Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door Mr-W »

Vandaag zijn ik en planv-444 een dagje naar Nijmegen geweest met de bus.
Afbeelding
Lijn 23 met een gezellige chauffeuse bracht ons naar Boxmeer.
Afbeelding
Afbeelding
In Boxmeer zijn we overgestapt op buurtbus Lijn 238 Grave Busstation - Boxmeer Station
Deze bus heeft een hele mooie route langs kleine dorpjes en stukjes langs de maas. Natuurlijk maakte we weer een chauffeurs wissel tijdens de rit mee in Gassel *bus*.
Afbeelding
Afbeelding

In Grave hebben we na even door het vestingsstadje gelopen te hebben op Lijn 99 Nijmegen Centraal Station - Uden Busstation overgestapt.Helaas werd lijn 99 gereden met een stadsamba van Arriva.
Na aankomst op Station Nijmegen heeft plan-v444 nog foto's gemaakt van treinen
Afbeelding
Schaakbord HSL Locomotief.
Afbeelding
ICR+1700 in de s3600
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plan-v444 mocht van de machinst foto's maken van de cabine van de 1700 :D
Afbeelding
Daarna zijn we naar het centrum gelopen en hebben onderweg foto's gemaakt van bussen en historische gebouwen.
Afbeelding
Plein 1944
Afbeelding
Stadhuis Nijmegen met lijn 33.
Afbeelding
Daarna teruggelopen naar het Station waarbij het opviel dat er zeer veel politie bij het station was vanwege een mogelijke demonstratie.
Afbeelding
Lijn 58 naar Emmerich
Afbeelding
Lijn 99 genomen naar Uden,gelukkig was het dit keer wel een Breng bus 8-) :pos:
Afbeelding
We zijn zelfs helemaal in Zeeland geweest :lol:
Lijn 152 bracht ons via Veghel en de A50 in Eindhoven,Chauffeur werd gewisseld in Veghel,Beide chauffeurs hielden van flink doorrijden,volgens mijn telefoon werd er 91 km/h gereden op de snelweg :D (geen foto van gemaakt)
Afbeelding
In Helmond viel me op dat dit ding is geinstaleerd,een LED cirkel waarop spreuken worden weergegeven.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door Ardan »

Mr-W schreef:Afbeelding
Schaakbord HSL Locomotief.
Die arme 16-17-1800-locs worden steeds erger verkracht :cry:
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door Etienne »

Volgens mij klopt de tekst in het begin niet helemaal met de foto's hoe ze er staan. Eerst volgen foto's uit Nijmegen terwijl je dan nog in Grave rondloopt.

Verder valt het op dat veel foto's met de bussen voornamelijk voorkantjes zijn. Dat is wel jammer :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door bjorn keith »

Leuk!

Maar Ardan, verkracht? Is toch hartstikke leuk dat de locs zo nog een tweede leven hebben en een nieuw kleurtje krijgen, recent nog de 4401 van de RRF waarmee deDolime trein nu gereden word.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door julsteren »

Ook zonde van al dat DM '90 dieselgeweld wat daar staat, had eigenlijk nooit besteld moeten worden, gezien die dingen in 1999 al hopeloos ouderwets werden met de nieuwe LightRail shit van Syntus.

Maarem, mooi verslaggie!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door Ardan »

bjorn keith schreef:Leuk!

Maar Ardan, verkracht? Is toch hartstikke leuk dat de locs zo nog een tweede leven hebben en een nieuw kleurtje krijgen, recent nog de 4401 van de RRF waarmee deDolime trein nu gereden word.
Ja dat wel, maar de kleeeuuuurrr.....
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door AppleMoose »

Het is niet de meest florissante kleurstelling die je kunt bedenken inderdaad... :roll:

Inderdaad zonde van die DM-90 stellen. Nijmegen begint nu echt op een treinenkerkhof te lijken met al dat terzijde gestelde materieel... :|
Over DM-90 gesproken, ik zag vandaag enkele stellen in Arnhem staan waarbij het leek alsof ze zeer recentelijk weer vers in de verf/lak zijn gezet. Wellicht toch nog plannen voor nieuwe inzet/verhuur/verkoop?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door Srananbloke »

Wat is eigenlijk de functie van die loc in Nijmegen? Ik zie hem regelmatig een paar metertjes maken, maar ook niet meer dan dat. Ik woon vlakbij dit emplacement, en zie het aanbod steeds gevarieerder worden nu DM '90 erbij is gekomen.

Leuk verslag verder :pos:
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door dennistd »

De 1832 is van HSL (een goederenvervoerder), en rijdt regelmatig tussen Emmerich en de Kijfhoek. Hij staat alleen vaak in Nijmegen geparkeerd: redelijk dicht bij Emmerich en daar is plek, in Arnhem bijvoorbeeld niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door fogeltje »

Leuke foto's. Voor het eerst dat ik de cabine van een 1700 van binnen zie.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Voor het eerst dat ik de cabine van een 1700 van binnen zie.
Was ook voor mij de 1e keer dat ik de cabine van een 1700 van binnen zag.
Heb trouwens een vraag weet iemand waarom een Amba op de snelweg gaat piepen boven de 8x Km/h,is dat de snelheids begrenzer ? (Amba 8062)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door Michael »

Lijkt me niet dat dat de snelheidsbegrenzer is. Als je op de maximale snelheid rijdt gaat ie gewoon niet harder. Hoeveel gas je ook geeft. Zal wel iets anders zijn.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door Michael 1988 »

@Mr-w

Arriva 8228 is een amba die regelmatig op de stadsdienst hoort te rijden in Den Bosch (gezien de stickers onder het nummer voor). Maar dat materieel wordt regelmatig nog uitgewisseld met de streekdienst voor de kilometers. Voor zover ik weet heeft die bus gewoon streekbusinterieur. Er zijn maar 3 (of 4) Amba's bij Arriva Brabant die echt stadsbusamba's zijn. Namelijk 8201, 8202 en 8203 (en misschien ook 8204). Deze hebben stadsbusindeling (dus 2+1 opstelling tussen de eerste en tweede deur). Of heeft de 8228 nu opeens (al) een stadsbusindeling gekregen?
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door jwalk1 »

Ik reis zelf ook dagelijks met 99, maar toch gaat mijn voorkeur echt uit naar Arriva, die amba's rijden 10x beter dan die mercedessen of man's. Ook wat betreft het interieur van de mercedessen, dat is toch puur gericht op stadsdienst, erg weinig stoelen en weinig comfort, wat jammer is voor zo'n pracht lijn ;-).

Ik meen overigens dat de 8228 nog een gewone indeling heeft, en dat inderdaad de 8201,8202 en 8203 een stadsindeling hebben
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door Mr-W »

jwalk1 schreef:Ik reis zelf ook dagelijks met 99, maar toch gaat mijn voorkeur echt uit naar Arriva, die amba's rijden 10x beter dan die mercedessen of man's. Ook wat betreft het interieur van de mercedessen, dat is toch puur gericht op stadsdienst, erg weinig stoelen en weinig comfort, wat jammer is voor zo'n pracht lijn ;-).
Die Citaro had inderdaad een stadsinterieur met redelijke stoelen.De Arriva Amba was een betere bus,maar die heeft geen wifi en Airco. Al lijken mij de Breng Direct Man Lion's City de fijnste bussen voor lijn 99.
jwalk1 schreef: Ik meen overigens dat de 8228 nog een gewone indeling heeft, en dat inderdaad de 8201,8202 en 8203 een stadsindeling hebben
De 8228 heeft een gewoon streekinterieur.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door fogeltje »

Qua comfort gaat op lijn 99 in de winter mijn voorkeur uit naar Amba's (en dan bij voorkeur van Breng, maar dat zijn reservebussen). Alleen op warme dagen wil ik een Breng bus, vanwege zijn airco. En dan liever een MAN dan een Citaro. Ik vind ze beide niet zo fijn, maar dan is het kiezen tussen kwaden. Qua punctualiteit zit ik liever in een bus van Arriva. Back in my days liep Breng gemiddeld meer vertraging op.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Bericht door Joshua »

Leuk om zo me eigen regio te zien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten