OVer je treinreiservaringen van december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Marc »

Het was vanmorgen een puinhoop op de Heuvellandlijn. De treinen die reden kwamen met vertragingen voorbij tussen de +5 en +35. Twee stoptreinen zijn niet doorgereden naar Maastricht Randwyck door de grote vertraging. Reizigers op Randwyck werden pas ingelicht nadat de stoptrein naar Roermond was vertrokken...

Ook mooi om te zien: de treinen (300)t837 en t850 reden met vervangend materieel, namelijk vier V'tjes (twee voor Maastricht en twee naar Heerlen). Waar trein (300)t837 vandaan kwam weet ik niet, trein t850 reed tot Eindhoven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmiddag met de t4263 binnen kwam rijden op Schiedam Centrum stond daar de t1963 stil vlak voor het perron. Kennelijk een defectje of iemand die aan de noodrem getrokken had, want een sein voor de betreffende rijrichting staat er niet daar.

Die trein heeft daar in ieder geval een aardig tijdje gestaan: moest na aankomst in Rotterdam nog even langs de AH to Go voor een boodschapje en toen ik daarna het perron op kwam kwam 'ie net binnenrijden. Alle achteropkomende treinen hadden inmiddels ook +10 opgelopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daantje »

En die s1900 heeft mij dan vanavond ook dwars gezeten denk ik. Ik zat in de t5165 en voor Schiedam Centrum hebben we tien minuten stil gestaan omdat het perron nog bezet was. Uiteindelijk kwamen we in Rotterdam dan ook met +10 aan terwijl ie in Delft nog op tijd was.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Gertjan »

Reiziger Ddrs schreef:Toen ik vanmiddag met de t4263 binnen kwam rijden op Schiedam Centrum stond daar de t1963 stil vlak voor het perron. Kennelijk een defectje of iemand die aan de noodrem getrokken had, want een sein voor de betreffende rijrichting staat er niet daar.
Dat was een geval Noodrem reizigers, volgens de omroep tenminste. Ik stond er klem achter met de t2265
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Justin »

Gezellig een VIRM gehad in de t5137, op het lange stuk Zwd-Ddr.

t2841 mocht bij vertrek uit Rtd niet weg, omdat de t2830 ons nog moest kruisen. Dus de t2841 maar wachten, wachten, wachten... uiteindelijk had het niet gehoeven, we gingen gewoon maar met +6 en 3 minuten later voorbij de Wspl kwam de t2830 (dus met +10) aantuffen...

Daarnaast nog twee keer een ICK mogen bewonderen rondom Ut, eerst rond het middaguur, waarbij mijn t2841 dat ding inhaalde te Hmla (ie ging LM naar Ah), en toen in de middag/avondspits als t2060 die wat treuzelde.

De 9550 met de 9420 hebben het erg naar hun zin in de s2200, zag ze zowel vanochtend als vanavond, op de plekken waar ik eigenlijk DDM-1 gewend was!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Nou, ik kan inmiddels wel dromen hoe Schiedam Nieuwland eruit ziet... de t4114 kwam vanmorgen net buiten Schiedam Centrum in de wisselstraat tot stilstand, wist vervolgens met moeite Nieuwland te bereiken en heeft daar vervolgens een half uur stilgestaan vanwege een defect. In de tussentijd passeerde ons slechts één trein richting Rotterdam en het leeg materieel voor de spitspendels wat achter ons gestrand was.

Toen het defect eenmaal verholpen was, was de machinist iets te enthousiast met vertrekken en hadden we vervolgens een HC aan de noodrem hangen: de deuren waren nog niet vergrendeld :wink: Uiteindelijk is de t4114 op Vlaardingen West opgeheven en gekeerd richting Rotterdam, waarbij men uit het toppunt van klantvriendelijkheid "vergat" de reizigers op perron 2 te informeren dat de trein van spoor 1 vertrok.
Een kleine 10 minuten later kwam vervolgens de t4116 met +30 en 2x SGMm (het materieel van de t4214 hing er ook aan), de t4118 zou daar volgens de omroep in Maassluis nog met +15 achteraan hebben gereden. Van Hoek van Holland naar Rotterdam was het ook nog een aardige chaos: door de defecte trein heeft er vanaf de t4227 niks meer gereden en wat daarvoor zat was ook nog zwaar vertraagd.

Al met al was dit dus de eerste keer met een GTBV-waardige vertraging sinds 25 juni!, en nog gelijk een +60 op een ritje wat normaal 20 minuten duurt ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Freek »

Vandaag ook een GTBV'tje kunnen invullen. Wederom was Ah het probleem, of liever de problemen tussen Nm en Ah. de s3700 (van 17.12 r. Zl) had een dikke +5 bij vertrekt uit Arnhem omdat deze achter de s2000 zat. Die serie is volgens mij steeds vaker het probleem, de s3600 is namelijk al lang en breed binnen, maar toch is de s2000 vertraagd (en daardoor de s3700). Ach weer 2,27 en nog 2 weken en dan is het werkjaar voorbij, kunnen we de stand opmaken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Zag net aan de nummertjes dat het allemaal nog wat erger was vanmorgen... gezien de volgorde van de stellen had ik vanaf Vlaardingen West de t4214 met +45, waar de t4116 achterop was bijgeplaatst :shock:

Vanmiddag zag ik de t1963 in Rotterdam met loc voor en achter rijden, iets wat kennelijk populair was want ook de t9237 had nog een Traxx achterop hangen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Suus »

Vanmiddag reed er (Ik weet de tijd even niet) er een losse SGMm-III in de s5000, en dus ook in de daaraan gekoppelde s5800. Was goed druk, en reed tot Leiden continue met vijf minuten vertraging. De displays wisten niet zo goed wat ze met die enorme waslijst stations aanmoest, bij Den Haag Moerwijk werden alle stations na Hilversum Noord tot driemaal toe afgekapt. En de lijst met grote stations die wordt omgeroepen was ook lekker lang :P

Dames en Heren, het volgende station is Den Haag Hollands Spoor. Deze sprinter rijdt naar Leiden Centraal, Hoofddorp, Schiphol, Amsterdam Zuid, Weesp, Hilversum en Utrecht
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Wubbo »

Detail: s5000 loopt over in s5700 in Ledn. In ieder geval heeft die Sprinter het goed volgehouden daar: om 18.13 vertrok er een uit Utrecht Overvecht naar Leiden, dus dat zou wel eens dezelfde kunnen zijn geweest :).
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door MdJ »

* Te Velp Aansluiting (lijnen Ah-Zv en Ah-Zp) mocht t3745 voor paal lopen, omdat er een kolentreintje voor mocht. Gevolg: +5 te Ah. t3645 had daardoor ook +3.
* t2041 met ICK 1832+5435+5364+5401+5426+1770. t2044 met hetzelfde setje, maar dan andersom
* CXX-867 in de Bnn-pendel. Stel 844 ook in dienst, maar dan in t31335, t31340 en t31341. Op dat moment waren de 5032, 5033(defect) en 5034 niet in dienst.
Laatst gewijzigd door Daniel op wo 10 dec 2008, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: t voor treinnummers, de s is voor de series
Bij twijfel: gebruik beton.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Karl »

Zojuist in de stoptrein van Rotterdam C van 19:46 richting Dordrecht een Veolia Vtje, alle stickers zaten er nog in. Professioneel. :roll:

Edit, aanvulling op bericht: de IC naar Den Haag C vanuit Venlo (a Rtd 19:44) reed tot aan Dordrecht prima op tijd, maar moest daarna achter een ietwat vertraagde trein (sneltrein 2200 naar Asd?) op het binnenspoor aansukkelen. Het buitenspoor is rond die tijd immers bezet door een goederentreinpad, maar als die goederentrein niet rijdt, wat weerhoudt de treindienstleider er dan van de IC gewoon op het IC-spoor de Willemspoortunnel door te laten jakkeren? De 1900 zat in ieder geval in de plus op Rotterdam Centraal. Hulde aan ProRail. :roll: :roll:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Vinny »

Zojuist in de stoptrein van Rotterdam C van 19:46 richting Dordrecht een Veolia Vtje, alle stickers zaten er nog in. Professioneel. :roll:
Foei zeg. Deze trein had gewoon op het opstelterrein moeten blijven staan. Dit kan natuurlijk absoluut niet door de beugel. Dit staat niet in de concessie-overéénkomst. Volgende keer gewoon maar opheffen dan?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Karl »

Vinny schreef: Foei zeg. Deze trein had gewoon op het opstelterrein moeten blijven staan. Dit kan natuurlijk absoluut niet door de beugel. Dit staat niet in de concessie-overéénkomst. Volgende keer gewoon maar opheffen dan?
Het lijkt me toch dat NSFS eerst wel eens even kijkt hoe en wat voordat het stel weer wordt verhuurd. Overigens waren het zes bakken V, dus als er twee miste had niemand dat erg gevonden (behalve dan wellicht in de trein die het materieel eerst reed).
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

- ex-Zwolle-Emmen V'tje 950 in de t5016-3 met de bestickering nog in het A-deel
- t2214 met IRM-VI, het DDM-1 wat erin had moeten rijden stond nog in de tuin te Rotterdam Centraal
- weer twee banaantjes in de s14100
- het leek bijna een herhaling van dinsdag te worden met de 2945 in de t4114. Net na vertrek van Schiedam Centrum weer vol in de remmen, al wist de machinist nu te voorkomen dat we tot stilstand kwamen en werd de rit verder volledig normaal gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Voor de liefhebbers, morgen stoppen er treinen op het nieuwe station van Krommenie :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Fles »

Weet iemand of er al bordjes hangen op Amsterdam Holendrecht? EN wat de verkorting wordt trouwens? ashol lijkt me wel wat :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Vinny »

De bordjes hingen er gisteren nog niet. De afkorting is wel al bekend: asdh; het was eerst ashd, maar dat is weer omgezet omdat het verwarring opleverde met een andere afkorting.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Fles »

Hmm.. Ik voel weer een Twellootje aankomen :? Ik kom er zaterdagavond langs volgens plan, dus dan kijk ik er wel ff naar :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:De afkorting is wel al bekend: asdh; het was eerst ashd, maar dat is weer omgezet omdat het verwarring opleverde met een andere afkorting.
En dan precies andersom ;-). Het was eerst Asdh, maar dat bleek in enkele systemen nog te staan voor Amsterdam Haven, dus werd het Ashd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Fles »

EN meteen even de auto-complete lijst aangevuld :pos: Chapeau! 8-)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door BR628 »

Vandaag even naar Oost-Groningen geweest vanwege de laatste trein in het zogenaamde "Unit Cargo-vervoer". For those who care; dat is het gemengde goederenvervoer wat 5 maal per week rijdt tussen Onnen en Leer. Vanaf de nieuwe dienstregeling wordt deze treindienst gecancelled. Het vervoer gaat dan via een af- en aanvoertrein van/naar Kijfhoek gereden worden.

Afbeelding
Hier zien we de 232 908 met 6 schuifwandwagens bij kilometer 111,5, tussen Scheemda en Winschoten ter hoogte van het dorp Heiligerlee. Het zonnetje maakt het, samen met de opvallende boom in herfstkleuren op de achtergrond.

Een klein uur daarvoor was ik onderweg van Groningen naar Scheemda in de stoptrein die tot Zuidbroek zou rijden. Daarom maakte ik maar een korte stop op het station van Hoogezand-Sappemeer. Toen ik naar voren naar de deur liep in de trein, zag ik in de verte opeens 3 gele frontlichtjes dichterbij komen. Dat was ff boffen :)

Afbeelding
De doorkomst van een veels te vroeg rijdende buurtsuper uit Veendam op het station van Hoogezand-Sappemeer. RN 6416 is met welgeteld één schuifwandwagen als trein 55340 op weg van Veendam naar Onnen. In de verte is de lokale vervoerder te zien in de vorm van Arriva's Spurt 230 Groningen-Zuidbroek, waar ik dus kort daarvoor nog inzat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een hoop onduidelijkheden rond de t12533... volgens de CTA's op Rotterdam Centraal gingen beide stellen naar Leeuwarden, maar op Rotterdam Alexander en Gouda stond dat het voorste tot Zwolle zou gaan (en op Utrecht C. dus het achterste tot Zwolle).
In Amersfoort dan weer niks daarover, maar de omroep had het inmiddels ook al meerdere keren gehad over het achterste stel dat tot Zwolle mee zou rijden. Uiteindelijk werd net voor Zwolle dan nog omgeroepen dat toch de hele trein door naar Leeuwarden ging. Ach, ik vond 't wel best hoor... had al vanaf Utrecht een privé-vierzit in dat achterste stel wat dus zo bleef tot aan Heerenveen :)

Heel anders waren de probleempjes met de t558 die in Groningen optrok en vervolgens zelfs nog langs het perron alweer stilstond met een technisch probleem. Uiteindelijk is de trein met +10 alsnog vertrokken, de reizigers die toen al uitgestapt waren om de t760 te nemen zullen wel flink gebaald hebben :wink:
Bij Amersfoort werd alles wat er ingelopen was weer teniet gedaan door filevorming, we hebben zelfs 'n tijdje langs het perron op Schothorst gestaan. Dat was ook de eerste keer dat ik de t2860 zag staan die ons later weer is ingehaald, want in Amersfoort zag ik 'm nog net vertrekken. Door onze vertraging ging 'ie ook uit Utrecht weer eerder weg, maar ergens onderweg hebben we 'm kennelijk toch weer ingehaald want op Gouda moest ik nog even erop wachten.
Jammergenoeg was alleen door de +5 in Rotterdam de t1969 niet meer te halen, dus werd het alsnog +30...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door BR628 »

Reiziger Ddrs schreef:t558 die in Groningen
Hmm dan hebben we elkaar net misgelopen. Ik nam de sneltrein Gn - Lw om 15:52 uit Gn ...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Toevallig met GTW'tje 304 vanaf je fotolocatie aangekomen? Die zag ik nog binnenkomen, maar toen zat ik inmiddels al in die t558. Maargoed, ben zowiezo maar heel even in Groningen geweest. Kwam even voor half drie aan met bus 89 vanuit Drachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten