OVer Missers in de Reisinformatie #33

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Freek »

Ik heb ooit een (proef) versie van de mobiele app gehad waarin tweets met de # behorende bij de storing werden getoond. Bedoeling was geloof ik dat reizigers dan ook gingen twitteren over de verstoring zodat andere reizigers zich een compleetbeeld konden vormen. Sinds die proef, kon nog weleens de InsAPP zijn geweest, werd er ook getweet met de afkortingen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Gezellig, het geklaag van medereizigers :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Idee was meer dat als je in die trein zit, je sneller weet wat er aan de hand is dan de officiele storingsinfo. Dat laatste is nu wel verbeterd, en er zat veel spam op, dus die feature heeft de nieuwste versie niet overleefd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Ik kwam net op de Europalaan in Utrecht een ex-streek Citaro G tegen met "32 Geen Dienst" op de voorfilm, "31 Lunetten NS" op de zijfilm en het uit de XX-tijd bekende "643.101" op de achterfilm :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bijwyks
Berichten: 52
Lid geworden op: do 14 apr 2011, 09:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Bijwyks »

Rickingsh schreef:
casper_rzb schreef:Volgens mij komt alleen lijn 105 en lijn 115 van de Connexxion hierzo heb er nog nooit RET zien rijden op,
Halte Rozenburg, Professor Gebrandyweg
Halte Barndegat op het uiterste randje van Amsterdam is ook zo'n bekend gevalletje.
Staat keurig een abri van het GVB daarzo, terwijl de vertrouwde blauw-witte voertuigen van laatstgenoemde het asfalt daar nog nimmer hebben betreedt :lol: Nee, enkel het felrood van Connexxion in R-net jasje is daar te bewonderen. Aanpassing is blijkbaar een té grote confrontatie voor het systeemautisme :')
Dit is niet zo, in de jaren '90 deed GVB nachtbuslijn 701 deze halte aan met wit-blauwe gelede bussen, Van 1986-1988 deden tomaatrode GVB bussen op GVB/CN/ENHABO lijn 64 deze halte aan en de ENHABO reed tussen 1969 en 1991 met vele GVB afdankertjes zowel in eigen viesgele kleur als GVB donkerrood en blauw.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ronald »

Hetzelfde bij 't Schouw Splitsing: daar staan/stonden ook GVB-abri's terwijl er alleen Waterland-bussen komen. Driemond ook trouwens al voordat GVB er kwam.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ardan »

Dit bordje zag ik bij de fietsenstalling in Zutphen.
Discotrein :?: :?:
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Volgens mij is die trein opgeheven vanwege de onveiligheid van het personeel. Ik kan mij daar nog wel een topic over herinneren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Kom toevallig weereens een geweldig staaltje verwarrende werkzaamhedeninfo tegen...

De werkzaamhedenpagina op ns.nl en de info via de diverse apps meldt het volgende (let vooral op het vetgedrukte):
Gouda-Utrecht Centraal
zaterdag 8 en zondag 9 maart

Oorzaak
•door beperkt spoorgebruik

Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling
tussen Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal-Amersfoort rijden geen rechtstreekse Intercity's; u krijgt een extra overstap in Gouda en/of Utrecht Centraal
Vervolgens plan ik m'n reis en vond die er toch verdacht rechtstreeks uitzien:
Afbeelding

Als ik eens verder een beetje rondkijk in de planner dan lijkt het volgende het geval te zijn:
  • s500 en s12500 rijden Groningen/Leeuwarden - Utrecht Centraal en Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal. In Utrecht dienen reizigers over te stappen van spoor 4 naar spoor 18
  • s1700 en s11700 rijden Enschede/Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal. Vanaf Utrecht wordt, gedurende de normale bedieningsperiode voor die serie, doorgereden in het pad van de s2800 naar Rotterdam (V .02/.32 dus). Het treindeel naar Den Haag vervalt
  • De s2000 rijdt normaal, maar vertrekt afwijkend van spoor 15. In 3 minuten van spoor 4 naar 15 wordt niet als overstap gezien, waardoor reizigers uit Amersfoort e.v. naar Den Haag wordt geadviseerd een kwartier eerder te vertrekken of met de IC naar Rotterdam naar Gouda te reizen en daar de Sprinter te nemen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ronald »

In het blad Spoor staat een artikeltje over de toeslagzuil van IntercityDirect en dat de toeslag betaald moet worden tussen Rotterdam en Schiphol. Dit staat echter onder het kopje "buitenland" naast een stukje over Antwerpen. Maar geen melding dat de toeslag overbodig is in combinatie met internationale tickets. Of slordig, of dit is niet meer zo...
En ik weiger trouwens een spatie te typen in IntercityDirect. Ik vind het altijd slordig staan in de storingsmeldingen: "Tussen Breda en Rotterdam rijden geen intercity direct treinen".
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Een kaartje van/naar België is nog altijd akkoord in plaats van een toeslag. In februari is dat bij mij drie vier keer door een conducteur goedgekeurd, maar zoals ik al eerder op dit forum schreef is, is de communicatie op het station en door het personeel hierover uiterst vaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Volgens mij is die trein opgeheven vanwege de onveiligheid van het personeel. Ik kan mij daar nog wel een topic over herinneren.
Die discotrein is opgeheven in 2010 wegens aanhoudende overlast.
http://www.locov.nl/actueel/publicaties/locov2010061wijzigingendienstregelingtweedekwartaal2010.aspx
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Milco »

Zoek de fout... :lol:
Afbeelding
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Thalys niet op HSL?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Hainje »

Ik dacht eerst Titanic (want die schijnt gezonken te zijn).
Maar naar mijn weten rijdt de Thalys rechtstreeks naar Zuid-Frankrijk.
Ach ja, tikvaudtjuh. Ken gebeure.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Kom toevallig weereens een geweldig staaltje verwarrende werkzaamhedeninfo tegen...
En nu het echt aan de gang is wordt het nog meer een warboel... Naar het schijnt keert de s2800 in Woerden wegens plaatsgebrek in Utrecht, maar de reisplanner geeft hierdoor zo'n beetje elke 5 minuten een ander reisadvies.

In eerste instantie kreeg ik er om 9.40 uur vandaag een rechtstreekse trein Amersfoort - Rotterdam uit die niet in Utrecht maar wel in Gouda en Alexander zou stoppen, bij plannen op Amersfoort - Utrecht kreeg je dus een "rijdt niet" voor die trein.
Kort daarrna was die rechtstreekse Amersfoort - Rotterdam er weer uit en stond Amersfoort - Utrecht weer als rijdend ertussen om 9.40 uur en toen ik nogmaals keek was weer de eerstgenoemde situatie te zien in de planner. En om het lekker complex te maken stond de trein van 9.40 uur uit Amersfoort naar Utrecht op de AV als rijdend terwijl de planner tegelijk aangaf dat hij niet reed :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door waldo79 »

Ik wil morgenochtend van Tl naar Gvc. Het reisadvies geeft met vertrek om 9.21 uur een overstap in Ut en Gd.
Als dat zo is kan ik beter direct te Ut overstappen in de s9800 :N
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Tochjo »

Je hebt in Utrecht een overstap van vier minuten op de s9800. Daarom bestaat je reisadvies op Utrecht-Gouda uit een intercity. Zou je volgens de overstapnormen in Utrecht de eerstvolgende s9800 nemen, dan ben je een half uur later op je bestemming.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door waldo79 »

Die overstap van 4 minuten is goed te doen. Schuin het perron oversteken ;) Vreemd genoeg rijdt de s2000 wel na 11.00 uur
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Tochjo »

Dat de overstap goed te doen is weet ik, ik maak hem elke werkdag. Ik probeerde alleen het advies te verduidelijken :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

waldo79 schreef:Die overstap van 4 minuten is goed te doen. Schuin het perron oversteken ;) Vreemd genoeg rijdt de s2000 wel na 11.00 uur
Altijd op zondag
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Met de werkzaamheden van dit weekend, waarbij de s2000 de enige IC naar Den Haag is vanuit Utrecht, was het wellicht klantvriendelijker geweest die wel de hele dag te laten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door waldo79 »

Ook onhandig met evenementen in Den Haag, waarbij bezoekers en deelnemers wordt gevraagd per trein te komen. Alternatief voor mij is om naar Zvt te gaan.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door wouter15 »

Het scherm in lijn 102 naar Utrecht CS (Woerden Station vertrek 8:10) geeft aan dat het de 104 naar Woerden is. De lijfilm op de voor en zijkant van de bus hebben het wel weer goed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam bij halte Europalaan in Utrecht opeens een bus met "43 Geen Dienst" op de film aangereden :P Hij stopte, dus was blijkbaar een flinke vastloper van de boordcomputer. Even verderop kwamen we achter een lijn 77 te rijden dus 't lijkt een 74 geweest te zijn die dan dus al z'n hele slag Zeist - Utrecht - Nieuwegein - Utrecht zo rondgereden zal hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten