Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door JeePee »

Ik plaats het hier maar even. Zaterdagochtend is er ene vertrekontbijt in Rotterdam voor de Stadsregio, gemeenten, PROV en nog wat meer. Voor de mensen die willen kijken:

Tussen 9:30 en 11:00-11:30 uur staan de bussen op het parkeerterrein voor De Kuip. Aansluitend wordt in colonne een route gereden (bedoeling is Erasmusbrug - Coolsingel - Hofplein, maar dit kan nog wijzigen. Morgen kan ik daar wat meer over vertellen). Daarna splitst de colonne zich op in 4 richtingen naar - logischerwijs - de 4 stallingen. Ook die routes kan ik morgen plaatsen.

Voor de geïntresseerden, de busverdeling over de standplaatsen:
Maasdijk: 1001 t/m 1007
Zevenhuizen: 1008 t/m 1033
Krimpen: 1034 t/m 1047 + 2x RET alliance
Ridderkerk: 1048 t/m 1088 + 9x RET alliance (geloof dat het er 9 waren)

Nummers van de RET bussen heb ik niet.

DEUVM
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Daniel »

Nu we het toch over Qbuzzpresentaties hebben... filmpje van de "intocht" in Fryslân, wel in het Fries overigens: klik hier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door mb90 »

Nu weet ik het zeker, na 11 uur ben ik zaterdag vrij. Ik mag toch zelf bepalen of ik in de middag ook werk en de De Kuip is vlakbij mijn werk, dus ik hoop het dan nog even mee te pikken.

Bedankt voor de tip JeePee! :)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door BR628 »

Jammer dat ze allemaal simpel grijs zijn daar. Dan wordt het hier in Friesland gelukkig toch kleurrijker.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

JeePee schreef:.Voor de geïntresseerden, de busverdeling over de standplaatsen:
Zevenhuizen: 1008 t/m 1033
Misschien loop ik wat achter. maar waarom worden er ook bussen in zevenhuizen gestald?

In zo'n plaatsje is het laatste wat je verwacht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Daantje »

Tis pal naast de A12 ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Daniel »

Omdat je nu eenmaal ook bussen nodig hebt voor de lijnen in het gebied tussen Rotterdam en Zoetermeer :wink: Zevenhuizen is trouwens zelfs een soort van hoofdvestiging zo lijkt het, als je een brief naar de klantenservice wil sturen moet 'ie daarheen volgens de lijnfolders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door mb90 »

Het is opzich wel een beetje buiten het gebied lijkt me. Ik had die vestiging eerder ergens in Lansingerland verwacht, dat ligt wat centraler.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door tsov »

Zevenhuizen wordt/is ook het regiokantoor, dus vandaar dat de brief daar heen moet :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door JeePee »

Voorkeur was ook Zoetermeer, echter was er geen goede plek te vinden. Tenminste, voor de prijzen die men vroeg verwacht je een luxe stalling inclusief relaxruimte op de Dam. Niet op een industriegebied in Zoetermeer. Zevenhuizen is inderdaad het regiokantoor. Ik vind het ook niet echt ideaal. Ik moet er toch 1-3x per week heen en das zo omslachtig. Alhoewel, vanaf maandag natuurlijk met een MAT rit mee gaan scheelt flink tijd :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Vinny »

BR628 schreef:Jammer dat ze allemaal simpel grijs zijn daar. Dan wordt het hier in Friesland gelukkig toch kleurrijker.
Is dat concessietechnisch voorgeschreven? Hoogst opmerkelijk, omdat het stadsvervoer in Rotterdam ook al metallic-grijs is. Overigens geen vervelende kleur vind ik.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door JeePee »

De uitstraling is inderdaad voorgeschreven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik weet niet precies waar in Zevenhuizen die stalling is, maar het wegennet gaat daar natuurlijk wel flink op de schop, de huidige afrit van de A12 gaat weg, en wordt samengevoegd met die van Waddinxveen, een stukje verderop. De afstand naar Zoetermeer via de snelweg wordt er wel langer op dan.

Tja, en Zoetermeer is gewoon helemaal vol gebouwd of al gepland tot volbouwen, dus verbaasd mij niets dat het zo duur is. Die stad heb ik zelfs in de afgelopen jaren nog flink zien groeien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door JeePee »

Bij de afslag Zevenhuizen aan de A12. MAT naar Zevenhuizen kan net zo makkelijk via Moerkapelle - Kruisweg. Dat is in de spits sowieso al sneller namelijk :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Suus »

Nouja, sneller :lol: De verkeerslichten bij de Kruisweg/Zoetermeerse weg/N209 kunnen in de ochtendspits ook verschrikkelijk zijn, mijn bus heeft daar toch wel bijna 10 minuten vertraging door opgelopen deze week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Nouja, sneller :lol: De verkeerslichten bij de Kruisweg/Zoetermeerse weg/N209 kunnen in de ochtendspits ook verschrikkelijk zijn, mijn bus heeft daar toch wel bijna 10 minuten vertraging door opgelopen deze week.
Als het file is op de A12 (In welke richting dan ook), dan staat het ook in Kruisweg vast (het is namelijk een sluiproute).
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door JeePee »

Goed de route vanaf de Kuip:

via de Marathonweg - Stadionweg - Laan op Zuid - Erasmusbrug - Schiedamsedijk - Coolsingel naar het Hofplein. Vervolgens splitsen de 4 vestigingen zich op:
- Maasdijk -> Weena - Beukelsdijk - Van Clittersstraat - Mathenesserweg - Marconiplein - Schiedamseweg - Broersvest. Vervolgens via de A20 naar Maasdijk;
- Zevenhuizen -> Vanaf het Hofplein via de route van lijn 170/173 stad uit tot Bergschenhoek, vandaar rechtstreeks naar Zevenhuizen;
- Krimpen -> Pompenburg - Goudsesingel - Oostplein - Oostmolenwerf - Maasboulevard -> naar Krimpen;
- Ridderkerk -> Zelfde route terug via de Coolsingel - Erasmusbrug - Laan op Zuid - Stadionweg -> Ridderkerk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Suus »

Is dit ook helemaal met afstelling van de verkeerslichten enzo geregeld, of wordt de colonne al gesplitst bij de verkeerslichten na de Erasmusbrug :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door JeePee »

Nee dat is niet geregeld met de verkeerslichten. Het moet een leuk iets zijn, geen chaos ;)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door mb90 »

De presentatie zelf haalde ik niet, maar wel de optocht vanuit het centrum naar de stallingen. In mijn geval werd dit Ridderkerk, omdat de rest niet haalbaar was. De eerste Qbuzz in de optocht en tevens voor mij op de foto werd de 1058:
Afbeelding

Daarna volgde een minuutje of 10 niets meer en daarna volgde er gelijk 3. Nummer 1 was de 1079:
Afbeelding

Nummer 2 was de 1064:
Afbeelding

En tot slot was nummer 3 de 1051:
Afbeelding

De eerstvolgende 5 minuten kwam er weer niks en daardoor hield ik het maar voor gezien. Het was ook niet bepaald warm op het Varkenoordseviaduct, dus of er daarna nog wat geweest is weet ik niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Caspar »

Mooie foto's, van vreselijk lelijke bussen :shock:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door deadlock »

Ik vind ze mooi :$
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Daan »

Caspar schreef:Mooie foto's, van vreselijk lelijke bussen :shock:
Ik vind er ook niet veel moois aan nee, maar misschien komt dat ook wel door het saaie grijs.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik vind het anders best aardige bussen hoor.
De kleur had inderdaad wel wat uitbundiger mogen zijn, maar dat strakke grijs heeft anders ook wel wat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buspresentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Daniel »

Tja, met een beetje kleur ziet dit bustype er toch al gelijk een stuk frisser en fraaier uit. En dan is deze nog nieteens compleet in de bestickering...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten