OVer je reiservaringen in maart 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

Daar werd vorig jaar februari al over geklaagd, het is te hopen dat ze het nu eindelijk een keer gaan verhelpen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Dat zijn twee hele andere zaken.
Wat jij bestempeld is de ligging van het spoor, en ik vermoed wat Wubbo bedoeld is de conditie van de spoorstaaf.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

@Meltrain/Wubbo: Problemen met wissel 907B en het kruis wat daar vlak achter ligt aldus Somda. Overigens zou het qua sporensituatie dan nog wel mogelijk zijn om spoor 3 te gebruiken op Rotterdam Lombardijen, maar met alle langzame wissels en de extra overkruising die je dan hebt kon je waarschijnlijk met twee sporen net zoveel treinen laten rijden :wink:
Gelukkig dan nog een TSB i.p.v. geheel buiten dienst trouwens, want anders had alles naar de HSL ook nog via de normaal ri. Rotterdam gebruikte buis van de Willemstunnel gemoeten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Meltrain »

Wat is TSB?
Overigens reden alle treinen wel normaal, of met maximaal 5 minuten vertraging.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Ardan »

Tijdelijke SnelheidsBeperking.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Geert »

Ah, daarom had mijn trein +10 vanavond. Via de treinomroep werd in alle talen over vertraging gezwegen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

Gehoord in de trein: Dames en heren, goedemorgen. Het is nu nul-zeven-nul-zeven en dus zijn wij dankzij u en het treinpersoneel op tijd vertrokken uit Amsterdam naar Groningen.

Lief dat ze er aan denken. ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Anne »

Vanmiddag met de 350 van Bolsward naar Den Oever.
Bij knooppunt Zurich nam de chauffeur de verkeerde afslag en kwam op de A 31 naar Harlingen.
Moest toen doorrijden naar Kimswerd en daar keren.

Chauffeur van de bus uit Harlingen had gevraagd om te wachten vanwege overstappers. Maar die was uiteindelijk eerder op de Kop Afsluitdijk.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Wubbo »

NS was vannacht weer goed bezig. In verband met werkzaamheden was de trein van 00.44 uit Amsterdam naar Schiphol en Rotterdam opgeheven, ter vervanging zou de IC van 00.58 die normaal tot Den Haag HS rijdt doorrijden naar Rotterdam. Tot zover weinig aan de hand. In Leiden heeft deze trein namelijk een prima (cross-platform) aansluiting op de laatste trein naar Den Haag Centraal. Om 01.36 (met +1) vertrok deze IC alleen, terwijl de trein uit Schiphol (met +3) net binnen kwam rijden. Dag, laatste aansluiting! Gelukkig kwam ik niet van Schiphol maar van Amsterdam Centraal en zat ik dus al in de trein naar Den Haag Centraal, maar dat gold niet voor iedereen...
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door waldo79 »

De s9800 waar ik gisteren over sprak nam de aansluiting van de vertraagde s12500 vanochtend niet over te Gd. Blij dat ik het officiële reisadvies niet opvolgde ;)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Gekko123 »

Het was vanmiddag rond kwart voor 4 loeidruk op perron 18A/19A op Utrecht Centraal. Alle treinen naar Woerden en verder waren flink vertraagd. Allereerst was er de IC naar Rotterdam van 15.17 (s500, wegens werkzaamheden geknipt in Utrecht) uur die met +19 is vertrokken. Daarna kon de IC naar Leiden van 15.26 uur (s8800) binnenkomen (ondertussen dus ook al +12), gevolgd door de s9800. Die stond vervolgens op spoor 18A, maar volgens de TBP's mochten de reizigers niet instappen, de eerst volgende was de sprinter naar Den Haag van 15.35 uur met +15. Uiteindelijk werd de trein toch weer goed aangekondigd en enkele minuten later vertrok hij dan eindelijk met +20. De IC naar Den Haag van 15.44 uur (s2000) was na de sprinter binnen gekomen op 19A en moest wachten tot de sprinter weg was (dus ook al +14). De IC naar Rotterdam van 15.47 uur (s12500, ook geknipt in Utrecht wegens eerder genoemde werkzaamheden) moest nog binnen komen en stond voor de inrijder te wachten tot de Sprinter naar Den Haag vertrokken was. Die kwam dus met +15 binnen, om daarna met minimaal +20 te vertrekken.

Het meest irritante aan dit gebeuren was wel dat de reisinformatie beperkt bleef tot de apps, de TBP's waren verre van up to date (trein had al +10 en moest nog binnenkomen terwijl de schermen aangaven dat het slechts +5 was). De apps deden het ook niet heel erg goed, maar waren al wel beter op de hoogte.

Ik heb zelf uiteindelijk de sprinter naar Den Haag gepakt, aangezien ik naar Den Haag Ypenburg moest. Daardoor wist ik zeker dat ik er zou komen. Deze sprinter heeft tot Gouda Goverwelle flink door kunnen rijden en na Gouda Goverwelle reden we verder in het pad van de in het weekend niet rijdende s19800. Mijn vertraging bij aankomst op Ypenburg was dus beperkt gebleven tot +15.
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door waldo79 »

Ik zat in de vertraagde t2055, aankomst 15.44 op spoor 14, die om onduidelijke redenen vlak buiten Gd 10 minuten voor een rood sein stond. Tussen Gdg en Wd langzaam rijden. Vervolgens tussen Utlr en Ut nog eens traag rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

Klein wondertje dat ik vanavond in twee minuten van de 700575 (aankomst op 18A) naar de t575 (vertrek van 4) wist te komen op Utrecht Centraal. Bovenaan de trap van de middentunnel trof ik vervolgens een trein aan die er daar behoorlijk vol uit zag op de balkons en in de gangpaden, maar er stond ook nog een immense mensenmassa onder de hal te wachten waar nog een stel bijgeplaatst werd.
Nou was dat kennelijk een extreem geval van slecht spreiden, want eenmaal naar voren gelopen door het viertje dat bij de trap uit de middentunnel stond kon ik nog uitkiezen waar te gaan zitten en bij aankomst in Amersfoort bleek er nog een stel voor te zitten wat zo goed als leeg was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

Ik verdenk de t4337 ervan defect gegaan te zijn met als gevolg een hele reeks aan opgeheven treinen op de Zuidtak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Michael »

Het is nu ook als verstoring gemeld door de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Etienne »

Vanochtend in metrolijn E gingen wij na Nootdorp links rijden als gevolg van problemen bij de HTM (zoals gecommuniceerd door de bestuurder) en na Leidschenveen gingen wij via het overloopspoor weer naar rechts. Gek genoeg kwamen er in de tussentijd wel gewoon twee trams van de HTM over het normale spoor richting Den Haag. Vreemd!

Weet iemand trouwens of er tussen Mda en de N219 een TSB'tje zit. Elke IC de afgelopen week en deze week remt daar af en kan na het passeren van de bouwwerkzaamheden weer op volle snelheid door :?:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

Over dat laatste: je kan beter even uit het raam kijken daar om te zien of je iets van tijdelijke borden vastgebonden aan de bovenleidingsmasten ziet, over het algemeen worden dat soort dingen gebruikt om TSB's aan te geven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door waldo79 »

Etienne schreef: Weet iemand trouwens of er tussen Mda en de N219 een TSB'tje zit. Elke IC de afgelopen week en deze week remt daar af en kan na het passeren van de bouwwerkzaamheden weer op volle snelheid door :?:
Er hangen tijdelijke borden aan de bovenleidingmasten 8-)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

LAE-Borden om precies te zijn. ;)
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Justin »

Gisteren kwam ik om 8:14 aan op Bijlmer ArenA, met mijn gebruikelijke bus 49. Driekwart van het busstation was alleen afgezet, doordat CXX lijn 153 een fietser had aangereden. Ik rende nog net langs de hulpdiensten, die de knakker al op de brancard hadden gezet... had nog een melding gemaakt aan het GVB via Twitter dat hun diensten mogelijk vertraagd zijn daardoor...

Tijd om foto's e.d. te maken had ik niet, aangezien ik binnen één minuut mijn trein moest halen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Hainje »

Waarom zou je daar überhaupt foto's van willen maken?
🍉
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Justin »

Sensatie en nieuwsgaring */flauw*.

Zelf doe ik daar niet aan overigens ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Waarom zou je daar überhaupt foto's van willen maken?
AT5 Gespot, ben ik ook nog wel eens met een foto van een autocrash op terecht gekomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Vanochtend afspraak in Amersfoort gehad. Nu naar huis met een CXX geschenkdagkaart. Eerst lijn 80 ( zit ik nu in) naar Wageningen en dan met Breng naar Arnhem. Vandaar bus naar Nijmegen en via Uden naar huis.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:Vanochtend afspraak in Amersfoort gehad. Nu naar huis met een CXX geschenkdagkaart. Eerst lijn 80 ( zit ik nu in) naar Wageningen en dan met Breng naar Arnhem. Vandaar bus naar Nijmegen en via Uden naar huis.
Leuk ritje! *bus* Ben na een tijdje voorin gaan zitten (toen daar plek vrij kwam) en daarna hele rit in gesprek geweest met de chauffeur. Ik was van plan in Wageningen de 52 te pakken maar hij raadde mij de 51 aan, die wat langzamer is maar daardoor ook iets meer van de dorpen meepakt. Ik heb er geen spijt van gehad, ook dat was een mooi ritje. Daarna met lijn 300, 99 en 121 naar huis. Lijn 99 liep alleen 50 minuten vertraging onderweg op :') Op de A50 is schijnbaar een ongeluk gebeurd waardoor ook alle aan- en afvoerwegen (waaronder bij Nederasselt) dichtgeslibd waren. Ruwweg vanaf eind Alverna t/m aan de Reekse Hei was het file en grootste deel van de tijd zou ik lopend sneller vooruit zijn gekomen.

Positief punt, op lijn 99 reed een gelede van Breng! Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Ik weet niet of dit gepland was of dat dit door de megavertraging kwam waardoor ze een extra bus ingezet hebben, positief was het in ieder geval. Zitplaatsvol en nog moesten mensen staan, dus geen overbodige luxe.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten