Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik ben geen fan van de MAN bussen maar nog minder van de Citaro bussen. In dat opzicht zou ik er niet rouwig om zijn. Maar het zou wel kapitaalvernietiging zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
In dat mailtje stond dat een 'steward' van Breng dat vertelde. Dat zijn mensen met een licht verstandelijke handicap. Neem die informatie dus met een korreltje zout.... Waarom zou Connexxion/Hermes/Etc bussen van 4 jaar oud weg doen?Michael schreef:Ik las vanochtend in de Busfoto Emailgroep dat volgend jaar waarschijnlijk de Citaro's vervangen worden door MAN's. Dit vanwege de slechte rijeigenschappen van de Citaro's.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nou ben ik toch zeer beniewd in welke mail op de busfoto-emailgroep jullie dat gelezen hebben, ik zie ´m nergens staan tussen de mailtjes van die groep...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ah ja gevonden... het onderwerp "Treinstremming" had ik nou niet direct gelinkt aan die Nijmeegse Citaro´s.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik weet wel dat chauffeurs destijds over de Citaro's geklaagd hebben (oa krappe cabine volgens mij). Maar of men na vier jaar al die bussen gaat vervangen?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
In een tijd van bezuinigingen? Yeah right.... :6fogeltje schreef:Ik weet wel dat chauffeurs destijds over de Citaro's geklaagd hebben (oa krappe cabine volgens mij). Maar of men na vier jaar al die bussen gaat vervangen?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zijn die bussen niet geleased? Dan kan het nu contracttechnisch voordelig blijken.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat lijkt me inderdaad stug, want wie zou dat gaan betalen (ook lease contracten kun je niet zo maar opzeggen)?fogeltje schreef:Ik weet wel dat chauffeurs destijds over de Citaro's geklaagd hebben (oa krappe cabine volgens mij). Maar of men na vier jaar al die bussen gaat vervangen?
Trouwens die Citaro's rijden in heel Europa en alleen in Arnhem en Nijmegen zouden ze dan niet voldoen.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Denk eerder dat het komt omdat de FNV afdeling in deze concessie zeer machtig is. Zo hebben ze daar bijvoorbeeld gezegd dat als de MAN's hetzelfde zullen zijn als die in Eindhoven, dat er dan gewoon niet gereden gaat worden. Net zo lang totdat er goede bussen rijden. Dus wellicht dat het door die FNV afdeling komt dat hier aandacht aan geschonken word en dat andere afdelingen veel minder in de melk te brokkelen hebben, waardoor die cabine's in de Citaro's niet zo'n issue is/van word gemaakt.
🍉
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ah, het Havana aan de Waal-syndroom komt weer bovendrijven. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
@Hainje
Het hele busvervoer in Nederland is voornamelijk een SP/FNV-bolwerk. Ik betwijfel of dat bij KAN/SAN zo veel sterker speelt dan elders. En trouwens zonder extra overheidsgeld kan de FNV veel willen maar zal er weinig gebeuren.
Het hele busvervoer in Nederland is voornamelijk een SP/FNV-bolwerk. Ik betwijfel of dat bij KAN/SAN zo veel sterker speelt dan elders. En trouwens zonder extra overheidsgeld kan de FNV veel willen maar zal er weinig gebeuren.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dus ze hebben die dure aardgaswagens aan moeten schaffen. Vervolgens een extra lastig contract moeten afsluiten ivm eventuele overname door een andere vervoerder en hebben ze lopen aanpassen met klapramen.
En nu gaan ze ze wegdoen? Lekker weggegooid geld dan...
En nu gaan ze ze wegdoen? Lekker weggegooid geld dan...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
En de RET wil juist de MAN's vervangen door Citaro's (volgens de geruchten).
Als de SAN niet moeilijk doet over dieselbussen, kunnen Breng en de RET ruilen.
Als de SAN niet moeilijk doet over dieselbussen, kunnen Breng en de RET ruilen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Geweldig hoeveel discussie een wilde kreet van iemand oplevert.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Tsja, een steward. Kan het ook niet echt serieus nemen, los van het feit dat zo'n snelle vervanging natuurlijk kapitaalvernietiging zou zijn.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ambassador 8660 als lijn 7 in Arnhem. Rijden er nog meer Ambassadors in deze concessie?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ja, bij de remise zag ik er laatst 3 staan.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Rijden die vijf Nijmeegse Amba's nog (1831-35)?
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Er rijden nog een aantal Ambassadors in de regio. Dit om bij verdieseling van de trolleylijnen niet altijd genoeg aardgasbussen beschikbaar zijn. En dat te kort wordt opgevuld door de Ambassadors. Merendeel van de tijd staan deze dus stil.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
In Nijmegen reden ze als reservebussen maar ik zag ze "in mijn tijd" nog met vrij grote regelmaat. Hoe het tegenwoordig zit, weet ik niet.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik zie in Nijmegen met enige regelmaat een amba leeg richting de garage rijden, meestal na de avondspits.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dan zijn ze waarschijnlijk in de spitsuren ingezet op spitsritten of iets dergelijks. Goed om te horen dat ze er nog steeds zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zijn er dan te weinig trolleybussen dat er ook diesel- of aardgasbussen worden ingezet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Och ja, ik heb ook wel eens in een Lion City op lijn 1 (Velp-Oosterbeek) gezeten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten