Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

D'r is toch niks wat gaat, boven Neerlands fabricaat! *O* *O*
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

Ik neem aan dat hij bij de nieuwe concessie einde oefening is voor Phileas. Dus nog even op de tanden bijten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Nu meende ik in het Bouwstenen document te hebben gelezen dat het SRE voor de komende concessieperiode op zoek is naar een nieuwe tramachtige bus. Lijkt mij evident dat de Phileas dan verdwijnt. Ook ergens wel logisch aangezien die wagens inmiddels zo'n 600.000km op de teller hebben staan. Eind 2016 zullen die wagens dan wel rond het miljoen zitten en economisch afgeschreven zijn. Technisch waren ze dat natuurlijk al, maar ja innovatie enzo *blaat*.

Maar ondanks dat ze niet echt populair zijn en hier en daar wat technische mankementjes vertonen, hoop ik wel dat er nog een exemplaar behouden blijft voor het nageslacht. Het blijven natuurlijk bijzondere dingen om te zien, daarnaast maken ze gewoon deel uit van de ontwikkelingen in het openbaar vervoer.
🍉
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door BrengMe »

Hainje schreef:Nu meende ik in het Bouwstenen document te hebben gelezen dat het SRE voor de komende concessieperiode op zoek is naar een nieuwe tramachtige bus. Lijkt mij evident dat de Phileas dan verdwijnt.
Misschien een Van Hool ExquiCity?

Afbeelding
Hainje schreef:Maar ondanks dat ze niet echt populair zijn en hier en daar wat technische mankementjes vertonen, hoop ik wel dat er nog een exemplaar behouden blijft voor het nageslacht. Het blijven natuurlijk bijzondere dingen om te zien, daarnaast maken ze gewoon deel uit van de ontwikkelingen in het openbaar vervoer.
Helemaal mee eens :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Een Van Hool ExquiCity zou zo maar eens kunnen. Het is maar net hoeveel geld het SRE nog aan dergelijke franje wil besteden. Voor hetzelfde geldt is tegen die tijd een Q-link achtig concept ook al tramachtig genoeg. :P
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Als lid van het reizigersoverleg ben ik van mening dat een exclusieve bus best mag. Maar dit mag niet uit het OV geld worden betaald.
En als het daaruit wel betaald wordt dan moeten die kosten uit dezelfde buslijn worden gehaald. Er mag ook geen hoger tarief komen op deze lijn. Dus gaat het van de frequentie af.
Maar daarvan is gezegd dat door de langere halteafstand die frequentie omhoog moet, of er moeten meer halten op de HOV komen.
Dus....
Gewoon geleed maken, zoals de rest. Dan zijn ze ook veel makkelijker inzetbaar.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Werk aan transferium bij Oirschot
OIRSCHOT/EINDHOVEN - Op Westfields, het bedrijvenpark tussen Oirschot en Eindhoven, wordt deze dagen hard gewerkt.

Op een gedeelte van het immense terrein in ontwikkeling, is Eindhoven Airport bezig met het realiseren van een parkeerterrein. Op dat terrein worden 750 parkeerplaatsen gemaakt, die bestemd zijn voor reizigers van de luchthaven.

Die reizigers kunnen vanaf april met shuttlediensten naar Eindhoven Airport worden gebracht.
ED.nl

Worden deze shuttlediensten onderhouden door Hermes met lijn 145 of een verlenging van lijn 400 naar Oirschot Transferium of start Eindhoven Airport een eigen busdienst en probeert Airport hiermee weer de concessie eisen te ontlopen?
Of zit alles in een aparte concessie zoals de strandbussen vanuit Renesse Transferium?
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Ik heb er niets van vernomen. Als het vervoer besloten is zou het volgensmij best mogen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

Het is volgens mij besloten vervoer, net als bijv. transferiumlijnen in Den Bosch.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Frans F schreef:Het is volgens mij besloten vervoer, net als bijv. transferiumlijnen in Den Bosch.
??? Die zijn juist gewoon een ov bus. ????
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibe »

Transferiumbussen zijn een verkeerd voorbeeld. Maar op Schiphol rijd ook zo'n pendel (HTM Specials?) en dit valt buiten de ov concessie. Dat kan hier ook met gemak.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Rond Schiphol rijdt wel meer. Ik ben een tijdje terug met mijn broer mee wezen werken bij een hotel vlakbij Schiphol en daar reed de allinge tijd wel een airportshuttle binnen (Citea) en die was niet van een OV-bedrijf. Maar de naam HTM special kan ik me ook niet herinneren.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

huibf schreef:
Frans F schreef:Het is volgens mij besloten vervoer, net als bijv. transferiumlijnen in Den Bosch.
??? Die zijn juist gewoon een ov bus. ????
Die bussen zijn niet toegankelijk met ov-vervoerbewijzen, uitsluitend met parkeerkaartjes.

Dat de bussen van Arriva zijn betekent nog niet dat het OV is. Arriva verzorgt ook wel eens besloten evenementenvervoer.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

dat er alleen PR kaartjes geldig zijn wil niet zeggen dat het dan weer geen OV is.
Ik weet eerlijk gezegd niet of de PR bussen in de concessie-eis vallen of gaan vallen, ofdat hier speciale contracten voor zijn gesloten. maw gaat de PR bus automatisch over naar de nieuwe vervoerder ?
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 09 mar 2014, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Daniel »

huibe schreef:Op Schiphol rijd ook zo'n pendel (HTM Specials?) en dit valt buiten de ov concessie.
Allicht buiten de OV-concessie, maar da's ook gewoon een aanbestede dienst die deel uit maakt van de concessie voor het platformvervoer :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Met ingang van morgen, maandag 10 maart, gaan de lijnen 184 en 404 weer hun oorspronkelijke route rijden.

NS-Kennedylaan-Fliedernerstraat-Kennedylaan-Sterrenlaan (busbaan) en keren bij de keerlus bij de Mercuriuslaan alwaar voldoende veiligheidsmaatregelen zijn genomen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

HTM Specials reed destijds met die witte Berkhof Diplomats rond. Nu kom ik de laatste tijd nauwelijks nog op Schiphol, dus ik weet niet of HTM Specials daar nog rijdt. In ieder geval lijkt het mij evident dat de Diplomats inmiddels wel vervangen zijn. Die reden er al toen ik voor stage een reizigersonderzoek deed op de Zuidtangent (en dat was circa 2003).

Wat betreft de P&R Bussen in Den Bosch, ik heb wel vernomen dat de Provincie deze bussen eigenlijk uit de concessie wil halen omdat deze bussen hoofdzakelijk rijden wegens gemeentelijk beleid van Den Bosch. Al is dit voor de komende concessieperiode volgens mij niet gelukt, want ik heb de bussen meermalen voorbij zien komen in de aanbestedingsdocumenten. Kan het momenteel alleen niet opzoeken voor de zekerheid, want de HDD waar deze documenten op staan, ligt thuis. En downloaden vanaf TenderNed is nu ook geen optie.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Michael »

HTM Specials rijdt nog steeds op Schiphol. En wel met 3 Citea's. In drukke periodes worden er volgens mij ook nog Diplomats ingezet.

Afbeelding
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

De transferiumbussen in Den Bosch zijn nu gewoon OV, je kunt officieel met OV-chip reizen en er worden ook enquêteonderzoeken, zoals de klantenbarometer op uitgevoerd. volgens mij is het nog niet besloten wat er in december gaat gebeuren, de provincie wil het iig niet meer betalen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Milco »

Transferiumbussen? Worden daarmee de lijnen 60, 70 en 80 in Den Bosch bedoeld? Ik was gisteren in Den Bosch, heb lijn 60 meerdere malen langs zien rijden en hij was behoorlijk druk.

Maar we dwalen volgens mij af in dit SRE-topic ;-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door BrengMe »

Ja, die lijnen ja
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Laten we weer teruggaan naar het topic....
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Hans schreef:Met ingang van morgen, maandag 10 maart, gaan de lijnen 184 en 404 weer hun oorspronkelijke route rijden.

NS-Kennedylaan-Fliedernerstraat-Kennedylaan-Sterrenlaan (busbaan) en keren bij de keerlus bij de Mercuriuslaan alwaar voldoende veiligheidsmaatregelen zijn genomen.
Welke veiligheidsmaatregelen zijn er dan genomen ? Toen ik er donderdag was hebben ze alleen de afslag naar het Novalis voor Auto verkeer afgesloten,de kruising met het fietspad blijft even gevaarlijk.

Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef zag ik vanmorgen voor het eerst rijden in Sterksel en werd door Munckhof (dus niet van Gompel) gereden met een midi-touringcar die leek op de 220Xpres busjes uit Den Bosch.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Mr-W schreef: Welke veiligheidsmaatregelen zijn er dan genomen ? Toen ik er donderdag was hebben ze alleen de afslag naar het Novalis voor Auto verkeer afgesloten,de kruising met het fietspad blijft even gevaarlijk.
Er zijn nieuwe VRI's geplaatst voor de fietsers/busbaan.
De keerlus is ook verboden voor auto's.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

huibf schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet of de PR bussen in de concessie-eis vallen of gaan vallen, ofdat hier speciale contracten voor zijn gesloten. maw gaat de PR bus automatisch over naar de nieuwe vervoerder ?
De PR-bussen in Den Bosch zitten nu nog voor 50% in de oude OV-concessie. In de nieuwe concessie zijn de pendelbussen eruit gehaald. De Provincie heeft de gemeente laten weten dat ze de pendelbussen in de toekomst helemaal uit de parkeeropbrengsten moet betalen omdat het geen OV is.

Ik weet overigens niet hoe het met de transferium in Eindhoven zit. Rijden daar aparte bussen voor of gaan die mensen met de reguliere bus mee?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten