Waar een algemeen reisplanner?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
walberg
Berichten: 5
Lid geworden op: za 08 mar 2014, 18:13

Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door walberg »

Ik moet volgende week zondag vroeg vanuit Diemen Noord naar Mijdrecht. Ik dus zoeken op internet hoe ik moet reizen. Jammer genoeg is er dus kennelijk geen een die over de verschillende maatschappijen heen gaat. Ik zie ergens staan dat ik vanuit Diemen naar Amsterdam Bijlmer moet gaan en daar lijn 126 pakken die direct naar Mijdrecht gaat. Jammer genoeg geen tijden en wie weet bestaat deze lijn nu ook niet meer, ik zie niets van tijden.

NS geeft niets aan omdat Mijdrecht geen station heeft.
9292 geeft aan maar liefst 3 keer overstappen, lijn 44 dan 300 dan 170 dan 144 en geeft aan 1 uur en 17 minuten zonder er naar toe lopen en zonder uitval als een chauffeur ziek is, dus met zoveel overstappen kan het misschien wel 3 uur duren.

Waar kan ik een planner vinden die gewoon de efficiëntste route aangeeft?
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door huibf »

9292 is de reisplanner waarin alle vervoeders staan.
naar mening werkt die gewoon goed.

Ik krijg gewoon reizen met 1x overstappen hoor. Diemen naar Centraal Punt in Mijdrecht.


Op de ns-site kan je ook je busreizen inplannen, maakt volgensmij gebruik van de 9292 info.

Maar met je gegevens kunnen we niets. Je kan gewoon de straatnamen invullen.
je kan ook bijvoorbeeld het eerste stuk naar het station fietsen.


Wat bedoel je mrt de opmerking "als een chauffeur ziek is"?
Ik heb eerlijk gezegd niet meegemaakt dat een lijn niet rijdt omdat de chauffeur ziek is. Het vervoersbedrijf beschikt heus wel over extra personeel.
walberg
Berichten: 5
Lid geworden op: za 08 mar 2014, 18:13

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door walberg »

Nee weer 9292 gedaan en als ik de straat trasmolen in Mijdrecht invoer vind hij deze niet en enkel mijdrecht krijg ik weer 3 keer overstappen nu van bus 40 naar de metro 51 dan naar metro en dan 174.

De laatste opmerking slaat erop dat je op een volgende bus moet wachten als er een chauffeur ziek is. Hier in de omgeving ( ik ken mensen uit Amsterdam die chauffeur op de bus zijn) valt een lijn gewoon uit als een chauffeur ziek is.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door huibf »

Trasmolen, mijdrecht vindt ie gewoon hoor.

Diemen, station naar Mijdrecht, Trasmolen, vertrek 11.00 zondag 16 maart geeft met 1 overstap, ook de tijden ervoor en erna

Ook rond 16.00 uur kom ik nog reizen tegen met 1 overstap.
9292 geeft reisinfo over alle vervoerders.
walberg
Berichten: 5
Lid geworden op: za 08 mar 2014, 18:13

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door walberg »

Ik heb even de link gekopieerd, ik ben dan wel eens benieuwd wat ik dan verkeerd doe:

http://9292.nl/reisadvies/diemen_botter ... 03-08T1855#

Weliswaar doet hij dan de huidige tijd en dat is nu rond 1:30 uur maar ik moet er al om 10:00 uur zijn
Vanaf Botterweg Diemen naar Trasmolen Mijdrecht en Trasmolen kent hij niet?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door Hainje »

Links van het scherm kun je andere adviezen aanklikken. :)
🍉
walberg
Berichten: 5
Lid geworden op: za 08 mar 2014, 18:13

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door walberg »

Gevonden, met 1 overstap, alleen 174 zal dan wel 170 zijn want dat is de bus die vanaf Amsterdam CS naar Mijdrecht rijdt. De 174 gaat via Amstelveen. Ondanks slechts 1 overstap zou dit nog de langste route zijn. Vreemd. Die 126 heb ik ook even nagekeken en het blijkt dat die niet op zondag rijdt.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door Somoht »

Lijn 126 rijdt wel op Zondag, zie Connexxion.nl

Via 9292 concurrent GoAbout:
Lopen 0,4km 0:05
10:11 Botterweg, Diemen
10:17 Halte Tureluurweg, Diemen

Bus 44 Richting Station Bijlmer ArenA 0:18
10:17 Halte Tureluurweg, Diemen
10:36 Halte Station Bijlmer ArenA, Amsterdam

Bus 126 Richting Mijdrecht 0:39
10:59 Halte Bijlmer ArenA, Amsterdam
11:38 Halte Vijzelmolen, Mijdrecht

Lopen 0,5km 0:06
11:38 Halte Vijzelmolen, Mijdrecht
11:44 Trasmolen, Mijdrecht
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door huibf »

Somoht schreef:Lijn 126 rijdt wel op Zondag, zie Connexxion.nl
Hij wil er om 10.00 AANKOMEN. In 9292 komt ie ook voor hoor, met VERTREK om 10.00 uur.
Exact met dezelfde gegevens, buiten de looptijd/afstand. Maar de gegevens komen volgens mij uit dezelfde database
walberg schreef:Gevonden ... Ondanks slechts 1 overstap zou dit nog de langste route zijn. Vreemd. Die 126 heb ik ook even nagekeken en het blijkt dat die niet op zondag rijdt.
Diemen, Botterweg naar Mijdrecht, Trasmolen. Aankomst 10:00 uur. Zondag 16 maart.
http://9292.nl/reisadvies/diemen_botter ... -16T1001/2

Links in het scherm kan je vroeger, later kiezen. e ziet ook direct je prijs (allemaal op basis van VOLTARIEF)
Kijk ook goed even naar je overstaptijden!
walberg schreef:...alleen 174 zal dan wel 170 zijn want dat is de bus die vanaf Amsterdam CS naar Mijdrecht rijdt. De 174 gaat via Amstelveen...
Bedenk dat er zondags heel wat bussen minder rijden. Ik verwacht echt wel dat de lijnnummers kloppen hoor.
174 komt niet in Mijdrecht, blijkt uit de connexxionsite. Dus 9292 heeft het gewoon goed. (Connexxion levert ook de data aan 9292 aan)

Onderin kan je ook alle halten opvragen, mocht je daar ook nog interesse in hebben.
Laatst gewijzigd door huibf op za 08 mar 2014, 19:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door Mr-W »

huibf schreef: Wat bedoel je mrt de opmerking "als een chauffeur ziek is"?
Ik heb eerlijk gezegd niet meegemaakt dat een lijn niet rijdt omdat de chauffeur ziek is. Het vervoersbedrijf beschikt heus wel over extra personeel.
Ik heb dit al meerdere keren mee gemaakt...... :( (3x sinds 2008,2 buurtbus en 1x gewone lijndienst)
walberg
Berichten: 5
Lid geworden op: za 08 mar 2014, 18:13

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door walberg »

Ja deze link geeft nog de meeste opties, wel verschillende prijzen, optie 3 lijkt mij de beste voorlopig. En inderdaad ben ik abuis, 170 gaat naar Uithoorn en moet je alsnog overstappen. Tja waar zijn de tijden gebleven dat ik nog een auto had. Vanuit Diemen met de auto ca 25 minuten, dat is een kwart van de opties met het openbaar vervoer.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door Somoht »

huibf schreef:
Somoht schreef:Lijn 126 rijdt wel op Zondag, zie Connexxion.nl
Bedenk dat er zondags heel wat bussen minder rijden. Ik verwacht echt wel dat de lijnnummers kloppen hoor.
174 komt niet in Mijdrecht, blijkt uit de connexxionsite. Dus 9292 heeft het gewoon goed. (Connexxion levert ook de data aan 9292 aan)

Onderin kan je ook alle halten opvragen, mocht je daar ook nog interesse in hebben.
Had het 10 uur aankomen gemist, lijn 126 rijdt wel op zondag maar begint pas laat, in die richting dus rond 10 uur. Dat is zowiezo het dingetje qua OV waar je tegen-aanloopt op zondagochtend, de dienstregeling start pas laat op.

Connexxion.nl gebruikt alleen de 9292 planner voor reisadviezen maar de dienstregelingen-site is hun eigen database. Diezelfde database wordt ook gebruikt om dienstregelingen in Koppelvlak1 formaat te exporteren naar GOVI en 9292.

Connexxion-data zit meestal wel goed in 9292 maar het gaat vaak mis bij Arriva, Veolia en Qbuzz. Dingen als vakantiedienstregelingen die niet verwerkt zijn in de 9292planner zoals afgelopen week zijn geen incident, ondertussen heb ik van diezelfde vervoerders wél correcte dienstregeling-data ontvangen curieus genoeg via het SharedServicecenter van diezelfde 9292|REisinformatiegroep die vervoerders ons door de strot proberen te douwen.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door huibf »

Ja niet alle verbindingen zijn met het OV perfect, er zijn genoeg verbindingen die zeker in de spits sneller zijn.
ik heb een auto, maar altijd afweging of het met het OV acceptabel is om te doen,
met een kortingskaart van NS is het ov ook over het algemeen wat goedkoper, maar dat is ook afhankelijk met hoeveel man je reist met welk vervoermiddel.
Ik reis naar het werk met de trein. Dit scheelt me 90 euro per maand, buiten het feit dat ik dan een tweede auto moet aanschaffen omdat de vrouw de auto ook nodig heeft. Als je puur voor het werk een tweede auto moet aanschaffen kost ie toch snel alles in totaal zon 40 ct/km.

succes met je reis.l
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door Frans F »

Somoht schreef:Connexxion-data zit meestal wel goed in 9292 maar het gaat vaak mis bij Arriva, Veolia en Qbuzz.
CXX zit anders iedere jaar mis met zijn treindiensten op Hemelvaart. Hemelvaart geldt voor het spoor als zaterdag en omdat CXX dan als enige spoorwegmaatschappij zondagsdienst rijdt moeten ze dat apart aanmelden en dat doen ze dus ook niet.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door Somoht »

Spoordienstregelingen zijn een uitzonderingen die gaan via NS. Ik weet dat er rondom Hemelsvaart nog pijnpunten zitten op meerdere plekken en ik ben ook van plan om dit flink te escaleren mocht het dit jaar weer mis gaan.
Vorig jaar zat dus HEEL heel het OV van de provincie Brabant fout in 9292, toen stond op een of andere manier al heet OV als of op zondag ipv zaterdag. Arriva en Veolia hadden ons wel correct geleverd.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door fred1954 »

walberg schreef:Gevonden, met 1 overstap, alleen 174 zal dan wel 170 zijn want dat is de bus die vanaf Amsterdam CS naar Mijdrecht rijdt. De 174 gaat via Amstelveen. Ondanks slechts 1 overstap zou dit nog de langste route zijn. Vreemd. Die 126 heb ik ook even nagekeken en het blijkt dat die niet op zondag rijdt.
Lijn 170 en 174 gaan allebei via Amstelveen. Lijn 174 gaat gewoon naar Mijdrecht, met eindbestemming Wilnis. Lijn 170 gaat niet naar Mijdrecht maar naar Uithoorn.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door fred1954 »

huibf schreef:
Bedenk dat er zondags heel wat bussen minder rijden. Ik verwacht echt wel dat de lijnnummers kloppen hoor.
174 komt niet in Mijdrecht, blijkt uit de connexxionsite. Dus 9292 heeft het gewoon goed. (Connexxion levert ook de data aan 9292 aan)

Onderin kan je ook alle halten opvragen, mocht je daar ook nog interesse in hebben.
Jij kijkt waarschijnlijk op de "Brabantse" Connexxionsite :D Lijn 174 rijdt volgens mijn Connexxionsite gewoon VIA Mijdrecht naar Wilnis.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door Frans F »

Somoht schreef: Vorig jaar zat dus HEEL heel het OV van de provincie Brabant fout in 9292, toen stond op een of andere manier al heet OV als of op zondag ipv zaterdag. Arriva en Veolia hadden ons wel correct geleverd.
Vorig jaar? Met de Brabantse bussen gaat het zowel bij GOVI als bij OV9292 al jaren aan een stuk mis op Hemelvaartsdag.

Wat betreft de spoorwegen geldt het zelfde euvel op Pinkstermaandag (NS zaterdagdienst, de rest zondagsdienst).
Laatst gewijzigd door Frans F op zo 09 mar 2014, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door zone2000 »

zonder er naar toe lopen en zonder uitval als een chauffeur ziek is
wat een argument :lol:
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door huibf »

fred1954 schreef: Lijn 170 en 174 gaan allebei via Amstelveen. Lijn 174 gaat gewoon naar Mijdrecht, met eindbestemming Wilnis. Lijn 170 gaat niet naar Mijdrecht maar naar Uithoorn.
Dat bedoel ik..... 170 komt niet in mijdrecht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Waar een algemeen reisplanner?

Bericht door Meltrain »

Frans F schreef: Wat betreft de spoorwegen geldt het zelfde euvel op Pinkstermaandag (NS zaterdagdienst, de rest zondagsdienst).
Ik dacht dat NS op Tweede Pinksterdag ook als op zondag reed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 64 gasten