er weer flink gereageerd is in dit topic :P
Mr-W schreef:Helmond heeft de laaste jaren flink zijn centrumfunctie verloren in de regio,tegenwoordig gaan mensen uit Mierlo in buurdorp Geldrop naar het Ziekenhuis en winkelen in Eindhoven omdat het winkelaanbod in Helmond te slecht is. Lijn 24 stroomt in Mierlo bijna helemaal leeg. Alleen voor het ROC vervoer zorgt in de spits voor vollere bussen op het trajectdeel Helmond-Mierlo.Daarnaast wordt er relatief veel gefietst tussen Mierlo en Helmond omdat de bus vrij weinig gaat.
Ik denk ook eerlijk gezegd dat je Helmond moet gaan zien/beschouwen als een soort satellietstad van Eindhoven, vergelijkbaar met Houten t.o.v. Utrecht.
Hainje schreef:Die discussie over merken is echt geleuter in de marge, wanneer een andere vervoerder de concessie dan Hermes wint heb je zo maar eens kans dat er Volvo's of Mercedessen komen. Daarnaast zijn gelede bussen relatief duurder in exploitatie dan standaardbussen, dus een vervoerder zal die zo min mogelijk aanschaffen. Als het mag van de aanbestedende overheid huurt een vervoerder vaak nog liever een toerboer in, dan dat deze een gelede wagen aanschaft.
Maar ondanks die merken zijn er wel duidelijke verschillen tussen bussen. De Man Lions City is bijvoorbeeld ideaal als stadsbus. Door zijn drie deuren hoeft ie minder lang bij haltes stil te staan en volgens mij heeft deze bus ook meer staanplaatsen als een Amba. Maar voor streeklijnen, waar je over het algemeen toch net wat langer in zit, is een Amba in mijn ogen veel comfortabeler en daar is de derde deur niet zo noodzakelijk als in een stadsbus. Welke concessiehouder het SRE ook gaat uitvoeren, het lijkt mij logisch dat er in ieder geval vergelijkbare bustypes terugkomen?
huibf schreef:De reistijd is geen maatstaf voor wel/geen stadslijn
De lijnen naar valkenswaard, Aalst/Waalre, Nuenen, Son en Breugel en Geldrop gaan alleen maar door stedelijk gebied.
Dus de huidige keuze is logisch. Muv 55 en 103.
Voor nieuwe consessie?
0 serie voor stad
100 streek
200 voor buurtbus
300 voor streek
400 voor HOV
500 voor flex, bel, wens
600 voor School/Bedrijven
Op zich kan ik me ook wel vinden in een soortgelijk systeem waarbij het eerste nummer aangeeft wat voor een type bus het is. Alleen vind ik het gek dat zowel 100 als 300 voor streek zijn maar 200 niet. Ik zou dan bijvoorbeeld eerder 100 als normale streekbus en 200 voor afgeleiden daarvan zoals snelbus/spitsbus etc. En ik snap ook niet precies wat het nut is dat HOV een ander lijnnummer heeft dan stadsbussen. Wat mij betreft worden de 400/401/402 en 404 gewoon lijnnummers in de 20 of 30.

Dan snap ik niet waarom lijn 171 als stadsbus gezien wordt? Het grote verschil tussen een stads- en een streekbus lijkt mij de afstand van haltes, een meer/minder directe route naar eindbestemming en aangezien 171 tot Valkenswaard dezelfde route heeft als 172 lijkt het mij logischer dat beide lijnen gewoon streekbus zijn en met hetzelfde matrieel gereden worden (en of dat dan geleed is of niet kan mij niet zo veel schelen :P). Precies om die reden zie ik de 24 overigens wel als stadsbus als die zou ingekort worden tot Mierlo en ook de 144/145 zie ik als stadsbussen.

Ik vroeg me trouwens ook af of iemand een beeld heeft van het aantal reizigers op lijn 145 tussen Best en Airport?
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Maar ik let aan de reistijd. lijn 171 naar Dommelen Damianusdreef doet er 37 minuten over. Dat is een typische reistijd voor stadsbussen. Lijn 171 kan je vergelijken met lijn 7. Lijn 7 doet er ook 37 minuten over.
Of lijn 171 kan gewoon een streekbus blijven en rijdt gewoon op een Man Lion City.
Laatst gewijzigd door Daniel op do 06 mar 2014, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volstrekt overbodige zwaar geneste quote verwijderd
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Gekko123 »

Yanaike schreef: Maar ondanks die merken zijn er wel duidelijke verschillen tussen bussen. De Man Lions City is bijvoorbeeld ideaal als stadsbus. Door zijn drie deuren hoeft ie minder lang bij haltes stil te staan en volgens mij heeft deze bus ook meer staanplaatsen als een Amba. Maar voor streeklijnen, waar je over het algemeen toch net wat langer in zit, is een Amba in mijn ogen veel comfortabeler en daar is de derde deur niet zo noodzakelijk als in een stadsbus. Welke concessiehouder het SRE ook gaat uitvoeren, het lijkt mij logisch dat er in ieder geval vergelijkbare bustypes terugkomen?
Het merk zegt helemaal niks over het aantal deuren. Ook de MAN Lions City is verkrijgbaar met slechts 2 deuren. Kijk maar naar de bussen waar Breng en Veolia Haaglanden mee rond rijden.

Verder denk ik dat een gemiddelde reiziger echt niet kijkt naar het bustype, maar eerder dat er een bus is waar hij/zij in mee kan. En dan het liefste met een zitplek natuurlijk :Y
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Maar de reistijd hoeft geen indicatie te zijn voor het wel/niet zijn van een stadsbus. Als het wel zou zijn, zouden een boel sneldiensten en kleine streeklijnen ineens ook allemaal een stadsbus worden. Bijvoorbeeld lijn 122 (36 minuten), lijn 26 (28 minuten) etc.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Yanaike schreef:Maar ondanks die merken zijn er wel duidelijke verschillen tussen bussen. De Man Lions City is bijvoorbeeld ideaal als stadsbus. Door zijn drie deuren hoeft ie minder lang bij haltes stil te staan en volgens mij heeft deze bus ook meer staanplaatsen als een Amba. Maar voor streeklijnen, waar je over het algemeen toch net wat langer in zit, is een Amba in mijn ogen veel comfortabeler en daar is de derde deur niet zo noodzakelijk als in een stadsbus. Welke concessiehouder het SRE ook gaat uitvoeren, het lijkt mij logisch dat er in ieder geval vergelijkbare bustypes terugkomen?
Daar kun je ook een Volvo 7700, een VDL Citea of MB Citaro voor inzetten. Afbeelding
Yanaike schreef:Ik vroeg me trouwens ook af of iemand een beeld heeft van het aantal reizigers op lijn 145 tussen Best en Airport?
Doorgaans max 5 mensen per rit, alleen wanneer de Kazerne (Oirschot) volloopt of juist leegloopt, willen het er wel eens meer zijn. Nu rijdt er ook een pendelbus tussen de Kazerne en Station Best (uitgevoerd door de Kruijff). Als die bus gratis is voor de militairen dan zal het nooit heel spannend worden op lijn 145. Want voor de Hermes bus moeten ze immers gewoon betalen.
🍉
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Nou.
In lijn 144 zijn er niet zo veel reizigers.
Een keer zat er zelfs niemand in lijn 144.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Etienne »

één keer is geen goede aanname. Als blijkt dat na een bepaalde tijd (bijv. 5 tot 6 maanden) niemand meerijdt, dat lijkt mij al een beter moment om conclusies te trekken.
Laatst gewijzigd door Daniel op do 06 mar 2014, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Maar dat is al vaker met lijn 144.
Ook vaker op zaterdag.
Misschien is het beter als lijn 144 op uur dienst gaat rijden.
Laatst gewijzigd door Daniel op do 06 mar 2014, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quotes verwijderd
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Het kan zijn dat ik het mis heb, maar was lijn 144 niet een spitsdienst? Bedoel je niet de 145?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Neen, lijn 144 is sinds dit jaar de vervanger van lijn 145. De nieuwe lijn 145 rijdt parallel aan lijn 103 naar het vliegveld en rijdt dan de 'oude' route naar station Best. Afhankelijk van het tijdstip rijdt lijn 145 vervolgens door als lijn 144 naar Eindhoven. Enkel in de spits keert lijn 145 op zichzelf en rijdt lijn 144 door naar Oirschot.
🍉
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Raymond »

Wiel Phileas-bus breekt af in Veldhoven
VELDHOVEN - Van een Phileas-bus die donderdagavond op de Sterrenlaan in Veldhoven reed, is een wiel afgebroken.

De rijbaan is afgesloten. De passagiers konden met een andere bus hun reis voortzetten. Voor zover bekend raakte niemand gewond.

Bron + foto: Eindhovens Dagblad
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Daniel »

Gaat goed met die dingen, laatst ook al een verloren wiel bij een van de Phileas'en die in Amsterdam rijdt. Dat zijn er al twee in een jaar terwijl het over het algemeen behoorlijk zeldzaam is dat bussen wielen verliezen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten