Korte vragen #6

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #5

Bericht door BrengMe »

Had ik gelezen op de website ja :)
Laatst gewijzigd door BrengMe op ma 10 mar 2014, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #5

Bericht door Ardan »

Leuk he, autocorrect :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #5

Bericht door BrengMe »

Geen idee hoe het is gebeurd. Schreef het op mijn laptop en dacht dat ik website schreef... :?
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #5

Bericht door Srananbloke »

VIRM schreef:Vraagje over een combo tussen reizen emt het OV en vliegen.
ik las dat passagiers die met het vliegtuig reizen vanaf het vliegveld van Hong Kong al kunnen inchecken en hun bagage kunnen afdroppen op het station (vanaf 1 dag tot uitererlijk 90 minuten voor vertrek). Dit staat in het volgende Wikipedia-artikel beschreven: [url][http://www.hongkongairport.com/eng/tran ... s.html/url]

Nu vroeg ik mij af: als er genoeg ruimte is op één of meerdere stations, waarom zou je geen samenwerkingsverband kunnen hebben tussen Schipho;/bagageafhandelaars en de NS om zoiets in Nederland te realiseren? Voordeel is dat Schipholgangers hun bagage niet aan boord van een trein mee hoeven te nemen, die vaak niet geschikt zijn voor bagage en sowieso al druk met doorgaande binnenlandse reizigers zijn.
Ik heb in 2004 van deze constructie gebruik gemaakt. Ik weet niet hoe het nu is, maar indertijd was er een apart gedeelte gereserveerd op Hong Kong station voor treinreizigers die gebruik maakten van de exprestrein naar de luchthaven. Inchecken en bagage droppen gingen op dezelfde wijze als op de luchthaven gebeurt en de bagage wordt vanaf de balie automatisch naar het bagagegedeelte van de trein gebracht en je ziet je bagage pas terug op je eindbestemming. De exprestrein reed non-stop naar de luchthaven. Deze service geldt overigens niet voor alle luchtvaartmaatschappijen. Toen was het alleen van toepassing op passagiers van thuismaatschappij Cathay Pacific en een paar andere maatschappijen die veel vluchten op Hong Kong hebben.

Dit systeem is zeker ideaal. Maar wat MLouter al zegt, dit is qua logistiek en infrastructuur een flink karwei...helemaal als je het verplaatst naar de Nederlandse situatie. En ik heb niet het idee dat de vraag naar een dergelijke constructie in Nederland heel erg groot is.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door webguy »

Het zou vast geen slecht idee zijn om het op Amsterdam Centraal te doen - genoeg mensen die naar Schiphol gaan. Een aparte sneltrein ervoor gaat echter niet passen in de dienstregeling.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen #5

Bericht door Klaasje »

Een aparte sneltrein hoeft ook niet persé. SLT's zijn hip genoeg en dat je twee keer stopt onderweg is ook weer niet zo'n drama.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door webguy »

maar dan moet je dus wel een eersteklascoupe verbouwen tot bagagehok, of je laat parallel electrische vrachtwagens rijden om de boel ecofriendly te houden...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen #5

Bericht door Klaasje »

Ik denk dat vrachtwagens in de praktijk handiger zijn ja.. Hoe wil je de bagage in een minuut halteertijd op Schiphol eruit krijgen anders? :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door webguy »

Werkstudentjes :P
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Korte vragen #5

Bericht door MLouter »

Het punt is eingelijk niet de trein, dat is inhoudelijk wel op te lossen met bagagerekken etc.
De kern van het probleem zit hem in de veiligheid van de bagage en juist dat kost het meeste geld. De markt voor een Airport Shuttle zal er misschien wel zijn, maar het op tijd en ergens anders bagage inchecken levert niks op en kost veel.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

De trein is wel je issue als je daar je koffers in gaat vervoeren. De haltering wordt dan namelijk heel groot als je via ene omslachtige manier al die koffers eruit moet gaan halen.
Komt wel goed schatje.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #5

Bericht door donny2290 »

Is er een reden dat Hoek van Holland strand beperkt bediend wordt? Tijdens de winter rijdt de laatste trein bijv om 15 uur. Laat de treinen dan de gehele dag op haven eindigen. Ik vind het maar vaag. Of de trein nou 25 min op strand stil staat of op haven... Als er nou sprake was van een extra omloop oke, maar die is niet nodig.
Ov liefhebber, reizen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #5

Bericht door Z2N »

Er hoeft niemand, maar dan ook echt niemand, om 22:00 op station Hoek van Holland Strand te wezen in maart. Het ligt een aardig eindje lopen van het strand af, en voor die paar huizen die er in de buurt staan hoef je het ook al niet te doen, die zijn met de fiets net zo snel op station Haven. Het station is er alleen en uitsluitend voor de strandgangers, als die er niet zijn hoef je het niet te doen. Gun de meester zijn pauze, zou ik zeggen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #5

Bericht door Meltrain »

Ik zie op Wikipedia dat Plan T 526 als enige bewaard is gebleven. Zijn er plannen om dat stel als museumstel te gebruiken?
Het zou toch zonde zijn als er geen enkele Plan T bewaard wordt. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #5

Bericht door donny2290 »

Z2N schreef:Er hoeft niemand, maar dan ook echt niemand, om 22:00 op station Hoek van Holland Strand te wezen in maart. Het ligt een aardig eindje lopen van het strand af, en voor die paar huizen die er in de buurt staan hoef je het ook al niet te doen, die zijn met de fiets net zo snel op station Haven. Het station is er alleen en uitsluitend voor de strandgangers, als die er niet zijn hoef je het niet te doen. Gun de meester zijn pauze, zou ik zeggen.
dat snap ik, maar waarom zou je van 10 tot 15 uur wel doorrijden in maart? snap uberhaupt niet dat strand dan bediend wordt in de wintermaanden.
Ov liefhebber, reizen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Geert »

Je kunt ook buiten de zomerperiode je vermaken op een strand, wandelen bijvoorbeeld. Toch niet zo gek dat ze ook in de winter mensen naar het strand vervoeren?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #5

Bericht door Ardan »

Hier op inhakend: hoever zijn de plannen voor Hoek van Holland Strand II?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Dat komt dichterbij het strand te liggen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Daniel »

Maar dat was toch niet wat Ardan vroeg... zover mij bekend komt dat station er in ieder geval pas wanneer de lijn omgebouwd wordt naar metrobedrijf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Het nieuwe HvH Strand opent pas ergens in 2018, de metro gaat rijden in december 2017. Volgens de SRR komt het aan het Zeeplein, maar dat kan ik als straatnaam niet vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Milco »

Welke bushalte van lijn 103 (Nunspeet - Amersfoort) ligt het meest dichtbij Amersfoort Vathorst? Ik reis regelmatig van Ermelo, Sonneheerdt naar Almere, en als ik lijn 205 van 16.03 uur naar Harderwijk niet red, reis ik met lijn 103 van 16.06 uur naar Nijkerk om vanaf daar met lijn 160 naar Almere te reizen. Echter, vanaf 6 april rijdt lijn 160 naar Amersfoort Vathorst, maar waar kan ik dan het beste uit lijn 103 stappen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen #5

Bericht door MdJ »

Hooglanderveen, Houtrust of Hooglanderveen, Van Beeklaan. Om het even qua loopafstand. Ligt er een beetje aan waar lijn 160 gaat keren
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Milco »

Lijn 160 gaat naar het station Vathorst. Daar is toch maar één bushalte?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Daniel »

Ja, maar lijn 103 kruist het spoor een stukje ten zuiden van het station. Hooglanderveen, Van Beeklaan zou ik niet doen trouwens, die ligt nog best een eindje er vandaan. Hooglanderveen, Van Zuilenlaan en Houtrust zijn de betere opties.

Vanaf halte Houtrust loop je een klein stukje terug, linksaf de Oude Veenweg op en dan rechtsaf Veenweg waarmee je rechtstreeks op het "busstation" uitkomt. Vanaf de andere kant (halte Van Zuilenlaan) moet je een klein stukje verder lopen om onder het station door te gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Het nieuwe HvH Strand opent pas ergens in 2018, de metro gaat rijden in december 2017. Volgens de SRR komt het aan het Zeeplein, maar dat kan ik als straatnaam niet vinden.
De straatnaam bestaat officieel pas sinds 2013 maar is dus het pleintje het aan het eind van de Badweg, waar het strand begint.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten